Mitsubishi Lancer EVO VII 410wHP
Τα Mitsubishi EVO, σε όλες τους τις εκδόσεις και γενιές, έχουν γίνει πλέον πιο δημοφιλή απ’ όσο ήταν τα Saxo και τα Rallye πριν δέκα χρόνια. Και όχι άδικα, μιας και υπάρχουν άπειρες πλέον λύσεις για τη βελτίωσή τους, που είναι πραγματικός πειρασμός για κάποιον, που θέλει ένα σωστό και γρήγορο αυτοκίνητο για κόντρες, στρίψιμο και γρήγορη οδήγηση. Ο Νίκος είναι μέλλος των Underground Rats, μιας παρέας, που φροντίζει να δίνει ζωή στις νύχτες της συμπρωτεύουσας κάθε βράδυ. Ο Νίκος ασχολείται με το εμπόριο εξαρτημάτων για αυτοκίνητα και φορτηγά, αλλά κατά βάση ζει για να πατάει τέρμα γκάζι στο EVO του. Ο λόγος, που το επέλεξε, είναι ότι το EVO είναι ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο και αποτελεί μία καλή βάση για βελτίωση. Έτσι, δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα, όταν έψαχνε για αυτοκίνητο. Το πουλούσε ένας φίλος του και το αγόρασε χωρίς δεύτερη σκέψη. Αυτό βασικά είναι το τρίτο EVO, που περνάει από τα χέρια του και το πρώτο πράγμα, που έκανε ήταν να αλλάξει φίλτρο, πρόγραμμα και εξάτμιση. Από εκεί και πέρα, η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή. Ο Νίκος ασχολείται συνεχώς με ο,τιδήποτε καινούργιο μπορεί να αλλάξει στο αυτοκίνητό του. Η τρέλα, βλέπετε, δεν τελειώνει ποτέ!
Daily car
Ο Νίκος χρησιμοποιεί το EVO του σε καθημερινή βάση, βάζει μέσα την οικογένεια, τους φίλους του, πηγαίνει βόλτες, κάνει κόντρες και γενικά…. τα πάντα. Επομένως, ήταν αναμενόμενο να θέλει να έχει στην κατοχή του κάτι ανθεκτικό, δοκιμασμένο και αξιόπιστο, για να μην βγάζει προβλήματα. Είναι απόλυτα ικανοποιημένος για ό,τι έχει κάνει μέχρι στιγμής στο αυτοκίνητο και πάντα ψάχνει -με τη βοήθεια του Πάνου Φραγκίδη της KakimotoDevelopments- για το τι ακριβώς θα βάλει στο αυτοκίνητο, αφού θέλει να τοποθετεί κάθε φορά τα καλύτερα δυνατά προϊόντα. Όταν έχεις δίπλα σου ανθρώπους, που σε καταλαβαίνουν και εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος με σένα και ειδικότερα, όταν γνωρίζουν καλά το θέμα της βελτίωσης, είναι λογικό να θέλεις να βελτιώνεις συνεχώς το αυτοκίνητό σου.
Let the party begin!
Η βελτίωση του κινητήρα ξεκίνησε με στόχο να αποτελέσει μία καλή βάση για παραπάνω ιπποδύναμη από ό,τι έχει τώρα. Όλα τα aftermarket τα επέλεξε ο Πάνος και το μοντάρισμα του κινητήρα έγινε στη SpeedGarage. Για να γίνει αυτό, αλλάχθηκαν αρκετά πράγματα στο εσωτερικό του κορμού, με πρώτα και καλύτερα τα πιστόνια, τα οποία πλέον είναι oversize κατά 0,5mm, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο κυβισμός του κινητήρα στα 2.021cc από τα 1.997cc, που είχε στην εργοστασιακή του μορφή. Τα σφυρήλατα πιστόνια της Wiseco, 1400HD, συνεργάζονται με ενισχυμένες μπιέλες της Arrow, οι οποίες πατάνε στο στρόφαλο της Manley, διατηρώντας την εργοστασιακή διαδρομή. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν κουζινέτα μπιελών και στροφάλου της ACL, καθώς και μπουζόνια στροφάλου της ARP. Η ενίσχυση του κινητήρα έγινε με γνώμονα ότι θα μπορεί να αντέξει και επόμενο στάδιο αφού όπως και να το κάνεις τα 500 άλογα για έναν 4G63 μόνο πολλά δεν είναι! Στην κυλινδροκεφαλή αλλάχθηκε όλο το valvetrain και τοποθετήθηκαν οι βαλβίδες, τα ελατήρια βαλβίδων και τα retainers της Ferrea, με μεγαλύτερα -κατά 1mm- ωστήρια. Τα παραπάνω συνδυάζονται με εκκεντροφόρους της Kelford, που έχουν 272ο διάρκεια και χρονίζονται από τα ρυθμιζόμενα γρανάζια της Fidanza, που κινούνται μέσω του ιμάντα της HKS. Η κεφαλή δέθηκε με τον κορμό με βίδες της ARP και τοποθετήθηκε μια ΟΕΜ φλάντζα από EVO IX. Το εργοστασιακό turbo σταμάτησε να παρέχει τις υπηρεσίες του, όταν τοποθετήθηκε στη θέση του το GT7460R της HKS, το οποίο πατάει πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής της Racetech. Βέβαια, αυτήν τη στιγμή, που διαβάζετε τις γραμμές αυτές, το συγκεκριμένο turbo έχει πάρει και αυτό τη θέση του στο ράφι και τώρα το EVO έχει παραπάνω δύναμη, αλλά, όταν κάναμε τη δοκιμή, ήταν με αυτό της HKS. Στο σύστημα της εξαγωγής συναντάμε ένα downpipe των 76mm της AMS, μία χειροποίητη εξάτμιση με σωληνώσεις των 76mm, που καταλήγει στο τελικό καζανάκι της HKS, που έχει 120mm διάμετρο. Ο συμπιεσμένος αέρας από το turbo περνάει από τις σωληνώσεις του συστήματος εισαγωγής της Injen, ψύχεται από το intercooler της Autobahn και στη συνέχεια περνάει μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής της HKS, όπου και αναμειγνύεται με το καύσιμο, που ψεκάζουν τα μπεκ της ID με παροχή 1.000cc/min, μέσω της μπεκιέρας, που κατασκεύασε η AEM. Σωλήνες καυσίμου αεροπορικού τύπου έχουν αναλάβει τη μεταφορά της βενζίνης από και προς το ρεζερβουάρ, με τη βοήθεια της αντλίας καυσίμου Stealth, της Aeromotive, με παροχή στα 340lt/hr. Το αποτέλεσμα των παραπάνω με τον αναπρογραμματισμό της ECU από τον Μιχάλη Παρίδη, ήταν ο κινητήρας να αποδώσει 410wHP και 43,3kgm ροπής στις 4.600rpm στο δυναμόμετρο της PapasTuning.
Πυροβόλο!
Με 410 άλογα στους τροχούς, μόνο αργό δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το EVO του Νίκου! Η ευθεία της Εγνατίας ήταν μπροστά μας και, ευτυχώς, τελείως άδεια από αυτοκίνητα, αφού η ώρα είχε ήδη πάει 2 το πρωί. Κουμπώνω το V-BOXIII, βρίσκουμε δορυφόρους και ξεκινάμε χαλαρά με ρεπρίζ 3ης. Από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, που το turbo είχε αρχίσει να σπουλάρει δειλά-δειλά, χρειάστηκαν 2,85sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, που είχε ξυπνήσει για τα καλά, χρειαστήκαμε μόλις 1,91sec. Επόμενη δοκιμασία, επιτάχυνση από 2η σχέση και 60km/h μέχρι τα 200km/h, που ολοκληρώθηκε σε 11,35sec, ενώ από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h χρειαστήκαμε 9,58sec. Ένα μικρό διάλειμμα, για να ηρεμήσει το στομάχι μου από τις κλωτσιές της επιτάχυνσης και πάμε για μετρήσεις από στάση. Είμαστε δικάβαλοι, τα λάστιχα έχουν σχετικά καλό πέλμα, ενώ ο δρόμος θα μπορούσε να είναι και καλύτερος. Παρόλα αυτά, όμως, τα μόλις 2,06sec για τα πρώτα 18 μέτρα δεν τα λες και άσχημα, πόσο μάλλον τα 4,15sec για τα πρώτα 100km/ και τα 12,92sec για τα 200km/h. Πυροβόλο η φτερούγα και με αρκετά καλή επίδοση από τα 200m στα 400m, αφού στα 7,96sec περάσαμε τα 200m και στα 12,12sec με 193,56km/h περάσαμε τα 400m. Πολύ καλές επιδόσεις για EVO με 410 άλογα στους τροχούς. Σίγουρα, σε καλύτερο οδόστρωμα και μονοκάβαλο θα σπάει τα 12sec στα 400 μέτρα με άνεση.
Fast future!
Στόχος του Νίκου για το μέλλον είναι να αλλάξει το turbo με ένα kit της AMS, καθώς και την ECU της Pectel E2, το οποίο και έκανε, αφού αυτόν τον καιρό το EVO του έχει 600 άλογα στο καπό. Μετά από το Mitsubishi EVO έχει σκοπό να αγοράσει ένα NissanGT-R και αφού ο Πάνος ασχολείται αρκετά με αυτά, να ξεκινήσει για αρχή με ένα φίλτρο, ένα πρόγραμμα και μία εξάτμιση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.021cc Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1 | Tuned by KakimotoDevelopments Προέκταση Μενάνδρου Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης Τηλ.: 2314 002394
ΤURBO SPEED Ολυμπιάδος 16, Θεσσαλονίκη Τηλ.: 2310 769762 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός και πίσω: DBA 4000 T3 αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι, Project MU NS400 τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ EVO IX 7Jx17in ζάντες
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dyno 30 AWD της PapasTuning Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm) 410/7.000 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 43,33/4.600 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 1,97 0-80 3,27 0-100 4,15 0-120 5,61 0-140 6,82 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,85
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,06 @ 61,90 60 3,97 @ 96,21 100 5,31 @ 115,38 200 7,96 @ 149,47 | ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο roadster της Wiesmann είναι διαθέσιμο προς παραγγελία.