Honda Civic Type-R EP3 Rotrex 396Ps
One 4 all…
Οι εποχές έχουν αλλάξει. Ριζικά, δραστικά και, ενίοτε έως πολύ συχνά, δραματικά. Η πολυτέλεια της κατοχής και αντίστοιχης χρήσης των «sunday cars», «track day cars», «project cars», εάν δεν έχει ήδη περάσει ανεπιστρεπτί, θα πρέπει πλέον και επιπλέον να καλύπτει και αυτή του «everyday car». Και ιδού το ερώτημα: μπορείς άραγε να έχεις ένα αυτοκίνητο για να πηγαίνεις στην δουλειά, στο super market, στις καλοκαιρινές σου διακοπές, να καίει 8lt/100km, να το δίνεις στους φίλους σου, να βγάζει 400Ps, να «λυσσάει» μέχρι τις 9.000rpm και να... φλερτάρει με χαμηλά 13άρια στα dragster? Ναι, μπορείς. Αρκεί να αγοράσεις ένα Honda Civic Type-R EP3, για αρχή...
Sleeper…
Το Type-R του Νίκου, εκ πρώτης όψεως, πιό πολύ θα σου κινήσει την περιέργεια επειδή είναι λευκό -Frosty White για την ακρίβεια, παρά για κάτι άλλο. Φοράει τις «μαμά» ζάντες, τα «μαμά» φρένα (με τακάκια Carbotech), δεν είναι χαμηλωμένο, αλλά φοράει ανάρτηση, και το σχετικά ήσυχο τελικό σε προϊδεάζει για βελτίωση πρώτου σταδίου -στην καλύτερη περίπτωση. Έλα όμως που σου φυλάει την «χειρότερη» με τα καλά κρυμμένα +200Ps του Κ20Α! Αυτό άλλωστε είχε εξαρχής στο μυαλό του ο Νίκος όταν το 2005 αγόρασε το Civic, να το μετατρέψει από hot hatch σε κάτι αρκετά πιο… καυτερό! Κάπου στην πορεία βέβαια, μεσολάβησαν γύρω στα 75.000km «γνωριμίας» προτού στην παρέα των δύο προστεθεί και ένας τρίτος, ο κομπρέσορας της Rotrex. Κρίνοντας από την ιδιοσυγκρασία του Νίκου, είμαι σίγουρος ότι και στην πρώιμη ατμοσφαιρική του μορφή, το Civic-άκι θα είχε χορτάσει... ξύλο! Σωστά και δικαιολογημένα λοιπόν, ο Νίκος το «πήρε» όλο από την αρχή. Κάτω λοιπόν όλα τα μηχανικά μέρη, ράψιμο-ενίσχυση της καρότσας, φανοποιία, βάψιμο μέσα-έξω, και «φρεσκάρισμα» του μοτέρ με αντικατάσταση όλων των αναλλώσιμων εσωτερικά κινούμενων μερών του Κ20Α, με καινούρια ΟΕΜ ανταλλακτικά. Άρα, στην ουσία μιλάμε για ένα «κλειστό» Κ20Α μοτέρ, με ΟΕΜ φλάντζα κυλινδροκεφαλής και μόνη επέμβαση το ρεκτιφιέ που υπέστη η κυλινδροκεφαλή από το ρεκτιφιέ ΟΤΕΜ και το valvetrain -βαλβίδες και διπλά ελατήρια βαλβίδων- που πλέον φέρουν την υπογραφή της Supertech.
Time to meet the Rotrex…
Κύριος υπαίτιος των +200Ps του λευκού Type-R του Νίκου, δεν είναι άλλος από το Supercharger Kit της Rotrex για τον Κ20Α, με κωδικό C3094. Είναι ο μεγαλύτερος της «οικογένειας» των C30 υπερσυμπιεστών, με ταχύτητα περιστροφής της φτερωτής έως και 100.000rpm, εφαρμογή σε κινητήρες 1.8-3.0lt και απόδοση έως 425Ps. Όπως καταλαβαίνετε, στην περίπτωση μας δουλεύει σχεδόν στο 100%. Το κιτ περιλαμβάνει τον κομπρέσορα, την βάση στήριξης, τις τροχαλίες, τον ιμάντα, καθώς και όλα τα παρελκόμενα του συστήματος ψύξης (ψυγείο λαδιού, σωληνώσεις, δοχείο και φίλτρο λαδιού). Όσον αφορά τα περιφερειακά, ο εισερχόμενος αέρας φιλτράρεται από μια φιλτροχοάνη της ελληνικής DNA και καταλήγει στην, επίσης ΟΕΜ, πεταλούδα γκαζιού μέσω ενός custom i/c με διάμετρο σωληνώσεων 70mm, ενώ ένα από τα λίγα εργοστασιακά εξαρτήματα που δεν συναντάς πια σε αυτό το Type-R είναι το ψυγείο νερού. Αυτό, λόγω διαστάσεων, αντικαταστάθηκε με το αντίστοιχο ενός «αδελφού» Civic Vti MY 1998.
Η 4άδα των μπέκ της Precision, παροχής 550cc/min, και η Walbro 255lt/hr αντλία βενζίνης, τροφοδοτούν τον Κ20Α, ο οποίος ελέγχεται από τον «άγραφο» της Hondata που προγραμμάτισε ο Νίκος Κούτρας - HondaTuning.gr. Οι νέες, σκληρότερες, βάσεις του μοτέρ είναι της DC και, μαζί με το engine dumper της Spoon, παλεύουν να συγκρατήσουν το μοτέρ. Της DC Sports είναι και η 4-2-1 πολλαπλή εξαγωγής, που συνεχίζει σε μια 76άρα εξάτμιση με μεσαίο και τελικό καζανάκι, κατασκευής Δανελάτου.
Εκτός από δύναμη, που χάρη στον Rotrex έχει μπόλικη (το dyno της Unlimited Exelixis έχει δείξει 396Ps/8.630rpm και 32,5kgm/8.580rpm), τι άλλο μας λείπει για να γράψουμε χρόνους? Λάστιχα, ανάρτηση/σωστό στήσιμο και μετάδοση που να αντέχει. Έχουμε και από αυτά και, πιο συγκεκριμένα, έχουμε Toyo Proxes R1R, το BR Series coilover kit της BC Racing, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με ποσοστό εμπλοκής 25% της OBX, βολάν αλουμινίου της Exedy και 6φτερο σετ δίσκο-πλατό της ίδιας εταιρίας. Νομίζω ότι είμαστε εντάξει και ότι μπορούμε να περάσουμε στο ζουμί της υπόθεσης. Βράδιασε άλλωστε, στην ευθεία μετρήσεων δεν υπάρχει ψυχή, η θερμοκρασία πέφτει συνεχώς και το VBOX III έχει βγει εδώ και ώρα από το βαλιτσάκι του...
Drag vs Road…
Το λευκό Type-R τρέχει -προς το παρόν- στην κατηγορία True Street 13. Καλύτερη επίδοση του το 0-400m σε 13,025sec, με ταχύτητα εξόδου 180km/h στην Θήβα. Το team της DNA Performance έχει έρθει σύσσωμο, από την φωτογράφηση ήδη. Το Civic έσκασε μύτη με 5 άτομα μέσα -είπαμε ένα αμάξι για όλα- 5 άτομα που φυσικά δεν θα έχαναν με τίποτα τις μετρήσεις! Στο parking-meeting point μας περιμένει άλλο ένα λευκό Civic Type-R, το EK9 του Νίκου Κούτρα. Αποβίβαση του «συρμού» Type-R EP3, σετάρισμα του VBOX III και πάμε για τις ρεπρίζ και την roll μέτρηση με 2α, από 60km/h.
Το «τάπερ» αναμενόμενα τις ξεπετάει σε χρόνο dt. O K20A ξυπνάει με ένα έντονο σκαλοπάτι στην απόδοση στις 3.500rpm και όσο ανεβάζει rpm, τόσο ο Rotrex ανεβάζει πίεση και δείχνει τα δόντια του. Το 80-110km/h σε 2,29sec με 3η και το 100-140km/h σε 4,26sec με 4η για Type-R με πλήρη εξοπλισμό δεν το βλέπεις και κάθε μέρα. Σκεφτείτε ότι «γυμνό», σε συνθήκες αγώνα, έχει μετρηθεί στα 1.237kg, άρα στην παρούσα φάση είμαστε αρκετά πάνω από τα 1.400kg! Ο Νίκος έχει μεγάλη εμπειρία στις εκκινήσεις και σίγουρα τρελή εμπιστοσύνη στην μετάδοση του Honda. Μετά τις μετρήσεις, απέκτησα και εγώ. Μιλάμε ότι το «ήπιε» κανονικά, κυνηγώντας τα νούμερα επιδόσεων των αγώνων dragster! Οι αποκλίσεις, δεδομένου των δουλεμένων Toyo και των συνθηκών πρόσφυσης δημόσιου δρόμου, είναι εντυπωσιακά μικρές. Το Civic με την «ψυχάρα», έγραφε σταθερά 5,5-6sec για το 0-100km/h και έβγαινε στο 400άρι με 13,7-13,8sec και 175+km/h. Revolver σας λέω, οπλίζεις και πυροβολείς ξανά και ξανά. Περιττό να σας πω ότι, αφού επιτέλους κάποια στιγμή κατάφερα να πείσω τον Νίκο να το λυπηθεί και να γυρίσουμε στο parking, οι 5 μαντράχαλοι «πήδηξαν» μέσα στο EP3 και φεύγοντας δεν δίστασαν στο πρώτο μόλις φανάρι να κάνουν και ένα πάτημα από στάση με τον δικάβαλο Κούτρα και το EK9 του. Πείτε μου, υπάρχει καλύτερος τρόπος να τελειώσει η μέρα σου από το να έχεις μπροστά σου δυο Type-R να σπινάρουν, να σκυλιάζουν, να κοφτιάζουν, να πετάνε φλογίδια και μαυρίλες απ’ τις μπούκες και να χάνονται στα σκοτάδια? Μπάαα…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by: DNA Performance Αγ.Δημήτριος - Μηχανικά/Φανοποϊία/Βαφές
|
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Unlimited Exelixis Μέγιστη ισχύς (Ps/ rpm) 396/8.630 Μέγιστη ροπή (kg.m/rpm) 32,5/8.580 | |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,03 0-80 4,61 0-100 6,03 0-120 7,45 0-140 8,90 0-160 11,52 0-180 13,71
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,93 100-140 2,95 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 3,52 100-140 4,26 5η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,31 100-140 6,74 6η ΚΜ/Η SEC 80-110 11,86 100-140 14,43 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,54 @ 50,59 60 4,82 @ 84,32 100 6,32 @ 104,93 200 9,22 @ 140,18 400 13,72 @ 180,09 | Rollμε 2α από 60km/h 60-160 7,75
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ταξίδι στο χρόνο ξεκινά από το 1906 και φτάνει μέχρι το σήμερα, όπου το ένδοξο παρελθόν της μάρκας συναντά το μέλλον της αυτοκίνησης.