BMW M4 F82 540Ps
Οι εξορμήσεις μας στην Θεσσαλονίκη μας γεμίζουν πάντα με εξαιρετικά ενδιαφέροντα αυτοκίνητα. Πέρα φυσικά από τους φίλους που συναντάμε στη συμπρωτεύουσα, πάντα θα μας περιμένουν μερικά ξεχωριστά αυτοκίνητα, όπως αυτή η BWM M4 F82, της οποίας την βελτίωση επιμελήθηκε ο Πάνος Φραγκίδης της Kakimoto Developments. Και για άλλη μία φορά μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Για να πούμε βέβαια και του στραβού το δίκιο, Μ4 είναι, ακόμα και στην εργοστασιακή της μορφή μόνο θετικές εντυπώσεις μπορεί να σου δώσει. Πόσο μάλλον όταν είναι και σωστά βελτιωμένη.
Και τι να γράψω;
Όταν δοκιμάζει κανείς μια Μ3, μερικοί από τους τίτλους που έρχονται στο μυαλό έχουν να κάνουν με λέξεις που χωρίς να κάνουν απόλυτη ομοιοκαταληξία με τον αριθμό 3 ακούγονται εύηχα, όπως αλητεία, κυρία κτλ. Με τον αριθμό 4 δεν μπορούν να συνδυαστούν αυτές οι λέξεις, όμως εκφράζουν επακριβώς την Μ4. Η καινούρια G82 M4 που είχαμε δοκιμάσει πριν μερικούς μήνες είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο με τρομερά ικανό πλαίσιο και απίστευτα ηλεκτρονικά συστήματα, όμως ακόμα και η προηγούμενη γενιά της, η F82 είναι ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει τόσο με την εμφάνισή της όσο και με τις επιδόσεις της, ακόμα και στην εργοστασιακή της μορφή. Κάτω από το καπό, ο εξακύλινδρος με τα δύο turbo S55B30 δίνει ρεσιτάλ ιπποδύναμης με μία «έκρηξη» ροπής στις μεσαίες που πολλές φορές μπορεί να τρομάξει τον αμύητο οδηγό. Πόσο μάλλον όταν είναι βελτιωμένος και αποδίδει 540Ps, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση! Σε γενικές γραμμές πάντως, δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος σε μία Μ4 χωρίς να χαλάσει την ομοιογένεια και την χρηστικότητα του συνόλου. Γιατί στην εργοστασιακή της μορφή η Μ4 μπορεί να κάνει πραγματικά τα πάντα. Από το να γίνει το αυτοκίνητο που θα σε πάει ατσαλάκωτο στη δουλειά σου, μέχρι την επόμενη στιγμή που θα σε βρουν να παίζεις με την ουρά στις πλατείες ή να κυνηγάς τον απόλυτο χρόνο στην πίστα ή να ταξιδεύεις με άνεση στα 200km/h σε ανοιχτό δρόμο. Αν θέλει κανείς ένα αυτοκίνητο για πραγματικά όλες τις δουλειές, η Μ4 είναι ίσως η ιδανικότερη επιλογή.
Και τι να αλλάξεις;
Έχοντας στα χέρια του κανείς μια M4 F82, είναι λίγα τα πράγματα που μπορεί να αλλάξει χωρίς να χαθεί αυτή η ομοιογένεια που έλεγα πιο πάνω. Ο S55 παίρνει πανεύκολα άλογα, ακόμα και με τα εργοστασιακά κινούμενα μέρη και πρέπει να προσέξεις αν δεν θέλεις να δημιουργήσεις ένα πισωκίνητο «τέρας» που παραμονεύει σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ. Για την συγκεκριμένη μάλιστα που φοράει αρκετά από τα γνήσια M Carbon αξεσουάρ της BMW όπως τις carbon λεπτομέρειες στο αμάξωμα και τα κεραμικά φρένα, οι επιλογές γίνονται ακόμα λιγότερες. Το επόμενο που μου έρχεται στο μυαλό για να αναβαθμίσεις τα φρένα, είναι να βάλεις αλεξίπτωτο. Το μόνο σημείο που πάσχουν πρακτικά όλα τα M3/Μ4 είναι το OEM chargecooler και αυτό είναι ένα από τα επόμενα πράγματα που θα αναβαθμίσει ο Πάνος (μαζί με τα charge pipes) στο μηχανοστάσιο της Μ4 στο άμεσο μέλλον. To εργοστασιακό chargecooler είναι επιρρεπές σε ραγίσματα, παρουσιάζοντας διαρροές ψυκτικού υγρού στον πυρήνα, με αποτέλεσμα τα υγρά να περνάνε στους αυλούς εισαγωγής, μειώνοντας σε πρώτη φάση την απόδοση, αλλά με εκτεταμένη διαρροή ψυκτικού στο εσωτερικό του κινητήρα υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για υδραυλική συμπίεση και ολοκληρωτική καταστροφή του μοτέρ. Η καλύτερη λύση είναι η αντικατάστασή του με κάποιο επώνυμο aftermarket, κάτι που θα γίνει σύντομα στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Και τελικά τι άλλαξε;
Το πρώτο πράγμα που άλλαξε ο Πάνος στην Μ4 ήταν το σύστημα εξαγωγής, το οποίο πλέον προέρχεται από την «εξωτική» Capristo και περιλαμβάνει de-cat downpipes, mid-pipes και ένα τελικό καζανάκι με κλαπέτο, μία κίνηση που εκτός από έξτρα δύναμη, προσφέρει πολλά συν στην συνολική «ακουστική» του κινητήρα. Το επόμενο βήμα ήταν η τοποθέτηση του συστήματος εισαγωγής της SSR Performance το οποίο όμως πριν μπει, τροποποιήθηκε στα σημεία από την Kakimoto Developments, προκειμένου να βελτιωθεί η ροή του εισερχόμενου αέρα. Τελική πινελιά, το remapping της εργοστασιακής ECU από την DynoExelixis και να πως ο S55 βγάζει πλέον 540Ps.
Και τι κάνει στο δρόμο;
Βάζει φωτιές, αυτό κάνει! Παρά τα τεράστια ζαντολάστιχα με τις πανέμορφες 19άρες της Vossen, η Μ4 κατεβάζει σωστά την δύναμη στον δρόμο. Δυστυχώς όμως δεν καταφέραμε να την μετρήσουμε. Την ημέρα της φωτογράφισης το πρόγραμμά μας ήταν τόσο σφιχτό, που δεν καταφέραμε να βρούμε τον ελάχιστο δυνατό χρόνο για να πραγματοποιήσουμε τις μετρήσεις. Όταν κανονίζαμε στις αρχές Νοεμβρίου επόμενο ταξίδι στη Θεσσαλονίκη για να μετρήσουμε το M4 και ορισμένα ακόμη αυτοκίνητα, ο Πάνος αποφάσισε να γίνει για δεύτερη φορά μπαμπάς! Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, οι μετρήσεις της Μ4 δυστυχώς ακυρώθηκαν. Με την ίδια ευκολία που το μοτέρ λυσσάει και μπορεί να γράψει εντυπωσιακούς χρόνους, την επόμενη στιγμή μεταμορφώνεται σε άκακο αρνάκι στο Comfort προφίλ και σε πάει με χαλαρούς ρυθμούς όπου θες. Βέβαια όταν ακούς τα σκασίματα από την εξάτμιση και το γουργουρητό του εξακύλινδρου, δύσκολα θα συγκρατηθείς και θα πας με νορμάλ ρυθμούς. Πόσο μάλλον όταν είσαι ο ευκαιριακός οδηγός και όχι ο ιδιοκτήτης της, που αν και είμαι σίγουρος πως και εκείνος θα δυσκολεύεται να την οδηγήσει σε αργούς ρυθμούς. Όταν είσαι αυτός που την οδηγεί για να πάρει μια ιδέα και για να γράψει την δοκιμή, μόνο αργά δεν θα την πας. Το γκάζι θα είναι σχεδόν μόνιμα κολλημένο στο πάτωμα, αλλά το ESP αυστηρά στο ON, αφού η δύναμη είναι κυριολεκτικά εκρηκτική και αν δεν είσαι ταχύτατος και ακριβής στις αντιδράσεις σου, το λάθος μπορεί να γίνει εύκολα.
Ομοιογένεια!
Αν μου έλεγαν πάντως ότι έτσι βγαίνει από το εργοστάσιο η Μ4, θα τους πίστευα. Το σύνολο είναι εξαιρετικά ομοιογενές και δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο την χρηστικότητα και τον καθημερινό του χαρακτήρα. Με μοναδική εξωτερική επέμβαση τις 19άρες ζάντες HF-3 της Vossen, η Μ4 είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει και ξέρει πώς να τραβάει τα βλέμματα. Όταν μάλιστα έχεις ενεργοποιημένο το Sport/Sport+ προφίλ, το σύστημα εξαγωγής της Capristo πολλαπλασιάζει τον straight-six ήχο, με πολλά και απόλυτα εθιστικά σκασίματα! Η έξτρα δύναμη του κινητήρα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη και χαρίζει μοναδικές επιδόσεις σε ένα σύνολο που μπορεί να κάνει τα πάντα και να τα κάνει σωστά. Την οδηγείς άνετα μέσα στα στενά της πόλης με μποτιλιάρισμα χάρη στο εξαιρετικό 7άρι αυτόματο M-DCT, χωρίς το αυτοκίνητο να ζορίζεται, την πας με τέρμα γκάζι σε ανοιχτό δρόμο και πάλι νιώθεις πως για αυτό ακριβώς κατασκευάστηκε και βελτιώθηκε. Είναι ένα ακόμα εξαιρετικό δείγμα της Kakimoto Developments που σε κάνει να χαμογελάς σαν μικρό παιδί όταν είσαι πίσω από το τιμόνι της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.979cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 89,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,2:1
Capristo σύστημα εξαγωγής
KD εισαγωγή αέρα
DynoExelixis ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά Carbon-Ceramic
ΤΡΟΧΟΙ
Vossen HF-3 ζάντες 9Jx19in μπροστά και 10Jx19in πίσω
Michelin Pilot Sport Cup 2 255/35 μπροστά και 275/35 πίσω
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
To PEUGEOT e-208 κέρδισε το πρώτο βραβείο στην καηγορία «Ηλεκτρικό Εταιρικό Αυτοκίνητο» στα «Επιχειρηματικά Βραβεία 2021» που πραγματοποιήθηκαν για 6η...