Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost 125Ps

Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost 125Ps

Focus ST-Line, What Else?

Μας αρέσει να οδηγούμε και όχι απλά να πηγαίνουμε από το σημείο Α στο σημείο Β. Το Ford Focus ST-Line ήρθε να μας το θυμίσει ξανά, προσθέτοντας ουσία, απολαυστική οδήγηση και ευεξία. Είναι όμορφο, διακριτικά σπορτίφ, έχει χαρακτήρα, ζωντανό τράβηγμα και πλούσιο εύρος απόδοσης, ενθουσιώδες –παραδοσιακά σημείο αναφοράς για την κατηγορία- στήσιμο, επικοινωνιακό σύστημα διεύθυνσης, ένα σαφές και θετικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, μια προσεκτικά μελετημένη, άνετη, μα συνάμα εστιασμένη στον οδηγό, θέση οδήγησης και μπόλικες ειδοποιείς διαφορές έναντι των λοιπών εκδόσεων του Focus, μέσα και έξω. Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό θυμίζει κάτι από ST χάρη στα διακοσμητικά στα μαρσπιέ των θυρών με τα λογότυπα ST-Line, τα πεντάλ αλουμινίου, το δερμάτινο τιμόνι με τις γκρι ραφές, τον επιλογέα ταχυτήτων με επένδυση αλουμινίου, τα καθίσματα με τις κόκκινες ραφές, αλλά και την οροφή με τη σκούρα επένδυση. Εξωτερικά, ένα spoiler στο χρώμα του αλουμινίου μπροστά, οι προβολείς ομίχλης με τα σκούρα πλαίσια, η μαύρη μάσκα, τα διακριτικά ST-Line στα φτερά, το σκούρο φινίρισμα περιμετρικά των πλευρικών παραθύρων, τα side skirts, οι 17άρες ζάντες αλουμινίου σε Rock Metallic Grey απόχρωση, η μεγάλη αεροτομή και ο διαχύτης πίσω προϊδεάζουν για μία ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης. Το Focus ST-Line εκπληρώνει και με το παραπάνω τα υποσχόμενα, ξεπερνά τις προσδοκίες σε όλους τους τομείς, δίνοντας τέλος στην αναζήτηση ενός driver’s car με ρεαλιστικά κριτήρια…

 

The looks and more

Κινητήριος δύναμη της entry level έκδοσης του Focus ST-Line δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τον εξαιρετικό, πολυβραβευμένο, 3κύλινδρο EcoBoost των 999cc, 125Ps και 17,3kgm (που φτάνει τα 20,4kgm σε φάση overboost). Ο μικρότερος κινητήρας της οικογένειας των EcoBoost, που λανσαρίστηκε το 2012 με το Ford Focus, συναντάται σήμερα σε 10 ακόμα μοντέλα της Ford, έχοντας μέχρι σήμερα αποσπάσει τις διακρίσεις του Καλύτερου Νέου Κινητήρα το 2012, του International Engine Of The Year τις χρονιές 2012, 2013 και 2014, του καλύτερου κινητήρα κάτω του 1lt για 5 συνεχόμενες χρονιές (2012-2016), καθώς και τη διάκριση International Paul Pietsch Award 2013 στη Γερμανία για τις τεχνολογικές του καινοτομίες, το Dewar Trophy του Royal Automobile Club στη Βρετανία και το Breakthrough Award από το περιοδικό Popular Mechanics στις ΗΠΑ. Σημειώστε, επίσης, ότι η Ford είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, που έχει κερδίσει βραβείο στο 10 Best Engines της Ward για 3κύλινδρο κινητήρα! Οι -περισσότεροι από 200- μηχανικοί και σχεδιαστές των κέντρων έρευνας & εξέλιξης της Ford στις πόλεις Aachen και Merkenich στη Γερμανία και Dagenham και Dunton στη Βρετανία, που αφιέρωσαν πάνω από 5 εκατομμύρια ώρες στην εξέλιξη του 1.0lt EcoBoost, θα πρέπει να είναι πολύ υπερήφανοι. Ο μικρός 3κύλινδρος, που, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, χωρά στο χώρο χειραποσκευών ενός αεροπλάνου, αποδίδει το maximum της ροπής του ήδη από τις 1.400rpm και το διατηρεί μέχρι και τις 5.000rpm, εξασφαλίζοντας στο ST-Line δυνατό τράβηγμα ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο, με ανεπαίσθητη υστέρηση απόδοσης της ροπής και της δύναμης. Η φτερωτή του υπερσυμπιεστή καυσαερίων χαμηλής αδράνειας περιστρέφεται έως και με 248.000rpm, ενώ η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα επιτρέπει ένα overboost διάρκειας 15sec, γι’ ακόμα πιο ασφαλείς προσπεράσεις. Ο 1.0 EcoBoost, το λιλιπούτειο αυτό μηχανολογικό διαμάντι, έχει επιπλέον να επιδείξει άμεσο ψεκασμό καυσίμου με μπεκ 6 οπών και πίεση ψεκασμού, που φτάνει έως και τα 150bar, συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής, πολλαπλή εξαγωγής ενιαία με την κυλινδροκεφαλή, ειδικά σχεδιασμένη τροχαλία στροφάλου και βολάν, καθώς και εξελιγμένες βάσεις κινητήρα με στόχο τη ραφιναρισμένη λειτουργία. Διαθέτει έμβολα με ειδική αντιτριβική επίστρωση, ελατήρια χαμηλής τάσης, τσιμούχες στροφάλου χαμηλής τριβής και ιμάντα χρονισμού εμβαπτισμένο μέσα στο λάδι, ενώ μία αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής προσαρμόζει τη λίπανση στις εκάστοτε απαιτήσεις και βελτιστοποιεί την πίεση για μικρότερη κατανάλωση. Το Focus ST-Line, με τον 1.000άρη EcoBoost των 125Ps, κάνει το 0-100km/h σε 11,3sec, φτάνει τα 193km/h τελική, εκπέμπει  114 gr/km CO2 και καταναλώνει 4,7lt/100km, έως και 20% λιγότερο έναντι ενός μεγαλύτερου κυβισμού, αντίστοιχης απόδοσης, ατμοσφαιρικό κινητήρα.   

 

Driving Pleasure on a Budget

Τα οχήματα Ford, που εφοδιάζονται με τον 1.0 EcoBoost, διατίθενται σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Ένα στα πέντε Ford, που πωλούνται στις 20 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της μάρκας, εφοδιάζονται με 1.0 EcoBoost, με τα Ευρωπαϊκά εργοστάσια της Ford στην Κολωνία και στην Κραϊόβα της Ρουμανίας να κατασκευάζουν ένα νέο κινητήρα EcoBoost κάθε 42 δευτερόλεπτα! Συνδυάζοντας τον 1.0 EcoBoost με πιο σφικτή και χαμηλότερη -κατά 10mm- ανάρτηση τονίζεται περαιτέρω ο ήδη οδηγοκεντρικός προσανατολισμός του Focus, με επιπλέον bonus τη σπορτίφ εμφάνιση της έκδοσης ST-Line, παραπέμποντας στις γρηγορότερες εκδόσεις του μοντέλου. Το Ford Focus ST-Line συνδυάζει με μοναδικό τρόπο την άνεση και την ποιότητα κύλισης, χωρίς να αφήνει παραπονεμένο τον ενθουσιώδη οδηγό. Το σύνολο τιμόνι-ανάρτηση-πλαίσιο του Ford Focus ST-Line σου εμπνέει απλόχερα εμπιστοσύνη, όταν κινείσαι με υψηλές ταχύτητες σε δρόμους με συνεχείς στροφές, ακόμα και όταν η ποιότητα της ασφάλτου είναι κακή. Ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης παραμένει στα γνωστά -κορυφαία για την κατηγορία- επίπεδα, περιλαμβάνοντας ESC και ESP, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, 6 αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής), καθώς και κλιματισμό, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, cruise control και το Ford SYNC 2 με οθόνη αφής 8in και φωνητικό έλεγχο, που επιτρέπει το χειρισμό των συστημάτων ελέγχου πλοήγησης, ψυχαγωγίας και κλιματισμού του αυτοκινήτου με φωνητικές εντολές. Η νέα, οδηγοκεντρική έκδοση ST-Line του Ford Focus προσφέρεται με τους 1.0 EcoBoost 125Ps, 1.5 EcoBoost 180Ps και 1.5 TDCi 120Ps, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο Durashift 6 σχέσεων και τιμές, που ξεκινούν από τα €18.492 με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια.   

ΤΕΧΝΙΚΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ford Focus ST-Line 1.0 EcoΒoost 125Ps

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71,9 x 82,0

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος Ψεκασμός, turbo 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 125/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 17,3-20,4 (overboost)/1.400-4.500

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 (Km/h) 11,3

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (Km/h) 193

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,7

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 114gr/km

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων Control Blade, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω:  Δίσκοι 

 

Αρθρογράφος

 

Abarth 2400 Coupé Allemano

Abarth 2400 Coupé Allemano

Δίπλα στα θρυλικά αγωνιστικά του αυτοκίνητα που κατέκτησαν εκατοντάδες νίκες και ρεκόρ, ο Carlo Abarth δημιούργησε και μια σειρά εξαιρετικά κομψών GT ...