DS3 1.6THP 275wHp

DS3 1.6THP 275wHp

Τόσο ίδια, μα τόσο διαφορετικά!

Το Group PSA έχει καταφέρει να κάνει δύο αυτοκίνητα που μοιράζονται πάτωμα και μηχανικά μέρη να διαφέρουν όχι μόνο σε εμφάνιση, αλλά και σε χαρακτήρα. Για παράδειγμα, το 207 με τις εκδόσεις GT, Rallye και RC είναι λίγο πιο «αλήτικο», ενώ το DS3, χωρίς να είναι αργό, είναι πιο ξεχωριστό και συμπεριφέρεται λίγο πιο πολιτισμένα. Από θέμα βελτίωσης, πάντως, δέχονται και τα δύο, φυσικά, τα ίδια πράγματα. Αποδίδουν όμως το ίδιο? Σίγουρα δεν μπορείς να περιμένεις και πολλά από τα 156 άλογα που βγάζει από τη μάνα του το DS3, το μοτέρ όμως αυτό αποτελεί μία καλή βάση για να βγάλεις παραπάνω δύναμη και να δημιουργήσεις ένα γρήγορο και ενδιαφέρον σύνολο.

Από μικρός στα ζόρια

Ο Παναγιώτης, λοιπόν, είχε θέμα με την ταχύτητα από μικρό παιδί και είχε πάντα φίλους με γρήγορα και βελτιωμένα αυτοκίνητα, οπότε δεν ήθελε και πολύ για να φτιάξει και αυτός κάτι αντίστοιχο. Πάντα του άρεσε η ταχύτητα και ήθελε ένα μικρό, βολικό και γρήγορο αυτοκίνητο, χωρίς όμως να ξεφεύγει σε κυβικά. Μία από τις πρώτες του επιλογές ήταν το DS3. Του άρεσε το ότι δεν το βλέπεις συχνά στο δρόμο και του άρεσε και η εμφάνισή του. Το αγόρασε και αποφάσισε να το βελτιώσει για να δει τι μπορεί να κάνει αυτό το αμάξωμα, καθαρά για δική του διασκέδαση. Δεν είχε σκοπό να κάνει καριέρα στις κόντρες, απλά ήθελε να οδηγεί γρήγορα είτε σε ευθείες είτε να πηγαίνει μόνος του σε ορεινές διαδρομές. Όταν το πήρε, ξεκίνησε τη φάση χαλαρά, με ένα τυπικό και ολοκληρωμένο πρώτο στάδιο, μαζί με intercooler και σκάστρα. Επόμενο βήμα, aftermarket ανάρτηση και πιο σκληρά σινεμπλόκ και κάπου εκεί έμαθε το αμάξι, με αποτέλεσμα τα 200 περίπου άλογα να μην τον καλύπτουν πλέον.

Το επόμενο βήμα

Ο Σταύρος Στεφάνου, της Stefanou Service, έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την εξέλιξη του DS3 του Παναγιώτη από τη βελτίωση πρώτου σταδίου και μετά. Πάμε λοιπόν να τα πάρουμε από την αρχή και λίγο πιο αναλυτικά. Ο Παναγιώτης ήθελε να έχει το κεφάλι του ήσυχο από πλευράς μοτέρ και γι’ αυτό το λόγο, ο Στέφανος του έκανε σφυρήλατο το μοτέρ, με πιστόνια της Wossner και μπιέλες της ZRP. Τα πιστόνια ήταν μεγαλύτερα κατά 0,5mm και ο κυβισμός από τα 1.598cc αυξήθηκε, φτάνοντας στα 1.619cc. Χρησιμοποίησε βίδες της ARP για να δέσει την κυλινδροκεφαλή στη θέση της και από εκεί και πέρα δεν πείραξε τίποτα άλλο στο εσωτερικό του κινητήρα. Πριν αλλάξει οτιδήποτε και έχοντας ακόμα το εργοστασιακό turbo, ο Παναγιώτης έστρωσε το μοτέρ, έχοντας ήδη αλλάξει αμορτισέρ και ελατήρια με το coilover kit της KW, Variant 3, έβαλε αποστάτες τροχών 18mm από την Stergios Group στις καινούργιες ζάντες 18in της Team Dynamics και έκανε και μερικές αισθητικές βελτιώσεις στο εσωτερικό. Επιπλέον, είχε ήδη τοποθετήσει αεριζόμενους δίσκους από Citroen C5 και τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, με σωληνάκια αεροπορικού τύπου, ενισχύοντας έτσι και τα φρένα. Μετά το στρώσιμο, η Mavroidakos Exhaust έφτιαξε αρκετά πράγματα επάνω στο μηχανοστάσιο του DS3. Πρώτη και καλύτερη έρχεται η πολλαπλή εξαγωγής, που πάνω της τοποθετήθηκε ένα μεγαλύτερο TD04 turbo, που συνεργάζεται μαζί με ένα external wastegate των 38mm και μία σκάστρα ανοιχτού τύπου της TiALSports. Συνέχισε με την υπόλοιπη εξάτμιση που αποτελείται από downpipe και ένα τελικό καζανάκι και ολοκλήρωσε με τις σωληνώσεις για το intercooler της Forge, που αντικατέστησε το μικρών διαστάσεων που φοράει από τη μάνα του. Στο ενδιάμεσο είχαν ήδη μπει παντού τα σινεμπλόκ της Powerflex, μαζί με βάσεις κινητήρα και την κόντρα βάση του κιβωτίου, κάτι που είναι αρκετά καλή επέμβαση, αφού στα εργοστασιακά DS3 είναι υπερβολικά μαλακή και δεν αντέχει για πολλά-πολλά. Τελευταίες επεμβάσεις στον κινητήρα ήταν η τοποθέτηση του kit ψεκασμού μεθανόλης της Snow Performance, καθώς και το boost controller PRD 500. Από εκεί και πέρα ανέλαβε ο Θοδωρής Μπολοτάκης την εργοστασιακή ECU και αφού ολοκλήρωσε τη ρύθμισή της, ο κινητήρας του DS3 απέδωσε στο δυναμόμετρο της Stratis Autosport 274,6wHP. Το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Παναγιώτης είχε να κάνει με τις θερμοκρασίες στο χώρο του κινητήρα, το οποίο λύθηκε από την Hercules Parts, που κατασκεύασε μία θερμοασπίδα που τοποθετήθηκε ανάμεσα στο turbo και το καπάκι.

Κοντράκια

Θυμόσαστε το MINI F56 που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #035? Μπορεί εκείνο να είχε δίλιτρο μοτέρ και αυτόματο σασμάν, αλλά τα δύο αυτοκίνητα έχουν παρόμοια απόδοση, ενώ οι χρόνοι του Mini σε σχέση με το DS3 είναι αρκετά κοντά, σχεδόν τρώγονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα, στις ρεπρίζ με 3η, για το 50-80km/h το MINI έκανε 3,43sec, ενώ το DS3 χρειάστηκε 3,96sec από τα 80km/h στα 110km/h, όταν όμως το MINI κάνει 2,96sec, το DS3 παίρνει προβάδισμα με 2,55sec, ενώ για το 100-140km/h το ΜΙΝΙ θέλει 4,37sec και το DS3 3,54sec. Με 2ες τώρα, για το 60-160km/h η διαφορά είναι ελάχιστη, αφού το ΜΙΝΙ θέλει 8,85sec και το DS3 είναι οριακά μπροστά με 8,83sec, αλλά στο 100-200km/h, το DS3 είναι ξεκάθαρα και με διαφορά μπροστά με 13,23sec, όταν το ΜΙΝΙ κάνει 14,38sec. Το ΜΙΝΙ, λόγω κιβωτίου και λίγο καλύτερης εκκίνησης, είναι μπροστά από στάση, αφού θέλει 2,85sec στο 18μετρο και το DS3 2,96sec. Τα 100km/h έρχονται σε 6,45sec για το DS3 και σε 6,26sec για το ΜΙΝΙ, ενώ στα 402 μέτρα είναι μπροστά το ΜΙΝΙ με 14,29sec και 170,37km/h έξοδο, όταν το DS3 θέλει 14,43sec με 175,06km/h.

Ας δούμε όμως τι κάνει το DS3 μας με το γκρι 207 RC από την Εύβοια, που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #030. Από στάση, το DS3 ρίχνει σχεδόν μισό δευτερόλεπτο στο 207 (6,97sec), ενώ στο 400άρι το RC υπολείπεται κατά 0,4sec (RC 14,84sec, DS3 14,43sec). Βέβαια, το RC μετρήθηκε σε χαμηλότερη πίεση και στα 285Ps, πράγμα που σημαίνει ότι τα δύο αυτοκίνητα τα χωρίζουν περίπου 30Ps. Πάμε λοιπόν να ρίξουμε το DS3 δίπλα στο γρηγορότερο υβρίδιο THP που έχουμε μετρήσει, το λευκό 207 από τη Θεσσαλονίκη. Το λευκό 207 είχε άσσο στο μανίκι τα πολύ καλύτερα λάστιχα τηςNankang, κάτι που φαίνεται από το κορυφαίο 18άρι σε 2,4sec έναντι του μέτριου 2,96secπου σημείωσε το DS3. Η διαφορά φυσικά δεν μαζεύεται μέχρι τα 402m, όπου το 207 περνάει πρώτο σε 13,6sec, με το DS3 να υπολείπεται κατά 0,8sec. Παναγιώτη, μήπως ήρθε η ώρα για ένα μπλοκέ;

 

Ωραίο αποτέλεσμα

Στο δρόμο πάντως πάει πολύ καλά και έχει δύναμη όποτε την χρειάζεται. Οι βάσεις της Powerflex, που στηρίζουν τον κινητήρα, είναι αρκετά σκληρές, με αποτέλεσμα να περνάνε κάποιοι τριγμοί στο εσωτερικό, αλλά -από την άλλη- σε βελτιωμένο αυτοκίνητο μπαίνεις, διάολε, που έχει φτιαχτεί για να στρίβει και να πηγαίνει γρήγορα. Και όλα αυτά τα κάνει εξαιρετικά το DS3. Ο ήχος από την εξάτμιση είναι όσο δυνατός χρειάζεται για να μην σου κάνει το κεφάλι καζάνι και να σε αποτρέπει από το να το χρησιμοποιείς καθημερινά. Αυτό ήταν κάτι που ήθελε άλλωστε και ο Παναγιώτης, αφού σπουδάζει στην Ηγουμενίτσα, η κοπέλα του μένει Θεσσαλονίκη και ο ίδιος πηγαινοέρχεται Αθήνα-Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη αρκετά συχνά. Οπότε το να έχει ένα δράκο, που θα έβγαζε παραπάνω δύναμη, αλλά θα ήταν μόνο για κόντρες και ευθείες, ήταν κάτι που δεν ταίριαζε στο χαρακτήρα του. Προσωπικά πιστεύω ότι ακολούθησε την καλύτερη δυνατή λύση που τα συνδυάζει όλα με επιτυχία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.619cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  77,5mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 11:1
Wossner πιστόνια

ZRP μπιέλες

ARP βίδες κεφαλής

Mavroidakos Racing Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

Mavroidakos Racing Exhaust σύστημα εξαγωγής

TiAL external wastegate 38mm

TiAL σκάστρα

Forge intercooler

Samco Sports κολάρα σιλικόνης

Simota φιλτροχοάνη

Mavroidakos Racing Exhaust σωληνώσεις intercooler

PRD 500 boost controller

Snow Performance water/methanol injection

Powerflex βάσεις κινητήρα

TD04 turbo

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εξάφτερος δίσκος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

KW Variant 3 coilover kit

Powerflex σινεμπλόκ


ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Brembo τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός

Citroen C5 δίσκοι εμπρός

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ
Team Dynamics Pro Race 6,5Jx17in ζάντες
Pirelli P-Zero Nero 225/45 R17 ελαστικά

Stergios Group αποστάτες 18mm

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,23

0-80                 5,25

0-100               6,45

0-120               8,26

0-140               10,03

0-160               12,44

0-180               15,17

0-200               21,39

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,96     @        45,35

60        5,41     @        82,97

100      6,91     @        106,37

200      9,76     @        138,38

400      14,43   @        175,06

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,96

80-110             2,55

100-140           3,54

Rollμε 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,43

60-160             8,83

60-200             15,83

100-200           13,23

Tuned by
Stefanou Service

Ασκληπιού 2,

Καλλιθέα

Τηλ.:  210 94 25 175

 

Αρθρογράφος

 

Toyota Corolla sedan Nurburgring Edition!

Toyota Corolla sedan Nurburgring Edition!

Ποιος θα το περίμενε πως η Toyota θα παρουσίαζε μια έκδοση της Corolla sedan με τα σήματα της πίστας του Nurburgring;