Gran Turismo 7
PLATFORM: PS4, PS5
ΔΙΑΘΕΣΗ: SONY HELLAS www.sony.gr
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: 430+
Παίκτες: 1-2 (Έως 20 Online)
Long Awaited
Το PlayStation έχει να επιδείξει πολλούς τίτλους οι οποίοι διατηρούνται εδώ και δεκαετίες. Ένας από τους ελάχιστους exclusive όμως που δημιουργήθηκε από τη γενέτειρα της πρώτης κονσόλας και που συνεχίζει μέχρι και σήμερα είναι το Gran Turismo. Το δημοφιλές racing game της Polyphony Digital ξεκίνησε την πορεία του το 1997 στο PS1 φέρνοντας επανάσταση στο είδος των racing games με τα εξαιρετικά για την εποχή 3D-textured γραφικά 140 πραγματικών μοντέλων. Έκτοτε το GT έχει λανσαριστεί σχεδόν σε όλες τις κονσόλες της Sony, με αποτέλεσμα να έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 85 εκατομμύρια αντίτυπα. Η σειρά έφτασε στο απόγειο της δόξας της στα Gran Turismo 4 και 5, την τελευταία δεκαετία όμως η ομάδα του Kazunori Yamauchi έδειξε ότι είχε χάσει τον δρόμο της με τα μετριοπαθή Gran Turismo 6 και Gran Turismo Sport.
Το Gran Turismo 7 έρχεται 25 χρόνια μετά και επιδιώκει να επαναφέρει τον ενθουσιασμό των racing fans, αποτελώντας τον πρώτο τίτλο της σειράς που θα είναι διαθέσιμος και σε next-gen hardware που δεν είναι άλλο από το PlayStation 5.
Η καταπληκτική εισαγωγή παρέχει ένα ευχάριστο μάθημα για την ιστορία της αυτοκίνησης μέσα από μια συρραφή πραγματικών videos και έπειτα καταλήγει σε in-game πλάνα του παιχνιδιού που πολλά είναι καλύτερα και από την πραγματικότητα. Η απόδοση των αυτοκινήτων είναι κυριολεκτικά αποστομωτική, με τρομερή προσοχή ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Χωρίς υπερβολή το Gran Turismo 7 έχει τα καλύτερα γραφικά που έχετε δει ποτέ σε racing game, ενώ οι αυξημένες ικανότητες του PS5 -με το ray tracing- θα σας σοκάρουν με τις αντανακλάσεις, την απόδοση του ουρανού, με τα σύννεφα να επηρεάζουν το φως σε πραγματικό χρόνο, το αληθοφανές εφέ της βροχής, τις εναλλαγές του φωτός (όταν βγαίνεις από ένα τούνελ νιώθεις ότι οδηγείς στην πραγματικότητα), ενώ πολύ σπάνια πέφτει κάτω από τα 60 frames ακόμα και σε 4K ανάλυση! Μιλάμε για οπτική πανδαισία. Η έκδοση του PS4 βρίσκεται αναμφίβολα ένα επίπεδο κάτω στον οπτικό τομέα, με τον αριθμό των καρέ να ανεβοκατεβαίνει συχνά, καθώς η μηχανή των γραφικών πασχίζει να κινήσει τα πάντα στην οθόνη με σωστούς ρυθμούς, ενώ οι αντανακλάσεις και οι φωτοσκιάσεις είναι σίγουρα λιγότερα εντυπωσιακές από την έκδοση του PS5.
Μόλις ολοκληρωθεί η εισαγωγή, το καλωσόρισμα έρχεται με το Music Rally, ένα νέο mode όπου προσπαθείς να φτάσεις όσο πιο μακριά γίνεται μέχρι να ολοκληρωθεί το μουσικό κομμάτι προκειμένου να εγκλιματιστείς στο κατά πόσο συμμετέχει το τηλεχειριστήριο DualSense στη διαδραστικότητα. Έπειτα περνάμε στην καφετέρια που αποτελεί το κεντρικό hub του παίκτη. Από εκεί αναλαμβάνετε διάφορα tasks, καθένα από τα οποία αποσκοπεί να σας μυήσει στον κόσμο της αυτοκίνησης και στις τεχνικές της αγωνιστικής οδήγησης. Η πρόοδος του παίκτη μεταφράζεται σε συλλογή νέων οχημάτων, ξεκλείδωμα νέων modes, πιστών, πρωταθλημάτων κλπ.
Η χαρά του...customizing!
Gran Turismo χωρίς διπλώματα δεν υφίσταται, οπότε όλες οι «δοκιμασίες» -που έχουμε μοχθήσει σαν teenagers να πάρουμε χρυσό σε όλα τα Licenses- του παρελθόντος επιστρέφουν, ενώ επιστρέφει και η ενότητα με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που επιβάλλει καθημερινή επίσκεψη για να βρεις το αγαπημένο σου σαραβαλάκι που σαν άλλος Vin Diesel θα το μετατρέψεις σε 10sec car! Πώς; Μα με το section που είχε λείψει σε όλους μας: το συνεργείο GT Auto! Η αλλαγή λαδιών και το πλύσιμο είναι οι πιο επιδερμικές αλλαγές που μπορείς να κάνεις, αφού πλέον μπορείς να αλλάξεις το bodykit προσθέτοντας αεροδυναμικά βοηθήματα, να αλλάξεις ζάντες αλουμινίου μέχρι και να κάνεις ανακατασκευή του μοτέρ. Εκτός από τη συντήρηση όμως επανέρχεται και η πολυπόθητη ενότητα της βελτίωσης του κάθε οχήματος, με τη λίστα να είναι κάπως πιο περιορισμένη από το παρελθόν, όμως ακόμα και έτσι να ικανοποιεί απόλυτα τον Power παίκτη! Φιλτροχοάνες, χταπόδια, εκκεντροφόροι, τουρμπίνες, intercoolers, coilovers, τακάκια, συμπλέκτες και διαφορικά είναι όλα εδώ και χωρισμένα σε 5 ενότητες. Κάθε αλλαγή που κάνει ο χρήστης στο αυτοκίνητο έχει πραγματική επίδραση τόσο στη λειτουργία του όσο και στη συμπεριφορά του και εδώ πρέπει να δοθούν εύσημα στην ομάδα του Yamauchi.
Hitting the apex
Η λίστα οχημάτων ξεπερνάει τα 430 και με κάθε update προστίθενται και μερικά νέα. Κλασικά οχήματα από το παρελθόν της σειράς επιστρέφουν, παρέχοντας μεγάλες δόσεις νοσταλγίας στους μεγαλύτερους gamers, με το lineup να τείνει λίγο περισσότερο προς τα μοντέλα της Ιαπωνίας. Υπάρχουν βέβαια σημαντικές ελλείψεις ιδιαίτερα από ευρωπαϊκά μοντέλα της τελευταίας 6ετίας, ωστόσο αυτό είναι κάτι που λίγοι θα μετρήσουν ως σημαντικό ατόπημα.
Περνάμε τώρα στο πιο σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού. Τον χειρισμό και τα driving physics. To Gran Turismo 7 δεν είναι 100% Racing Simulator, κάτι που θα αποθάρρυνε τους μη έμπειρους χρήστες και διατηρεί μία καλή ισορροπία μεταξύ Simulator και Arcade, ικανοποιώντας τόσο τον έμπειρο όσο και τον νέο χρήστη. Τα driving physics είναι βελτιωμένα όχι όμως σε υπερθετικό βαθμό. Η υποστροφή είναι εξαιρετικά αποτυπωμένη όσο και το πέρασμα πάνω από τα κερμπ, με το κάθε αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται πραγματικά διαφορετικά ανάλογα με τον τύπο της μετάδοσης, την ισχύ, την αεροδυναμική απόδοση και φυσικά τον τύπο των ελαστικών. Η απώλεια πρόσφυσης, η έντονη επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα μεταφέρονται με μοναδικό τρόπο στο DualSense χειριστήριο με τις σκανδάλες που ελέγχουν το γκάζι και το φρένο να προσαρμόζονται συνεχώς σε πραγματικό χρόνο. Αυτό που συνεχίζει να απογοητεύει είναι ο έλεγχος της υπερστροφής όπου ειδικά σε ορισμένα πισωκίνητα μοντέλα το απότομο άνοιγμα της ουράς (snap oversteer) γίνεται με αφύσικο και κάπως εκνευριστικό τρόπο. Σίγουρα με μία τιμονιέρα το οδηγικό αποτέλεσμα θα είναι καλύτερο, όμως είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι παίκτες θα απολαύσουν το Gran Turismo 7 με χειριστήριο. Το μοντέλο ζημιάς είναι υπαρκτό για ακόμα μία φορά σε πολύ επιφανειακό επίπεδο, σημαντική βελτίωση όμως εντοπίσαμε στο AI των άλλων οδηγών, που για πρώτη φορά συμπεριφέρονται σαν χρήστες, άλλοτε πιέζουν λιγότερο, άλλοτε περισσότερο, ενώ κάποιες φορές υποπίπτουν και σε οδηγικά λάθη. Ο ηχητικός τομέας έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Κάθε κινητήρας έχει τον δικό του ήχο που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, ενώ δεν λείπουν και τα σκασίματα όταν το μοτέρ ζεσταθεί αρκετά.
Η έβδομη σειρά του Gran Turismo παρουσιάζεται πιο όμορφη και ώριμη από ποτέ. Η μεγάλη ποικιλία στα αυτοκίνητα, στις πίστες, στα modes και στις παραμετροποιήσεις θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των racing fans (παλαιών και νέων) για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Thumbs Up:
Εξαιρετικά γραφικά (ειδικά σε PS5)
Πλούσιο περιεχόμενο
Λεπτομερείς πίστες
Επιστροφή πραγματικού customization
Multiplayer για όλα τα γούστα
Πληροφορίες για την ιστορία των αυτοκινήτων
Ρεαλιστικός χειρισμός
Thumbs Down:
Μικρή βελτίωση σε driving physics
Υπερβολικό “snap oversteer”
Σχεδόν ανύπαρκτες εμφανισιακές ζημιές
Μόνιμη σύνδεση στο ίντερνετ
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Volkswagen TiguanR είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με τιμή που ξεκινάει από τα €67.250.