Audi Q3 Sportback 45 TFSI Quattro S-tronic

Audi Q3 Sportback 45 TFSI Quattro S-tronic

Μοντέλο!

Υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα που για κάποιον ανεξήγητο λόγο έχουν αυτό που λέμε «το κοκαλάκι της νυχτερίδας». Δεν ξέρω από πού μπορεί να βγήκε αυτή η έκφραση, ούτε μπορώ να φανταστώ ποιος ξεκοκάλισε πρώτος νυχτερίδα, αλλά όλοι ξέρουμε τι σημαίνει. Καταλαβαίνω την απήχηση και τον ενθουσιασμό που προκαλεί στο γυναικείο κοινό, ας πούμε, ένα Fiat 500 ή ένα Mini Cooper, τα οποία μοιάζουν με κουταβάκι ή μπιμπελό, αλλά αυτή τη φρενίτιδα για το Audi Q3, ειδικά το Sportback, πρέπει να την μελετήσουν ψυχολόγοι. Απ’ όσα αυτοκίνητα έχω οδηγήσει τα τελευταία χρόνια, θα έλεγα ότι αυτό εδώ το μαύρο Q3 Sportback, με το πανέμορφο κοστούμι S-line, άρεσε στις γυναίκες της παρέας περισσότερο, χωρίς να μπορεί κάποια να μου εξηγήσει το γιατί. Θα αναρωτιέστε τώρα τι έπαθε αυτός και ξεκίνησε ένα κείμενο για ένα τόσο καλό αυτοκίνητο με άσχετες κοινωνικού περιεχομένου διαπιστώσεις... Όμως η απήχηση που έχει ένα αυτοκίνητο στις γυναίκες, συγγνώμη, αλλά μόνο άσχετη δεν μπορεί να θεωρηθεί. Εξωτερικά, το Q3 Sportback είναι αρκετά διαφορετικό και πολύ πιο όμορφο από το «απλό» Q3. Ξεχωρίζει από την πιο έντονη κλίση της οροφής και του πίσω παρμπρίζ, το ψηλότερο τελείωμα της πίσω πόρτας, τη διαφορετική μάσκα και τους πιο δυναμικούς προφυλακτήρες. Είναι συνολικά πιο μακρύ κατά 16mm (4.500mm), με πλάτος 1.843mm, χαμηλότερο κατά 9mm (1.567 mm) και φυσικά έχει το ίδιο μεταξόνιο με το απλό (2.680mm). Έχει διαφορετικά φτερά, με πιο έντονα νεύρα που είναι τοποθετημένα ψηλότερα, δίνοντας μια πιο μυώδη εμφάνιση, ενώ στην έκδοση S-Line, με τις μαύρες λεπτομέρειες στη μάσκα και στα πλαίσια των παραθύρων, είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

Στο εσωτερικό, όπως κάθε Audi, έτσι και το Q3 Sportback ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια, τόσο στα επιλεγμένα υλικά όσο και στην συναρμογή τους. Η σχεδίαση είναι σοβαρή και minimal, μια αισθητική που αναδεικνύει περαιτέρω τα πιο πάνω στοιχεία. Η οθόνη αφής των 10,1in στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in είναι ευκρινέστατα, με ωραία γραφικά και εύχρηστα, αλλά εδώ έρχεται μια λεπτομέρεια που πραγματικά εκνευρίζει. Είναι η premium και σπορ έκδοση S-Line, ενός αυτοκινήτου που κοστίζει 54.850 ευρώ και δεν έχει κάμερα οπισθοπορείας! Είναι στον πρόσθετο εξοπλισμό, πέραν του πακέτου S-Line δηλαδή, κάτι που το έχει standard ακόμα και ένα Dacia Duster των 15.000 ευρώ. Αυτό στις μέρες μας το θεωρώ απαράδεκτο και αν στην Γερμανία μπορεί να θεωρηθεί λογικό, προτείνω στους Έλληνες dealers να την κάνουν δώρο πριν το ακούσει καν ο πελάτης. Πέρα από αυτή τη σημαντική παράληψη δεν του λείπει κάτι, αφού και το Audi Drive Select είναι στάνταρ και το hill descent control, αλλά και το πίσω συρόμενο κατά 13mm κάθισμα, αφήνοντας έτσι έναν μεγάλο χώρο αποσκευών στα 530lt.

Εξαιρετικό σε όλα

Στην έκδοση 45 TFSI, το Q3 Sportback εξοπλίζεται με τον γνωστό μας 2.0TFSI με τον διπλό ψεκασμό, έμμεσο και άμεσο, που αποδίδει 230Ps και 35kgm ροπής μεταξύ 1.500 και 4.300rpm. Ένας κινητήρας γνωστός για τη δύναμη και την ελαστικότητά του, που γνωρίζουμε ότι μπορεί να λειτουργήσει απροβλημάτιστα ακόμα και με 400Ps, είναι σίγουρο ότι με 230Ps που αποδίδει εδώ, ακόμα και υπό πλήρες φορτίο, είναι ξεκούραστος. Ακόμα και με το βάρος των 1.625kg και την τετρακίνηση, οι σχέσεις στο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-tronic τελειώνουν γρήγορα η μία μετά την άλλη, χωρίς ίχνος σπινιαρίσματος ακόμα και στις κλειστές στροφές χάρη στο σύστημα Audi Drive Select με τα 6 προγράμματα οδήγησης (dynamic, auto, comfort, efficiency, individual και offroad), το οποίο ρυθμίζει ανάλογα την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου, των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και της υποβοήθησης του τιμονιού.

Πολύ σημαντική η ύπαρξη του individual προγράμματος που έχουν τα αυτοκίνητα του Group, γιατί πολλές φορές θέλεις ένα συνδυασμό που δεν υπάρχει στις έτοιμες επιλογές. Εγώ συνήθως έχω την ανάρτηση στο Comfort, το τιμόνι στο Normal και τον κινητήρα στο Sport, σε ό,τι αυτοκίνητο μου δίνει αυτήν τη δυνατότητα. Η τετρακίνηση με τον συνεκτικό συμπλέκτη είναι στάνταρ στη δίλιτρη 45άρα έκδοση, όπως και το αυτόματο κιβώτιο. Το τιμόνι του, χωρίς να είναι στην κορυφή της κατηγορίας, είναι ικανοποιητικό και σε αίσθηση και σε ταχύτητα με σύστημα Progressive Steering, που σημαίνει κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος για να είναι γρήγορο στις χαμηλές ταχύτητες, χωρίς να είναι νευρικό στα «πολλά» και η ηλεκτρονική ανάρτηση, βοηθούμενη φυσικά από τα υψηλού προφίλ ελαστικά, είναι εξαιρετικά άνετη. Από αυτά όμως προέρχεται και η μικρή υστέρηση γύρω από την ευθεία του τιμονιού, κάτι που είναι αναπόφευκτο με τέτοια διάσταση, αλλά και αποδεκτό τίμημα σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις, μονά-ζυγά δικά μας δεν γίνεται.

Προσωπικά, προτιμώ να είναι πιο άνετο στην πόλη και στο ταξίδι παρά να έχει κοφτερό τιμόνι, εξάλλου SUV είναι, δεν είναι το RS3. Όποιος θέλει και τα δύο σε ένα, υπάρχει και το RSQ3 που συνδυάζει και τους δύο κόσμους σε ένα αυτοκίνητο και μπορεί να γίνει δικό σας με 99.052 ευρώ… Από πλευράς κατανάλωσης, το Q3 Sportback -τηρουμένων των αναλογιών- είναι οικονομικό, με 10,6lt/100km, τιμή που μπορεί να βελτιωθεί με λίγη προσοχή και σύνεση, την οποία προσωπικά δυσκολεύομαι να επιδείξω, όταν ένα αυτοκίνητο είναι ενδιαφέρον οδηγικά και το Q3 Sportback 45 TFSI είναι. Από πλευράς επιδόσεων, δεν θα μείνει κανένας παραπονεμένος, μιας και τα 6,85sec για το 0-100km/h με απλή εκκίνηση από το ρελαντί, χωρίς launch control, είναι υπέρ ικανοποιητικά για το βάρος του. Το 400άρι δε το περνάει σε 14,97sec, με 145,71km/h που για το βάρος του είναι άκρως ικανοποιητικό.

Driving wise

Γενικά, αντίθετα με αυτά που διαβάζω από εδώ και εκεί, εγώ έχω μια δική μου άποψη για την MQB πλατφόρμα και την οδική συμπεριφορά των μοντέλων που την χρησιμοποιούν. Πιστεύω ότι μου ταιριάζει πολύ οδηγικά και τα αυτοκίνητα που την χρησιμοποιούν (ουκ ολίγα), έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, ειδικά τα μεγάλα. Έχουν πολύ συμμετοχική ουρά και τοποθετούνται ακριβώς όπως θα ήθελα στην είσοδο της στροφής, διατηρώντας μια μικρή γωνία ολίσθησης καθ' όλη τη διάρκεια της και σημαδεύουν την έξοδο με τους εμπρός τροχούς στην ευθεία. Αυτή για εμένα είναι και η ιδανική οδική συμπεριφορά ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου ή ενός τετρακίνητου που δεν είναι κατεξοχήν sport. Σημαντικό ρόλο φυσικά, εκτός από το στήσιμο και τη γεωμετρία της ανάρτησης, πλέον παίζει και το ESP, που όσο καλό και παιχνιδιάρικο να θέλει να γίνει ένα πλαίσιο, θα πρέπει να του δώσει την άδεια ο εγκέφαλος του ESP για να το δείξει. Στα περισσότερα αυτοκίνητα του Group είναι ρυθμισμένο τέλεια, ώστε να μην αφήνει ποτέ τα πράγματα να ξεφύγουν, αλλά να επιτρέπει την τοποθέτηση του αυτοκινήτου σε μια γωνία που θα το βοηθήσει να περάσει από μια στροφή ευκολότερα αν ο οδηγός μπει με περισσότερα χιλιόμετρα από όσο πρέπει, κρατώντας τη «μούρη μέσα» και βγάζοντας ελαφρώς την ουρά ώστε να σημαδεύεις προς την πορεία που πρέπει να πας. Δεν πιστεύω ότι το έχουν κάνει γιατί είναι το πιο sport στήσιμο, αλλά γιατί είναι το πιο ασφαλές και θα βοηθήσει αυτόν που ξέρει να οδηγεί και δεν θα τρομάξει και θα σηκωθεί όρθιος πάνω στο πεντάλ του φρένου. Ακόμα και να το κάνεις, όμως, δεν θα αλλάξει κάτι. Το αυτοκίνητο θα διατηρήσει την ίδια πορεία, με το ABS και το ESP να αναλαμβάνουν τη διάσωσή σου. Το Audi Q3 Sportback στην έκδοση 45 TFSI Quattro έχει εξαιρετικά υψηλή ελκτική πρόσφυση, δυνατά φρένα, δεν γέρνει σχεδόν καθόλου, είναι άνετο, όμορφο, πολυτελές και άκρως...ποθητό. Είναι μαζί με το Χ2 της BMW τα δύο πιο όμορφα μικρομεσαία premium SUV με sport χαρακτηριστικά, αλλά το Audi κερδίζει τις εντυπώσεις και τις περισσότερες καρδιές.

Μας Άρεσε (+)

Design

Ποιότητα

Απόδοση κινητήρα

Επιδόσεις

Οδική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Κατανάλωση υπό πίεση

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας

Τιμή βασικής έκδοσης Q3 Sportback 35 TFSI 6MT: 34.259

Τιμή έκδοσης δοκιμής Q3 Sportback 35 TFSI Quattro S-tronic: 52.548

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,6:1

Τροφοδοσία: Έμμεσος και άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων   

Διαφορικά: Ελεύθερα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 235/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.500

Πλάτος (mm): 1.843

Ύψος (mm): 1.567

Μεταξόνιο (mm): 2.680

Βάρος (kg): 1.625

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 230/5.000-6.200

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 35,7/1.500-4.300

0-100km/h (sec): 6,5

Τελική ταχύτητα (km/h): 233

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 194-206 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  8,6-9,1 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 10,6

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         3,47

0-80:         4,86

0-100:       6,85

0-120:       9,23

0-140:       12,43

0-160:       16,13

0-180:       21,08

0-200:       27,07

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,66:          50,10

60:        4,98:          81,19

100:      6,52:          96,39

200:      9,83:         124,46

400:     14,97:        154,71

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:       2,21

80-110:     3,25

100-140:   5,48

ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ

KM/H             SEC     M      G

100-0               2,84     39,02  1,024      

 

Αρθρογράφος

 

Νέο Honda Jazz E:HEV

Νέο Honda Jazz E:HEV

Το e:HEV hybrid περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης (drive modes), από τα οποία το EV Drive mode είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε πολλές καθημεριν...