Alfa Romeo MiTo QV TCT 170Ps
The attraction
Προσπαθώ να θυμηθώ πόσες διαφορετικές εκδόσεις MiTo έχω οδηγήσει. Πρέπει να είναι τουλάχιστον 7-8. Και όμως, παρ’ όλα αυτά, η μικρή Alfa δεν θα σε κάνει ποτέ να νιώσεις ότι οδηγείς ένα συνηθισμένο ή ανιαρό αυτοκίνητο. Μάλιστα, από τη στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε, η ομορφιά και η φινέτσα της εντυπωσίασε τόσο το καταναλωτικό κοινό όσο και τον Ειδικό Τύπο. Έχουν περάσει πλέον έξι χρόνια από την πρώτη μας δοκιμή και παρά το γεγονός ότι έχει δεχθεί ελάχιστες επεμβάσεις, είναι πρακτικά αδύνατο να περάσει από κάπου και να μην κάνει αισθητή την παρουσία της.
Το θρυλικό τριφύλλι
Όπως και στο παρελθόν της μιλανέζικης φίρμας, το τετράφυλλο τριφύλλι ντύνει μόνο τις πιο ενθουσιώδεις και αγνές εκδόσεις μοντέλων και έτσι η MiTo Quadrifoglio Verde συνοδεύεται από τον γνωστό μας 1.4 Multiair Turbo στην κορυφαία του εκδοχή με 170Ps. Εκτός από τα σήματα στα φτερά, η MiTo QV ξεχωρίζει χάρη στις πανέμορφες ζάντες 18in, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα μαύρα πλαίσια των φαναριών. Αυτό, όμως, που την κάνει να διαφοροποιείται έντονα ανάμεσα στην αυτοκινητιστική «μάζα» είναι το εκπληκτικό γκρι ματ χρώμα του αμαξώματος που ονομάζεται Magnesium Grey. Όπου και αν πήγαινα με ρωτούσαν για το χρώμα… Ακόμα και στο πλυντήριο αυτοκινήτων με πλησίαζαν άγνωστοι για να με ρωτήσουν πού το έντυσα… Πού να βλέπατε την έκφραση όταν τους έλεγα ότι έτσι βγαίνει από το εργοστάσιο…
Η γνώριμη θέση οδήγησης σε προδιαθέτει για σπορ οδήγηση αλλά τα νέα καθίσματα, που είναι σχεδιασμένα από τη Sabelt, παρά το ότι είναι όμορφα στο μάτι, δεν παρέχουν επαρκή πλευρική στήριξη. Οι επενδύσεις με look ανθρακονήματος σε ταμπλό και πόρτες είναι πολύ όμορφες και σε συνδυασμό με τα αλουμινένια πεντάλ και τις δερμάτινες επενδύσεις με τις άσπρες ραφές, δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πώς να το κάνουμε, οι Ιταλοί έχουν τη φινέτσα στο αίμα τους!
Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος, αφού πλέον το νέο σύστημα UConnect μέσω της σχετικά μικρής οθόνης 5in αναλαμβάνει να μανατζάρει το ηχοσύστημα, την προεγκατάσταση Bluetooth αλλά και το σύστημα πλοήγησης. Οι χώροι είναι σχετικά άνετοι για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω να στριμώχνονται ελαφρά, ενώ οι γκρινιάρηδες θα παραπονεθούν λίγο για τις λιγοστές θέσεις για μικροαντικείμενα.
Ιταλικό… DNA
Ένα από τα αγαπημένα μου features στη MiTo ήταν -και φυσικά παραμένει- το mannettino παραμετροποίησης της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, που διαθέτει τρεις ρυθμίσεις επεμβαίνοντας στη χαρτογράφηση του κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού, την παρεμβατικότητα του VDC αλλά και τη ρύθμιση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ. Δεν έχω οδηγήσει ποτέ MiTo με 18άρες που να μην έχω παραπονεθεί για την απαράδεκτη ποιότητα κύλισης. Έτσι, λίγο πριν από την πρώτη μου επαφή με μια γενναία λακκούβα, έκλεισα τα μάτια, σκέφτηκα απαλές νότες κλασικής μουσικής και περίμενα να σοκαριστεί η σπονδυλική μου στήλη. Όμως στην ανανεωμένη QV δεν έγινε τίποτε από όλα αυτά. Πέρασε πάνω από τον ελληνικό «κρατήρα» χωρίς να κλονιστεί ιδιαίτερα, θυμίζοντας ελάχιστα το αμαρτωλό της παρελθόν. Βλέπετε, οι μηχανικοί της Alfa Romeo σε συνεργασία με τη Magnetti Marelli εξέλιξαν εκ νέου τη ρύθμιση της ανάρτησης για να παρέχει ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση αλλά και να εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση.
Η κύρια, όμως, μηχανική αλλαγή είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Καλά θα κάνετε να συνηθίσετε τα αυτόματα γιατί η κορυφαία MiTo διατίθεται αποκλειστικά με εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT. Στην αυτόματη λειτουργία το κιβώτιο έχει μια περίεργη -σχεδόν αδικαιολόγητη- αμηχανία στις αλλαγές σχέσεων, ιδιαίτερα όταν είναι κρύο. Στη manual λειτουργία είναι σαφώς καλύτερο παρά το ότι υπολείπεται αισθητά των κορυφαίων συνόλων του ανταγωνισμού.
Extra Dynamic
Ο Κουσκούτης λάτρεψε το χρώμα και θέλοντας να βγάλει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα δεν του χάλασα το χατίρι να πάμε τη MiTo για φωτογράφιση στα χιόνια… Εκεί είχα για πρώτη φορά την ευκαιρία να δοκιμάσω το πρόγραμμα All Weather σε «πρέπουσες» συνθήκες. Παρά το πυκνό χιόνι και το οδόστρωμα που γλιστρούσε, το VDC κάνει θαύματα, οπλίζοντας τον οδηγό με ασφάλεια. Καλό όμως το All Weather, καλό και το Normal αλλά η MiTo είναι φτιαγμένη να οδηγείται στο Dynamic!
Εδώ ο ήχος από την εισαγωγή γίνεται πιο έντονος, η τουρμπίνα σηκώνει πιο πολλή πίεση, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 25,4kgm (23,4kgm στο Normal) και το τιμόνι γίνεται αρκετά πιο βαρύ. Αναζητώντας, βέβαια, το κάτι παραπάνω, και παρά το γεγονός ότι το VDC στη θέση Dynamic παρεμβάλλεται ελάχιστα, σύντομα συνειδητοποιείς ότι η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης δεν επαρκεί για να τοποθετήσει την QV MiTo στην κορυφή της κατηγορίας των μικρών GTI. Το ταχύ, όμως, κιβώτιο TCT σε συνδυασμό με τα 170Ps προσδίδουν πολύ καλές επιδόσεις: 0-100km/h σε 8,02sec και 400άρι σε 15,81sec με ταχύτητα εξόδου 145,58km/h.
Τα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo είναι υπεράνω κριτικής τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα.
Η MiTo QV είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη ενσάρκωσή της, αφού η νέα ρύθμιση της ανάρτησης παρέχει αισθητά καλύτερη άνεση. Το TCT κιβώτιο, παρ’ ότι ορισμένες φορές αδικεί το σύνολο πλαισίου-κινητήρα, βελτιώνει τις επιδόσεις και την καθιστά ακόμα πιο ευκολοδήγητη καθημερινά. Αν τη διαλέξετε για τα αδιαμφισβήτητα καλή της, μην ξεχάσετε το χρώμα: Magnesium Grey!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το τετρακίνητο Octavia Sports Wagon Scout, είναι ένα αυτοκίνητο που «δικάζει» όλα τα δικίνητα SUV, όντας καλύτερο σχεδόν σε όλους τους τομείς, άσφαλτο...