Ford Focus RS MKI 417Ps

Ford Focus RS MKI 417Ps

Future Classic

Μετά το Escort RS, η Ford παρουσίασε το 2002 ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα της αγοράς, το Focus RS MK1. Σίγουρα με 215Ps από τον 2.0ltDuratec, οι φανατικοί fordάκηδες έμειναν με μία δόση πίκρας,μιας και περίμεναν η ιπποδύναμή του να κυμαίνεται στα 300Ps, αφού -για περίπου 2 χρόνια- η εταιρεία «teasαρε» το πρησμένο Focus εξοπλισμένο με τετρακίνηση. Το Focus RS MK1, όντας μία hardcore έκδοση, δεν διέθετε ιδιαίτερες ανέσεις. Διαθέτει όμως αυτό «το κάτι», που, ακόμα και σήμερα, αν δεις στο δρόμο ένα από τα 4.500 κομμάτια, που κυκλοφόρησαν (εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά κυκλοφορούν στην Αγγλία), σίγουρα θα γυρίσεις να το κοιτάξεις. Έτσι χαζεύω και εγώ το Focus του Νίκου. Είναι χαμηλωμένο από την πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Variant 3 της KW, έχει carbon look αυτοκόλλητο στο καπό, aftermarket front lip και εργοστασιακές 18in της Oz Racing, οι οποίες είναι βαμμένες σε ανοιχτό μαύρο. Τίποτα άλλο. Η αλήθεια είναι ότι τέτοια αυτοκίνητα δεν θέλουν πολλά, αφού είναι ήδη επιβλητικά από το εργοστάσιο. Στο εσωτερικό, έχουμε πίσω από το τιμόνι το boostcontroller της GReddy Profec-B, με κουμπί εναλλαγής της πίεσης, ένα wideband της PLX και το controller της AEM, που ρυθμίζει το κύκλωμα του ψεκασμού μεθανόλης στην εισαγωγή.

 

Και με θερμοκρασίες?

 

Όπως προείπαμε, ο Duratec αποδίδει στην εργοστασιακή του μορφή 215Ps, χρησιμοποιώντας σφυρήλατα πιστόνια, τα οποία όμως αντέχουν για τιμές ιπποδύναμης, που φτάνουν οριακά τα 400Ps. Για την ψύξη του εισερχόμενου αέρα χρησιμοποιεί ένα υδρόψυκτο chargecooler, το οποίο όμως είναι συνδεδεμένο με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία του ψυκτικού να φτάνει στους 102ο C και πολλές φορές, όταν πιεστεί, ακόμα και τους 105ο C, όπου και ανοίγουν τα βεντιλατέρ, προκειμένου να πέσει μεταξύ 95ο C και 98ο C. Επίσης, απουσιάζει ένα όργανο για να μετράει τη θερμοκρασία του κυκλώματος ψύξης. Για να δει ο οδηγός την θερμοκρασία του κινητήρα υπάρχει μία κρυφή διαδικασία, που, αν την ακολουθήσει, εμφανίζεται στον πίνακα στη θέση του χιλιομετρητή, μαζί με διάφορες άλλες ενδείξεις, όπως ακριβή km/h, πίεση turbo και διάφορα άλλα.

 

 

Νίκο, τι λένε?

 

Ο Νίκος εμπιστεύθηκε το αυτοκίνητο του στον ΛεωνίδαΤσιούτσια, ιδιοκτήτη της Autospeed στη Λάρισα, για τη συντήρηση, αλλά και τη βελτίωσή του. Τουρμπίνα έχουμε από την Garrett και μάλιστα την πιο σύγχρονη GTX2860RGen 2. Το νέο turbo κάθισε σε μία πολλαπλή εξαγωγής από την Vampire Exhaust, στα Τρίκαλα, ενώ επίσης κατασκευής Vampire είναι και η ολόσωμη εξάτμιση διαμέτρου 76mm με ένα τελικό καζανάκι. Η σκάστρα είναι η Type RA της GReddy και η εξωτερική wastegate της TiAL έχει διάμετρο εμβόλου 38mm. Το intercooler είναι της Autobahn88, με χειροποίητες σωληνώσεις. Η τοποθέτηση του intercooler καταργεί το chargecooler και έτσι το ψυκτικό υγρό χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την ψύξη του κινητήρα, χωρίς όμως απαραίτητα να «λύνεται» εντελώς το θέμα με τις θερμοκρασίες. Η «αγελάδα» είναι της Roose Motorsport, όπως και τα υπόλοιπα κολάρα στο engine bay. Το φίλτρο αέρα της Graham Goode,κατασκευασμένο από την Vampire Exhaust, είναι συνδεδεμένο στο σωλήνα της εισαγωγής. Οι πολλαπλασιαστές και τα μπουζοκαλώδια της MSD στέλνουν ισχυρό ρεύμα στα μπουζί της Denso, με κωδικό ITV27, ενώ το κύκλωμα παροχής καυσίμου ενισχύθηκε από την αντλία βενζίνης της DeatschWerks, που έχει παροχή 265lt/h, ενώ τα μπεκ είναι της Bosch και έχουν παροχή 750cc/min. Η εργοστασιακή πεταλούδα αντικαταστάθηκε με μία aftermarket με διάμετρο 65mm. Την όμορφη εικόνα στο χώρο του κινητήρα συμπληρώνουν ένα custom μεταλλικό δοχείο νερού, ένα μεταλλικό housing θερμοστάτη και ένα χειροποίητο δοχείο αναθυμιάσεων. Επειδή, όμως, τα εργοστασιακά εντόσθια θα τα έβρισκαν σκούρα με τη μέγιστη παροχή της GTX2860R, που φτάνει μέχρι 475Ps, τοποθετήθηκαν σφυρήλατα έμβολα της CP και ενισχυμένες μπιέλες της Carillo. Tα γρανάζια εκκεντροφόρου είναι της Cdf Racing. Μετά την τοποθέτηση των παραπάνω στο αυτοκίνητο, σειρά είχε η μετάδοση, αφού είναι λογικό η εργοστασιακή να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του νέου setup. Ο νέος δίσκος είναι οργανικός και προέρχεται από τη Sachs Performanceκαι συνεργάζεται με το ελαφρωμένο βολάν της Fidanza. Ο Λεωνίδας προγραμμάτισε το Focus, μιας και είναι επίσημος αντιπρόσωπος της E-tuners Motorsports, με την GTX2860R να κάνει overboost στα 2,0bar και να διατηρεί ως τον κόφτη την πίεση στο 1,9bar, με αποτέλεσμα το Focus να δείχνει στο δυναμόμετρο 417Ps.

 

Καταπίνει χιλιόμετρα!

Δένομαι με τις ζώνες τεσσάρων σημείων και ξεκινάμε για τις μετρήσεις. Ξεκινάμε με 3η και λίγο χαμηλότερα. Από τα 50km/h. Για το 50km/h-80km/h χρειάστηκε 3,33sec, με το turbo να κοιμάται στις χαμηλές στροφές, αλλά για το 80-110km/h χρειάστηκε μόλις 1,61sec και για το 100-140km/h, που όλα δουλεύουν στο φουλ, χρειάστηκε 2,47sec! Θεωρούσα τη GTX2860R εύκολο turbo για το συγκεκριμένο μοτέρ, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται θέλει στροφές για να σπουλάρει. Με 2η τώρα, το RS έγραψε 4,15sec για τα 60-120km/h και 8,17sec για το 60-160km/h. Ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον έχει η μέτρηση από τα 100km/hστα 200km/h, όπου το RS τα κάλυψε σε 10,29sec. Από στάση, το σπινιάρισμα είναι υπερβολικό, με 2,46sec στα 18m, καθιστώντας δύσκολο να πετύχεις καλό χρόνο στο 400άρι. Παρ’ όλα αυτά έγραψε 13,54sec για τα 402m με 181,72km/h έξοδο, ενώ για το 0-100km/h χρειάστηκε 5,41sec. Στο δρόμο πάντως έχει ιδιαίτερα στρωτή και πολιτισμένη λειτουργία, όταν αποφασίσεις να πας χαλαρά. Όσο χαλαρά τουλάχιστον σε αφήνει η πολύ σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης… Μην ξεχνάτε ότι το Focus RS δεν θεωρείται άνετο και πολιτισμένο αυτοκίνητο, πιο πολύ σε αγωνιστικό δρόμου παραπέμπει. Όταν αποφασίσεις να πατήσεις τέρμα το γκάζι, η αδρεναλίνη ανεβαίνει κατακόρυφα και αν μάλιστα έχεις στροφές μπροστά σου, τότε θα ιδρώσεις προσπαθώντας να κρατήσεις το τιμόνι στα χέρια σου. Το μπλοκέ της Quaife τραβάει δυνατά προς το εσωτερικό της στροφής και αν μάθεις να το χειρίζεσαι σωστά, τότε μπορείς να κινηθείς με πολύ γρήγορους ρυθμούς και να αφήσεις πίσω σου αρκετά γρήγορα αυτοκίνητα. Είναι εντυπωσιακό ότι ακόμα και με 200Ps επιπλέον, διατηρεί το στριφτερό χαρακτήρα του.

Για να εξηγούμαστε

Πρόκειται για έναν «μερακλή» ιδιοκτήτη. Δεν είχε σκοπό να κυνηγήσει τα άλογα ή να κάνει καριέρα στις κόντρες. Το βελτιώνει για προσωπική του ευχαρίστηση και δεν έχει σκοπό να κάνει κάτι άλλο στο Focus του, αφού δεν θέλει να χαλάσει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι από τα πιο ολοκληρωμένα FocusRSMkI που έχω δει και αυτό οφείλεται στον ιδιοκτήτη και βελτιωτή του.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός:1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84,8 × 88mm
Σχέση Συμπίεσης: 8,0:1
Eνισχυμένες aftermarket μπιέλες
CP-Carillo πιστόνια
Greddy Type-RA σκάστρα
TiAL 38mm external wastegate
GReddy Profec-b boost controller με χειριστήριο στο τιμόνι
Vampire Exhaust πολλαπλή εισαγωγής
Vampire Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
Vampire Exhaust εξάτμιση 76mm
Bosch μπεκ καυσίμου 750cc/min
DeatschWerks αντλία βενζίνης
Custom καβούκι θερμοστάτη
Custom δοχείο αναθυμιάσεων
Autobahn88 intercooler
Denso itv27 μπουζί
AEM Gen1 methanol kit
Aftermarket πεταλούδα γκαζιού 65mm
Custom MAF case
Cdf Racing γρανάζια εκκεντροφόρων
Graham Goode φίλτρο αέρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance οργανικός δίσκος
Fidanza ελαφρωμένο βολάν

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Aftermarket front lip
Carbon look καπό

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Kw Variant 3 coilover kit

 

ΤΡΟΧΟΙ

 

TUNED BY:
AUTOSPEED
3ο χιλιόμετρο Λάρισας-Βόλου
Τηλ.: 241 055 6276

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο 0 της
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): /
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): /
Στάδιο Βελτίωσης:
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 2,98
0-80 4,39
0-100 5,41
0-120 7,41
0-140 8,79
0-160 11,27
0-180 13,30

 

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,46 @ 50,17
60 4,71 @ 86,54
100 6,16 @ 107,81
200 9,07 @ 143,89
400 13,54 @ 181,72

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η SEC
50-80 3,33
80-110 1,61
100-140 2,47

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,15
60-160 8,17
60-200 12,58
100-200 10,29

 

 

Αρθρογράφος

 

Όταν η Abarth δημιουργούσε το μικρότερο supercar του κόσμου

Όταν η Abarth δημιουργούσε το μικρότερο supercar του κόσμου

Με ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο η Abarth ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αυτή είναι η ιστορία του Abarth 695 biposto, του μικρότερου supercar στον κόσμο.