BMW 420i Coupe 2.0T 184Ps
Όλες!
Ήταν όλες εκεί. Και η 4 Cabrio και η 420d και η Gran Coupe. Η BMW Hellas μας είχε καλέσει τότε –καλοκαιράκι ήταν- στο εκπληκτικό Cape Sounio με σκοπό να μας παρουσιάσει την ανανεωμένη σειρά 4. Πρόσφατα, όμως, οδηγήσαμε την 420i με το M Sport πακέτο και το εντυπωσιακό χρώμα Snapper Rocks Blue, οπότε και έχουμε να πούμε αρκετά. Η κίνηση της BMW, το 2013, να περάσει τη σειρά 3 στη σειρά 4, να την μετονομάσει για την ακρίβεια, κάποιους τους ξένισε. Κυρίως όσους είχαν έρωτα με την Μ3, καθώς πλέον αυτή θα λεγόταν Μ4. Η ζωή, όμως, συνεχίζεται και από τότε έχουν πουληθεί πολλά περισσότερα από 400.000 BMW σειρά 4. Η BMW αποφάσισε να ανανεώσει ελαφρώς την 4άρα και λέω ελαφρώς, καθώς με την πρώτη ματιά πραγματικά δεν βρίσκεις διαφορές. Είναι σαν εκείνα τα παιχνίδια που σου λένε ότι υπάρχουν π.χ επτά διαφορές, που μέχρι να τις βρεις, δεν το πιστεύεις.
Εξωτερικά
Ανασχεδιασμένοι είναι οι προβολείς LED, οι οποίοι αντικαθιστούν τους προβολείς xenon, που είχαν μέχρι πρότινος οι 4άρες. Να τονίσουμε ότι τα LED φώτα βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό. LED όμως είναι και τα πίσω φώτα, τα οποία έχουν επίσης ανασχεδιαστεί. Τώρα βλέπετε σιγά-σιγά τις διαφορές? Διαφορές εντοπίζονται και στους αεραγωγούς των προφυλακτήρων, αλλά και στο σημείο της πίσω ποδιάς. Η BMW πρόσθεσε στη γκάμα της 4άρας και δύο νέα χρώματα. Το ένα είναι αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες και που είχαμε κι εμείς στη διάθεσή μας (Snapper Rocks Blue), καθώς και το Sunset Orange, ένα μπορντό/κεραμιδί, σίγουρα εντυπωσιακό. Για να πω την αλήθεια, ίσως μου άρεσε περισσότερο το δεύτερο, καθώς το μπλε θα το ήθελα κυρίως σε Μ μοντέλο. Στη γκάμα προστέθηκαν επίσης και νέα σχέδια ζάντας. Στο εσωτερικό, τώρα, λεπτομέρειες, όπως η διπλή ραφή στο ταμπλό, τρία νέα χρώματα για τις ταπετσαρίες, καθώς και νέες γαλβανιζέ λεπτομέρειες συνθέτουν έναν ποιοτικό αλλά και sport διάκοσμο. Η γυαλιστερή μαύρη κονσόλα συμβάλλει στη δημιουργία μίας ποιοτικής εικόνας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκεται το σύστημα πλοήγησης της BMW, με νέα μεγάλα και πιο εύχρηστα εικονίδια. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, υπάρχουν επιλογές εκδόσεων, όπως η Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport, όλες πλούσιες φυσικά.
Οδηγική άνεση
Η BMW φρόντισε στις νέες σειρές 4 Coupe και BMW Σειρά 4 Gran Coupe να μελετήσει και να εξελίξει μία πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, με σκοπό την sport οδική συμπεριφορά, χωρίς όμως αυτό να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης. Το body roll έχει βελτιωθεί αρκετά και αυτό μεταφέρεται θετικά και στο τιμόνι, το οποίο είναι εξαιρετικά «ομιλητικό». Η 420i, που είχαμε στη διάθεσή μας, είχε το μαγικό οχτάρι Steptronic σασμάν και έτσι καλυφθήκαμε πλήρως ως προς την οδηγική απόλαυση, αλλά και ως προς την άνεση. Ο δίλιτρος turbo βενζίνης των 184 ίππων είναι αρκετός για να ζήσεις όμορφες στιγμές με την 4 coupe. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο ούτε μπορείς να κάνεις power drift διαρκείας, μπορείς, όμως, να παίξεις υπό συνθήκες και να αποκτήσεις ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σου. Το σίγουρο είναι ότι αυτή η 4άρα σου βγάζει ότι αναζητά περισσότερα άλογα και ότι μπορεί να τα διαχειριστεί άριστα. Η νέα ανάρτηση έχει πραγματικά διαφορά από την προ facelift και καταφέρνει να διαχειριστεί το αμάξωμα με εξαιρετικό τρόπο. Η πρόσφυση των πίσω τροχών είναι άριστη και το εμπρός μέρος δύσκολα θα παρασυρθεί και θα αρχίσει να ανοίγει την τροχιά του. Η adaptive ανάρτηση αλλάζει αρκετά χαρακτήρα ανάμεσα στις Comfort και Sport επιλογές, με την Sport να μην είναι κίνδυνος ακόμα και για τους Ελληνικούς δρόμους. Στο Sport+, οι αλλαγές γίνονται ακόμα πιο γρήγορα και το πεντάλ του γκαζιού είναι ακόμη πιο έτοιμο για εντολές. Πάντως, αν και η 420i είναι η μικρότερη έκδοση της σειράς 4, δεν μπορείς να πεις ότι νιώθεις ότι οδηγείς ένα όχημα, το οποίο έχει κάνει κάποιου είδους οπισθοχώρηση. Η εμφάνισή της είναι παραπάνω από εντυπωσιακή, καταφέρνει να συνδυάσει με εξαιρετικό τρόπο ένα sport προφίλ, χωρίς να γίνεται βάρος στον τομέα της άνεσης και γενικότερα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ισορροπημένο πακέτο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMW 420iCOUPE: €49.720
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
• ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
• ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.999
• ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 82 x 94,6
• ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11:1
• ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας
• ΒΑΡΟΣ kg 1.550
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• ΚΙΝΗΣΗ Στους πίσω τροχούς
• ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων
• ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
• ΠΙΣΩ Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
• ΖΑΝΤΕΣ Εμπρός 8Jx18in, πίσω 8Jx18in
• ΕΛΑΣΤΙΚΑ Εμπρός 225/45 R18, πίσω 245/40 R18
ΦΡΕΝΑ
• ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
• ΠΙΣΩ Συμπαγείς τρυπητοί δίσκοι διαμέτρου με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
• ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 184 / 5.000
• ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 29,6/ 1.350-4.600
• 0-100km/h 7,3sec
• ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 236
Εκπομπές CO2
• C02 (gr/km) 134
Μέση κατανάλωση
• Ονομαστική (lt/100km)
Μεικτός κύκλος 5,8
• Δοκιμής (lt/100km) 7,2
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Tο Ford SuperVan 4.2 θα… αγωνιστεί στο 101ο Pikes Peak International Hill Climb με ηλεκτρική ισχύ και αναβαθμισμένη αεροδυναμική.