Audi A3 8VS 1.4TFSI S-Tronic 220Ps

Audi A3 8VS 1.4TFSI S-Tronic 220Ps

Ο λόγος γίνεται για το προσωπικό αυτοκίνητο του Δημήτρη Ντάφλου, ιδιοκτήτη της Daflos Tuning Motorport, το οποίο είναι ένα λευκό Audi A3 1.4TFSI 8VS, με look RS3 και μερικά άλογα παραπάνω από την εργοστασιακή του μορφή! Αυτά τα αυτοκίνητα μου αρέσουν και μάλιστα πολύ. Είναι ολοκληρωμένα απ’ όλες τις απόψεις, χωρίς όμως να χάνουν καθόλου τον καθημερινό τους χαρακτήρα και χωρίς να τραβάνε τα βλέμματα. Ο Δημήτρης δεν έχει αφήσει τίποτα εργοστασιακό τόσο από πλευράς μηχανικών μερών όσο και από εμφάνισης και το sedan Audi είναι στην ουσία το μεταφορικό μέσο της οικογένειάς του, αφού μάλιστα στα πίσω καθίσματα φιλοξενεί και ένα παιδικό καθισματάκι. Το οποίο καθισματάκι ήταν μαζί μας και στις μετρήσεις που κάναμε! Στην εργοστασιακή του μορφή, το Α3 1.4TFSI αποδίδει 125Ps και χρειάζεται 9,4sec για να πιάσει από στάση τα πρώτα 100km/h. Το Α3 του Δημήτρη, από την άλλη, τα πάει αρκετά καλύτερα, όπως θα δείτε παρακάτω.

Βαρετό αυτοκίνητο!

Όχι, αυτό εδώ κάθε άλλο παρά βαρετό είναι. Αναφέρομαι φυσικά στο εργοστασιακό Audi A3, γιατί, όπως και να το κάνεις, είναι ένα όμορφο μεν, αλλά απλό sedan αυτοκίνητο, κατασκευασμένο κατά βάση για να μεταφέρει τους επιβάτες του από το σημείο Α στο σημείο Β με άνεση και ασφάλεια. Για εμάς στο Power Automotive Magazine (καθώς και για τους περισσότερους από εσάς που μας διαβάζετε) ναι, αυτό είναι σκέτη βαρεμάρα. Για τον απλό χρήστη, όμως, είναι μια χαρά. Ο Δημήτρης, όπως καταλάβατε, ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Ήθελε από τη μία ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά δεν τον εμποδίζει σε τίποτα να το κάνει και πιο «ενδιαφέρον». Για να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη σας, ο Δημήτρης έχει και ένα μπλε Ibiza 20VT που τρέχει στους αγώνες dragster, το οποίο παλιότερα ήταν απλώς προσθιοκίνητος δράκουλας, αλλά τώρα έχει γίνει φουσκωμένος τετρακίνητος δράκουλας και μόλις ολοκληρωθεί θα το δείτε στις σελίδες μας σε δοκιμή. Αλλά επειδή εδώ μιλάμε για το Α3, πάμε να το δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

Και πανέμορφο!

Όχι στην εργοστασιακή του μορφή, εκεί είναι απλά αποδεκτό. Έτσι όμως όπως το έκανε ο Δημήτρης δεν περνάει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο και φυσικά είναι πανέμορφο. Χρήσιμος δότης ήταν το Audi RS3, από το οποίο δανείστηκε εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, side-skirts και την πίσω αεροτομή και ιδού, παρέα με τις μαύρες 18άρες ζάντες της Boze και τις δύο διπλές μπούκες της εξάτμισης, έχεις ένα πολύ εντυπωσιακό και ξεχωριστό πλέον look. Από πλευράς εμφάνισης, το Α3 του Δημήτρη είναι τόσο όσο. Δηλαδή διακριτικό, χωρίς περιττά φουσκώματα, υπερβολικούς αεραγωγούς και τεράστιες αεροτομές, αυτά τα κάναμε παλιότερα στα Πουντότζιτα (ελπίζω να με συγχωρήσει ο Τσουρουλής) και στα Σαξόραλλα, αλλά αφενός αυτό εδώ είναι Audi και αφετέρου έχουμε 2020. Θεέ μου, τα θυμάστε αυτά τα αηδιαστικά bodykit που κυκλοφορούσαν πριν καμιά 15ετία με τους πίσω προφυλακτήρες F50 look; Ευτυχώς αυτή η μόδα ξεπεράστηκε και πλέον κινούμαστε σε πιο εργοστασιακά πρότυπα, όπως αυτό εδώ το όμορφο και ευχάριστο οπτικό αποτέλεσμα. Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι βελτίωση στα μηχανικά του μέρη. Και εδώ ο Δημήτρης πραγματικά δεν άφησε τίποτα που να μην βελτιώσει και από κάτι. Χωρίς να έχει κάνει κάτι το ακραίο, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα απόλυτα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο σύνολο, που τον καλύπτει στις καθημερινές του μετακινήσεις, αλλά και όταν θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα και να περάσει καλά πίσω από το τιμόνι του.

Και δυνατό!

Ο Δημήτρης θέλησε να τσεκάρει τα όρια του εργοστασιακού turbo, με βελτιώσεις μονάχα στα περιφερειακά του κινητήρα. Επιστράτευσε την Harris Exhaust, όπου έφτιαξε ένα ολοκληρωμένο σύστημα εξαγωγής που αποτελείται από downpipe 70mm, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι και σωληνώσεις των 70mm. Η Harris Exhaust έφτιαξε επίσης και την μεταλλική πλέον σωλήνα της εισαγωγής, αλλά και τις σωληνώσεις του intercooler που προέρχεται από την Energie Racing Parts. Το νέο intercooler απαιτούσε την κατάργηση και αφαίρεση, φυσικά, του εργοστασιακού υδρόψυκτου chargecooler και η κίνηση αυτή απαιτούσε την κατασκευή μιας custom πλάκας στην εισαγωγή του αέρα, στο σημείο που εδραζόταν. Τα κολάρα που χρησιμοποιήθηκαν στο αυτοκίνητο είναι και αυτά από την Energie. Επόμενο βήμα ήταν να μπει μια φιλτροχοάνη της Aeroflow Performance, μία σκάστρα της Turbosmart και τέλος να γίνει ένα remapping στην εργοστασιακή ECU από την SVS, η οποία παράλληλα ανέλαβε και την TCU του κιβωτίου ταχυτήτων, με το Stage 3 setup που έχει γι’ αυτά τα κιβώτια.

Και στημένο!

Όπως έγραψα και παραπάνω, το Α3 είναι ολοκληρωμένο σε όλες τις απόψεις και αφού έχουμε καλύψει κινητήρα, μετάδοση και look, έμεινε η ανάρτηση και τα φρένα. Τον πρώτο ρόλο στην ανάρτηση τον έχει αναλάβει η ρυθμιζόμενη -σε ύψος και σκληρότητα- coilover Tein Flex Z, με ελατήρια 7kg/mm μπροστά και 6kg/mm πίσω, ενώ στα φρένα έχουν μπει εμπρός εξαπίστονες δαγκάνες Brembo, με τις εργοστασιακές δισκόπλακες των 312mm και τακάκια Ferodo DS2500 εμπρός και πίσω και σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge. Είπαμε, το αυτοκίνητο έχει βελτιώσεις παντού!

Και γρήγορο!

Είπαμε πιο πάνω ότι θέλει 9,4sec για το 0-100km/h στην εργοστασιακή του μορφή, μία επίδοση αρκετά καλή για ένα οικογενειακό sedan με βάρος 1.300kg, αλλά τα 7,45sec που χρειάζεται πλέον είναι ακόμα καλύτερη! Πολύ καλή επίδοση είναι και τα 15,48sec, με 150,01km/h για την ταχύτητα εξόδου, που χρειαστήκαμε για να περάσουμε την ευθεία των 400 μέτρων. Αυτό που μου άρεσε ήταν πως όση ώρα κάναμε τις μετρήσεις και φυσικά είχαμε κλειστά παράθυρα, η εξάτμιση ίσα που έκανε αισθητή την παρουσία της, κάτι που επιβεβαιώνει τα λόγια μου για τον καθημερινό και χρηστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Και κάνει τα πάντα!

Η βελτίωση στο A3 δεν έχει επηρεάσει καθόλου τον καθημερινό του χαρακτήρα, αφού με αυτό ο Δημήτρης μεταφέρει την οικογένειά του, αλλά και το χρησιμοποιεί για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Είναι ζήτημα μηνών για το πότε θα αλλάξει το εργοστασιακό turbo και θα βάλει ένα λίγο μεγαλύτερο, γιατί, όπως και να το κάνεις, τα 220 άλογα, όταν έχεις συνηθίσει να τρέχεις σε αγώνες dragster με 600 και 700Ps, σου φαίνονται λίγα. Από την άλλη, όμως, δεν θέλει και να κάνει υπερβολές, αφού, είπαμε, οικογενειακό είναι κατά βάση το αυτοκίνητο! Τελικά το Α3 στην sedan του μορφή και με το look του RS3 είναι ίσως από τα πιο όμορφα sedan που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Εγώ πάντως θα το έπαιρνα με άνεση για καθημερινό μου αυτοκίνητο. Και δεν σας κρύβω πως όταν είδα το αυτοκίνητο του Δημήτρη, το ζήλεψα λιγάκι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.395cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 80mm

Σχέση συμπίεσης: 10:1

Harris Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

Harris Exhaust downpipe 70mm

Harris Exhaust σωληνώσεις intercooler

Harris Exhaust εισαγωγή αέρα

Aeroflow φιλτροχοάνη

Energie Racing Parts intercooler

Energie Racing Parts κολάρα σιλικόνης

Custom πλάκα κατάργησης chargecooler

Turbosmart σκάστρα

SVS ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

TCU Stage 3 remapping by SVS

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Πλήρως ρυθμιζόμενη coilover Tein Flex Z

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

RS3 εμπρός προφυλακτήρας

RS3 πίσω προφυλακτήρας

RS3 side-skirts

RS3 αεροτομή

ΦΡΕΝΑ

Brembo εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός με δίσκους 345mm

Τακάκια Ferodo DS2500 εμπρός-πίσω

Σωληνάκια Goodridge

 

ΤΡΟΧΟΙ

Boze 8Jx18in ζάντες

Continetal Sport Contact 6 225/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,59

0-80                 5,38

0-100               7,45

0-120               10,23  

0-140               13,60

0-160               17,91

0-180               20,76

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,80     @        49,07

60        5,15     @        77,77

100      6,82     @        94,08

200      10,16   @        119,54

400      15,48   @        150,01

 

Roll με 2α ΚΜ/Η        SEC

60-120             6,64

60-160             14,32

Tuned by

DTM – Daflos Tuning Motorsport

Κωνσταντινουπόλεως

Μάνδρα ειδύλλια - 19600

Τηλ.: 213 035 8763

 

Αρθρογράφος

 

To Rimac Nevera ντροπιάζει μονοθέσιο της F1!

To Rimac Nevera ντροπιάζει μονοθέσιο της F1!

Το Rimac Nevera, ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα στον πλανήτη, αυτή τη φορά τα έβαλε με το ταχύτατο McMurtry Sperling και το μονοθέσιο Red Bull RB8, σε...