BMW E30 M5 Drift Spec 315PS

BMW E30 M5 Drift Spec 315PS

Το καλοκαίρι του 2012 βρεθήκαμε στην Ρόδο, καλεσμένοι από τον Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης, για να καλύψουμε έναν αγώνα δεξιοτεχνίας. Μεταξύ των πολλών συμμετοχών, υπήρχε και μία που μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Ήταν μία λευκή BMW E30, με πορτοκαλί ζάντες, carbon λεπτομέρειες και απίστευτα προσεγμένο εσωτερικό. Μάθαμε πως το αυτοκίνητο αυτό ανήκει στον Τάκη Πούπουλο, οδηγό αγώνων drift ο οποίος κατοικεί στο νησί της Κω. Δεν αργήσαμε να τον εντοπίσουμε, με σκοπό να κανονίσουμε την φωτογράφηση του αυτοκινήτου. Ο ίδιος μας φρέναρε, αφού είχε στα άμεσα σχέδιά του την ολοκληρωτική αλλαγή της BMW του. «Εκτός του ότι θα την κάνω πορτοκαλί, θα γίνουν κι άλλες αλλαγές που αξίζει να δουν οι αναγνώστες σας»μας είπε. Κρατηθήκαμε λοιπόν και κάναμε υπομονή. Οι άνθρωποι που έχει εμπιστευθεί το αυτοκίνητό του δουλεύουν γρήγορα και αποτελεσματικά. Ήταν σίγουρος ότι όλα θα γίνουν άμεσα.

Grillis Service 

Στην Κω βρίσκεται το συνεργείο της Grillis Service. Αν σας θυμίζει κάτι το όνομα, είναι λογικό. Το συνεργείο ανήκει στον Μιχάλη Γρίλλη, τον πατέρα του νεαρότερου drifter του κόσμου. Βλέπετε, ο γιος του ο Σταύρος driftάρει από τα 7 του και για τον λόγο αυτό το National Geographic ταξίδεψε μέχρι την Κω για να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο σε αυτόν. Ο Μιχάλης λοιπόν, διατηρεί ένα άρτια εξοπλισμένο συνεργείο που αρκετοί μηχανικοί εδώ στην Αθήνα θα το ζήλευαν. Τις BMW τις γνωρίζει πλέον πολύ καλά, οπότε ήταν σίγουρα ο κατάλληλος άνθρωπος για να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Τι ήταν όμως αυτή η Ε30 και για ποιο λόγο έφτασε να εξελιχθεί τόσο πολύ?

Η συγκεκριμένη BMW E30 είναι η πρώτη που ήρθε στο νησί της Κω. Αγοράστηκε καινούργια ως 316 το 1986. Τελικά ο ιδιοκτήτης της την παράτησε και έμεινε για 4 χρόνια ακινητοποιημένη. Το drift πήγαινε καλά στην Ελλάδα και έτσι ο Τάκης σκέφτηκε να ρίξει λίγα χρήματα σε αυτή την «μπέμπα» ώστε να ντριφτάρει παρέα με τους φίλους του. Το αρχικό πλάνο ήθελε να τοποθετηθεί ένα μοτέρ, ένα roll cage και ένα κάθισμα bucket. Πάνω-κάτω αυτό έγινε. Την θέση του κινητήρα της 316 πήρε ένας 2.5λιτρος με 200 άλογα. Ήταν ότι έπρεπε για να ταλαιπωρεί τις πίσω ρόδες από το σπινάρισμα. Μια χαρά γύρναγε την ουρά της η BMW, αλλά ο Τάκης δεν άργησε να την βαρεθεί. Φυσικά έλειπε η δύναμη! Τι πιο εύκολο από το να τουρμπίσεις το 2.5λιτρο μοτέρ? Έτσι κι έγινε λοιπόν! Το αποτέλεσμα? Πήραν όλο το μοτέρ... παραμάσχαλα, αφού φυσικά δεν άντεξε κι άλλες κακουχίες.

The Starter

Η ζημιά αυτή ήταν αρκετή για να αποφασίσουν την αλλαγή του κινητήρα με έναν σχετικά φθηνό, δυνατό και αξιόπιστο. Μιλάμε φυσικά για τον κινητήρα της BMW M5 E34, με τα 3.600cc. Η εξέλιξη αυτή της BMW άνοιξε την όρεξη σε πολλούς κατοίκους της Κω, οι οποίοι χώθηκαν στο drift και ξεκίνησαν να ετοιμάζουν αγωνιστικά αυτοκίνητα. Αυτή η E30 συμμετείχε σε αρκετούς αγώνες του Πρωταθλήματος DriftWars, το οποίο ήταν και η αφορμή για να φτιαχτεί από την αρχή συνολικά 3 φορές! Με το πέρασμα του χρόνου, η ομάδα μάθαινε ολοένα και περισσότερα πράγματα για το drift, τις γωνίες των εμπρός τροχών, τα ψαγμένα ψαλίδια και τα περίεργα τιμόνια... Φυσικά τα σχέδια δεν σταματούν εδώ, όσο τέλεια και αν είναι αυτή τη στιγμή η Ε30. Σύντομα ο κινητήρας θα πάρει πόδι και στην θέση του θα κάτσει ένας V8 από BMW M5! Άρρωστο!

M3 GTS

Το χρώμα της Ε30 προέρχεται από την πιο παρανοϊκή M3 που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Την Μ3 E92 GTS. Αυτό για να ξεχωρίζει. Για να στρίβει όμως, τι έχει γίνει? Όταν λέμε "για να στρίβει", δεν εννοούμε φυσικά "με αγωνιστικές γραμμές" κλπ «φλώρικα» (για τους ντριφτάδες), αλλά για το πόσο κάθετα θα μπορεί να γυρίζει στον δρόμο χωρίς να χάνει το ζύγισμά της και, φυσικά, χωρίς να φέρνει τε-τα-κε σε κάθε στροφή. Την δουλειά την κάνει το τρομερό set εμπρός ψαλιδιών της WiseFab, το οποίο επιτρέπει να στρίψουν οι τροχοί πολύ περισσότερο από 60 μοίρες. Σκεφτείτε ότι η γωνία των εμπρός τροχών αυτής της BMW, μπορεί να φτάσει τις 80 μοίρες!  , Το kit της WiseFab φροντίζει επίσης να διορθώνει την αλλαγμένη -από το χαμήλωμα- γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, κάνοντας το τιμόνι πιο σαφές και γρήγορο. Να τονίσουμε πως η κρεμαγιέρα προέρχεται από BMW M3 E36 (Opel???). Ο Μιχάλης Γρίλλης, εκτός από τις BMW, είναι μαιτρ και στα Opel, μιας και έχει στην κατοχή του ένα Opel Corsa το οποίο έχει μετατρέψει σε πισωκίνητο με το μοτέρ πίσω! Η ηλεκτρική κολώνα τιμονιού των Corsa είναι ιδανική για driftάδικες καταστάσεις, αφού το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο και πάνω απ' όλα, ελαφρύ. Η πίσω -ιδιαίτερα δεμένη- γέφυρα, κάποτε ήταν πάνω σε BMW Z3 M. Όλοι οι σύνδεσμοι έχουν αντικατασταθεί με σινεμπλόκ πολυουρεθάνης. Η coilover ανάρτηση της CX Racing έχει επίσης πιάσει δουλειά στην πορτοκαλί E30. H CX Racing είναι αρκετά γνωστή στην Αμερική, καθώς την επιλέγουν μεγάλες ομάδες drift του Πρωταθλήματος Formula D.

ZF

Ευτυχώς η BMW έχει πάρα πολλές εκδόσεις, άρα βρίσκεις εύκολα αυτό που θα ταιριάξει στο δικό σου project. Τα σασμάν στα driftάδικα αυτοκίνητα είναι μία δύσκολη υπόθεση, καθώς τρώνε μεγάλο ζόρι, ειδικά η δεύτερη και τρίτη σχέση. Έτσι, ένα ZF σασμάν από BMW M3 E30 ανέλαβε το δύσκολο αυτό έργο. Από ίδιο αυτοκίνητο προέρχεται και το μπλοκέ διαφορικό. Για την ώρα όλα αντέχουν μιας και ο κινητήρας δεν είναι τέρας δύναμης, αλλά σίγουρα είναι αρκετός για να driftάρει σωστά η πορτοκαλί M3. Ο μονόδισκος συμπλέκτης, με το ενισχυμένο πλατό και τον εξάφτερο δίσκο, τα καταφέρνει επίσης μια χαρά. Οι επιλογές των μηχανικών μερών ίσως να μην εντυπωσιάζουν, αλλά αυτό που σίγουρα εντυπωσιάζει είναι η δουλειά που έχει γίνει στην καρότσα, στο βάψιμο, στα extra φαρδύτερα φτερά και φυσικά, στο εσωτερικό. Η Samaras Paint ανέλαβε όλο το έργο: κατασκεύασε μεταλλικά φαρδιά φτερά εμπρός και πίσω, έραψε και ενίσχυσε την καρότσα, επεξεργάστηκε τους προφυλακτήρες, έφτιαξε το πορτ μπαγκάζ... Αν δεις από κοντά την BMW θα νομίζεις ότι ήταν ο Μανώλης Σαμαράς την έφτιαξε για τον εαυτό του. Έχει δώσει την απόλυτη προσοχή σε όλα! Στο πορτ μπαγκάζ έχει τοποθετηθεί μία μαύρη ρυθμιζόμενη GT2 αεροτομή, απαραίτητη στις υψηλές ταχύτητες, που όμως ελάχιστες πίστες στην Ελλάδα επιτρέπουν. Όλες αυτές οι μαύρες λεπτομέρειες, ταιριάζουν απίστευτα με το πορτοκαλί GTS χρώμα.

Alcantara

Για το εσωτερικό πάλι, τι να πεις? Είναι σαν να μην έχει μπει ποτέ κανείς μέσα και απλά φτιάχτηκε για κάποια έκθεση. Το ταμπλό έχει επένδυση alcantara, διακόπτες, ασφάλειες και όργανα είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένα και προσεκτικά τοποθετημένα, όλες οι ηλεκτρικές γραμμές, οι σωληνώσεις της πυρόσβεσης κλπ παίρνουν βραβείο τοποθέτησης, οι πόρτες έχουν επένδυση carbon και αλουμινένιες κόκκινες ανοδιωμένες βίδες (προσοχή στην λεπτομέρεια!) και όλα τα τζάμια, πλην του εμπρός παρμπρίζ, είναι από lexan. Στο πίσω μέρος έχει πάρει την θέση του το αγωνιστικό ντεπόζιτο της ATL, χωρητικότητας 45lt. Οι αντλίες που έχουν αναλάβει να τροφοδοτούν τα μπεκ με καύσιμο, είναι δύο Walbro 255lt/h.

BMW-mania

Ο Τάκης Πούπουλος, δεν έχει απλά "μία BMW". Είναι άρρωστος με την γερμανική εταιρεία. Στο γκαράζ του, πλάι στην ντριφτάδικη Ε30, ξεκουράζονται μία BMW M3 E36 και μία M3 E92. Λίγο πιο δίπλα, τα κοιτάζει περίεργα ένα Mitsubishi EVO X. Τι κάνει αυτό εκεί άραγε? Το ντριφτάδικο αυτοκίνητό του τα έχει σχεδόν όλα. Είναι πανέμορφο και θα μπορούσε να φιγουράρει ακόμα και σε περιοδικά του εξωτερικού. Είπα ότι τα έχει σχεδόν όλα? Ναι. Η καρότσα είναι έτοιμη, η ανάρτηση το ίδιο, τα φρένα επίσης. Το μόνο που έχει μείνει να γίνει είναι να πάρει την θέση του στο μηχανοστάσιο ένα τουρμπάτο μοτέρ, ώστε η δύναμη να είναι περισσότερη και με μεγαλύτερη διάρκεια. Πάντως, αν τύχει να βρεθείτε δίπλα της σε κάποιον αγώνα, χαζέψτε την λεπτομερώς. Έχει τρομερή δουλειά πάνω της και ατελείωτο μεράκι. Όπως πρέπει δηλαδή!

Αρθρογράφος

 

Πέντε αστέρια στο NCAP για το Mazda CX60

Πέντε αστέρια στο NCAP για το Mazda CX60

Το νέο Mazda CX-60 βαθμολογείται με 91% και 88% στις αξιολογήσεις Euro NCAP για προστασία παιδιών και ενηλίκων αντίστοιχα.