BMW X1 sDrive 18i 140PS
Still a BMW
Πολλοί είναι αυτοί που απογοητεύτηκαν από τη μετάβαση που έκανε η BMW από την πίσω κίνηση στην εμπρός για τη νέα σειρά 1, επομένως και για το SUV που βασίζεται σε αυτήν, αλλά δεν έχουν δίκιο. Τα πλεονεκτήματα που απέκτησε το αυτοκίνητο σε χώρους και οικονομία καυσίμου είναι σαφώς περισσότερα από την αλλαγή στην οδική συμπεριφορά. Εξάλλου, δεν έχω δει και πολλές Χ1 να κάνουν «μπάντες», ούτε να στρίβουν γρήγορα σε καμία πίστα. Απεναντίας, να περιμένουν να ανάψει πράσινο στο κέντρο και να ταξιδεύουν στην εθνική, έχω δει πολλές.
H νέα Χ1 εξωτερικά δεν έχει μεγάλη διαφορά από την προηγούμενη, παρότι πρόκειται για εντελώς νέο μοντέλο. Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στην αρκετά μεγαλύτερη μάσκα, για να ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της εταιρείας, στον νέο μπροστινό προφυλακτήρα, που διαθέτει ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και προβολείς ομίχλης LED, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας είναι βαμμένος σε μεγαλύτερο τμήμα με το χρώμα του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν εκπλήξεις, άρα έχουμε το τυπικό, μοντέρνο ταμπλό και σαλόνι των σύγχρονων BMW, με τη μεγάλη -προαιρετική- οθόνη αφής 10,25in (στη βασική έκδοση 6,5in και στις πιο καλά εξοπλισμένες 8,8in), τον διακριτικό κρυφό φωτισμό με τις επιλογές χρωμάτων και τη γνωστή υψηλή ποιότητα και εργονομία που μας έχει συνηθίσει η γερμανική φίρμα. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας iDrive είναι από τα πιο εύχρηστα της αγοράς, με τον κυκλικό επιλογέα να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος και πιθανότατα πρακτικότερος από την οθόνη αφής, ειδικά για εμάς που καθόμαστε αρκετά μακριά από το ταμπλό και πρέπει να σκύβουμε για να φτάσουμε την οθόνη. Επίσης δεν ξέρω αν το παθαίνω μόνο εγώ, αλλά ειδικά στις επιλογές με μικρά γράμματα, πρέπει να ακουμπήσω κάπου το χέρι μου για να πατήσω με το δάχτυλο τη σωστή όταν το αυτοκίνητο κινείται.
Στο δρόμο
Στο δρόμο, η νέα σειρά Χ1 είναι μία τυπική σύγχρονη BMW. Δεν υπάρχει κακό αυτοκίνητο στον κατάλογο της φίρμας, είναι όλες εξαιρετικές οδηγικά και στον τομέα της κύλισης και σε οδική συμπεριφορά. Η Χ1 ίσως υστερεί λίγο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μεγαλύτερα SUV της BMW, όπως την X3 και την πιο σπορ αδερφή της, X2, αλλά λογικό δεν είναι; Αφού είναι η μικρότερη και η φτηνότερη. Μάλιστα η τιμή της έχει παραμείνει στο ίδιο επίπεδο με την προηγούμενη γενιά, αφού το κόστος κατασκευής της είναι μικρότερο (λείπει ένα διαφορικό, ένας κεντρικός άξονας κτλ). Το τιμόνι της έχει καλή αίσθηση και απόκριση και η άνεση από την ανάρτηση είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Μάλιστα, είχα την τύχη να την πάρω μαζί μου μια εβδομάδα στο Πήλιο, στις καλοκαιρινές μας διακοπές, όπου και εκτίμησα τον πρακτικό της χαρακτήρα, με τους πολύ καλούς χώρους και το πορτ-μπαγκάζ των 505lt και την απόσταση που έχει από το έδαφος (183mm), αλλά μέχρι εκεί. Ούτε για να σκαρφαλώνει σε πέτρες είναι, ούτε για να στρίβει γρήγορα σε φιδίσιο δρόμο, αλλά δεν νομίζω να την αγοράσει κανένας για κάποιον από αυτούς τους δύο λόγους. Σίγουρα θα βρει κάτι πιο off road σε αυτά τα λεφτά, αν το χρειάζεται, όπως και κάτι πιο στριφτερό, για την άσφαλτο, όπως τη νέα σειρά 1, που με τον ανάλογο -ιδανικά M-Sport- εξοπλισμό σε τροχούς, ανάρτηση και φρένα είναι εξαιρετική.
Τρικύλινδρη ψυχή
Ο κινητήρας της έκδοσης sDrive18i είναι ο αναβαθμισμένος τρικύλινδρος του 1.5lt. με ισχύ 140Ps και ροπή 22,4kgm από τις 1.480rpm, κάτι που την βοηθά πάρα πολύ στις ανηφόρες και σε συνδυασμό με το πραγματικά εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, της επιτρέπουν να κινείται άνετα και απροβλημάτιστα σε όλες τις συνθήκες. Όπου η πρόσφυση το επιτρέπει, μπορεί να ανεβαίνει μεγάλες κλίσεις με πολύ μικρή ταχύτητα και να πραγματοποιεί αλλεπάλληλες εκκινήσεις, χωρίς να δυσανασχετεί καθόλου.
Το αυτόματο Steptronic των 7 σχέσεων είναι ένα από τα καλύτερα κιβώτια του είδους, με ανεπαίσθητες και συνάμα γρήγορες αλλαγές. Δεν είναι λίγοι αυτοί που, ενώ δεν τους αρέσουν τα αυτόματα αυτοκίνητα, μου λένε ότι αν θα αγόραζαν ποτέ αυτόματο, αυτό θα ήταν BMW. Δεν έχουν άδικο, νομίζω ότι είτε με διπλού συμπλέκτη είτε με το καταπληκτικό οχτάρι, με μετατροπέα ροπής της ZF, η BMW είναι η κορυφαία εταιρεία αυτή τη στιγμή στα αυτόματα. Εκτός από την άριστη λειτουργία, φυσικά βοηθά και τις επιδόσεις, με τις αλλαγές να απαιτούν απειροελάχιστο χρόνο και το 0-100km/h να έρχεται σε 9,7sec. Η κατανάλωσή της, με συνεχόμενες διαδρομές στο βουνό, αλλά και στο ταξίδι με 150-160km/h, τον διζωνικό κλιματισμό στο full και φυσικά στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport για πιο άμεσο τιμόνι, κιβώτιο και κινητήρα, κυμάνθηκε στα 8,5-8,9lt/100km, τιμή αρκετά υψηλότερη από αυτό που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής (5,4-5,7lt/100km), απόλυτα ικανοποιητική για εμένα που περίμενα πάνω από 10lt με αυτή τη χρήση.
Σε γενικές γραμμές, η ανανέωση της X1 δεν αλλάζει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του μεσαίου SUV της BMW, αφού παραμένει ποιοτική, πρακτική και καλά εξοπλισμένη, με τον συνδυασμό του μικρού κινητήρα των 140 ίππων και το 7άρι κιβώτιο να είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο.
Μας Άρεσε (+)
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση ανάρτησης
Χώροι-Πρακτικότητα
Απόδοση κινητήρα
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Δεν μας άρεσε (-)
Συντηρητικός σχεδιασμός
Run-flat ελαστικά
Τιμές προαιρετικών πακέτων
Τιμή βασικής έκδοσης X1 sDrive 18i 140Ps: €30.770
Τιμή έκδοσης δοκιμής X1 sDrive 18i 140Ps xLine: €39.554
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής
Κυβισμός: 1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82 x 94,6mm
Σχέση συμπίεσης: 11:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7,5J x 18in
Ελαστικά: 225/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.447
Πλάτος (mm): 1.821
Ύψος (mm): 1.598
Μεταξόνιο (mm): 2.670
Βάρος (kg): 1.430
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):140/4.600-6.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 22,4/ 1.480-4.200
0-100km/h (sec): 9,7
Τελική ταχύτητα (km/h): 203
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 122-129
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,4-5,7
Δοκιμής (lt/100km): 8,7
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σε συνεργασία με την RSE, ο Όμιλος FCA κάνει ένα ακόμα βήμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την αποδοτική χρησιμοποίηση της ηλεκτρικής ενέργει...