DNA Intake Stage 3 για Mazda RX-8

DNA Intake Stage 3 για Mazda RX-8

Renesis DNA

Ο κινητήρας wankel που εξοπλίζει τα Mazda RX-8 ανήκει στην κατηγορία των μοτέρ που είτε τα λατρεύεις, είτε τα μισείς. Οι ταγμένοι θα σου πουν ότι είναι γραμμικός, και στροφάρει σαν μηχανή superbike ενώ οι εγκάθετοι ότι ρουφάει την βενζίνη και το λάδι σαν τον Δράκουλα των Καρπαθίων και έχει ημερομηνία λήξης. Η αλήθεια βέβαια βρίσκεται κάπου στην μέση. Ο Renesis και στις δύο του εκδόσεις (192 & 231Ps) είναι ένας κινητήρας με ιδιαίτερα compact διαστάσεις, χαμηλό βάρος, ελάχιστα κινούμενα μέρη, πρακτικά ανύπαρκτα νεκρά σημεία (κάτι που επιτρέπει εξαιρετική ευστροφία μέχρι τις 9.000+rpm) και ιδιαίτερα υψηλή ειδική απόδοση. Αυτό είναι το καλό του προφίλ. Στην αντίπερα όχθη έχουμε κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων στα ύψη λόγω ατελούς καύσης στην φάση της εξαγωγής, υψηλή κατανάλωση λιπαντικού (αφού το λιπαντικό χρησιμεύει σε μεγάλο βαθμό στην ψύξη των rotors, apex seals, side seals κ.λπ), χαμηλή τιμή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες rpm (λόγω μικρής ταχύτητας του αέρα αναλογικά με τις στροφές, αφού οι βαλβίδες εισαγωγής απουσιάζουν), προβλήματα στεγανότητας με άμεση επίπτωση στην συμπίεση του κάθε ρότορα και τέλος καταστροφικές συνέπειες με την εμφάνιση κρουστικής καύσης.

Η διάρκεια ζωής του κινητήρα έγκειται περισσότερο στην συντήρηση του ιδιοκτήτη και στην προσοχή που έδινε στον Renesis του, αφού έχουμε δει περιπτώσεις κινητήρων με συμπίεση “ζώ-πεθαίνω” έπειτα από 40.000km, αλλά και αρκετά RX-8 που βαράνε υγιέστατες 9άρες με περισσότερα από 100.000 στο οδόμετρο.

Όσον  αφορά την βελτίωση των κινητήρων αυτών, τα -πραγματικά- αποδοτικά aftermarket σε ατμοσφαιρικό επίπεδο είναι ελάχιστα και αφορούν μόνο την περιφερειακή του βελτίωση (εξάτμιση, καταλύτης, τροχαλίες, πρόγραμμα κ.λπ). Φυσικά η εισαγωγή του Renesis είναι ένας από τους πρώτους τομείς στον οποίο επεμβαίνουν οι ιδιοκτήτες RX-8, αφού η εργοστασιακή είναι μεν πολύ καλοσχεδιασμένη χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά την ταχύτητα του αέρα, κρύβει όμως αρκετά άλογα από περιοριστικούς παράγοντες.

Tuning DNA

Η ελληνική εταιρία κατασκευής φίλτρων DNA, εμπλουτίζοντας την γκάμα προϊόντων της που αφορούν αυτοκινητιστική χρήση, μόλις πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξέλιξη ενός συστήματος ελεύθερης εισαγωγής αέρος για τους κινητήρες Renesis που εξοπλίζουν τα RX-8. Λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του εργοστασιακού συστήματος εισαγωγής του Renesis, ο οποίος απαιτεί ομαλή ροή του αέρα με υψηλή ταχύτητα, σχεδίασαν ένα ειδικά μελετημένο σύστημα το οποίο εμφανίζει σημαντικά αυξημένη ροή αέρος χωρίς στροβιλισμούς. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στον κινητήρα αυτό, όπου ο MAF sensor είναι άμεσα εκτεθειμένος (λόγω της θέσης του, αλλά και της υψηλής ταχύτητας του συστήματος εισαγωγής) στην ύπαρξη ή μη στροβιλισμών που μπερδεύουν τις μετρήσεις που λαμβάνει.

The Κit itself

DNA Intake Stage 3 για Mazda RX-8Το kit της DNA, περιλαμβάνει αλουμινένιο σώμα MAF κατασκευασμένο με τεχνολογία CNC το οποίο διατίθεται στην εργοστασιακή διάσταση (86mm) ενώ ανάλογα με την εφαρμογή (κινητήρες ported, turbo κ.λπ) μπορεί να είναι και μεγαλύτερης διαμέτρου. Για την συγκεκριμένη εισαγωγή η DNA σχεδίασε έναν νέο τύπο φιλτροχοάνης υψηλής απόδοσης και εξαιρετικά ομαλής ροής, με την ονομασία RV Series. Το φίλτρο αυτό είναι κατασκευασμένο από πολύ-στρωματική βαμβακερή γάζα “non-woven” υψηλής ποιότητας, εμποτισμένη με ειδικό λάδι της DNA. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η κατακράτηση των βλαβερών σωματιδίων σε ποσοστό 98-99%. Επιπρόσθετα η φιλτροχοάνη αυτή διαθέτει ενσωματωμένο venturi με μεγάλη κωνικότητα για ομαλή κυκλοφορία του αέρα γύρω από την χοάνη, αλλά και αεροδυναμικά σχεδιασμένο καπάκι που κατευθύνει τον αέρα “σωστά” στο σώμα της χοάνης. Το σύστημα εισαγωγής είναι μετρημένο σε flow-scan tester αποδίδοντας 287,90CFM (8,152l/min), την στιγμή που το εργοστασιακό φιλτροκούτι με το “μαμά” φίλτρο φτάνει τα 169,70CFM (4,805l/min). Μιλάμε δηλαδή για μια αύξηση της ροϊκότητας σε ποσοστό 69,66%!

Εκτός από την φιλτροχοάνη και το MAF housing, το kit περιλαμβάνει επίσης heat-shield με εποξειδική επίστρωση για προστασία του φίλτρου και μείωση της θερμοκρασίας εισαγωγής, αλλά και διάφανο κάλυμμα Lexan για να θαυμάζετε την εισαγωγή κάθε φορά που ανοίγετε το καπό.

Οι δοκιμές της εταιρίας DNA δηλώνουν αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής του Renesis σε όλο το φάσμα rpm, καλύτερη απόκριση, αλλά και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου! Η προτεινόμενη λιανική τιμή του συστήματος εισαγωγής Stage 3 για το RX-8 είναι €399+ ΦΠΑ και μπορείτε να το προμηθευτείτε σε όλους τους επίσημους συνεργάτες του δικτύου της DNA.

Info:

Κατασκευαστής – Αντιπρόσωπος: DNA Filters

Website: www.dnafilters.com

Τηλ: 210 55 59 983

Fax: 210 55 59 984

 

Αρθρογράφος

 

Το Mercedes-Benz Vito γίνεται 25 χρονών

Το Mercedes-Benz Vito γίνεται 25 χρονών

Αξιόπιστο, στιβαρό και ασφαλές: το Mercedes-Benz Vito καθιερώθηκε για πρώτη φορά πριν από 25 χρόνια ως ένα ευρύχωρο και ευέλικτο ελαφρύ επαγγελματικό ...