Ένας υπέροχος καινούργιος κόσμος

Ένας υπέροχος καινούργιος κόσμος

Ο τίτλος αυτού του κειμένου θα μπορούσε να είναι «POWER goes online», αλλά προτιμήθηκε ο παραπάνω που είναι ακριβέστερος και θα καταλάβετε γιατί ευθύς αμέσως. Ο λόγος λοιπόν για το καινούργιο website του περιοδικού, το οποίο, μετά από πολύ σκέψη και ακόμη περισσότερο κόπο, βρίσκεται επιτέλους στην θέση του, στην γνωστή διεύθυνση www.powermag.gr. Το παλιό site, που μας εξυπηρέτησε τίμια από το 2008, ήρθε η στιγμή να αποσυρθεί και μάλιστα πολύ καθυστερημένα. Ναι, το έχουμε υπόψη ότι δεν ήταν ότι καλύτερο στην ιντερνετική τεχνολογία και σίγουρα δεν στεκόταν στις απαιτήσεις των αναγνωστών μας που τους έχουμε συνηθίσει σε υψηλά στάνταρ. Το κακόμοιρο πρώην powermag.gr ήταν εξ αρχής ημιτελές (αλήθεια, δεν τελείωσε ποτέ!), υπέφερε αρκετά από επιθέσεις hacker και μεταφορές σε συνεχώς διαφορετικούς server, με αποτέλεσμα να χαθεί αρκετό από το μεγάλο υλικό του, το οποίο δυστυχώς μετά και την αλλαγή εκδοτικής εταιρείας είναι πλέον οριστικά χαμένο. Αυτή είναι μια ιστορία όμως που ανήκει στο παρελθόν, τώρα ήρθε η ώρα για ένα μεγάλο βήμα μπροστά.

Κάνοντας μια γρήγορη περιήγηση στα site των ελληνικών περιοδικών αυτοκινήτου (δεν είναι και πολλά…) η εικόνα δημιουργεί μάλλον θλίψη, καθώς η γεύση είναι τραγικά ίδια και μπαγιάτικη. Το πιο επίκαιρο θέμα είναι τα νεάκια, που μπορείς να διαβάσεις όμως και παντού αλλού και από εκεί και πέρα το υλικό αποτελείται από αναδημοσίευση κάποιων πιασάρικων άρθρων από παλαιότερα τεύχη σε μια προσπάθεια να έχουν μια αξιοπρεπή online εικόνα χωρίς να κανιβαλίσουν την κυκλοφορία του περιοδικού στο περίπτερο. Been there, done that…

Η –online πάντα- εικόνα είναι λίγο διαφορετική, αλλά όχι ακριβώς καλύτερη, όσον αφορά τα «ανεξάρτητα» site αυτοκινήτου, «ανεξάρτητα» από την άποψη ότι δεν συμπληρώνουν κάποιο έντυπο ή άλλο μέσο, γιατί από άποψη πραγματικής ανεξαρτησίας μόνο τα εισαγωγικά αξίζουν, έστω και δικαιολογημένα. Μέσα σε τρία χρόνια γέμισε ο τόπος από δαύτα, κάποια είναι αξιοπρεπείς προσπάθειες, κάποια απλές αρπαχτές, αλλά μην έχοντας άλλο έσοδο πέρα από τις –πολύ φθηνές στο ίντερνετ- διαφημίσεις είτε μαραζώνουν και εξαφανίζονται γρήγορα, είτε αναλώνονται σε fast food παρουσιάσεις αυτοκινήτων, μακριά από το ρίσκο των μετρήσεων και της σκληρής κριτικής.

Γίνεται φανερό λοιπόν ότι το να φτιάξεις ένα καινοτόμο website αυτοκινήτου δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση και αυτός είναι άλλος ένας λόγος που το παλιό site του POWER άργησε τόσο πολύ να συνταξιοδοτηθεί. Χρειαζόταν πολύ σκέψη, ναι, ΤΟΣΟ πολύ! Δεν θέλαμε ένα δεκανίκι του περιοδικού, δεν θέλαμε να κυνηγάμε μπανεράκια με το ντουφέκι, δεν θέλαμε εν τέλει να πασάρουμε μπαγιάτικο υλικό στους αναγνώστες μας. Τελικά αποφασίσαμε να… πειραματιστούμε. Άλλωστε είμαστε περιοδικό βελτίωσης και μάλιστα έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε το μοναδικό στην Ελλάδα! Καταλήξαμε λοιπόν να φτιάξουμε ένα website όπου θα περιέχει όλο το υλικό του τρέχοντος τεύχους, την ίδια στιγμή που αυτό είναι στα περίπτερα. Για την ακρίβεια και όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες, θα περιέχει και υλικό από το… επόμενο τεύχος. Όχι, δεν φοβόμαστε μήπως κανιβαλίσει το περιοδικό, πιστεύουμε ότι οι πιστοί αναγνώστες μας θα συνεχίσουν να αγοράζουν το χάρτινο POWER που τόσο αγάπησαν για πολλά χρόνια ακόμα, αλλά ακόμα και αν προτιμήσουν την online έκδοση δεν μας πειράζει… Στόχος μας δεν είναι να καταστρέψουμε το rain forest, αλλά να διαβαστεί η ύλη μας από όσο το δυνατόν περισσότερους. Αν αυτό γίνει ξεφυλλίζοντας σελίδες ή από την οθόνη ενός υπολογιστή/ smartphone, λίγο μας απασχολεί.

Όπως καταλαβαίνετε ένα τέτοιο site δεν μπορεί να είναι… δωρεάν. Ακούγεται περίεργο (έως επικίνδυνο) για την μαθημένη στο τσάμπα online ελληνική κοινότητα, αλλά θα ήταν ακόμη πιο περίεργο (και πολύ πιο επικίνδυνο!) να είναι όντως δωρεάν. Το POWER είναι το πρώτο, το μακροβιότερο και όχι τυχαία το μοναδικό επιζών μέχρι σήμερα περιοδικό βελτίωσης στην Ελλάδα και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το κατάφερε ακριβώς επειδή στηρίχθηκε στους αναγνώστες του και θα συνεχίσει να το κάνει. Και φυσικά περιμένουμε από τους αναγνώστες μας να μας στηρίξουν, δεν μπορούμε να κάνουμε κι αλλιώς. Το να κυνηγάμε μπανεράκια των 200 ευρώ για να χρηματοδοτήσουμε την νέα μας ηλεκτρονική προσπάθεια δεν ταιριάζει ούτε σε μας, ούτε στους αναγνώστες μας. Αντίθετα, με ένα αντίτιμο σαφώς μικρότερο από την τιμή του τεύχους στο περίπτερο μπορούμε να προσφέρουμε ακριβώς (μάλλον περισσότερα από) ότι και στο χαρτί: μετρήσεις με VBOX, δυναμομετρήσεις, πίνακες τεχνικών χαρακτηριστικών, αλλά και links προς τις πηγές και όλα αυτά ΠΡΙΝ βγει το τεύχος στο περίπτερο! Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτό είναι το μέλλον των περιοδικών αυτοκινήτου και όχι το κλάμα πάνω από τις συρρικνωμένες πωλήσεις μέχρι το κλείσιμο. Θυμηθείτε με όταν θα εμφανιστεί ο πρώτος μιμητής…

Και ένα άσχημο γεγονός

O μήνας που μας πέρασε σημαδεύτηκε από το τραγικό περιστατικό στο Drag Day του Ελληνικού, το οποίο στοίχισε την ζωή σε έναν νέο 19 ετών και έστειλε στο νοσοκομείο βαριά τραυματισμένο έναν δεύτερο. Αν και είναι η πρώτη φορά που γίνεται θανατηφόρο ατύχημα σε ελληνική εκδήλωση τύπου dragster, δυστυχώς το συμβάν έρχεται να προστεθεί στο επίσης θανατηφόρο ατύχημα σε track day στην πίστα των Μεγάρων για το οποίο γράψαμε τον προηγούμενο μήνα σε αυτή τη στήλη. Όσο και αν πρόκειται για απλά κακή συγκυρία, το γεγονός ότι συνέβησαν και τα δύο σε εκδήλωση ελεύθερης συμμετοχής (drag/track day) και σε ερασιτέχνες οδηγούς έρχεται να προσθέσει άλλο ένα σημείο προβληματισμού.
Τα ερωτήματα σχετικά με το ατύχημα στο Ελληνικό είναι πολλά, αλλά θα αποφύγουμε να το παίξουμε εκ των υστέρων κριτές (ήδη υπάρχουν πολλοί…) και δεν θα πάρουμε θέση, τουλάχιστον προς το παρόν, καθώς το θέμα βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης. Σε αυτό το τεύχος διαβάστε απλά την καταγραφή του γεγονότος στην στήλη των Νέων και θα επανέρθουμε με την θέση του περιοδικού όταν μας λυθούν κάποιες απορίες, λογικά τον επόμενο μήνα.

Αρθρογράφος

 

BMW M4 Competition vs Nissan GT-R. Ποιό είναι ταχύτερο στα 400m;

BMW M4 Competition vs Nissan GT-R. Ποιό είναι ταχύτερο στα 400m;

Η BMW M4 Competition έρχεται αντιμέτωπη με το «ορόσημο» των supercars από την προηγούμενη δεκαετία, το Nissan GT-R. Ποιός είναι όμως ο νικητής;