Dacia Sandero Stepway 1.0TCe LPG 100Ps

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe LPG 100Ps

Χωρίς συμβιβασμούς

Το πρώτο πράγμα που θα περάσει από οποιουδήποτε το μυαλό, συμπεριλαμβάνω κι εμένα, είναι ότι ένα αυτοκίνητο σαν το Dacia Sandero το επιλέγει κανείς επειδή τόση είναι η οικονομική του δυνατότητα. Αυτή η εντύπωση έχει μείνει λόγω της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου, που ειδικά στο εσωτερικό του ήταν σαφώς κατώτερο από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας, κάτι που ακόμα και σε κάποιον που δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία σε αυτό, έβγαζε μάτι. Πλαστικούρα, έλεγαν όλοι και φτηνιάρικο, όχι άδικα. Τώρα όμως αυτό εδώ το νέο μοντέλο δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν αφού είναι ολοκαίνουργιο, «χτισμένο» στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, την ίδια με το νέο Clio και το νέο Juke. Είναι όμορφο, αρκούντως ποιοτικό και μοντέρνο, όχι μόνο στο εσωτερικό που έπασχε εμφανώς, αλλά γενικότερα.

Το εσωτερικό, ειδικά στην έκδοση Style της δοκιμής, είναι καλά εξοπλισμένο, (υπέρ αρκετά για όποιον θέλει αυτοκίνητο και όχι παιχνίδι για μικρά παιδάκια) και έχει όσες από τις νέες τεχνολογίες χρειάζονται σε μία οθόνη αφής 8in στην οποία συνδέεσαι με bluetooth, Android Auto και Apple Car Play. Αυτά αρκούν. Από συστήματα υποβοήθησης, διαθέτει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, υποβοήθηση στάθμευσης με αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας. Ό,τι χρησιμοποιεί κάποιος πραγματικά στην ουσία από όλα όσα τέτοια «τεχνολογικά» καλούδια έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Το νέο Dacia Sandero Stepway θυμίζει ελάχιστα το προηγούμενο μοντέλο, παρά τη μικρή αύξηση στις διαστάσεις. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα με την υπογραφή Υ της Dacia, εκτός από μοντέρνα εμφάνιση, προσφέρουν 37% περισσότερη εμβέλεια και 9% μεγαλύτερο εύρος δέσμης. Το «εκσυγχρονισμένο» παρουσιαστικό ενισχύεται από το πιο επικλινές παρμπρίζ και τα φουσκώματα στο καπό.

Η αναβάθμιση στο εσωτερικό είναι εξίσου σημαντική, ακόμη και αν τα υλικά παραμένουν στην πλειοψηφία τους σκληρά. Οι χώροι του είναι μεγαλύτεροι από το παλιό και κορυφαίοι για την κατηγορία τιμής, αφού σε αυτό το κόστος αγοράζεις αυτοκίνητο που κάνει και για οικογενειακό, αφού φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες, διαθέτει χώρο αποσκευών στα 410lt και τις ράγες της οροφής, που δεν είναι διακοσμητικές, αφού μπορούν να αλλάξουν φορά, από τον διαμήκη στον εγκάρσιο άξονα, επιτρέποντας τη μεταφορά επιπλέον φορτίου έως 80kg. Η δεξαμενή του υγραερίου έχει χωρητικότητα 40lt και έχει τοποθετηθεί στο χώρο της ρεζέρβας, έτσι δεν «κλέβει» λίτρα από το χώρο αποσκευών, αλλά δεν έχεις ρεζέρβα. Πάντως με αυτά τα 40lt αερίου και τα 50lt του ρεζερβουάρ βενζίνης, η αυτονομία ξεπερνά τα 1.000km.

Αρκετό σε όλα

Το νέο Sandero Stepway εφοδιάζεται με τον γνωστό τρικύλινδρο 1,0lt τούρμπο της Renault, που αποδίδει 100Ps με το υγραέριο και 91Ps με τη βενζίνη, με αντίστοιχη διαφορά ενός kgm στη ροπή. Η δύναμη αυτή είναι αρκετή για την άνετη μετακίνηση εντός πόλης, αλλά και για ένα ταξίδι με «οικογενειακούς» ρυθμούς και σταθερή ταχύτητα. Η Dacia ανακοινώνει κατανάλωση μεταξύ 5,8lt/100km στη βενζίνη και 7,4lt/100km στο αέριο, σε κύκλο WLTP, τιμές που απέχουν από αυτές που είδαμε εμείς, με 7,2 και 9,5lt/100km αντίστοιχα.

Στο δρόμο, η μαλακή ανάρτηση και τα υψηλού προφίλ ελαστικά του χαρίζουν καλή ποιότητα κύλισης, φιλτράρουν τις λακκούβες και σε συνδυασμό με τα 200mm απόσταση από το έδαφος του επιτρέπουν να κινηθεί παντού, ακόμα και σε χωματόδρομο χωρίς κανένα πρόβλημα. Τετρακίνηση δεν υπάρχει, ούτε σε άλλη έκδοση, αλλά αυτό το ύψος από τον δρόμο βοηθά από μόνο του στην καθημερινότητα, ειδικά οδηγούς σαν κι εμένα του τύπου «όλα είναι δρόμος». Αν το πιέσεις, θα πάρει κλίση, η οποία όμως δεν προβληματίζει τον οδηγό και δεν αγχώνει τους επιβάτες. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και προσανατολισμένο στην κίνηση εντός πόλης, χωρίς ιδιαίτερα καλή αίσθηση αλλά τουλάχιστον «κόβει» πολύ με κύκλο στροφής 10,39m, διευκολύνοντας το παρκάρισμα και τους ελιγμούς.

Γενικά είναι ένα ιδανικό καθημερινό αυτοκίνητο, τόσο όσο πραγματικά χρειάζεται κάποιος που θέλει να κάνει την δουλειά του συν το κάτι παραπάνω σε ανέσεις και οικονομία. Αν συνυπολογίσουμε και το χαμηλό κόστος κτήσης, δεν θεωρώ ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή αυτοκίνητο με καλύτερο value for money από αυτό.

LPG

Πάντα ήθελα να κάνω ένα πείραμα με κάποιο αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με σύστημα υγραερίου, αλλά επειδή με τα aftermarket που τοποθετούμε εδώ δεν μπορούσα να είμαι σίγουρος ότι έχουν γίνει όλα τέλεια, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι λανθασμένο. Εδώ όμως, είναι όλα εργοστασιακά, άρα γίνεται. Η θεωρία λοιπόν λέει ότι το υγραέριο έχει περισσότερα οκτάνια και ο κινητήρας αποδίδει περισσότερους ίππους, κάτι που όντως ισχύει. Μόνο που αυτό το καύσιμο δεν είναι σε υγρή μορφή και δεν εξατμίζεται μέσα στον κύλινδρο για να απορροφήσει θερμοκρασία από τον θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα να χρειάζεται ο εγκέφαλος να δίνει εντολή στα μπεκ για πλουσιότερο μείγμα, προκειμένου να διατηρήσει αυτές τις θερμοκρασίες σε ασφαλή για τον κινητήρα επίπεδα. Αυτός είναι και ο λόγος, που παρά τα περισσότερα οκτάνια, η κατανάλωση του κινητήρα, όταν λειτουργεί με υγραέριο, είναι μεγαλύτερη. Το συνολικό αποτέλεσμα βέβαια εξακολουθεί να είναι οικονομικότερο από τη βενζίνη, λόγω της σημαντικά χαμηλότερης τιμής αγοράς του LPG. Το φαινόμενο αυτό φαίνεται και στη χρήση, όπου εδώ θα ήθελα να σας δώσω μια χρήσιμη πληροφορία, γιατί έχω ακούσει πολλούς που δεν το έχουν καταλάβει και προβληματίζονται από τα «περίεργα» που τους κάνει το αυτοκίνητο με την κατανάλωση. Λοιπόν, ας το δούμε αναλυτικά.

Όταν κινούμαστε με χαμηλό φορτίο και με τον κινητήρα σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, (μέσα στην πόλη ή με χαμηλή ταχύτητα και λίγο γκάζι στην εθνική), το υγραέριο είναι μια χαρά και συμφέρει. Όταν όμως πιέσουμε τον κινητήρα, σε μία προσπέραση, σε μία γρήγορη διαδρομή ή, το χειρότερο από όλα, στο συνεχές υψηλό φορτίο που απαιτεί η κίνηση με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο (140+km/h), τότε είναι καλύτερα να το γυρίσουμε σε βενζίνη, γιατί η κατανάλωση του αερίου ξεφεύγει σε πολύ υψηλό επίπεδο και η απόδοση λόγω του απαραίτητου πλούσιου μείγματος πέφτει! Με λίγα λόγια, θα κάψει περισσότερο και θα πηγαίνει χειρότερα. Εδώ είναι που μπερδεύονται όλοι, γιατί μέχρι εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο πήγαινε καλύτερα με το αέριο και από ένα σημείο και μετά «έκοβε». Αυτό αποδείχτηκε και στις μετρήσεις που του κάναμε και με τα δύο καύσιμα, όπου φαίνεται καθαρά ότι είναι αρκετά ταχύτερο από στάση μέχρι τα 100km/h με αέριο, (12,67sec έναντι 13,48sec της βενζίνης), αλλά μετά και όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν η βενζίνη κερδίζει έδαφος με 9,7sec από τα 120km/h στα 140km/h έναντι 10,49sec του αερίου. Πιο ψηλά, η διαφορά μεγαλώνει ακόμη περισσότερο, μέχρι που με το αέριο φτάνει σε σημείο να δυσκολεύεται να ξεπεράσει τα 160km/h, ενώ με βενζίνη φτάνει άνετα τα 170km/h.

Έτσι έχουν γίνει και τα περισσότερα λάθη και ζημιές σε συστήματα που τοποθετούνται εκ των υστέρων, γιατί βλέπουν την κατανάλωση και κόβουν λίγο λίγο τον ψεκασμό στον εγκέφαλο του LPG στις ψηλές στροφές, αφήνοντας τη θερμοκρασία στο χώρο καύσης και στα καυσαέρια να ανέβει πολύ ψηλά και να την πληρώσουν στο τέλος τα μπουζί (γι’ αυτό βάζουν πιο “ψυχρά”), αλλά και οι βαλβίδες εξαγωγής. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, λοιπόν, ο κάθε ένας πρέπει να γνωρίζει πώς λειτουργεί το σύστημα και να φροντίζει το αυτοκίνητο και την τσέπη του. Εδώ βέβαια τα πράγματα είναι εργοστασιακά και με πενταετή εγγύηση, οπότε δεν πρόκειται να συμβεί το παραμικρό, αλλά καλό είναι να γνωρίζουμε πότε και πού μας συμφέρει το εκάστοτε καύσιμο.    

Εν κατακλείδι, το νέο Dacia Sandero Stepway αποτελεί μία τρομερά συμφέρουσα πρόταση αγοράς για κάποιον που θέλει ένα καινούριο, πρακτικό και οικονομικό όχημα. Και στα €14.780, που ξεκινάει η έκδοση Life, πρακτικά δεν έχει αντίπαλο στα μικρά crossovers.

Μας Άρεσε (+)

Τιμή-εξαιρετικό value for money

Οικονομία καυσίμου

Πρακτικότητα

Άνεση

Απόσταση από το έδαφος

Δεν μας άρεσε (-)

Αίσθηση τιμονιού          

Τιμή βασικής έκδοσης Sandero Stepway 1.0TCe 90Ps (Life): €14.780

Τιμή έκδοσης δοκιμής Sandero Stepway 1.0TCe 100Ps LPG (Style): €16.180

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διπλή τροφοδοσία καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο)

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 84,1mm

Σχέση συμπίεσης: 10:1

Τροφοδοσία: Πολλαπλός ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

@ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων  

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6Jx16in

Ελαστικά: 205/60

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.099

Πλάτος (mm):  1.848

Ύψος (mm): 1.587

Μεταξόνιο (mm): 2.604

Βάρος (kg): 1.176

Χώρος αποσκευών (lt): 410

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 91-100 (LPG)/4.600-5.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 16-17 (LPG)/2.000-3.500

0-100km/h (sec): 11,9 – 11,4 (LPG)

Τελική ταχύτητα (km/h): 173 – 177 (LPG)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 130-114 (LPG) (Κατά WLTP)

@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,8-7,4 (LPG) (Κατά WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 7,2 – 9,5 (LPG)

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:                 SEC

             ΒΕΝΖΙΝΗ        LPG

0-60:         5,48               5,25                 

0-80:         9,15               8,34

0-100:       13,48             12,67

0-120:       20,77             18,92

0-140:       30,47             29,41

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

ΒΕΝΖΙΝΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,94:          40,15

60:        5,88:          62,59

100:      7,97:          74,57

200:    12,23:          94,23

400:    18,97:         115,89

LPG

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,81:          41,24

60:        5,70:          63,93

100:      7,74:          77,15

200:    11,88:          96,85

400:    18,50:         118,73

 

Αρθρογράφος

 

Συνεργασία Hyundai και Skoda με φόντο το υδρογόνο

Συνεργασία Hyundai και Skoda με φόντο το υδρογόνο

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν Hyundai και Skoda, για την από κοινού ανάπτυξη της τεχνολογίας συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου.