Hyundai i20 1.0 T-GDi 100Ps

Hyundai i20 1.0 T-GDi 100Ps

Το Hyundai i20 δεύτερης γενιάς βρίσκεται στην αγορά από το 2014 και από τότε έχουν αλλάξει πολλά όσον αφορά τον ανταγωνισμό, ο οποίος στην πλειοψηφία του εξοπλίζεται με μικρούς, τρικύλινδρους κινητήρες τούρμπο. Έτσι, λοιπόν, οι Κορεάτες έσπευσαν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στο supermini τους, προκειμένου να το διατηρήσουν φρέσκο και να τονώσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Πρώτη αλλαγή αφορά τη σχεδίαση του αμαξώματος, με νέους προφυλακτήρες, νέα φανάρια και φώτα ομίχλης στο μπροστά μέρος, καθώς και νέα κεντρική τραπεζοειδή μάσκα. Ωραίο τέχνασμα των σχεδιαστών αποτελεί η βαμμένη τρίτη κολόνα, που κάνει την οροφή να μοιάζει ότι «αιωρείται», χαρίζοντας πόντους στην εικόνα του αυτοκινήτου. Πιο σημαντική είναι η αλλαγή όμως κάτω από το καπό, αφού το ανανεωμένο i20 εξοπλίστηκε με τον γνωστό τρικύλινδρο 1.0T-GDiκινητήρα, ο οποίος -με χρήση turbo- αποδίδει 100Ps στις 4.500rpm και 17,5kgm ροπής από τις 1.500rpmμέχρι και τις 4.000rpm. Περισσότερα γι’ αυτόν δεν θα γράψω, μιας και τον έχουμε οδηγήσει σε διάφορα μοντέλα των Hyundai-Kia το τελευταίο έτος. Στην έκδοση με τα 100Ps συνδυάζεται με ένα μακρύ -σε κλιμάκωση- μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με την έκδοση των 120Ps να εξοπλίζει 6άρι κιβώτιο, ενώ πλέον υπάρχει και η δυνατότητα εξοπλισμού με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Κορεάτικης φίρμας.

Πιστό στην παράδοση

Πλέον περιμένεις απ’ όλα τα Hyundai να έχουν τα ίδια υψηλά στάνταρ ποιότητας. Παρά την κατηγορία τιμής που βρίσκεται το i20, ικανοποιεί πλήρως με την ποιότητα των υλικών του, ενώ οι χώροι του είναι από τους κορυφαίους στο B-segment. Το i20 θα φιλοξενήσει, με μικρές παραχωρήσεις, ακόμα και τρεις επιβάτες στα πίσω καθίσματα, με αρκετό χώρο τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Ο εξοπλισμός, από τη βασική ακόμα έκδοση Exclusive, είναι αρκετά πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το σύστημα πολυμέσων iView 2.0, με έγχρωμη οθόνη αφής 7in, κάμερα οπισθοπορείας, χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB, συνδεσιμότητα με Bluetooth και πολλά ακόμα, που θα κάνουν την καθημερινή διαβίωση με αυτό άνετη και εύκολη.

Πίσω από το τιμόνι!

Κύριο μέλημα του Hyundai i20 είναι η καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από τη στιγμή που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι και θα διανύσεις τα πρώτα σου χιλιόμετρα. Η άνετη ανάρτηση, το ελαφρύ τιμόνι που σε βοηθάει πάρα πολύ σε επιτόπιους ελιγμούς και σε μανούβρες, αλλά και οι άνετοι χώροι του, σου κεντρίζουν αμέσως το ενδιαφέρον. Το τιμόνι, όμως, ίσως παραείναι ελαφρύ και χάνει πόντους σε αίσθηση συγκριτικά με τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας, όπως το Fiesta και το Ibiza. Θα ήθελα να ήταν λίγο πιο βαρύ και με περισσότερη σαφήνεια. Επίσης, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εξαιρετική για καθημερινή μετακίνηση, επιτρέπει όμως αισθητές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Προσωπικά θα το ήθελα λίγο πιο σφιχτό, μιας και σε αίσθηση χάνει ελαφρά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Επειδή όμως το i20 απευθύνεται κατά βάση σε ένα μέσο οδηγό που θέλει ένα αξιόπιστο και οικονομικό αυτοκίνητο, θα βάλω λίγο νερό στο κρασί μου. Τα φρένα του έχουν πάντως καλή απόδοση και δεν κουράζονται εύκολα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι χρησιμοποιούν δίσκους εμπρός και πίσω, τη στιγμή που αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού χρησιμοποιούν ακόμα ταμπούρα στον πίσω άξονα. 2019 έχουμε, κύριοι! Ο τρικύλινδρος χιλιάρης δεν εντυπωσιάζει με τη ροπή του κάτω από τις 1.800rpm, αν όμως τον κρατάς πάνω από αυτό το σημείο, είναι δυνατός με ελάχιστο λαχάνιασμα ακόμα και μετά τις 5.000rpm. Παράλληλα είναι πολιτισμένος σε λειτουργία και αρκετά οικονομικός, αν οδηγείς με λίγη προσοχή. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση που είχαμε ήταν 6,8, που αυτομάτως το κατατάσσει στα «οικονομικά» αυτοκίνητα της κατηγορίας.

All around

Αυτό το μικρό, λοιπόν, μπορεί να τα κάνει όλα. Με κύριο όπλο του τη χαμηλή τιμή αγοράς, που για το συγκεκριμένο ξεκινάει από τα €13.690, προσφέρει όμορφη σχεδίαση, ποιότητα, άνετους χώρους και οικονομία. Το Hyundai i20 είναι ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό μοντέλο, που μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στον ανταγωνισμό και να κερδίσει πωλήσεις με άνεση.

Μας άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Άνετη ανάρτηση

Πλούσιος εξοπλισμός

Ευρύχωρο εσωτερικό

 

Δεν μας άρεσε (-)

Μέτρια αίσθηση τιμονιού

Κιβώτιο 5 σχέσεων

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ HYUNDAIi20 1.0 T-GDi 120PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €13.690

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 998cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  71mm x 84mm
  • Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • Σχέση Συμπίεσης: 10:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.065

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 100/ 4.500
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)17,5/ 1.500-4.000
  • 0-100km/h (sec): 10,80sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 188
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      109
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  5,1
  • Δοκιμής (lt/100km):    6,8

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6Jx15in
  • Ελαστικά: 205/55

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων   

 

Αρθρογράφος

 

Η Mazda κατοχύρωσε νέο σήμα σε σχήμα ρότορα

Η Mazda κατοχύρωσε νέο σήμα σε σχήμα ρότορα

Η Mazda κατοχύρωσε ένα νέο σήμα, που το σχήμα του είναι ένας ρότορας.