Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 Turbo 753Ps
Ο Αντώνης Περάκης είναι μηχανικός αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα βρίσκεται πίσω από την Perakis Performance. Πριν από τρία και κάτι χρόνια, ένας φίλος του πουλούσε τη συγκεκριμένη Alfa Romeo και ο Αντώνης την επέλεξε λόγω των μεγάλων εσωτερικών χώρων, αλλά και λόγω της μοναδικότητάς της. Δεν συναντάς και κάθε μέρα AlfaRomeo 156 StationWagon ή μάλλον πιο σωστά Sportwagon, όπως είναι η επίσημη ονομασία της, πόσο μάλλον και βελτιωμένη.
HAlfa και η Catherine
Η AlfaRomeo 156 Sportwagon με τον Twin spark 2.0 απέδιδε 155Ps, τα οποία ήταν ικανά να μετακινήσουν αξιοπρεπώς τα 1.300kg του αμαξώματος. Και η φαινομενικά άσχετη πληροφορία της ημέρας, όσοι είχατε δει την ταινία Entrapment, σίγουρα θα θυμάστε μια συγκεκριμένη σκηνή με την Catherine Jetta Jones όπου περνούσε κάτω από τις ακτίνες laser με πολύ ιδιαίτερο τρόπο! Ωραίο κολάν έτσι!? Αν δεν θυμάστε αυτή τη σκηνή -που το θεωρώ απίθανο-, τότε πολύ πιθανόν να είχατε δει τη διαφήμιση της Alfa 156 Sportwagon, όπου η Catherine επανέλαβε στο περίπου τη σκηνή, όταν προσπάθησε να μπει από το χώρο αποσκευών, μιας και είχαν παρκάρει κολλητά στην 156 της δύο άντρες. Τότε η Catherine ήταν περίπου 30 χρονών και τώρα έχει βάλει στην πλάτη της, όπως και η 156, άλλα 16 χρόνια. Με τη διαφορά, όμως, ότι η Alfa 156 πέρασε από ριζική ανανέωση και μοιάζει πάλι με νέα και διαβολική γυναίκα, έτοιμη να σε κατασπαράξει. Για την ιστορία, η Catherine πλέον χαρακτηρίζεται ως cougar.
Ένα χαλαρό τούρμπισμα
Όλα ξεκίνησαν, όταν ο Αντώνης, αφού πρώτα άλλαξε φρένα και αναρτήσεις, έδωσε λίγη ιπποδύναμη παραπάνω με ένα μικρό turbo, έτσι ίσα για να πηγαίνει λίγο πιο γρήγορα. Όπως, όμως, καταλαβαίνετε όλοι όσοι έχετε βελτιώσει αυτοκίνητο, η λίγη παραπάνω δύναμη ποτέ δεν είναι αρκετή. Και κάπου εκεί χάνεται η μπάλα είναι όταν μπουν στο παιχνίδι σφυρήλατα πιστόνια, ενισχυμένες μπιέλες και τεράστιες τουρμπίνες και intercooler. Αυτή, όμως, είναι η μαγεία της βελτίωσης και ποτέ κανείς δεν λέει όχι στο καλύτερο και φυσικά στο πιο γρήγορο.
Ένα για τα πάντα!
Αυτό, που μου άρεσε πολύ στην AlfaRomeo 156 του Αντώνη, ήταν ότι το αυτοκίνητο έχει ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Μπορεί με άνεση να κάνει τα πάντα, από ταξίδι και μεταφορά μιας ολόκληρης οικογένειας, μέχρι στρίψιμο, γρήγορες βόλτες, κόντρες, αγώνα dragster και καθημερινή μετακίνηση. Μέχρι και ηχοσύστημα έχει, με subwoofer σεβαστών διαστάσεων στο χώρο αποσκευών, δερμάτινο σαλόνι, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, τα πάντα! Ο Αντώνης δηλώνει ότι χωρίς να ξεχωρίζει κάτι συγκεκριμένο από το αυτοκίνητό του, του αρέσει ο τρόπος, που στρίβει. Ενώ, όπως μας είπε, το δυσκολότερο σημείο της βελτίωσης ήταν να μπορέσει να κατασκευάσει ένα κιβώτιο ταχυτήτων, που να αντέχει τη δύναμη του κινητήρα, χωρίς να μεταμορφώνεται συχνά-πυκνά σε…γραναζόσουπα. Αυτή τη στιγμή, είναι απόλυτα ικανοποιημένος από το μέχρι τώρα αποτέλεσμα και δεν σκέφτεται να αλλάξει κάτι. Οκ, δεν θα αλλάξει κάτι μέχρι να φτάσει στο σημείο και να χορτάσει το αυτοκίνητο στη μορφή, που είναι τώρα. Ο ενθουσιασμός του με το αυτοκίνητο ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή, που ήρθε στα χέρια του και ας ήταν εντελώς νορμάλ. Τώρα βέβαια, που έχει αυτή τη μορφή και αυτήν τη δύναμη, είναι ακόμα περισσότερο ενθουσιασμένος, ειδικά όταν βλέπει τα άλλα αυτοκίνητα να μένουν πίσω! Πολύ πίσω!
Η cougar, που έγινε πιπίνι!
Όταν ο Αντώνης αποφάσισε να βγάλει σοβαρή ιπποδύναμη από τον κινητήρα της Alfa Romeo του, ξεκίνησε πρώτα ενισχύοντας το αμάξωμα, προκειμένου να αντέξει τις παραπάνω δυνάμεις, αλλά και τοποθετώντας το body-kit της Zender, το οποίο περιλαμβάνει εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, πλαϊνά spoiler και πρόσθετα στα φτερά. Το αποτέλεσμα είναι αρκετά διακριτικό και όμορφο και κάνει το σχήμα της 156 αρκετά πιο άγριο και επιθετικό. Το επόμενο βήμα ήταν, φυσικά, ο κινητήρας. Ξεκινώντας με τον κορμό, ο οποίος ενισχύθηκε για να αντέχει τις μεγάλες πιέσεις από το turbo, ενώ παράλληλα αλλάχτηκαν τα πιστόνια με σφυρήλατα της Wossner, που έχουν πείρο των 22mm, τα οποία είναι oversize κατά 0,5mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός να φτάσει τα 1.993cc. Μαζί με τα πιστόνια αλλάχτηκαν και οι μπιέλες με τις ενισχυμένες της ZRP, ενώ τοποθετήθηκαν κουζινέτα στροφάλου και μπιελών της King Racing. Ο στροφαλοφόρος ελαφρώθηκε και ζυγίστηκε, ενώ χρησιμοποιήθηκαν σε αυτόν βίδες της ARP των 12mm. Ο Αντώνης κατασκεύασε και ένα νέο κάρτερ λαδιού, όπως και μια πιο ενισχυμένη και αυξημένης παροχής αντλία λαδιού. Το λάδι ψύχεται πλέον από ένα custom ψυγείο λαδιού διαστάσεων 25x15x4cm. Στην κυλινδροκεφαλή, αφού έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, αλλάχτηκαν αρκετά τμήματα του valvetrain. Πρώτα και καλύτερα αφαιρέθηκαν τα υδραυλικά ωστήρια και τη θέση τους πήραν μηχανικά, κατασκευασμένα από την Perakis Performance. Τα ωστήρια συνδυάζονται με μεγαλύτερες βαλβίδες της Supertech, καθώς και με retainers, της Supertechεπίσης, ενώ οι βαλβίδες κάνουν στενή παρέα με τα διπλά ενισχυμένα ελατήρια της Kent Cams. Κυλινδροκεφαλή και κορμός παντρεύτηκαν και ανάμεσά τους μπήκε μία μεταλλική φλάντζα, κατασκευασμένη από την PerakisPerformance, ενώ δέθηκαν με custom βίδες κεφαλής των 12mm.
Now breathe!
Καιρός να πάρει ανάσα ο κινητήρας και σε αυτό βοήθησε η custom πολλαπλή εισαγωγής αέρα, που έφτιαξε η Perakis Performance. Επάνω της θα συναντήσουμε μία πεταλούδα γκαζιού της Dellorto, με διάμετρο 80mm, όπου καταλήγει ο αέρας, αφού περάσει πρώτα από τις custom σωληνώσεις των 76mm, που έρχονται από το intercooler, το οποίο έχει διαστάσεις 60x30x8cm. Ο αέρας καταφτάνει στο intercooler, αφού περάσει πρώτα από το turbo της Garrett, το GTX3582R, το οποίο, όταν σε συνδυασμό με την ECU DTA S60, προγραμματισμένη από την Papas Tuning, με πίεση 2,8bar και αγωνιστικό καύσιμο MS109, απέδωσε στο δυναμόμετρο 753Ps! Η ECU συνεργάζεται με ένα ΜΑΡ sensor της Bosch των 4bar. Επιστρέφουμε πάλι στην παρέα του turbo και συγκεκριμένα στο external wastegate της Turbosmart, που έχει διάμετρο 44mm και στη σκάστρα ανοιχτού τύπου της GReddy. Το turbo πατάει επάνω σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής των 42mm και στην εξαγωγή του βρίσκεται ένα custom downpipe των 80mm, που καταλήγει σε ένα σύστημα εξαγωγής των 76mm με ένα τελικό καζανάκι. Δύο αντλίες Bosch 044 αντλούν καύσιμο από το ρεζερβουάρ και το στέλνουν στη custom μπεκιέρα, που με την σειρά της το στέλνει στα μπεκ της Delfi, που έχουν παροχή 1.600cc/min, ενώ την πίεση του κυκλώματος τη διαχειρίζεται ένας ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Sard.
Φρένα και μετάδοση
Αντίστοιχες βελτιώσεις έγιναν φυσικά και στη μετάδοση, ένα αρκετά ευπαθές τμήμα, το οποίο ξαφνικά καλούνταν να διαχειριστεί 700 και βάλε άλογα, παρέα με σχεδόν 80kgm ροπής. Ο Αντώνης τοποθέτησε ένα κιβώτιο ταχυτήτων από Fiat Coupe, το οποίο, όμως, ενισχύθηκε σε ορισμένα σημεία στο εσωτερικό του, κατασκεύασε και τοποθέτησε ένα μπλοκέ διαφορικό, ένα δίδισκο ενισχυμένο συμπλέκτη, καθώς, επίσης, και ενισχυμένα ημιαξόνια. Η λύση αυτή έχει βγει αξιόπιστη και αντέχει τη βάρβαρη χρήση και φυσικά την τρελή δύναμη του κινητήρα. Εννοείται ότι τοποθετήθηκαν και μεγαλύτερα φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και αεριζόμενους χαρακωτούς δίσκους των 330mm εμπρός και των 320mm πίσω.
Tire eater
Σε μία σύντομη βόλτα με μηχανική πίεση και περίπου 600Ps, διαπίστωσα ότι η Alfa 156 του Αντώνη είναι πολύ δεμένη, άνετη και, αν καταφέρεις και συγκρατηθείς και την οδηγήσεις συντηρητικά, μπορείς να μετακινηθείς απλά από το σημείο Α στο σημείο Β. Βέβαια, όσο ακούς το γουργουρητό της εξάτμισης, είναι δύσκολο να συγκρατηθείς και να μην πατήσεις τέρμα το γκάζι, μετατρέποντας τα μπροστινά σου λάστιχα σε καπνό…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.993cc Σχέση Συμπίεσης: 10:1 | Tuned by Perakis Performance Εύοσμος 56224 Θεσσαλονίκη Τηλ. 693 878 7052 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Εξαπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι 330mm, σωληνάκια υψηλής Πίσω: αεριζόμενοι δίσκοι 320mm, σωληνάκια υψηλής | ΤΡΟΧΟΙ Alfa 156 GTA 7Jx17in ζάντες
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,61 @ 48,95 60 4,91 @ 84,65 100 6,40 @ 107,10 200 9,37 @ 137,96 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το EV6 κέρδισε την κατηγορία «Premium» και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία «New Energies» για οχήματα που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από μπατ...