Chevrolet Corvette Z06 540PS

Chevrolet Corvette Z06 540PS

Αλήτης!

Ναι, μετατρέπεσαι σε αλήτη. Σε τεντιμπόη. Σε πιάνει παλιμπαιδισμός. Τι να λέμε, ψέματα? Με τον Πάνο Κ. είχαμε δώσει ραντεβού στη Μεσογείων, νωρίς τα ξημερώματα. Έπρεπε να κλείσει το μαγαζί του πρώτα και μετά να μπορέσουμε να βγούμε βόλτα και να πάμε για μετρήσεις. Το κόκκινο χρώμα ίσως είναι το καλύτερό της. Οι άσχετοι την μπερδεύουν με Ferrari. Βέβαια, όταν πάρει μπροστά ο κινητήρας και ακούσει κάποιος το γουργουρητό των 7 λίτρων, δύσκολο να μην καταλάβει ότι πρόκειται για αμερικανιά! Τα νυχτερινά φώτα από τις ταμπέλες των γύρω μαγαζιών λούζουν τις καμπύλες της και αμέσως το μάτι μου πέφτει στις τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων, οι οποίες παράγουν έναν ήχο τόσο δυνατό που αν είσαι «αθώος», ψιλοφοβάσαι κιόλας. Οι δρόμοι είναι σχεδόν άδειοι. Δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία για αλητείες. Ο Πάνος αλλάζει συχνά τα πίσω λάστιχα. Δεν κάνει βέβαια πολλά χιλιόμετρα, αλλά όταν βγάζει τη Ζ06 του για βόλτα, δεν κάθεται ήσυχος. Μεταξύ μας, ποιος θα καθόταν? Πρώην κάτοχος μίας καλής BMW M3 E36 286 με αρκετά βελτιωμένο μοτέρ, τόσο που η μπέμπα του έριχνε καρότσες σε 46άρες Μ3, έχει αποκτήσει πολύ καλή σχέση με τους όρους «ανάποδο τιμόνι» και «παντιλίκι» (το drift είναι για τους επαγγελματίες). Και ξέρετε, με τη Ζ06 δεν είναι και δύσκολο. Η δύναμη είναι τόση που μόλις χαϊδεύεις το γκάζι, η ουρά ξεκολλάει αμέσως, τα φαρδιά λάστιχα στριγγλίζουν δυνατά και δεν αφήνεις μέχρι να νιώσεις ότι κινδυνεύεις. Η πλάκα είναι ότι με τη φοβερή (χα, χα) ποιότητα οδοστρώματος που έχουμε, δεν είναι εύκολο να οδηγήσεις με «σύνεση και προσοχή».

Με την πρώτη πας ταξίδι

Chevrolet Corvette Z06 540PSΑμερικάνοι. Ή αυτόματα σασμάν θα έχουν ή χειροκίνητα που μοιάζουν με αυτόματα, αφού με τόσο μακριές σχέσεις, σπάνια αλλάζεις ταχύτητα. Η 1η φτάνει τα 100km/h πραγματικά στον κόφτη. Η 2α, εύκολα τα 150km/h και η 3η οριακά τα 200km/h. Ο σωστός ο τεντιμπόης μες στην πόλη κινείται με 1η δηλαδή. Η 4η δεν έχω ιδέα, μιας και όταν καταφέραμε να κάνουμε στοιχειώδεις μετρήσεις (θα διαβάσετε παρακάτω) δεν προλαβαίναμε να την «τελειώσουμε». Ένα 250άρι, όμως, γιατί να μην το χτυπάει? Πάντως ξέρω ότι αυτή η «Κορβέτα» τα περνάει τα 330km/h. Η αλήθεια είναι ότι δεν με ενδιέφερε καθόλου να πάμε για μετρήσεις. Έχει τύχει να περάσει ξανά στα χέρια μου Corvette Z06. Μία ήταν για όλους τότε. Μπλε χρώματος. Κούκλα κι αυτή. Ε, η κόκκινη στην οποία ήμουν μέσα, φαίνεται ότι είναι πιο ζωντανή αλλά για να λέμε και την αλήθεια, σε ποιον ελληνικό δρόμο θα βρουν πρόσφυση 540 περίπου άλογα από εφτά χιλιάδες κυβικά? Πού? Στην Αττική Οδό? Χα! Θα διαβάσετε παρακάτω. Βέβαια φταίει και ο Πάνος. Φυσικά και φταίει. Αφού στην Πεντέλη που πήγαμε νωρίτερα για τη φωτογράφιση, κάποιοι μας πέρασαν για εμπρηστές με τον καπνό που σήκωσε. Σας το είπα. Δεν κάθεται ήσυχος αυτός...

Sorry!

Το POWER σας έχει μάθει να διαβάζετε τα κείμενά σας κομπλέ, με τις μετρήσεις τους, με τις δυναμομετρήσεις τους, με την τεχνική τους ανάλυση. Πάντα αυτό θέλουμε και επιδιώκουμε. Αυτήν τη φορά, να μας συγχωρέσετε για κάτι. Δεν καταφέραμε να δυναμομετρήσουμε τη Ζ06. Το καθημερινό πρόγραμμα του ιδιοκτήτη είναι ιδιότροπο και σε συνδυασμό με το δικό μας καθώς και διαφόρων άλλων ατυχιών, ναι, δεν καταφέραμε να το δυναμομετρήσουμε. Όμως ψάξαμε και βρήκαμε αντίστοιχες Ζ06 στην Αμερική, οι οποίες παίζουν από 530 έως 545 άλογα -εξαρτάται από το δυναμόμετρο. Πάντως, επειδή σύντομα θα τοποθετηθεί νέα πεταλούδα και κάτι άλλα περίεργα, θα φροντίσουμε να τη μετρήσουμε, έτσι από περιέργεια. Τι φοράει, λοιπόν! Ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα: ένα kit εισαγωγής της K&N που στέλνει το φίλτρο αέρα κοντά στη μετώπη, ώστε να μαζεύει όλο τον φρέσκο και δροσερό αέρα. Μετά ακολουθούν τα χταπόδια της OBXRacing, τα οποία καταργούν τους καταλύτες και έχουν 43mm διάμετρο στους πρωτεύοντες. Από εκεί και μετά, αναλαμβάνει μία εξάτμιση της Billy Boat Exhaust, της οποίας η δουλειά είναι... να κάνει φασαρία -και την κάνει καλά! Τέλος, ένα reflash στην ECU από την Diablosport, για χρήση βενζίνης 100 οκτανίων, έχει αναλάβει να πραγματοποιείται σωστή διαχείρηση του κινητήρα.

Και γιατί πάνε τόσο καλά αυτές οι Ζ06?

Chevrolet Corvette Z06 540PSΦυσικά πάνε καλά λόγω των 505 ίππων τους και των 7 λίτρων τους, αλλά κυρίως λόγω του χαμηλού τους βάρους. Μόλις 1.420 κιλά δηλώνει το εργοστάσιο και γιατί όχι. Εγώ το κατάλαβα όταν έψαχνα να βρω μεταλλικό μέρος για να ακουμπήσω τη μαγνητική κεραία του VBOXIII. Μη γελάσετε, αλλά το μοναδικό σημείο στο οποίο βρήκα «λαμαρίνα» ήταν το μπράτσο του υαλοκαθαριστήρα. Πλαστικό και αλουμίνιο είναι τα υλικά που κυριαρχούν στο αμάξωμα, με το μοναδικό σημείο το οποίο χαρακτηρίζεται «ψεύτικο» να είναι ο πίσω προφυλακτήρας. Ζουλάς στο σημείο ανάμεσα από τα φανάρια, και το πλαστικό μπαίνει μέσα, σαν να πρόκειται για μία χειροποίητη κατασκευή. Μεταξύ μας, who cares? Δεν πα’ να ζουλιέται! Είπαμε: αλητεία! Ο LS7 κινητήρας, παρότι συνδυάζεται με ένα θεόμακρο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι υπερβολικά γεμάτος και ακούει στο γκάζι ακόμα και με 3η και 1.000 στροφές. Και όταν λέμε «ακούει», εννοούμε ότι πάει σαν διάολος! Ο Πάνος έχει δύο θέματα που τον απασχολούν: το ένα είναι ο ταλαιπωρημένος του συμπλέκτης και το άλλο είναι τα πολύ κακά ελαστικά. Εγώ ξανασκέφτομαι: σε ποιον δρόμο θα βρούμε πρόσφυση? Για τους κακεντρεχείς, δοκιμάσαμε στην κλασική ευθεία μετρήσεων, όπου μετράμε όλα τα αυτοκίνητα. Το 0-100 και το 400άρι ήταν χειρότερα από του εργοστασιακού. Έχουμε ανακαλύψει, όμως, και άλλη μία εντελώς flat ευθεία για μετρήσεις, με ακόμα καλύτερη άσφαλτο. Η ώρα είχε πάει περίπου δύο τα ξημερώματα, οπότε θα ήμασταν μόνοι μας. Βουρ για εκεί... Μέχρι να φτάσουμε, κουβέντιαζα με τον Πάνο για κάτι που μου είχε έρθει στο μυαλό. Κάποτε, όταν κάναμε μετρήσεις στο χιλιόμετρο μέσα στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, είχε έρθει και μία Corvette. Είχα πάθει πλάκα με το εξής: στα πολύ καλά χέρια του ιδιοκτήτη, γρατζούναγαν όλες οι ταχύτητες όταν τις άλλαζε γρήγορα. Όταν λέμε «γρατζούναγαν» μιλάμε για φασαρία. Βάρβαρος ήχος! Η δικιά μας δεν το κάνει αυτό, αλλά δεν γουστάρει καθόλου τις πολύ γρήγορες αλλαγές. Δηλαδή αλλαγές τέρμα γκάζι... ξεχάστε τις. Ακόμα και σε αυτόν τον δρόμο, τελικά, δεν καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε χρόνους αντάξιους της βελτίωσης που έχει υποστεί ο LS7 κινητήρας. Όμως, τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από αυτά που είχαμε ήδη. Βέβαια, μελέτησα αργότερα τις μετρήσεις που δηλώνει το εργοστάσιο και ή έχουν γίνει σε πίστα Dragster με κόλλα, ή ανήκουν στη σφαίρα του φανταστικού. Λένε: 0-100 σε 3,9sec, 0-200 σε 11,9sec και 400άρι σε 11,4sec. Εμείς είδαμε 0-100 σε 4,47sec, 0-200 11,91sec (όσο το εργοστασιακό) και 400άρι σε 11,9sec. Δηλαδή κάναμε μισό δευτερόλεπτο πάνω για το 0-100 σε σχέση με το εργοστασιακό, 0-200 κάναμε ακριβώς ίδιο και 400άρι, πάλι μισό δευτερόλεπτο πάνω. Κάποιος δεν τα λέει καλά, και αυτός σίγουρα δεν είναι το VBOXIII! Παράλληλα, το 100-200 ρολάροντας με 2α, το κάναμε σε 7,44 όταν το εργοστασιακό παίζει στα 7,9sec. Με 7,4sec για τα 100-200, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο οριακά πιο γρήγορο από την Porsche 911 TurboS του 2011, η οποία έχει 530 άλογα. Χα! Μα πώς μου ήρθε αυτή η σύγκριση στο μυαλό? Αν κοιτάξετε προσεκτικά τις φωτογραφίες, θα καταλάβετε... Το clue βρίσκεται χαμηλά, στον πίσω προφυλακτήρα...

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 7.011cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  104,8mm x 101,6mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 11:1

 

 

TUNING SPECS

  • K&N kit εισαγωγής
  • OBXRacing decat χταπόδια
  • Billy Boat εξάτμιση
  • Diablosport ECU Reflash

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Εργοστασιακές εξαπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 355mm
  • Πίσω: Εργοστασιακές τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 340mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Εργοστασιακές 8,5Jx 18in εμπρός, 10Jx 19in πίσω
  • Goodyear F1 275/35 R18 ελαστικά εμπρός, 325/30 R19 πίσω

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 ΚΜ/Η             SEC   
0-60                 2,56    
0-80                 3,41
0-100               4,47
0-120               5,38    
0-140               6,55
0-160               8,00
0-180               9,57
0-200               11,91
0-220               14,09

ΡΕΠΡΙΖ

 
ΚΜ/Η             SEC   
140-180           3,12

                       

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        2,42     @        56,36
60        4,34     @        97,11
100      5,63     @        124,65
200      8,13     @        161,70
400      11,98   @        200,98

ROLL με 2α

KM/H             SEC
100-200           7,44

 

Αρθρογράφος

 

Design Selections: το νέο design concept για το εσωτερικό του ENYAQ iV

Design Selections: το νέο design concept για το εσωτερικό του ENYAQ iV

Στο ολοκαίνουργιο ENYAQ iV, η SKODA θα παρουσιάσει το Design Selections, ένα ριζοσπαστικό design concept για το εσωτερικό του μοντέλου.