56η ΑΝΑΒΑΣΗ ΡΙΤΣΩΝΑΣ 1-2/12/2012
Το φετινό Πρωτάθλημα Αναβάσεων είχε μια εντυπωσιακά επιτυχημένη πορεία και η ολοκλήρωσή του με την ιστορική Ανάβαση Ριτσώνας προμήνυε το καλύτερο φινάλε της σεζόν. Από το 1956 μέχρι σήμερα, η Ριτσώνα αποτελεί σίγουρα τον διασημότερο Ελληνικό αγώνα αυτοκινήτου, μετά το Ράλι Ακρόπολις. Και όχι άδικα, αφού ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία αγώνων ταχύτητας, τις Αναβάσεις, που συνδυάζουν, ένταση και πάθος από την πλευρά του κοινού, και απαιτούν απόλυτη συγκέντρωση και οριακή επίδοση από τους οδηγούς, ενώ παράλληλα έχουν χαμηλό κόστος. Μέχρι και τα δοκιμαστικά του Σαββάτου τα πάντα υπόσχονταν άλλη μια επιτυχημένη οργάνωση από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου, η οποία σημειωτέον γιόρταζε τα 44 της χρόνια σε αυτή τη Ριτσώνα. Οι 130 συμμετοχές είναι το απόλυτο ρεκόρ για φέτος, παρά το γεγονός ότι ήταν ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς και για πολλούς αγωνιζόμενους το αποτέλεσμα δεν θα είχε καμία βαθμολογική αξία. Ο καιρός έδειξε να κάνει το χατίρι σε αγωνιζόμενους και θεατές, όταν η βροχή, που ανησύχησε οδηγούς και μηχανικούς στην αρχή της ημέρας, έδωσε τη θέση της σε ένα λαμπρό ήλιο που στέγνωσε την πλυμένη διαδρομή. Γι' αυτό το λόγο, οι περισσότεροι από τους πρωταγωνιστές-οδηγούς, πέτυχαν πολύ καλούς χρόνους στις δοκιμές, ειδικά στο δεύτερο πέρασμά τους, όταν η άσφαλτος ήταν εντελώς στεγνή. Έτσι λοιπόν, μετά από δύο θεαματικά περάσματα, ταχύτερος όλων στις δοκιμές ήταν ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort WRC) που «έγραψε» χρόνο 2:11.25, χωρίς ιδιαίτερο ρίσκο.Την Κυριακή, οι θεατές τίμησαν για άλλη μια φορά με την παρουσία τους τον θρυλικό αγώνα και περίπου 15.000 άνθρωποι κατέκλυσαν τα βουνά της Χαλκίδας. Ο καιρός όμως άλλαξε γνώμη και αποδείχθηκε καθοριστικός για την εξέλιξη του αγώνα.Πολλές έξοδοι από το δρόμο οδήγησαν σε αναγκαστικές διακοπές, για να καθαριστεί το οδόστρωμα και να μεταφερθούν τα αυτοκίνητα στα πιτς, με αποτέλεσμα το πρώτο σκέλος του αγώνα να διαρκέσει σχεδόν 5 ώρες! Η έξοδος του Α. Λεμπέση με το Peugeot 106 S16 είχε κακή κατάληξη όταν το αυτοκίνητο έπεσε επάνω στην μπαριέρα και τραυμάτισε τέσσερις θεατές που εκείνη την στιγμή βρίσκονταν -κακώς- από πίσω. Η άναρχη κίνηση και θέση των θεατών είναι γνωστό πρόβλημα στην Ριτσώνα και αυτή την φορά το αποτέλεσμα δεν ήταν καλό. Ευτυχώς δεν υπήρξε σοβαρός τραυματισμός, αν και το θέμα πήρε υπερβολική έκταση στον ηλεκτρονικό τύπο, που έχει την τάση να τρέφεται με τέτοια αρνητικά γεγονότα. Λίγο αργότερα, στο τέλος του Α' Σκέλους, το επόμενο ατύχημα σήμανε και την διακοπή του αγώνα. Συγκεκριμένα, ο Α. Αθυμαρίτης με την Lancia Delta Integrale είχε την ατυχία να έχει έξοδο σε σημείο όπου οι μπαριέρες δεν είχαν επισκευαστεί (!) από παλαιότερο ατύχημα (Κ13), με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να πέσει στον γκρεμό, ευτυχώς χωρίς τραυματισμό του οδηγού. Έτσι, η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα αποφάσισε την οριστική διακοπή του Β' Σκέλους Ανάβασης για λόγους ασφαλείας, οπότε η κατάταξη του Α' Σκέλους θεωρείται η τελική του αγώνα. Μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει αποφασιστεί ο οριστικός τρόπος απονομής βαθμών από την ΕΘ.Ε.Ε. και κατά συνέπεια η τελική βαθμολογία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων 2012, αν και η Α.Λ.Α. έχει εισηγηθεί την πλήρη απόδοσή τους σύμφωνα με την κατάταξη στο πρώτο Σκέλος.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με σχεδόν τέσσερις δεκαετίες ζωής, η “Auto e Moto d’Εpoca” αποτελεί μια από τις πλέον σημαντικές διοργανώσεις για το κλασσικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη, ...