Ford Focus RS 400Ps
Dragtales…
Η ιστορία μας αυτή την φορά ξεκινάει με μια συμπαθή κυρία, η οποία κάμποσα χρόνια πριν αγόραζε ένα χιλιάρι Starletάκι EP82 «κούτα». Τα χρόνια περνούσαν ήρεμα, μέχρις ότου να έρθει η ώρα εκείνη που ο κανακάρης της συμπαθούς κυρίας περάσει από τα πίσω καθίσματα του Starlet στα μπροστά. Από την μια μέρα στην άλλη, το πιστό και άκακο Starletάκι βρίσκεται από το supermarket, την λαϊκή και τις συναντήσεις με τις φίλες της κυρίας του για τσάι, σε συνεργεία, δυναμόμετρα και κακόφημα κοντράδικα στέκια να κερνάει εκείνο τσάι… Μετά τις «πλάκες» στον δρόμο, το πράγμα σοβάρεψε, το τουρμπάτο Starletάκι «κατεβαίνει» στην ΒΤ1, γίνεται σφυρήλατο, υπερκυβισμένο και με 400+Ps! Όταν στις ευθείες των dragster, αποφάσιζε να «πατήσει» κάτω, εκεί στα «τελειώματα» 3ης , έγραφε 400άρι σε 11,3sec με ταχύτητα εξόδου κάτι λιγότερο από 200km/h… Το χαμόγελο από τότε έχει ακόμα μείνει στο πρόσωπο του Δημήτρη, μαζί με το πολυεστερικό καπό με τις αερογραφίες, ένα intercooler, κάτι ρέστες τουρμπίνες, φωτογραφίες και μπόλικα κύπελλα, ενθύμια από τον μικρό Ιάπωνα που τώρα κοσμούν τον χώρο εργασίας της Performance Brakes…
FromDragtoDad…
Η αναβάθμιση των φρένων στο Miata Power Project ήταν η αφορμή της επίσκεψης μας στην Performance Brakes και της γνωριμίας μας με τον Δημήτρη. Στο βάθος του μαγαζιού, δίπλα σε μια Lotus Elise, ένα τουμπανιασμένο «αδελφό» Focus ST, πίσω από ένα Μ5 V10 και ένα αγωνιστικό Μ3 Ε30, να’ σου και ένα… λευκό Focus RS Mk2! Όπως καταλαβαίνετε, έπρεπε να μάθουμε περισσότερα για αυτό το RS -ένα από τα μόλις 5 που κυκλοφορούν στην Ελλάδα- αλλά και να βρούμε τον τρόπο να το φέρουμε στις σελίδες του Power. Τελικά, δεν ήταν δύσκολο, αφού όπως αποδείχθηκε δεν ήταν το αυτοκίνητο κάποιου πελάτη, αλλά το «οικογενειακό», όπως το χαρακτηρίζει, του ίδιου του Δημήτρη. «Να βγάλω μόνο τα παιδικά καθισματάκια και τα καρότσια από το πορτ μπαγκάζ και κάνουμε ό,τι θέλετε, μετρήσεις, φωτογράφιση …» μου λέει ο Δημήτρης, προσθέτοντας «κοίταζα να πάρω Golf GTi ή S3, αλλά είχαν μικρότερο πορτ μπαγκάζ»… «Δικαιολογίες», σκέφτομαι εγώ από μέσα μου… Το λευκό RS λοιπόν, είναι μοντέλο 2010, αγορασμένο όπως ακριβώς και το Starlet (μα καλά τι συγκρίνω τώρα έ?) «κούτα», έχει αυτή την στιγμή 47.000km, περιφερειακές βελτιώσεις, καθώς και ένα πολύ ολοκληρωμένο «πακέτο» πρώτου σταδίου. Προς Θεού, το αμάξι είπαμε, είναι «οικογενειακό»…
Πρώτη κίνηση του Δημήτρη ήταν να βάψει τις ΟΕΜ 19άρες ζάντες μαύρες και φυσικά να τις «γεμίσει» με ότι μεγαλύτερο σε φρένα μπορούσε να χωρέσει, αν δεν παινέψεις και το σπίτι σου (Performance Brakes)… Πάρε λοιπόν τετραπίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά και πίσω, πάρε πλευστούς, αεριζόμενους και τρυπητούς δίσκους 360mm x 32mm μπροστά και 360mm x 25mm πίσω, τακάκια Ferodo DS2500, custom Performance Brakes σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης και υγρά φρένων Ferodo 5.1, έτσι για να μην ξανασχοληθείς με τα φρένα. Α, ξέχασα και το extra ζευγάρι δαγκανών από Audi R8 στον πίσω άξονα, αποκλειστικά για το χειρόφρενο. Είπαμε, με τα φρένα, το «τερμάτισε»…
Αμέσως μετά, ήρθε η σειρά της ανάρτησης για βελτίωση, περιορισμένης όμως έκτασης αυτή την φορά, αφού αντικαταστάθηκαν μόνο τα εργοστασιακά ελατήρια με τα χαμηλότερα της Eibach. Στόχος, ήταν να συγκρατηθεί η μούρη του RS κάτω στην εκκίνηση και στα απότομα ανοίγματα, να μειωθεί το body roll και το RS να δείξει ακόμα πιο όμορφο. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό από όλες τις απόψεις και σε συνδυασμό με τις προσθήκες των 2cm σε όλους τους τροχούς, το RS του Δημήτρη δείχνει αρκετά πιο «πρησμένο»…
Haunting…
Ξαναγυρίζω στο Starlet. To Starlet λοιπόν, ήταν σχεδόν τα μισά κιλά του RS και είχε σχεδόν τα μισά άλογα του RS… παραπάνω! Σας ρωτάω λοιπόν, είναι ποτέ δυνατόν να έμενε το RS stock? Χλωμό έ? Σωστά. Τώρα όμως ο Δημήτρης είναι σε άλλη φάση και, ναι μεν ήθελε λίγο γκάζι ακόμα, δεν ήθελε όμως να στερηθεί τίποτα ή να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ήθελε να γίνει λίγο πιο γρήγορο στην ευθεία, να εξακολουθεί όμως να στρίβει και να ταξιδεύει το ίδιο καλά. Μετά από πολύ ψάξιμο και διάβασμα, η λύση ήρθε από την Αγγλία, την Μέκκα της βελτίωσης για Ford, και συγκεκριμένα από τον οίκο J-W Racing. Πρώτο και καλύτερο, αντικαταστάθηκε το εργοστασιακό φίλτρο αέρα με μια φιλτροχοάνη της Pipercross, ικανή για +30% μεγαλύτερη ποσότητα εισερχόμενου, φιλτραρισμένου αέρα. Μαζί της αντικαταστάθηκαν και τα εργοστασιακά κολάρα με σιλικονούχα, οδηγώντας τον εισερχόμενο αέρα από την φιλτροχοάνη στην νέα πολλαπλή εισαγωγής της Elevate. Η βελτιωμένη ροή και κατανομή του εισερχόμενου αέρα, αλλά και η μεγαλύτερη ποσότητα που περνάει μέσα από την πολλαπλή εισαγωγής της Elevate, υπόσχονται αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής του 5κύλινδρου Duratec έως και +26Ps και +3kgm. Μετά την χύτευση και την θερμική της επεξεργασία, η πολλαπλή εισαγωγής τελειοποιείται με την χρήση μηχανημάτων CNC, πετυχαίνοντας έτσι την απόλυτη ευθυγράμμιση της και το ακριβές μέγεθος των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής. Το μέγεθος των οβάλ αυλών εισαγωγής έχει αυξηθεί από τα 47,6mm x 29,2mm της εργοστασιακής στα 50,2mm x 31,8mm στην Elevate. Τέλος, μια φλάντζα σχεδίασης και κατασκευής της J-W Racing, τοποθετείται ανάμεσα στην πολλαπλή εισαγωγής της Elevate και το εργοστασιακό lower inlet manifold, αντικαθιστά τα εργοστασιακά O-ring μεταξύ των δυο, επιτρέπει το ιδανικό ταίριασμα των αυλών και επιπλέον δεν μεταφέρει την θερμότητα από την κυλινδροκεφαλή στην πολλαπλή εισαγωγής. Στην Αγγλία και συγκεκριμένα στα κεντρικά της J-W Racing, ταξίδεψε η ECU του RS, προκειμένου να αναπρογραμματιστεί. Παρέα επέστρεψε και η νέα 5άδα των μπεκ της Bosch, με παροχή καυσίμου 650cc/min, αναγκαία για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών τροφοδοσίας στις νέες παραμέτρους λειτουργίας. Ελληνικής κατασκευής είναι το σημαντικά μεγαλύτερο intercooler και οι σωληνώσεις από τον PMC, καθώς και όλη η εξάτμιση από το turbo και πίσω, με downpipe, μεσαίο και τελικό με διάμετρο 76mm κατασκευής Παναγιώτη Κοτσίδα.
Latenightrendez-vous…
Ο καιρός αυτό τον μήνα, κυριολεκτικά μας «τελείωσε»… Βροχές, καταιγίδες, έκτακτα καιρικά φαινόμενα, από αναβολή σε αναβολή οι φωτογραφίσεις, για μετρήσεις δε ούτε κουβέντα. Παντού και πάντα βρεγμένα. Άντε τώρα να μετρήσεις προσθιοκίνητο, τουρμπάτο με 60+kgm ροπή. Με τον Δημήτρη είχαμε φτάσει στο σημείο να μιλάμε δυο-τρείς φορές την ημέρα, κάθε μέρα, να τρελαίνουμε τα hits στο meteo και να ατενίζουμε τον ουρανό για ένα ευοίωνο σημάδι. Δέκα μέρες μετά, σε μια προσωρινή ανάπαυλα της κακοκαιρίας, δίνουμε ραντεβού αργά το βράδυ για μετρήσεις. Ο ουρανός έχει καθαρίσει, η άσφαλτος έχει ξεπλυθεί και η θερμοκρασία παίζει στους 10ο C. Καθαρός τουρμπόκαιρος. Το λευκό RS καταφθάνει και όσο προετοιμασμένος και να είσαι, πάντα εντυπωσιάζεσαι από τον βαρύ του ήχο και την προκλητική του εμφάνιση. Δεν είναι αυτοκίνητο που το βλέπεις κάθε μέρα, είναι μόλις το τρίτο που φιλοξενούμε στις σελίδες του Power και χαίρομαι ιδιαίτερα που πλησιάζουμε στην ολοκλήρωση των διαδικασιών της παρουσίασης του. Ο Γάκης με έχει προετοιμάσει ότι η διαδικασία των μετρήσεων από στάση με ένα δυνατό RS είναι πονοκέφαλος για να γράψεις χρόνους ενδεικτικούς των δυνατοτήτων του. Είναι βαρύ, με πολύ ροπή, κοντά κλιμακωμένες 1η και 2α και προσθιοκίνητο. Είχε δίκιο. Παρά τα σχετικά φρέσκα Continental ContiSportContact 5P, τις 19άρες και τις dragsterάδικες τεχνικές που ξέθαψε ο Δημήτρης, το RS δεν έλεγε να «πατήσει» κάτω. Η καλύτερη μας στιγμή, με αρκετό σπινάρισμα μέχρι και τα μισά της 3ης , ήταν το 0-100km/h σε 6,37sec και το 400άρι σε 14,38sec με ταχύτητα εξόδου 175,36km/h. Ο Δημήτρης σίγουρα δεν του συμπεριφέρεται σαν το Starlet, στις αλλαγές το «φυλάει» λίγο, παρόλα αυτά το κτήνος δείχνει ότι μπορεί σε καλύτερες συνθήκες πρόσφυσης να πέσει εύκολα κάτω από τα 6sec, αλλά και τα 14sec για το 400άρι. Η αίσθηση του RS στην φάση της επιτάχυνσης είναι τόσο αρχοντική, τόσο πληθωρική και πώς να μην είναι άλλωστε, όταν ήδη από τις 2.900rpm έχεις 40+kgm ροπής, όταν στις 3.500rpm είσαι στο peak των 62kgm, όταν από τις 3.800-5.200rpm έχεις διαθέσιμα 58kgm! Θεέ μου, τι μοτερούκλα! Και τι ήχος, σκέτη μελωδία! Η δύναμη δεν του λείπει, αλλά δεν είναι αυτή που σου προκαλεί το σφίξιμο στο στομάχι. Με δυο εκκεντροφόρους και μεγαλύτερης παροχής αντλία βενζίνης, ο Duratec ξυπνάει και άλλο ψηλά και «τσιμπάει» +40Ps. Στο ελληνικό terrain δεν έχει ιδιαίτερο νόημα, αφού μετά θα πρέπει να κουμπώσεις 4η για να βρεις πρόσφυση.
Η ώρα έχει πάει περασμένες 1:00 και, ο μπαμπάς πλέον, Δημήτρης πρέπει να γυρίσει πίσω στα αγγελούδια του, τα δυο του αγόρια. Το λευκό RS στρίβει αριστερά από την γέφυρα της Βαρυμπόμπης, γράφει για μια τελευταία φορά 2α -3η , κουμπώνει 4η και χάνεται στο βάθος της ευθείας του Λαϊνόπουλου. Δεν τον βλέπω να αργεί και πολύ, τι είναι άλλωστε το Βαρυμπόμπη - Πειραιάς με το RS, δυο ανοίγματα δρόμος…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
| Tunedby: Performance Brakes-DIY Δημήτρης Χονδρονικόλας: Service, Βελτιώσεις, Μετατροπές Φρένων, Θηβών 77 Πειραιάς, Τηλ.: 2104203449
|
TUNING SPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ:
| |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΣΗΣ Η δυναμομέτρηση έγινε στο δυναμόμετρο Dynodrome Μέγιστη ισχύς (Ps/ rpm) 400/5.600 Μέγιστη ροπή (kg.m/rpm) 62/3.400
|
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ FORDFOCUSRS
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,51 0-80 5,25 0-100 6,37 0-120 8,31 0-140 9,98 0-160 12,54
|
|
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,28 80-110 2,10 100-140 3,04
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 3,01 100-140 3,76
5η KM/H SEC 80-110 4,30 100-140 5,66
6η KM/H SEC 100-140 7,79 140-180 8,64
| ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,77 @ 46,64 60 5,17 @ 78,41 100 6,73 @ 103,60 200 9,76 @ 137,70 400 14,38 @ 175,36
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Mazda Driver Personalization System (Σύστημα Αναγνώρισης Προσώπου) αναγνωρίζει τον οδηγό και προσαρμόζει την κατάλληλη θέση οδήγησης.