Hyundai Kona 1.6T-GDi 198Ps

One size fits all
Το νέο Kona μεγάλωσε αρκετά σε σχέση με το πρώτης γενιάς μοντέλο και πλέον ακροβατεί ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, αυτή των B-SUV και των C-SUV. Το μήκος του φθάνει πλέον τα 4.355mm και είναι κατά 175mm μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, ενώ και το μεταξόνιο των 2.660mm είναι αυξημένο κατά 60mm. Ελαφρώς αυξημένο είναι και το πλάτος (+25mm), αλλά και το ύψος (+20mm), που φτάνουν τα 1.825 και 1.570mm αντίστοιχα, διαστάσεις που το φέρνουν κοντά στο μεγαλύτερο συγγενή του, το Tucson, με μόλις 145mm διαφορά.
Η πλατφόρμα Κ3, στην οποία βασίζεται, είναι σχεδιασμένη για να δεχτεί διαφορετικά κινητήρια σύνολα, από θερμικά βενζίνης, απόδοσης 100-198 ίππους, το υβριδικό σύνολο των 141Ps και φυσικά το αμιγώς ηλεκτρικό. Η φουτουριστική σχεδίαση έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τις φωτεινές LED λωρίδες εμπρός και πίσω, που ονομάζονται Seamless Horizon Lamp. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω βρίσκονται πάνω στους προφυλακτήρες, που στην έκδοση N Line είναι πιο σπορ, με εντυπωσιακή μάσκα εμπρός και επιθετικό διαχύτη στο πίσω μέρος. Τα πλαστικά προστατευτικά πάνω από τους τροχούς των άλλων εκδόσεων εδώ είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του μοντέλου, δίνοντας μια σαφώς πιο σπορ εμφάνιση.
Δυνατό και άνετο
Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο, σύμφωνα με τα πρότυπα των σύγχρονων Hyundai, με τις δύο οθόνες με διαγώνιο 12,3in έκαστη, την πρώτη να εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και τη δεύτερη παρέχει πρόσβαση σε όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, όπως ηχοσύστημα, σύνδεση με Smartphones, σύστημα πλοήγησης, ροή ενέργειας και τα συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Στο νέο Kona, η ομπρέλα SmartSense περιλαμβάνει περισσότερα από 20 συστήματα ADAS (παρέχουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2) σε σύγκριση με τη βασική έκδοση Premium.
Οι δύο οθόνες έχουν υψηλή ανάλυση και όμορφα γραφικά, όμως το infotainment είναι λίγο πολύπλοκο σε χρήση, όμως και εδώ οι Κορεάτες έπραξαν σωστά: κάτω από την οθόνη υπάρχουν 8 φυσικοί διακόπτες για άμεση πρόσβαση σε αρκετές λειτουργίες του menu και ακριβώς εκατέρωθεν συναντάμε ένα πλήρες panel ελέγχου του διζωνικού κλιματισμού. Η έκδοση N Line προσθέτει την σπορ πινελιά με κόκκινα σιρίτια στους αεραγωγούς, πεντάλ με επένδυση αλουμινίου και κόκκινες ραφές σε καθίσματα και τιμόνι. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πληθωρικοί αν το κατατάξουμε στην B SUV κατηγορία, με τον χώρο αποσκευών να είναι αυξημένος κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο Kona, φτάνοντας πλέον τα 466lt.
Από ολόκληρη λοιπόν την γκάμα του νέου Kona, η πιο N Line έκδοση είναι πλέον αυτή εδώ, με τον τετρακύλινδρο 1,6lt turbo των 198 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο. Απουσία μάλιστα των κανονικών Ν εκδόσεων, όχι μόνο στο Kona, αλλά σε όλη την γκάμα των μοντέλων με θερμικό κινητήρα, αυτό εδώ είναι το δυνατότερο θερμικό Kona δεύτερης γενιάς που θα υπάρξει. Η πιο κλασική προσέγγιση για τους λάτρεις της βενζίνης, χωρίς υβριδική υποστήριξη, μια old school για τα σημερινά δεδομένα επιλογή, την οποία φυσικά και επικροτούμε, γιατί υπάρχει και αυτό το πελατολόγιο, που θέλει ένα καλό καινούργιο και δυνατό αυτοκίνητο τελεία. Ακόμα και το κιβώτιο στην συγκεκριμένη έκδοση, είναι το κανονικό μηχανικό εξάρι, χωρίς τον αυτοματοποιημένο συμπλέκτη, με τον οποίο “δεν τα βρήκαμε” ποτέ, σε όσα μοντέλα και αν τον συναντήσαμε. Όλα καλά με τις μέχρι τώρα “παραδοσιακές” επιλογές της Hyundai, εκτός από την επόμενη, που είναι η επιλογή του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, στο πιο δυνατό μοντέλο της σειράς μάλιστα, η οποία είναι προφανώς για λόγους κόστους, μιας και στην Full Hybrid έκδοση με 57 ίππους λιγότερους η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων.
Οδηγώντας
Το ισχυρότερο Kona της νέας γενιάς καταφέρνει να προσφέρει μια ευχάριστη και σβέλτη οδήγηση, αλλά το σύστημα διεύθυνσης δεν φτάνει στο επίπεδο ενός κανονικού μοντέλου N. Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport), διαφοροποιούν την αίσθηση και την απόκριση, αλλά ακόμα και στο Sport, το Kona δεν μπορεί να υποκαταστήσει μια πραγματικά Ν έκδοση. Είναι όμως ιδιαίτερα ευχάριστο με την ρύθμιση της ανάρτησης να στοχεύει στην ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την αποτελεσματικότητα σε υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα μείξη άνεσης στην καθημερινή οδήγηση και δυναμικής οδικής συμπεριφοράς όταν του ζητηθεί, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση.
Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να επεμβαίνουν νωρίς και να το περιορίζουν, ενώ αν τα απενεργοποιήσεις, η μαλακή ανάρτηση και η έλλειψη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης θα φέρουν έντονη απώλεια ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης με το γκάζι στο πάτωμα. Η “ουρά” του είναι μεν συμμετοχική στην είσοδο των στροφών, ειδικά με τα δυνατά φρένα, αλλά η μετάβαση από την επιβράδυνση σε επιτάχυνση στην έξοδο μαρτυρά πως αυτό το αυτοκίνητο δεν κατασκευάστηκε για τέτοια χρήση. Είναι ένα ευρύχωρο όμορφο και μοντέρνο B SUV, με δυνατό κινητήρα και ικανοποιητικές επιδόσεις, κατά πολύ καλύτερες από όσο δηλώνει η Hyundai, αφού το V-Box μάς έδειξε 7,11sec για την επιτάχυνση από στάση στα 100km/h, με εργοστασιακή τιμή τα 8,7sec… (μάλλον το μετράνε με εκκίνηση από το ρελαντί ή χωρίς να απενεργοποιήσουν το ESP). Αντιστρόφως ανάλογα με την απαισιοδοξία για τις επιδόσεις βρίσκεται η αισιοδοξία για την κατανάλωση, αφού το “old school” κινητήριο σύνολο έχει και την αντίστοιχη old school κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε στα 9,1lt/100km και θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, με την χρήση κλιματιστικού ή αν στην εξίσωση υπήρχε και κάποια ορεινή διαδρομή. Σε γενικές γραμμές πάντως, το Kona 1.6lt N Line, είναι ένα από τα λίγα πλέον “κανονικά” αυτοκίνητα, χωρίς υβριδική τεχνολογία, ιδανικό για αυτούς που θέλουν ένα μοντέλο, όπως τα αυτοκίνητα που ήξεραν μέχρι πριν μερικά χρόνια. Προσωπικά, συμφωνώ. Αν έπρεπε να επιλέξω ένα Kona για δικό μου, θα ήταν ακριβώς αυτό.
Τιμή βασικής έκδοσης Kona 1.0Τ 48V Premium 100Ps: €23.990
Μας Άρεσε (+)
Προηγμένο design
Απόδοση
Εξοπλισμός
Εσωτερικοί χώροι
Άνεση
Δεν μας άρεσε (-)
Κατανάλωση
Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Θέση: Εμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 75,6mm x 89mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Διαφορικά: Ελεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.350
Ύψος (mm): 1.570
Πλάτος (mm): 1.825
Μεταξόνιο (mm): 2.660
Βάρος (kg): 1.470
Χώρος αποσκευών (lt): 466-1.300
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7j x 18in
Ελαστικά: 215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 198/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 27/1.600-4.500
0-100km/h (sec): 8,7
Τελική ταχύτητα (km/h): 210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 141-152
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km): 6,2-6,7
Δοκιμής (lt/100km): 9,1
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60: 3,63
0-80: 5,08
0-100: 7,11
0-120: 9,26
0-140: 12,24
0-160: 15,41
0-180: 20,20
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/Η SEC
3η
50-80: 3,83
80-110: 3,88
4η
80-110: 5,84
100-140: 8,36
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18: 2,65 @ 45,89
60: 5,05 @ 79,60
100: 6,68 @ 95,94
200: 9,92 @ 123,59
400: 15,00 @ 157,73
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι νέες εκδόσεις των μοντέλων BMW X και οι υψηλών επιδόσεων παραλλαγές τους έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στο Concours d'Elegance 2023 στη Φλόριντα.