Ford Mustang Mach-E X RWD 294Ps
Range axiety τέλος
Ναι, καλά διάβασες. Αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η υπολειπόμενη αυτονομία του δεν πρόκειται να σε προβληματίσει ποτέ. Μόνο και μόνο μπαίνοντας και κοιτώντας τον μικρό ψηφιακό πίνακα θα δεις -ανάλογα με την προηγούμενη κατανάλωση ενέργειας- μία τιμή γύρω στα 570-590km. Βλέπεις δεν είναι μόνο η μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 98,8kW (91kW ωφέλιμα) αυτή που κάνει τη διαφορά στην πισωκίνητη Mustang Mach-E, είναι και η κορυφαία διαχείριση ενέργειας αφού ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο πολύ δύσκολα θα περάσεις τις 20-21kWh/100km (με ταχύτητες μέχρι 130km/h, από εκεί και πάνω η κατάσταση ξεφεύγει κάτι που ισχύει με όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα), ενώ στην καθημερινότητα μέσα στην πόλη βλέπεις πολύ άνετα τιμές γύρω στα 14-16kWh/100km εκμεταλλευόμενος και το πρόγραμμα One Pedal με το πιο έντονο φρενάρισμα-ανάκτηση ενέργειας. Στην πραγματικότητα, βγάζεις πανεύκολα τις μετακινήσεις μίας ολόκληρης εβδομάδας και μόνο αν κινείσαι συχνά σε Αττική Οδό/Εθνική Οδό θα χρειαστεί να καταφεύγεις σε φορτιστή μία φορά τη βδομάδα. Με τον on-board φορτιστή 11kW και με AC wallbox ισχύος 11kW χρειάζεται 9,5 ώρες για να φορτίσει πλήρως, ενώ αν χρησιμοποιήσετε ταχυφορτιστή DC (o on-board δέχεται έως 150kw) η πισωκίνητη Mustang με την μεγάλη μπαταρία μπορεί να αναπληρώσει σε 45min το 80% του επιπέδου φόρτισης, με κάθε 10λεπτο να επαρκεί για 110-120km αυτονομίας. Για φόρτιση με απλό οικιακό ρεύμα, ξεχάστε το, το τεράστιο battery pack απαιτεί περίπου 35 ώρες.
Full Digital
Η μπαταρία της Mustang Mach-E βρίσκεται στο κάτω μέρος της πλατφόρμας, παρέχοντας εξαιρετικό χώρο για τους επιβάτες και για τις αποσκευές τους. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.984mm, σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ, έχουν σαν αποτέλεσμα να βολεύονται άνετα 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών 402lt σίγουρα δεν εντυπωσιάζει για τα δεδομένα της κατηγορίας, διαθέτει όμως διπλό πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης, ενώ στο μπροστινό καπό κρύβονται επιπλέον 81lt αποθηκευτικού χώρου.
Σε αντίθεση με την σχεδίαση του εξωτερικού που αντλεί έμπνευση από το θρυλικό pony-car της Ford, το εσωτερικό της Mach-E δεν έχει πολλά κοινά με το σπορ coupe Mustang. Το μινιμαλιστικό από διακόπτες ταμπλό φιλοξενεί τον καλαίσθητο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2in που διαθέτει τις απολύτως βασικές πληροφορίες για τον οδηγό (επίπεδο φόρτισης, αυτονομία, πληροφορίες για το σύστημα πλοήγησης κ.λπ.) και «κυριαρχείται» από μια τεράστια κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 15,5in. Το γρήγορο σε αντιδράσεις infotainment SYNC 4 της Ford επιτρέπει την εξατομίκευση 80+ ρυθμίσεων του οχήματος, με φωνητικές εντολές σε 15 γλώσσες, οπότε μπορείς να ελέγχεις τα πάντα, από τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέχρι το περιβάλλον της καμπίνας και τις κλήσεις από το κινητό σου.
Ένα αιωρούμενο υποβραχιόνιο στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει την αποθήκευση ορισμένων αντικειμένων ανάμεσα στους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων. Υπάρχουν επίσης πολλά χαρακτηριστικά που προσθέτουν πόντους στην άνεση και την πολυτέλεια, όπως ο προσαρμόσιμος ατμοσφαιρικός φωτισμός, τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι, η ασύρματη φόρτιση Smartphone, η πανοραμική ηλιοροφή και πολλά άλλα. Το δέρμα επικρατεί στις επενδύσεις, με αποτέλεσμα κάθε σημείο που ακουμπάς να σου δίνει την αίσθηση της υψηλής ποιότητας.
Μοιάζει με SUV...
...αλλά δεν συμπεριφέρεται σαν SUV. Δεν περιμένεις από ένα crossover με απόσταση απόσταση από το έδαφος 145mm και βάρος 2,1 τόνους να έχει «τέτοια» συμπεριφορά στις στροφές. Η πισωκίνητη Mustang Mach-E έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, κάτι που επέτρεψε κατανομή βάρους πολύ κοντά στο 50-50%, με αποτέλεσμα αυξημένη πρόσφυση στα πίσω ελαστικά, αφήνοντας τους μπροστινούς τροχούς πιο «ελεύθερους» από βάρος για να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα, το στρίψιμο. Ελαφρύτερη κατά 100kg και καλύτερα ζυγισμένη από την τετρακίνητη με τα δύο μοτέρ και τα 351Ps, η «μικρή» Mach-E με τα 294Ps παρότι υπολείπεται σημαντικά σε ροπή (59,1kgm έναντι 43,8kgm) «τρώει» 1sec στο 0-100km/h (5,1s έναντι 6,2s), όμως στην κίνηση οι διαφορές στις εντολές του γκαζιού είναι μικρές. Η πισωκίνητη Mach-E συνεχίζει να πηδάει μπροστά σαν τρομαγμένος βάτραχος κάθε φορά που πατάς δυνατά το γκάζι. Όλα αυτά μέχρι τα 110-120km/h, αφού από εκεί και έπειτα ο ρυθμός επιτάχυνσης πέφτει αισθητά (τα μόνα ηλεκτρικά που έχουμε δοκιμάσει μέχρι τώρα και έχουν «πεισματική άρνηση» στο συγκεκριμένο φαινόμενο είναι το Volvo C40/XC40 P8, η Porsche Taycan 4S και η BMW i4 M50).
Το τιμόνι της είναι μία αναπάντεχη έκπληξη. Συνήθως τα ηλεκτρικά έχουν μέτρια αίσθηση, κάτι που ισχύει και για την συντριπτική πλειοψηφία των SUV. Θεωρητικά λοιπόν, ο συνδυασμός δηλαδή και των δύο (ηλεκτρικό+SUV) θα έπρεπε να έχει εντελώς αδιάφορο και χωρίς καμία αίσθηση τιμόνι. Όχι αν το έμβλημα του είναι το «αδάμαστο άλογο». Οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει τρομερή δουλειά στο στήσιμο. Το τιμόνι είναι γρήγορο, με σωστό βάρος, αρκετή -αλλά όχι υπερβολική- πληροφορία και παρά την ύπαρξη τεχνητού feeling, καταλαβαίνεις πάντα τι συμβαίνει με τους μπροστινούς τροχούς. Δεν έχει το τρομερό πλεόνασμα πρόσφυσης που σου δίνει η τετρακίνητη, όμως ακόμα και όταν ο Κουσκούτης ζήτησε να το πιέσω αρκετά σε στροφή, δεν με προβλημάτισε ποτέ. Ακόμα και αν πιέσεις πολύ το μπροστινό του, η υποστροφή είναι εύκολα ελεγχόμενη, με το ESP να παίζει εξαιρετικό «τσιλιαδόρο» ακόμα και αν το βγάλεις εντελώς. Σε αφήνει να γλιστρήσεις ελάχιστα και πολύ φιλικά, προκειμένου να σε διασκεδάσει, κρατάει όμως πεισματικά μικρή γωνία στην ουρά. Αυτά τα χαρακτηριστικά ισχύουν σε μεγάλο βαθμό και στα 3 προγράμματα οδήγησης: Active, Whisper και Untamed, αλλά το πρώτο είναι σίγουρα το καλύτερο και πιθανότατα είναι η λειτουργία στην οποία θα περάσετε τον περισσότερο χρόνο. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ή μαγνητικά αμορτισέρ δεν υπάρχουν, αφήνοντας αυτό το προτέρημα μόνο στην κορυφαία έκδοση GT. Τα παθητικά αμορτισέρ έχουν αρκετά σφιχτή ρύθμιση, παρέχουν όμως ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, με την συμβολή των ελαστικών με ψηλό προφίλ (225/60) τα οποία σου επιτρέπουν να περνάς «αέρα-πατέρα» από τις τυπικές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.
Εν κατακλείδι
Όσο και αν συνεχώς προστίθενται νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, η ηλεκτρική Mustang είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς πολύ εύκολα να προτείνεις. Έχει όμορφο και ξεχωριστό design, ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο εσωτερικό, είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά που απολαμβάνεις την οδήγηση τους σε σβέλτο ρυθμό και διαθέτει κορυφαίο σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Έχοντας οδηγήσει όλες τις εκδόσεις Mustang Mach-E, μπορώ να πω ότι αυτή είναι η καλύτερη. Από τη στιγμή που -με απόσταση από το έδαφος 145mm- δεν μπορεί να αποτελέσει πραγματικό SUV, η τετρακίνητη έκδοση προσφέρει μικρή διαφορά σε επίπεδο επιδόσεων και στην πραγματικότητα αν δεν έχεις μεγάλη ανάγκη (περιστασιακή μετακίνηση σε χώμα, λάσπη, χιόνι κ.λπ.) την επιπλέον πρόσφυση που μπορεί να παρέχει, τα 600km αυτονομίας είναι νούμερο που μπορεί να πλησιάσει μόνο η συγκεκριμένη έκδοση έκδοση με την Extended Range μπαταρία. Επιπλέον γλυτώνεις 6.182 ευρώ (€69.996 έναντι €76.178).
Τιμή βασικής έκδοσης Mustang Mach-E 75kWh RWD 269Ps Style: €63.779
Τιμή έκδοσης δοκιμής Mustang Mach-E 98kWh RWD 294Ps Premium: €69.996
Μας Άρεσε (+)
Design
Επιδόσεις
Διαχείρηση ενέργειας
Αυτονομία
Οδηγική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
Δεν μας άρεσε (-)
Τιμή
Χρόνος φόρτισης σε οικιακή παροχή
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
Θέση: Πίσω
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα: 91kWh ωφέλιμα (Extended Range)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 362x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8,5Jx18in
Ελαστικά: 225/60
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.712
Πλάτος (mm): 1.881
Ύψος (mm): 1.597
Μεταξόνιο (mm): 2.984
Βάρος (kg): 2.085
Χώρος αποσκευών (lt): 402 (+81) - 1.420
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 294
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 43,8
0-100km/h (sec): 6,2
Τελική ταχύτητα (km/h): 180 (Ηλ. περιορισμένη)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km): 16,3kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km): 17,2kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km): 610
Δοκιμής (km): 560
<SCRIPT language='JavaScript1.1' SRC="https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N9166.1868620.POWERMAG.GR/B29532776.367019715;dc_trk_aid=557551418;dc_trk_cid=188223299;ord=[timestamp];dc_lat=;dc_rdid=;tag_for_child_directed_treatment=;tfua=;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755};ltd=;dc_tdv=1?" attributionsrc ></SCRIPT>
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα σχεδίασης, την άνεση και τις θρυλικές επιδόσεις στην οδήγηση. Στην πιο φρέσκια του ε...