BMW M2 M-DCT 370Ps

BMW M2 M-DCT 370Ps

Η αυτοκρατορία των αισθήσεων

Η BMW M2 είναι ένα μαγικό αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο που, όσο περισσότερο το οδηγείς, αρχίζει να καταλαμβάνει τις αισθήσεις σου μία προς μία. Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που με έχουν «στιγματίσει» όλα αυτά τα χρόνια. Ένας ιδανικός συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης-κινητήρα και φυσικά πίσω κίνησης, που μόνο ένας εραστής της οδήγησης μπορεί να εκτιμήσει σε μεγάλο βαθμό. 370 άλογα έχουν και άλλα αυτοκίνητα. Δεν είναι εκεί το θέμα. Το αυτοκίνητο που ερωτεύεσαι είναι εκείνο που θα σε ξυπνήσει αργά το βράδυ για να πας μία βόλτα χωρίς κίνηση, με λίγα αυτοκίνητα γύρω σου. Για να μπορέσεις να το απολαύσεις μονάχος σου. Χωρίς παρέα, χωρίς γυναίκα. Χωρίς να σε ενοχλεί κανένας. Δυστυχώς, είναι λίγα αυτά τα αυτοκίνητα που «μιλούν» τη γλώσσα των petrolheads. Αυτών που ψάχνουν την τέλεια διαδρομή για να ρουφήξουν ακόμα και την τελευταία σταγόνα οδηγικής απόλαυσης. Για μέρες μετά τη δοκιμή είχα χάσει τον ύπνο μου. Όσο περισσότερο οδηγείς την M2, τόσο σε μαγεύει.

Baby M

Το 2017, η BMW M και το τμήμα M Performance είδαν αύξηση των πωλήσεων κατά 19,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με το συνολικό όγκο των αυτοκινήτων να φτάνει για πρώτη φορά τις 80.000 μονάδες. Ο λόγος? Η «baby M», όπως πολλοί την ονόμασαν, αποτέλεσε το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της BMW M, αφού κατάφερε να κλέψει τις καρδιές 12,293 ανθρώπων που δεν μπορούσαν να της αντισταθούν. Είναι αδύνατον, πιστέψτε με. Έχω οδηγήσει τις M3 και M4 στο BMW Driving Experience. Φοβερά αυτοκίνητα, έτερα με μοτέρ δολοφόνους, φοβερό πλαίσιο και ηλεκτρονική ανάρτηση. Κάπου, όμως, το γλυκό χάλασε. Βλέπετε και τα δύο ξέφυγαν από την αγνή φιλοσοφία που είχαν παλαιότερα τα αυτοκίνητα της M. Είναι και τα δύο υπερβολικά μεγάλα, βαριά, φορτωμένα με τεχνολογία και κουμπάκια. Πρώτη φορά απειλήθηκε η κυριαρχία του διδύμου M3/M4, ως το απόλυτο driver’s sports-car, από τις Alfa Romeo Giulia QV και Mercedes-Benz C63 S. Αυτός ήταν και ο λόγος που βγήκαν μετά δύο διαφορετικές και πιο focused εκδόσεις... Competition Package και CS προσπάθησαν να σώσουν την τιμή και την υπόληψη της M3 και σε μεγάλο βαθμό το κατάφεραν. Με την M2 όμως δεν έκαναν το ίδιο λάθος. Είναι ένα πιο «back to basics» σπορ αυτοκίνητο. Δεν χρειάζονται όλοι τις extra δόσεις δύναμης, υπερβολής και πολυτέλειας που προσφέρουν οι M3/M4. Όσο ανεβαίνει το τεχνολογικό spec τόσο φορτώνεται και η ζυγαριά και όταν θέλεις «αγνή» σύνδεση της μηχανής με τον άνθρωπο, δεν τα θέλεις τα κιλά, όσα κι αν είναι τα άλογα. Αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα σύνολο που να εξιτάρει το μάτι με την πρώτη ματιά, με όλες τις υπόλοιπες αισθήσεις να ακολουθούν μόλις το οδηγήσεις.


DATASS!

Η M2 είναι, χωρίς αμφιβολία, ένα από τα πιο «brutal» σχήματα της αγοράς. Χωρίς χαζά και υπερβολικά αεροδυναμικά βοηθήματα να εξέχουν από το αμάξωμα. Μυώδης και πρησμένη παντού, μοιάζει με bodybuilder που φοράει 2 νούμερα μικρότερο μπλουζάκι. Από όποια μεριά κι αν την κοιτάξεις, είναι εθιστική καισίγουρα μία από τις ομορφότερες M όλων των εποχών. Τα φουσκωμένα φτερά, τα μεγάλα ανοίγματα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι 19άρες ζάντες με τα πληθωρικά φρένα και τα μοναδικά οπίσθια δημιουργούν ένα μοναδικό σχήμα. Αν μου επιτρέπετε, η καλύτερη πόζα της είναι από πίσω... Τι κωλ@ρα, θεέ μου! Το εσωτερικό της BMW M2 σίγουρα δεν είναι τόσο… προκλητικό όσο το αμάξωμα, με τις διαφορές να είναι πιο διακριτικές. Η σχεδίαση δεν αλλάζει τόσο πολύ σε σχέση με τις απλές 2άρες παρά μόνο σε επιμέρους σπορτίφ νότες. Με απλά λόγια, έχουμε  να κάνουμε με εξαιρετική συναρμογή και ποιότητα υλικών, όπως μας έχει συνηθίσει εξάλλου η Βαυαρική εταιρεία, με όμορφες λεπτομέρειες, όπως τις τρίχρωμες «M» ραφές στο τιμόνι, τις φάσες από ανθρακονήματα και τις επενδύσεις alcantara στις πόρτες. Ναι, δεν έχει ούτε τα φοβερά bucket καθίσματα των M3/M4 με τις άπειρες ηλεκτρικές ρυθμίσεις, δεν έχει τις πιο ποιοτικές nappa επενδύσεις, δεν έχει τα διάφορα κουμπάκια για την ανάρτηση, τις κάμερες μπροστά και πίσω, την υποβοήθηση του τιμονιού κλπ, αλλά έχει όσα χρειάζονται για να νιώθεις όμορφα μέσα και να απολαμβάνεις την οδήγηση. Το μόνο που θα θέλαμε είναι να κατεβαίνει το κάθισμα του οδηγού λίιιγο πιο κάτω.

Μέταλλο με ψυχή

Καρδιά κάθε σπορ μοντέλου είναι φυσικά ο κινητήρας του. Κάτω από το αλουμινένιο καπό της M2 χτυπάει μια δυνατή τρίλιτρη καρδιά, με κωδικό N55 M Twin-Power Turbo. Δεν είναι «αυτό καθαυτό»M μοτέρ, δεν έχει δύο τουρμπίνες, όπως οι μεγάλες αδελφές (M3/M4), αλλά ποιος νοιάζεται όταν αποδίδει 370Ps με 47,4kgm ροπής, που στις φάσεις του overboost φτάνει τα 50,9kgm? Ο κινητήρας βασίζεται στο σύνολο της M235i, όμως οι μηχανικοί του M Division υιοθέτησαν λύσεις από το διπλοτούρμπινο S55, με σκοπό κυρίως την αύξηση της αντοχής και της καλύτερης θερμικής διαχείρισης παρά τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης. Νέος, σφυρήλατος στρόφαλος, σφυρήλατες μπιέλες, έμβολα με διαφορετική σχεδίαση στην κορώνα, έδρανα στροφάλου από τον S55, πιεζοηλεκτρικά μπεκ υψηλής ακρίβειας, διαφορετική πολλαπλή εισαγωγής και εξαγωγής είναι τα κύρια σημεία, στα οποία παρενέβησαν οι μηχανικοί του M Division. Ο κινητήρας δέχθηκε επίσης νέο κάρτερ και νέα αντλία λαδιού για καλύτερη κυκλοφορία του λιπαντικού, αλλά και διαφορετικά ψυγεία λαδιού για να εξασφαλίσουν ότι δεν θα πέφτει η απόδοση κατά την οδήγηση σε πίστα. «Αν η θερμοκρασία λαδιού και ψυκτικού αυξηθεί σημαντικά, είναι αναπόφευκτο να έχεις μειωμένη ισχύ. Δεν μπορούσαμε να το έχουμε αυτό», δήλωσε ο Jose Guerrero, Product Manager για την BMW M2.

Συγκλονιστική!

H Μ2 κάθεται 10mm χαμηλότερα από την M235i, με το μπροστινό μετατρόχιο να είναι κατά 58mm μεγαλύτερο και το πίσω κατά 45mm. Η κορυφαία οδική συμπεριφορά απαιτεί υψηλό επίπεδο ακαμψίας και χαμηλό βάρος. Γι’ αυτό και οι μηχανικοί του MDivision επέλεξαν πολλά αυτούσια τμήματα από τις M3/M4. Ψαλίδια, βραχίονες ανάρτησης, βάσεις τροχών και μπροστινή μπάρα θόλων είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο για εξοικονόμηση βάρους. Στο πίσω μέρος συναντάμε διάταξη πολλαπλών συνδέσμων από σφυρήλατο αλουμίνιο, τη γέφυρα από τις μεγάλες αδερφές, με ένα απολύτως άκαμπτο υποπλαίσιο, χωρίς ελαστικούς συνδέσμους, αλλά και το ενεργό μπλοκέ διαφορικό Μ Active Differential. Στα 1.585, βέβαια, κιλά που ζυγίζει η M2 με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο M-DCT (προσθέτει 25kg σε σχέση με τη manual έκδοση) δεν αποτελεί και πούπουλο, αλλά ακόμα και έτσι απέχει 50-80kg από τις μεγάλες αδερφές. Οι διαστάσεις όμως είναι «οι σωστές» και το τεχνολογικό υπόβαθρο διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για απολαυστική οδήγηση. Η BMW M2 σου δίνει φοβερή αυτοπεποίθηση. Για να ξεζουμίσεις όμως τις δυνατότητές της και τα υψηλά της όρια, πρέπει να τη συνηθίσεις και να δεθείς μαζί της με τη διαδικασία της οδήγησης. Ο κινητήρας έχει απίστευτο ήχο, με μεταλλική χροιά που φέρνει κάτι από τους παλαιότερους straight-six της BMW. Τα σκασίματα από την εξάτμιση στα προγράμματα Sport/Sport+ είναι πολλά και κυρίως άκρως απολαυστικά. Πολλές φορές πας ασυναίσθητα γρήγορα μόνο και μόνο για να ακούς τον ήχο του κινητήρα και της εξάτμισης...

Η απόκριση δεν είναι η καλύτερη στις χαμηλές rpm και δεν έχεις τον απόλυτο έλεγχο, όπως με ένα μεγάλο ατμοσφαιρικό μοτέρ. Χρειάζεσαι να εξοικειωθείς εσύ με τη συμπεριφορά της M2. Μόλις συνηθίσεις τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, κάνει απίστευτα πράγματα με την ουρά της. Αρκεί να της δώσεις λίγο χώρο. Μόλις την τοποθετήσεις σωστά, σου δίνει τη σιγουριά της Ε46 Μ3, προσθέτοντας, όμως, πολύ καλύτερο πλαίσιο, αλλά και μία οροσειρά ροπής, αρκεί να είσαι πάνω από τις 2.000rpm. Τα 60Ps, που χωρίζουν την M2 σε σχέση με τις σημαντικά ακριβότερες M3/M4, είναι κάτι παραπάνω από αισθητά, αλλά ποτέ δεν θα σου λείψει η δύναμη. Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη όχι μόνο δεν χαλάει τη συνταγή, αλλά την ενισχύει, αφού συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα, αλλάζοντας σχέσεις με τη σκέψη. Θέτεις το DSC στο Off, αρχίζεις μία γενναία πλαγιολίσθηση με 2α χάρη στο εκπληκτικό διαφορικό, που μόλις φτάνεις κοντά στον κόφτη, τραβάς το paddle για 3η, με το κιβώτιο να αλλάζει τόσο αστραπιαία, που η γωνία της ουράς όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά συνεχίζει ακάθεκτη! Η M2 είναι γεννημένη για να ταξιδεύει με το πλάι! Το κιβώτιο M-DCT δεν βοηθάει μόνο τη γενικότερη οδηγική εμπειρία, αλλά ψαλιδίζει και πολύτιμα sec από την επιτάχυνση από στάση. Το 4,51sec που σημειώσαμε -με μόλις 2 προσπάθειες- για τα πρώτα 100km/h και τα 12,75sec για το 400άρι με 181,69km/h, λένε πολλά από μόνα τους, αλλά πού να βλέπατε και σε τι κατάσταση ήταν τα ελαστικά του αυτοκινήτου από προηγούμενες δημοσιογραφικές δοκιμές. Η M2 είναι ταχύτατη από στάση, αλλά για ρίξτε μία ματιά και στις ρεπρίζ 3ης-4ης για να κουφαθείτε... Δηλαδή, αυτή η M2 Competition, με τα 410Ps, τι θα κάνει?!

Όταν αποφασίσεις να σταματήσεις τα παιχνίδια με την ουρά (πράγμα αδύνατο, αφού μόνο η τιμή των Pilot SuperSport μπορεί να σε βάλει σε δεύτερες σκέψεις...) και αποφασίσεις να πας γρήγορα με γραμμές, θα εκτιμήσεις αμέσως τα δυνατά και ακούραστα φρένα, το βαρύ και άμεσο τιμόνι με την εξαιρετική  πληροφόρηση που σε βοηθάει για το τέλειο turn-in, για το οποίο είναι ικανό το πλαίσιο και η ανάρτηση της M2. Παραδόξως, η M2 είναι αρκετά άνετη στην πόλη, παρά τους τροχούς των 19in με τα 245/35 εμπρός και 265/35 πίσω ελαστικά της και μπορεί άνετα να αποτελέσει καθημερινό μέσο μετακίνησης. Σίγουρα το δικό μου, όταν πιάσω το λαχείο...

Μαγεία

Σε μία εποχή που βομβαρδιζόμαστε από SUVάκια, SUVίνια, και SUVάρες, υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, η BMW M2 είναι ένα σπάνιο εργαλείο οδήγησης που είναι αφιερωμένο στους πραγματικούς petrolheads. Ένα πολύ ικανό και συμμετοχικό εργαλείο που προσφέρεται μάλιστα σε λογικό -τηρούμενων των αναλογιών- κόστος και που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην καθημερινή σου μετακίνηση. Αν έχεις πάθος με την οδήγηση, είναι ικανή να σε κάνει να χάσεις τον ύπνο σου για πολλαπλούς λόγους. Για τους «έχοντες», επειδή δεν μπορούν να μείνουν μακριά από το τιμόνι της και για τους υπόλοιπους θνητούς, γιατί δεν μπορούμε να την έχουμε... Και μόλις ξεκίνησε και η διάθεση της M2 Competition με το διπλοτούρμπινο μοτέρ, 40 extra αλογάκια, αναβαθμισμένη ανάρτηση και φρένα... Όσο το σκέφτομαι, τόσο δεν κλείνω μάτι... δύσκολα τα βράδια, αδέρφια...

Μας άρεσε (+)

Μοναδικό design

Απόδοση κινητήρα-Επιδόσεις

Μαγικό σύνολο πλαισίου-ανάρτησης-τιμονιού

Οδική συμπεριφορά

Ακούραστα φρένα

Λειτουργία M-DCT κιβωτίου

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή αυτόματου κιβωτίου

Όχι σταθερά paddles

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης
BMWM2 (Manual): €78.480

Τιμή έκδοσης δοκιμής BMWM2 (M-DCT): €84.095

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Εξακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, διαμήκης

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        2.979

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   84 x 89,6

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            10,2:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo

ΒΑΡΟΣ kg                  1.560 (Manual)/1.585 (M-DCT)

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους πίσω τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο διπλού συμπλέκτη M-DCT 7 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ Active M Differential με τελική σχέση μετάδοσης 3,46:1

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 370mm

ΠΙΣΩ  Διπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 360mm

 

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ  8,5Jx19in εμπρός, 9Jx19in πίσω

ΕΛΑΣΤΙΚΑ    Michelin Pilot Super Sport 245/35 εμπρός, 265/35 πίσω

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          370/6.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      47,4/1.400-5.560

0-100km/h      4,3sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  250 ηλ. Περιορισμένη (270 με πακέτο M Driver)

 

ΕκπομπέςCO2

C02 (gr/km)       199

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  8,5

Δοκιμής (lt/100km)    12,6

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΡΕΠΡΙΖ

 

ΚΜ/Η              SEC    

50-80               1,97

80-110             2,11

 

4ης

ΚΜ/Η           SEC

80-110          2,54

100-140         3,48

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

0-60                 2,57    

0-80                 3,49    

0-100               4,51

0-120               5,86

0-140               7,62

0-160               9,78
0-180               12,64
0-200               17,13

 

Αρθρογράφος

 

Με υβριδικά σύνολα και ηλεκτρικές εκδόσεις το νέο Peugeot 5008

Με υβριδικά σύνολα και ηλεκτρικές εκδόσεις το νέο Peugeot 5008

Το νέο Peugeot 5008, ακολουθεί τα βήματα του νέου 3008 και θα έρθει το καλοκαίρι του 2024 με υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.