Toyota Corolla AE86 Drift Car
TakisAE86…
Το ιερό δισκοπότηρο των γιαπωνέζων drifters, η Toyota Corolla AE86, ίσως και να μην ήταν τίποτα αν δεν υπήρχε ο Katsuhiro Ueo. Ανάγοντας την σχέση αυτή στην ελληνική σκηνή drift, το ΑΕ86 ίσως και να μην ήταν τίποτα, χωρίς τον Τάκη Κωνσταντάρα. Ο Τάκης είναι κατά βάση βαμμένος Toyotέος, αφού από τα χέρια του έχουν περάσει ένα Starlet KP60, ένα Corolla KE35, ένα Corolla KE70 και εν τέλει το ΑΕ86. Οι δυο τους έχουν γράψει την δική τους ιστορία - πορεία στον χρόνο, έχουν αλώσει με το πλάι πίστες και βουνά, κάτι που σήμερα μεταφράζεται σε 4.195 φίλους στην προσωπική σελίδα του Τάκη στο fb, 3.139 followers του διδύμου TakisAE86 και 2.354 φωτογραφίες, οι περισσότερες σχετικές με το αειθαλές και ανελλιπώς εξελισσόμενο Toyota Corolla AE86. Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια ο 2λιτρος τετρακύλινδρος Toyota 3S-GE BEAMS κινητήρας που «φορέθηκε» απευθείας στο ΑΕ86 του Τάκη από το 2004, όταν και πέρασε στα χέρια του, έχει αλλάξει τρία setup. Με το αρχικό, ιδιαίτερο, setup το γνωρίσαμε το 2009, στο Power 136, εξελιγμένο ως ατμοσφαιρικό, τετραπετάλουδο, με 246Ps (+120Ps με την χρήση του υγρού κιτ νίτρο της Edelbrock), ενώ τρία χρόνια αργότερα, το 2012, επανέρχεται ως υπερτροφοδοτούμενο με 400+Ps, σημαντικές αλλαγές στο στήσιμο και την καρότσα του και ανανεωμένη εμφάνιση. Τρία χρόνια μετά, τα πράγματα στο πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό driftάδικο ΑΕ86 έχουν αλλάξει και πάλι…
Better racer for a moment, than spectator for a lifetime…
Κάθε φορά που ο Τάκης αποφασίζει να «αναθερμάνει» την σχέση του με το Corolla, το κοινό του κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα, πίστες και λάστιχα παίρνουν φωτιά, το τοπίο θολώνει! Ένα στοιχείο του χαρακτήρα του Τάκη που ιντριγκάρει τους funs του, είναι αφενός η εμμονή του με το Corolla, αφετέρου όμως και η αρέσκεια του να πειραματίζεται, να ρισκάρει, να δοκιμάζει και να εξελίσσει, ακολουθώντας εν τέλει μια δική του πορεία, αφήνοντας πάντα πίσω τους δυο μαύρες λωρίδες και πυκνά σύννεφα καπνού! Ήδη από την δεύτερη φάση εξέλιξης του ΑΕ86, εκτίναξε τον πήχη πολύ ψηλά, ξεκινώντας να φτιάξει μια βάση ουσιαστικά από το μηδέν. Έτσι, το 2011, το κουφάρι του ΑΕ86, μεταφέρθηκε στον Kostas Towbars, «χτυπήθηκε» με αμμοβολή στο πάτωμα και τον χώρο του μηχανοστασίου, ενισχύθηκε με περισσότερες από 1.800 πονταρισιές, επεκτάθηκε το αρχικό roll cage των 6 σημείων φτάνοντας τα 10 σημεία, ενώ ταυτόχρονα πέρασε στους εμπρός και πίσω θόλους και «έπιασε» στους μαρσπιέδες και τα «κουτιά» της νέας διάταξης 4link της πίσω ανάρτησης. Επιπλέον, τοποθετήθηκαν διάτρητες λάμες τύπου σάντουιτς στις μπροστινές, αλλά και τις μεσαίες κολώνες, με στόχο την απόλυτη ακαμψία του αμαξώματος. Στα σχέδια του Τάκη ήταν να φαρδύνει και άλλο το Corolla και έτσι ανοιχτήκανε ακόμα περισσότερο οι θόλοι, για να χωρέσουν ακόμα φαρδύτερες ζάντες. Παράλληλα, το αυτοκίνητο έπρεπε να χαμηλώσει και άλλο, ενώ το ύψος, η σκληρότητα και η γεωμετρία της ανάρτησης, έπρεπε να ρυθμίζονται. Ο Δημήτρης Ακρίδας, ανέλαβε την κατασκευή ενός 100% custom KONI coilover kit, πλήρως ρυθμίσιμο, βελτιώσιμο και επισκευάσιμο, με ελατήρια της TEIN 11kg/mm μπροστά, custom camper plates του Kostas Towbar και ελατήρια TEIN 10kg/mm πίσω. Η ανάρτηση αυτή, ικανοποίησε απόλυτα τον Τάκη και βρίσκεται πάνω στο αυτοκίνητο τα τελευταία τρία χρόνια. Μαζί τους και οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές της TRD, με διάμετρο 24mm (107% πιο σφικτή από την OEM) και 16mm (71% πιο σφικτή από την OEM) αντίστοιχα. Φυσικά, εδράζονται σε silent block πολυουρεθάνης.
Τόσο για την μπροστά, όσο και για την πίσω 4link ανάρτηση, ο Τάκης ψώνισε σχεδόν ό,τι έχει στον κατάλογο της η Techno Toy Tuning για το ΑΕ86. Lower control arms, tension control rods, outer tie rods, hybrid steering knuckles και 4-links, συμπληρώθηκαν στην πορεία από κάποια επιπλέον custom εξαρτήματα της ελληνικής TGS PARTS που έχουν επιτρέψει την αύξηση του μεταξονίου κατά 7cm, φέρνοντας ταυτόχρονα την γωνία Άκερμαν στο σημείο μηδέν.
Επεμβάσεις έχει δεχθεί και το σύστημα διεύθυνσης, με την τοποθέτηση ενός custom κανόνα στην κρεμαγιέρα, σχεδίασης και κατασκευής του T.S.I-Δημήτρη Τσέπα, διατηρώντας με τον τρόπο αυτό την εργοστασιακή διαδρομή, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα όμως και την επιθυμητή κλιμάκωση. Αλλαγές -από το 2009- στον τομέα των φρένων, δεν υπάρχουν. Η αρχική ολική τους αναβάθμιση, με 4πίστονες δαγκάνες της Willwood, αεριζόμενους δίσκους 280mm και τακάκια Ferodo DS2500 μπροστά και τα 2 σετ 2πίστονων δαγκανών από Lexus IS 200 με δίσκους 285mm, τακάκια Ferodo DS2500 και φυσικά σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης παντού, εξακολουθούν να είναι υπεραρκετά, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα drift car.
Beast’sHeart…
Η «καρδιά» του κτήνους, έχει -κατά μια σχετική έννοια- παραμείνει η ίδια. Ο κορμός του κινητήρα και η κυλινδροκεφαλή παραμένουν αυτά του Toyota 3S-GE BEAMS, αλλά μέχρι εκεί. Στο καπάκι, την θέση τους έχουν ξαναπάρει οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι, με διάρκεια 256ο ο εισαγωγής, 244ο ο εξαγωγής και βύθισμα 10,5mm και 9,2mm αντίστοιχα. Εργοστασιακές παρέμειναν και οι βαλβίδες τιτανίου, με διάμετρο 34,5mm και 29,5mm για εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα, ενώ τα ελατήρια τους προέρχονται από την Toda, όπως και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια των εκκεντροφόρων. Με την χρήση μιας φλάντζας της APEXi με πάχος 1,1mm, η σχέση συμπίεσης ανέρχεται τώρα στο 9,5:1.
Ο κορμός του κινητήρα, είναι αυτός που κρύβει όλο το ζουμί αυτής της παρουσίασης, έχοντας δεχθεί εκτεταμένες επεμβάσεις με στόχο την αξιοπιστία και την μέγιστη δυνατή απόδοση. Αρχικά, η Drakos Engineering, τοποθέτησε χιτώνια της αμερικάνικης L.A Sleeve στους κυλίνδρους, προκειμένου να θωρακιστεί η αντοχή του μπλοκ. Τα χιτώνια γέμισαν με τα custom order σφυρήλατα πιστόνια της JE, με ελαφρώς μικρότερη της εργοστασιακής διάμετρο, στα 85,5mm. Η ZRP Racing έχει προμηθεύσει τις long-rod σφυρήλατες μπιέλες, καθώς και τον στρόφαλο με την αυξημένη στα 93mm διαδρομή, που εξασφαλίζει έτσι την αύξηση του κυβισμού από τα 1.988cc στα 2.130cc. Όλα τα κουζινέτα, στροφάλου και μπιελών, είναι τριμεταλλικά της ACL, ενώ όλα το μοτέρ έχει «δεθεί» με βίδες της ARP. Στο κάρτερ βρήκε την θέση της μια καινούρια OEM αντλία λαδιού Toyota, ενώ ένα custom σύστημα κυκλοφορίας του λαδιού του κινητήρα με την χρήση μιας ηλεκτρικής αντλίας από Nissan, μεταφέρει το λάδι από το κάρτερ στο ψυγείο λαδιού και από εκεί ξανά στο κάρτερ μέσω του δείκτη λαδιού. Έτσι, όποτε ο Τάκης το επιθυμήσει, μέσω ενός διακόπτη από το εσωτερικό, ενεργοποιεί την κυκλοφορία και ψύξη του λαδιού του κινητήρα, διατηρώντας την θερμοκρασία του κοντά στους 100ο C, χωρίς να καταπονεί το κύκλωμα λίπανσης.
Η καλοσχεδιασμένη από την Yamaha κυλινδροκεφαλή (το δυνατό «χαρτί» του 3S-GE BEAMS) αποδίδει ακόμα καλύτερα με την χρήση του τετραπετάλουδου που κάποτε φώλιαζε στον αλουμινένιο σκελετό κάποιου Kawasaki ZX12R. Οι αυλοί των 46mm «πατάνε» στην κυλινδροκεφαλή μέσω της custom πλάκας σχεδίασης και κατασκευής του T.S.I-Δημήτρη Τσέπα. Ο ίδιος έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει το custom plenum καθώς και το κομμάτι από αυτό προς το i/c. Το intercooler και την πολλαπλή εξαγωγής έχει κατασκευάσει ο PowerUp, με σχέδια και προδιαγραφές του T.S.I-Δημήτρη Τσέπα, καθώς και όλη την υπόλοιπη εξάτμιση με ένα τελικό και διάμετρο σωλήνα 80mm. Πάνω στο εντυπωσιακό χταπόδι «πατάει» μια Garrett GT30/82R, με την βοήθεια της οποίας η ιπποδύναμη του 3S-GE BEAMS σκαρφάλωσε, όπως έδειξε το Dynojet δυναμόμετρο του Λάμπρου Στρατή, στα 505whp και 61kgm. Διάπλατο το χαμόγελο οδηγού και μηχανικού με τα νούμερα του Corolla, ένα δεύτερο όμως «στοίχημα» παίζεται τώρα στην μετάδοση. Στο ήδη υπάρχον 5τάχυτο κιβώτιο του Nissan 300ZX, τοποθετήθηκε προληπτικά ένα δίδισκο σετ συμπλέκτη της OS GIKEN για 600Ps και 70kgm ροπή, ενώ από εκεί και πίσω συνεχίζει ο custom κεντρικός άξονας της AXOTECHNIKI και το ραμμένο διαφορικό από Mitsubishi Pajero.
Power 186 και TakisAE86…
Τυχαίο? Δεν νομίζω. Βρισκόμαστε στην πίστα των Αφιδνών για το πρώτο shakedown του Corolla με το νέο του setup, μετά το στρώσιμο του μοτέρ στον δρόμο και το «δικαστήριο» του δυναμόμετρου. Το μάτι του Τάκη γυαλίζει, το χαμόγελο στο πρόσωπο του έχει «κουμπώσει» σε φάση bolt on, ο 3S-GE BEAMS έρχεται σιγά-σιγά σε θερμοκρασία λειτουργίας, όσο εν τω μεταξύ κουμπώνουμε τον εμπρός προφυλακτήρα στην θέση του, έχοντας κατεβάσει το ΑΕ86 από το τρέιλερ. Όσο και να το γυροφέρνεις, τα μάτια σου δεν το χορταίνουν. Κάτι το carbon καπό και η πολυεστερική πίσω πόρτα της J-Blood, κάτι το URAS body kit με τις επιπλέον custom τροποποιήσεις και φυσικά αυτές οι ζαντάρες της Rota, οι RB-R 8,5Jx17in με 5offset μπροστά και RB-X 9,5Jx17in με 19offset πίσω… είναι σκέτη αρρώωωστια!!! Ξεκινάμε με την διαδικασία των tracking, των εν κινήσει φωτογραφιών car to car, με τον Τάκη να ακολουθεί και το ΑΕ86 να γεμίζει τον μεσαίο μου καθρέπτη. Ολόκληρο. Γύρο με τον γύρο ο Τάκης θυμίζει pitbull με τσιτωμένο λουρί! Στον τρίτο γύρο, σπάει τα δεσμά του και αρχίζει τα συμπλεκταρίσματα, τους κόφτες, τα full lock και το ξεφτίλισμα των ολοκαίνουριων Federal 245/40/17! «Αυτό ήταν» σκέφτομαι και κάνω δεξιά να τον αφήσω να λυσσάξει, πρωτού η Garrett ρουφήξει και τον Κουσκούτη και μείνουμε από φωτογράφο…
Hatersgonnahate…
Δεν υπήρχε περίπτωση να μην ζητήσω βόλτα με το τέρας! Η ερώτηση ήταν μάλλον άσκοπη, αφού ήμουν ήδη με το ένα πόδι μέσα στο Corolla. Ο Τάκης άλλωστε είναι ο γνωστός σε όλους μας, ζεστός, ακομπλεξάριστος και χαβαλές τύπος, που αποκλείεται να έλεγε όχι και να το έπαιζε ντίβα. Είπαμε, όλα γίνονται για την κά… εμμ, συγνώμη, για να περνάμε καλά. Η Corollάρα έχει τρελά μούτρα, ενώ το πίσω μέρος της «ακούει» ακαριαία και με το παραμικρό. Το μοτέρ είναι ζώο, ξυρίζει, στροφάρει μέχρι τις 8.500rpm, έχει ψυχή ψηλά και σου σηκώνει την… τρίχα κάγκελο! Μπορεί απ’ έξω να καπνίζει το σύμπαν, ταυτόχρονα όμως πετάγεται μπροστά, μαζεύει χιλιόμετρα και ενώνει τις στροφές στο Μπαμ! Μπαμ τρως και από τις βίαιες μεταφορές βάρους, από full lock σε full lock, με γωνίες που, αν γουστάρεις την όλη φάση, σου προκαλούν προκλητικά απερίγραπτη ευεξία…
Στόχος του Τάκη για το 2015 είναι να ακολουθήσει επιλεκτικά κάποιους αγώνες του Ελληνικού Πρωταθλήματος Drift, να συμμετάσχει σε κάποιους αγώνες του King of Europe και Cyprus Drift Championship, αλλά και να συναντήσει το αντίπαλο δέος το DW86 της DRIFTWORKS . Κάπου μας ξεφούρνισε κάτι και για καινούριο, μεγαλύτερο και πιο «γρήγορο» turbo και σειριακό σασμάν…
Λυπήσου μας ρε Τάκη!!!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by: T.S.I Δημήτρης Τσέπας, Συντήρηση & Επισκευή επιβατηγών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, Αγ.Ευαγγελιστρίας Σπάτα, τηλ: 2106634424
|
TUNINGSPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ:
| |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η RP Exotics διαθέτει για πώληση ένα Honda S2000 το οποίο έχει μόλις 1.300km και ζητάει για αυτό $150.000.