Ford Fiesta 1.0EcoBoost mHEV ST-Line 155Ps
Electrified
Η Ford έχει χαράξει μία ξεκάθαρη πορεία εξηλεκτρισμού των μοντέλων της από την οποία δεν θα μπορούσε να ξεφύγει το πιο εμπορικό της μοντέλο στην Ευρώπη. Έτσι λοιπόν, στα πλαίσια μίας ήπιας ανανέωσης, το Fiesta υιοθετεί το υβριδικό σύστημα κίνησης 48V της εταιρείας που γνωρίσαμε στο νέο Ford Puma.
Ως βάση χρησιμοποιείται φυσικά ο πολυβραβευμένος κινητήρας 1.0EcoBoost με άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας, ο οποίος με την συμβολή του υβριδικού συστήματος αποδίδει 155Ps, ενώ στο άμεσο μέλλον θα διατίθεται και στη χώρα μας και μία επιπλέον έκδοση με απόδοση 125Ps. Στην ουσία η έκδοση με τα 155Ps αντικαθιστά τις παλαιότερες εκδόσεις με τα 140Psκαι διατίθεται μόνο στα πλούσια εξοπλιστικά πακέτα Vignale και ST-Line.
Κάνει τη διαφορά
Το ήπιο υβριδικό σύστημα παρέχει μείωση της κατανάλωσης έως και 5% σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς των μηχανικών της Ford, όμως εμείς διαπιστώσαμε ακόμα μεγαλύτερη μείωση που φτάνει πολύ εύκολα το μισό λίτρο στα 100km/h σε σχέση πάντα με την παλαιότερη έκδοση με τα 140Ps. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα των 11,5kW ο οποίος παίζει το ρόλο της μίζας αλλά και της γεννήτριας (BISG), αναλαμβάνοντας να φορτίσει τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Κατά τη φάση της επιβράδυνσης ο ηλεκτροκινητήρας µετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, φορτίζοντας την μπαταρία, ενώ στη φάση της επιτάχυνσης δίνει επιπλέον ισχύ στον θερμικό κινητήρα. Δεν είναι μόνο τα επιπλέον 15Ps (11,5kW) που προσφέρει, αλλά η επιπλέον ροπή που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 5,1kgm κατά τη φάση του overboost σε συνεργασία με το σύστημα e-assist. Έτσι ο 1.0EcoBoost με τα 19,4kgm ροπής, φτάνει τα 22,4kgm στη φάση του overboost και τα 24,5kgm όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι (e-assist), απαιτώντας την μέγιστη ισχύ από τον θερμικό κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα. Νέο είναι και το σύστημα Start & Stop που πλέον απενεργοποιεί τον κινητήρα κάτω από τα 25 km/h, αν ο οδηγός πατάει το συμπλέκτη, ακόμα και αν έχει επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο. Επιπλέον οικονομία καυσίμου προσφέρει το σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου που διαθέτει ο ανανεωμένος EcoBoost σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.
Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία όμως, είναι πως σε μία έκδοση όπως η ST-Line, που τοποθετείται ακριβώς από κάτω από το κορυφαίο Fiesta ST, το υβριδικό σύστημα με την τόνωση στη ροπή του θερμικού κινητήρα, συντελεί ταυτόχρονα και στην τόνωση του δυναμικού χαρακτήρα που είναι γνωστό το Fiesta.
Σχεδόν ST
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι δύσκολα αντιληπτές με κυριότερη την προσθήκη μίας επιπλέον καρτέλας στον πίνακα οργάνων που παρέχει ενδείξεις για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η Ford δεν «προίκισε» το supermini της με τις connected εφαρμογές τελευταίας γενιάς, αφού το FordPass Connect δίνει τη δυνατότητα για τον εντοπισμό του οχήματος, την ενημέρωση για την στάθμη καυσίμου και το κλείδωμα-ξεκλείδωμα των θυρών μέσω της ειδικής εφαρμογής χρησιμοποιώντας το smartphone σας. Το πακέτο εξοπλισμού της υβριδικής ST-Line έκδοσης είναι αρκούντως πλήρες, με πολύ καλή ποιότητα συναρμογής, αλλά και με το σύστημα infotainment SYNC3 να παραμένει σύγχρονο και εύχρηστο. Ο οδηγός συνεχίζει να έχει μία από τις κορυφαίες θέσεις οδήγησης σε όλο το B-Segment και εξαιρετική πλευρική στήριξη από τα ημι-bucket καθίσματα με τις όμορφες κόκκινες ραφές να δίνουν την απαραίτητη σπορ νότα.
Στο δρόμο το υβριδικό Fiesta ST-Line είναι ακόμα καλύτερο και πιο διασκεδαστικό. Η τόνωση που παρέχει το υβριδικό σύστημα έχουν κάνει τον 1.0EcoBoost να επιταχύνει αβίαστα ακόμα και από τις 1.500 χωρίς ίχνος υστέρησης, ενώ το κινητήριο σύνολο δείχνει πολύ πιο πρόθυμο να δουλέψει ακόμα και στις 6.000rpm χωρίς ίχνος λαχανιάσματος. Ειδικά στο φάσμα 2.000-5.000rpm και με τέρμα γκάζι, δεν υπολείπεται σημαντικά σε επιτάχυνση έναντι του Fiesta ST με τα 200Ps.
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 8,9sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 219km/h. Μπορείς πολύ άνετα να κινείσαι με μία σχέση πάνω και το μοτέρ να μην δυσανασχετεί με σκορτσαρίσματα. Το mHEV Fiesta ST-Line διατηρεί την πλειοψηφία των δυναμικών χαρακτηριστικών του Fiesta ST, χωρίς την πλεονάζουσα ισχύ του τελευταίου. Παίρνεις δηλαδή το ίδιο εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο, ένα πολύ σωστά κλιμακωμένο εξατάχυτο κιβώτιο με απολαυστικό επιλογέα και το κορυφαίο στην κατηγορία τιμόνι τόσο από αμεσότητα όσο και πληροφόρηση. Δεν έχει όμως την ίδια σκληρή ανάρτηση, κάτι που πολλοί θα εκτιμήσουν ψάχνοντας το ιδανικό καθημερινό τους όχημα, που να έχει όμως έντονο fun-to drive χαρακτήρα. Το setup της ανάρτησης είναι εξαιρετικό, σφιχτό όσο πρέπει, χωρίς όμως να κουράζει και δίνει τη δυνατότητα να στρίβει με όση φόρα του επιτρέπουν τα 155Ps του υβριδικού συνόλου. Αν στηριχθείς στο άκαμπτο σασί και στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρουν οι τροχοί των 17in, με σύμμαχο σου το εξαιρετικό μπροστινό, θα στρίψεις εντυπωσιακά γρήγορα ακόμα και σε κλειστά κομμάτια. Τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) είναι εκεί για να ενισχύσουν την εμπειρία επενεργώντας στην απόκριση στο γκάζι, στο βάρος του συστήματος διεύθυνσης και στην παρεμβατικότητα του ESP. Ακόμα και αν πιέσεις πολύ το mHEV Fiesta ST-Line δεν θα δυσανασχετήσει και θα εμφανίσει μικρές αλλά απόλυτα ελεγχόμενες δόσεις υποστροφής και τον πίσω άξονα να έχει πάντα μία ευδιάθετη διάθεση να ανοίξει την τροχιά του για να σε βοηθήσει στην τοποθέτηση και να αυξήσει την διασκέδαση σου.
Συνοψίζοντας, η προσθήκη του υβριδικού συστήματος έγινε με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου και την μείωση των ρύπων. Στην πράξη όμως τόνωσε ακόμα περισσότερο τον ενθουσιώδες οδηγικό χαρακτήρα του Fiesta φέρνοντας ακόμα πιο κοντά την έκδοση ST-Line στην κορυφαία ST. Ακόμα και αν η χρηματική τους διαφορά είναι πλέον μικρή. Αν νοιάζεστε περισσότερο για τα χαμηλά πάγια έξοδα, την περιορισμένη κατανάλωση σε συνδυασμό με σπορτίφ οδική συμπεριφορά, πληρώνετε €19.349, αν πάλι θέλετε το απόλυτο μικρό hot-hatch θα πρέπει να επενδύσετε €21.945 για το πεντάθυρο Fiesta ST2. Και στις δύο περιπτώσεις μπορείτε να αποκτήσετε τα δημοφιλή μοντέλα της Ford με το ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα MyFiesta της Ford Finance με προκαταβολή από 0%, ετήσιο επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.
Τιμή βασικής έκδοσης Fiesta 1.1Mpi Trend 75Ps: €14.604
Τιμή έκδοσης δοκιμής Fiesta 1.0EcoBoost mHEV ST-Line 155Ps: €19.349
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, ηλεκτρικός κινητήρας 11,5kW
ΜΠΑΤΑΡΙΑ Ιόντων λιθίου (Li-ion) 10Ah χωρητικότητας 0,48kWh
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71,9 x 82
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας Continental
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/45/17
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm) 4.065
Ύψος (mm) 1.466
Πλάτος (mm) 1.735
Μεταξόνιο (mm) 2.493
Βάρος (kg) 1.163
Χώρος αποσκευών (lt) 303
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 155/ 6.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 22,4/ 2.500-5.000 (24,5kgm με e-assist)
0-100km/h 8,9sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 219
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
Εκπομπές Ρύπων C02 (gr/km) 116 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,2-5,0
Δοκιμής (lt/100km): 7,1
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η DeLorean αποκάλυψε το μισό πίσω μέρος του νέου της ηλεκτροκίνητου μοντέλου.