BMW E92 2JZ Swap 700Ps Driftcar
Το γκάζι δεν έχει πατρίδα
Το ξέρω ότι πολλοί από εσάς, και μέχρι ένα σημείο και εγώ, αναρωτιέστε γιατί να φτιάξει κάποιος ένα BMW με κινητήρα που δεν είναι της BMW. Θα μπορούσα να το δω και σαν εκδίκηση για την καινούρια Supra, που έχει όλα τα μηχανικά της μέρη από την Z4, αλλά δεν είναι αυτό. Έχει κινητήρες που κάνουν γι’ αυτή τη δουλειά η γερμανική φίρμα και πολλοί από αυτούς είναι και καλύτεροι από τον 2JZ, αλλά υπάρχει κάτι σε αυτό το μοτέρ που το κάνει πιο ποθητό και ακαταμάχητο. Αυτό «το κάτι» είναι ο θρύλος που το συνοδεύει. Είναι το πιο διάσημο μοτέρ στο χώρο του tuning μαζί με το RB26 της Nissan και αυτά τα δυο εξακύλινδρα θηρία έχουν τον πιο χαρακτηριστικό τουρμπόηχο απ’ όλα. Σηκώνει όση πίεση και να του δώσεις, αντέχει άπειρο «ξύλο» και για να τον προτιμούν όλοι αυτοί που βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη τους γι’ αυτή την δουλειά, κάτι θα ξέρουν. Βλέπεις, καμιά φορά, καλό είναι να βλέπουμε τα πράγματα και από λίγο διαφορετικές γωνίες, προκειμένου να βγάλουμε συμπεράσματα. Εμείς μπορεί να έχουμε μια άποψη, μια εμπειρία και κάποιες γνώσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει και κάποιος άλλος διαφορετικές. Εγώ λοιπόν μπορεί να μην έφτιαχνα ποτέ BMW με μοτέρ άλλης εταιρείας, αλλά και αυτός που επιλέγει να το κάνει, δεν έφαγε κανενός το ψωμί. Η συγκεκριμένη «μπέμπα» μάλιστα είναι ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα drift cars που έχουμε φιλοξενήσει στο Power Automotive Magazine, ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο με πολλά ευρώ, πολλή δουλειά και εντυπωσιακές επιδόσεις. Δεν θα μπορούσε να είναι και αλλιώς βέβαια, αφού ανήκει στο φίλο μας τον Luke από την FASTR, ναι αυτόν που έχει και την Bentley GT3 Time Attack που είχαμε εξώφυλλο στο πρωτοχρονιάτικο τεύχος. Ο Luke έχει την εταιρεία FASTR που κατασκευάζει είδη ρουχισμού εμπνευσμένα από τους αγώνες αλλά και γενικότερα είδη αξεσουάρ που έχουν να κάνουν με την αυτοκίνηση. Κατασκευάζει επίσης και τα επίσημα είδη ρουχισμού για την Bentley και γενικά του αρέσει να προμοτάρει την εταιρεία του μέσα από τους αγώνες. Εκτός λοιπόν από εκείνη τη θηριώδη Bentley για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα time attack, έχει στο στόλο των project-cars και αυτήν εδώ την BMW M3 E92 για τους αγώνες drift, την οποία μέχρι πρόσφατα την έτρεχε ένα κορίτσι, η Jolene JoJo Mcdonald, αλλά πλέον πίσω από το τιμόνι της κάθεται ο πολύ νέος και άκρως μαχητικός Andy Frost.
Quality Build
Όπως το έχετε ήδη φανταστεί, δεν πρόκειται για ένα ακόμα BMW που δεν έχει πινακίδες και το κάναμε driftαδικο για να μην το φάει η πρέσα, αλλά για ένα αυτοκίνητο ακριβοπληρωμένο που διεκδικεί νίκες και διακρίσεις. Και οι νίκες, για να έρθουν σε αυτό το επίπεδο, χρειάζονται χρήμα, χρόνος και σωστή κατασκευή. Γι’ αυτόν τον λόγο το project ξεκίνησε από E92 M3 και όχι κοινό 92άρι κουπέ κάποιου 60χρονου θείου που ήθελε να το παίξει τζόβενο στις μικρούλες Αγγλίδες…
Από πού ν’ αρχίσω; Ας αρχίσω από το μοτέρ, αν και αυτά τα έχουμε ξαναδεί πολλές φορές και δεν θα σταθώ ιδιαίτερα, γιατί αυτή η BMW έχει πολλά και φοβερά πράγματα ακόμα που αξίζει να αναφερθούν και να αναλυθούν. Στο μοτέρ, λοιπόν, τα εντόσθια είναι φυσικά αλλαγμένα με μπιέλες της Carrillo και σφυρήλατα έμβολα της CP, δεμένα όλα με βίδες κορμού και κεφαλής ARP. Στο καπάκι, οι έδρες των βαλβίδων είναι ανοιγμένες για να χωρέσουν μεγαλύτερες βαλβίδες κατά 1mm, οι οποίες φοράνε διπλά ελατήρια και retainers τιτανίου. Οι εκκεντροφόροι είναι το Stage 3 της Brian Crower που προτείνονται για μεγάλες τουρμπίνες, παρέα με ρυθμιζόμενα γρανάζια και πολύ όμορφα μαύρα Billet αλουμινένια καπάκια. Έξω από το μοτέρ, η πολλαπλή εισαγωγής είναι μία τεράστια της Hypertune, με ηλεκτρική πεταλούδα από Porsche που ίσα-ίσα χωράει ανάμεσα από την πολλαπλή και το τεράστιο intercooler, ενώ από τη μεριά της εξαγωγής έχει ένα χταπόδι της Walton motorsport με V-band που οδηγεί τα καυσαέρια στην GTX3582R Gen 2 της Garrett, με φτερωτή συμπιεστή 66mm, η οποία μπορεί να έχει παροχή που φτάνει τα 900Ps, αλλά κάνει και για πολύ μικρότερους από αυτόν κινητήρες. Εδώ προφανώς την έχουν επιλέξει για την άμεση απόκριση στο γκάζι και τη γραμμική απόδοση που χαρακτηρίζει όλη τη σειρά GTX Gen 2. Η υπόλοιπη εξάτμιση είναι custom, διαμέτρου 90mm και φυσικά υπάρχει external wastegate της Turbosmart. Για την τροφοδοσία φροντίζουν 6 μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή 1.000cc/min που παίρνουν εντολές από τον εγκέφαλο S6 Plus της Syvecs, τον οποίο προγραμμάτισε μαζί με όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρολογικά του αυτοκίνητου η MB Automotive.
Μέχρι εδώ λίγο πολύ γνωστά και μη εξαιρετέα…τουλάχιστον στους τακτικούς Powerάδες. Υπάρχει ένα ακόμα ανταλλακτικούλι όμως που (εγώ τουλάχιστον) δεν ήξερα το πόσο σημαντικό είναι για τους 2JZ και φυσικά έσπευσα να το ψάξω, γιατί ντροπή δεν είναι να μην ξέρεις κάτι, ντροπή είναι να «κάνεις» ότι τα ξέρεις όλα. Παρατήρησα λοιπόν στα Specs που μας έστειλε ο μηχανικός του Project, Richi Cooper, μία τροχαλία στροφάλου της Titan και αναρωτήθηκα γιατί; Με μια μικρή λοιπόν έρευνα ανακάλυψα ότι το αντικραδασμικό λάστιχο που έχει η εργοστασιακή τροχαλία στροφάλου στους πολύ δυνατούς 2JZ δεν αντέχει και ανατινάζεται, σκορπώντας τον οικονομικό όλεθρο εντός του μηχανοστασίου μέχρι να σταματήσει να γκελάρει και να τρυπάει ό,τι βρει. Άλλο ένα εντυπωσιακό και πολύ πιο ακριβό ανταλλακτικό είναι το σειριακό τεσσάρι κιβώτιο ταχυτήτων της Samsonas. Όποιος γνωρίζει την Samsonas, καταλαβαίνει και το πόσο σοβαρά το έχουν πάρει το θέμα με αυτό εδώ το αυτοκίνητο. Μόνο το κιβώτιο αυτό κοστίζει περίπου 12.000 ευρώπουλα. Το κέλυφός του είναι από ένα κομμάτι billet αλουμίνιο, είναι ισογράναζο, ζυγίζει μόλις 40kg, έχει εσωτερικό transfer που παίζει τον ρόλο του μειωτήρα και αντέχει μέχρι 150kgm ροπής. Είναι universal και μπορεί να τοποθετηθεί σε μεγάλο εύρος κινητήρων και εδώ είναι κουμπωμένο στον 2JZ, με ένα δίδισκο κεραμικό σετ συμπλέκτη 230mm της Xtreme. Το διαφορικό είναι φυσικά μπλοκέ αγωνιστικό BMW Motorsport με βήμα 4,1:1.
Καρότσα
Σε αυτά τα αυτοκίνητα όσο σημαντική είναι η δύναμη, άλλο τόσο ή μάλλον περισσότερο είναι το στήσιμο. Αυτό που βλέπουμε να πηγαίνουν με 150km/h με τις πόρτες δεν είναι φυσιολογικό και δεν θα μπορούσε να το κάνει ένα κανονικό αυτοκίνητο δρόμου. Αυτά είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να μπορούν να κινούνται με τέτοιες γωνίες, με κύρια και σημαντικότερη αλλαγή το μπροστινό σύστημα. Τα πάντα εκεί είναι αλλαγμένα με ένα πλήρες kit της Wisefab που περιλαμβάνει ψαλίδια, άκρα, ημίμπαρα, όλα σχεδιασμένα ώστε να είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και με έμφαση στο να έχει πάντα τη μέγιστη πρόσφυση ο εμπρός άξονας. Μάλιστα πολύ σημαντικό σε αυτά τα αυτοκίνητα είναι να μπορεί το τιμόνι να βρίσκει μόνο του την ευθεία της κίνησης του οχήματος, γρήγορα και χωρίς να σκαλώνει ούτε καν στα τέρματα, τα οποία είναι στις 65 μοίρες!!! Αν σας ενδιαφέρει το στήσιμο ενός τέτοιου αυτοκίνητου, ψάξτε να διαβάσετε για τον ρόλο του τριγώνου Ackerman και πώς επηρεάζει αυτά τα αυτοκίνητα που έχουν τόσο έξω τους εμπρός τροχούς. Η ανάρτηση είναι επίσης ρυθμιζόμενη με HSD Monopro coilovers, όπως και τα πίσω ψαλίδια. Η πίσω γέφυρα είναι custom αλουμινένια και έχει επίσης χειροποίητες βάσεις για το διαφορικό. Τα φτερά του είναι γνήσια Liberty Walk, ενώ το καπό, το πορτ μπαγκάζ και όλα τα αεροδυναμικά του καλούδια είναι carbon. Τα τζάμια είναι πολυεστερικά και το ψυγείο νερού έχει μετακομίσει πίσω, με τα βεντιλατέρ να δουλεύουν φυσικά μόνιμα, κάτι που βοηθάει και στην κατανομή του βάρους, αλλά και στη χωροταξία του μηχανοστασίου.
Γενικά, όπως βλέπετε, δεν είναι ένα απλό drift car, αλλά μια πολύ ακριβή και προσεγμένη κατασκευή, που, στα χέρια του νεαρού και ταλαντούχου Andy Frost, αναμένεται να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια, μιας και μέχρι τώρα οι συμμετοχές του ήταν περισσότερο ερασιτεχνικές με την JoJo που δεν κατάφερε και τόσο να αναδείξει τις δυνατότητες της κατασκευής. Ελπίζουμε να το δούμε και στην Ελλάδα, στον αγώνα του πρωταθλήματος Drift που γίνεται στις Σέρρες, κόντρα στα δικά μας θηρία, με τους δικούς μας οδηγούς και να κερδίσει ο καλύτερος!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Toyota 2JZ VVTi
Εξακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 2.997
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 86x86
Συμπίεση: 8,5:1
Μπιέλες της Carrillo με βίδες Carr
Σφυρήλατα έμβολα CP
Βίδες κορμού και κεφαλής ARP
Βαλβίδες +1mm oversize
Διπλά ελατήρια βαλβίδων
Retainers τιτανίου
Brian Crower stage 3 εκκεντροφόροι
Brian Crower ρυθμιζόμενα γρανάζια
Titan τροχαλία στροφάλου
Hypertune πολλαπλή εισαγωγής
Porsche πεταλούδα γκαζιού
Μπεκ Injector Dynamics 1000cc/min
Turbosmart ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
Billet αλουμινένια καπάκια εκκεντροφόρων
Walton motorsport v-band χταπόδι
Turbosmart external wastegate
Garrett GTX3582R Gen 2 turbo
Custom εξάτμιση 90mm
Εγκέφαλος Syvecs S6 plus
Καλωδιώσεις και προγραμματισμός MB Automotive
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τετρατάχυτο σειριακό κιβώτιο της Samsonas
Xtreme δίδισκο κεραμικό σετ συμπλέκτη 230mm
Custom ρουλεμάν συμπλέκτη
Bailey Morris κεντρικός άξονας
Διαφορικό BMW Motorsport 4.1:1 LSD
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Γνήσιο Liberty Walk bodykit
Carbon καπό
Carbon πορτ μπαγκάζ
Carbon splitter
Perspex πλαστικάτζάμια
Custom ψυγείο νερού πίσω
Καθίσματα της Corbeau
Ζώνες της Takata
Samsonas επιλογέας
Πολυόργανο της Aim
ECU master pdm οθόνη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
HSD Monopro coilovers
Wisefab complete front lock kit μπροστινό σύστημα
Ηλεκτρική κρεμαγιέρα
Billet πίσω υποπλαίσιο και βάση διαφορικού
Ρυθμιζόμενα πίσω ψαλίδια
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Rota GTR-D 9,5j x 18in εμπρός 10j x18in πίσω
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Golf GTI στην 8η γενιά του, αποτελεί το επιστέγασμα εμπειρίας και εξέλιξης 46 ετών και δίκαια μπορεί να χαρακτηριστεί ως η εξυπνότερη επιλογή στα H...