BMW X2 SDrive 18i 140Ps

BMW X2 SDrive 18i 140Ps

RealBeemer

Πολλοί ήταν οι οπαδοί της βαυαρικής φίρμας που δεν χώνεψαν το γεγονός ότι η αγαπημένη τους BMW έβγαλε στην παραγωγή SUV, ξεκινώντας από την πρώτη X5 το 2000, αλλά φαντάζομαι τώρα που έχει βγάλει μέχρι και η Lamborghini, θα το έχουν ξεπεράσει. Άλλο ένα χάπι που έπρεπε μετά να καταπιούν ήταν η μετάβαση της κίνησης από τον πίσω άξονα στον εμπρός. Αυτό λοιπόν εδώ το αυτοκίνητο συνδυάζει και τα δύο «hard to swallow pills», αλλά τους προκαλώ να πάνε σε μία έκθεση BMW και να το οδηγήσουν. Γιατί όταν είσαι μία εταιρεία σαν τη BMW και θέλεις να κάνεις ένα αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται στο δρόμο σαν BMW, απλά το κάνεις. Η Χ2 είναι η πιο «μοδάτη» και σπορτίφ εκδοχή της Χ1, με πολύ πιο όμορφο σχεδιασμό, με έντονα νεύρα, αλλά και κάποιες μικρές παραχωρήσεις σε πρακτικότητα και χώρους, έχοντας μικρότερη απόσταση από το έδαφος, αλλά και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Φυσικά και δεν είναι κακή η X1, απλά αυτή εδώ είναι φανταστική. Έχει σχεδιαστεί και αυτή, όπως και όλες οι «ζυγές» BMW είτε είναι σειράς Χ είτε sedan, με διαφορετικές προτεραιότητες, δηλαδή με μεγαλύτερη έμφαση στην εμφάνιση και στο δυναμισμό και με μικρότερη στην πρακτικότητα και στην άνεση. Έτσι, λοιπόν, αν και έχει το ίδιο μεταξόνιο με την Χ1, 2.670mm, το συνολικό της μήκος είναι μικρότερο (4.360 αντί για 4.440mm), με αποτέλεσμα να χάνει λίγο από το χώρο αποσκευών, που έχει χωρητικότητα 470lt αντί για 505lt. Στην καμπίνα όμως εξακολουθούν να χωράνε με άνεση τέσσερις ενήλικες, επομένως το τίμημα για τη χαμηλότερη οροφή και τον πιο «coupe» σχεδιασμό δεν είναι και τόσο μεγάλο. Άλλο ένα θετικό -πέραν της εμφάνισης- αυτού του σχεδιασμού είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής του 0,28Cd που για SUV είναι πολύ χαμηλός. Η καμπίνα του είναι γνώριμη από το Χ1, φτιαγμένη με εξαιρετικά υλικά και άψογη συναρμογή, με όμορφο black panel πίνακα οργάνων και την οθόνη του πολύ εύχρηστου πλέον iDrive έκτης γενιάς. Η εργονομία είναι άψογη, όπως και η θέση οδήγησης, με τα μπροστινά καθίσματα να βρίσκονται τοποθετημένα 2cm πιο κοντά στο δρόμο (σε σχέση με την X1), κάτι που ενισχύει τη σπορ αίσθηση.

Φτάνουν 3 κύλινδροι?

Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που ο μικρός τρικύλινδρος Β38 κινεί το αμάξωμα της X1. Μιλάμε για ένα πολύ προηγμένο σύνολο, το οποίο συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό που φτάνει μέχρι τα 350 bar πίεσης, πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης 11:1 και το πρώτο turbo σε κινητήρα παραγωγής, με turbine housing από αλουμίνιο. Η κατασκευή αυτή έχει ως αποτέλεσμα ένα turbo που είναι 30% ελαφρύτερο και το οποίο επιπρόσθετα μειώνει τα θερμικά φορτία προς τον καταλύτη. Στην έκδοση της δοκιμής, ο τρικύλινδρος TwinPower Turbo, με ισχύ 140Ps και 22kgm ροπής, συνδυάζεται με το αυτόματο επτατάχυτο Steptronic και ο συνδυασμός αυτός επιταχύνει το βαρύ αμάξωμα από τα 0-100km/h σε 9,6sec, με 205km/h τελική ταχύτητα, επιδόσεις που είναι επαρκείς για την καθημερινή χρήση εντός πόλης, αλλά και για τον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο. Η BMW ανακοινώνει κατανάλωση σε μεικτό κύκλο 5,6-5,8 lt/100km, νούμερο από το οποίο εμείς καταφέραμε να ξεφύγουμε αρκετά στα 8,2lt/100km, κυρίως γιατί κινηθήκαμε αποκλειστικά εντός πόλης και με το κουμπάκι Sport μονίμως πατημένο, γιατί η απόκριση του γκαζιού σε όλα τα άλλα προγράμματα είναι πολύ αργή για τα γούστα μας. Μπορεί να επιτυγχάνει τη μέγιστη οικονομία, ειδικά στο πρόγραμμα ECO, αλλά διαχειρίζεται με τέτοιο τρόπο την πεταλούδα του γκαζιού και το κιβώτιο, που καταλήγεις να σέρνεσαι με 40km/h και 6η μέσα στα στενά.

Είναι δηλαδή Sport?

Με απόλυτα κριτήρια, όχι βέβαια, αλλά είναι το καλύτερο –οδηγικά- αυτοκίνητο της κατηγορίας. Αυτός είναι και ο τομέας που αυτό το αυτοκίνητο ξεχωρίζει πραγματικά από τον ανταγωνισμό των μικρομεσαίων premium SUV. Είναι το μοναδικό σε αυτήν την τιμή και σε αυτήν την κατηγορία, που μπορεί να σταθεί στο δρόμο σαν κανονικό αυτοκίνητο και μάλιστα καλό. Αν σου κλείσουν τα μάτια πριν μπεις μέσα και το οδηγήσεις, αποκλείεται να καταλάβεις ότι είναι SUV. Φυσικά, κρίνοντας και από την εμφάνιση, αλλά και από τα χαρακτηριστικά που του έχει δώσει η BMW, είναι προφανές ότι αυτό δεν είναι τυχαίο. Έτσι το ήθελαν και έτσι το έφτιαξαν. Μπορεί ο μικρός -για το βάρος της- κινητήρας να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, αλλά δεν απογοητεύει κιόλας και αν χρησιμοποιήσεις το φοβερό πλαίσιο, το ακριβές τιμόνι και την εξαιρετική ανάρτηση, μπορείς να κινηθείς τόσο γρήγορα που δεν θα μετανιώσεις που πήρες BMWX αντί για κάποιο sedan της φίρμας. Εντάξει, δεν είναι καλύτερο από την 3-series, αλλά δεν θα σε προδώσει ποτέ κι αν οδηγείς απλά σε γρήγορο ρυθμό και όχι φλερτάροντας με το αυτόφωρο, τότε δεν θα σου λείψει ποτέ το κάτι παραπάνω.Η ανάρτηση -σε συνδυασμό με τους τροχούς των 17in- είναι άνετη, χωρίς όμως να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Στις άλλες εκδόσεις, με μεγαλύτερες ζάντες, που επίσης έχουμε οδηγήσει, αυτός ο συνδυασμός άνεσης και αμεσότητας γέρνει αισθητά κατά της άνεσης, αλλά με τις μεγαλύτερες ζάντες το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο όμορφο και μιας και πρόκειται για ολοκαίνουριο BMW X, μπορούμε να κάνουμε μια παραχώρηση και να προσέχουμε λίγο τις λακκούβες. Τα 180mm που έχει απόσταση από το έδαφος της δίνουν μία ευκαιρία να κινηθεί και εκτός ασφάλτου, αλλά ειδικά στη δικίνητη αυτή έκδοση, δεν υπάρχει λόγος. Δεν είναι ψηλό για να το πηγαίνεις off roading, είναι για να έχεις καλύτερη ορατότητα, πιο εύκολη φόρτωση (ειδικά αν έχεις καρεκλάκι με μωρό, τα SUV είναι σωτήρια για τη μέση) και για όλους αυτούς τους λόγους που αυτή η κατηγορία είναι πλέον τόσο δημοφιλής. Σε αυτήν λοιπόν την κατηγορία έχει έρθει ένας καινούριος παίχτης, με το όνομα BMWX2 και με €33.730 στη βασική του έκδοση, με μηχανικό κιβώτιο, μπορείς να πεις ότι έχει και καλή τιμή. Αν όμως μπεις στον configurator της BMW και κλικάρεις 3-4 τετραγωνάκια εξοπλισμού, τότε βγαίνει σε pop up window ο Τσακαλώτος με ανθοδέσμη και σοκολατάκια...

Μας άρεσε (+)

Design

Οδική συμπεριφορά

Ποιότητα

Εμφάνιση

Απόδοση κινητήρα

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή όλων των εκδόσεων πλην της βασικής

Ορατότητα προς τα πίσω

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


Τιμή βασικής έκδοσης X2 SDrive 18i: €33.730 


Τιμή έκδοσης δοκιμής X2 SDrive 18i: €36.168 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.499cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94,6mm

Σχέση Συμπίεσης: 11:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1395

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 17in

Ελαστικά: 225/55 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):140PS/4.600rpm,

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 22kgm/1.480 rpm

0-100km/h (sec): 9,6

Τελική Ταχύτητα (km/h): 206

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       129-132

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,6-5,8

Δοκιμής (lt/100km):    8,2

 

Αρθρογράφος

 

Στην Ελλάδα από 19.950 ευρώ το νέο Dacia Duster

Στην Ελλάδα από 19.950 ευρώ το νέο Dacia Duster

Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς Dacia Duster είναι διαθέσιμη πλέον και στη χώρα μας, σε τιμές που ξεκινούν από τα 19.950 ευρώ.