Honda Civic Type R FN2 Turbo 500Ps
Ο Γιώργος Παπαρήγας έχει τον καλύτερο τρόπο να προβάλλει και να προωθήσει τη δουλειά του και την εταιρεία του. Κυκλοφορεί με ένα κόκκινο Honda Civic FN2 Type R Turbo, που από όποια πλευρά και να το κοιτάξεις, αγγίζει το τέλειο, αλλά το βασικότερο, εκτός από όμορφο και άριστα συντηρημένο, είναι και τρομερά γρήγορο!
Honda+turbo…
Τα έχουμε γράψει άπειρες φορές, αλλά θα συνεχίσουμε να το γράφουμε μέχρι να παγώσει η κόλαση. Ο συνδυασμός -performance- μοτέρ Honda και big turbo, απλά σκοτώνει! Στροφάρισμα στο Θεό, βαρβάτος όγκος καυσαερίων και το σπουλάρισμα των μεγάλων turbo είναι παιχνιδάκι γι’ αυτά τα μοτέρ. Ο Γιώργος από μικρό παιδί γούσταρε αθεράπευτα τη βελτίωση και όταν λέμε βελτίωση, δεν εννοούμε πετάμε ένα turbo πάνω στο μοτέρ και τέλος, τον ενδιέφερε το πώς θα κάνει το αυτοκίνητο να φρενάρει καλύτερα, πώς να στρίβει πιο γρήγορα και φυσικά πώς να έχει περισσότερη δύναμη. Αυτοί ήταν και ορισμένοι από τους λόγους που τον έκαναν να ψαχτεί, να στρωθεί και να διαβάσει -δουλεύοντας παράλληλα- για να καταλήξει έπειτα από μερικά χρόνια να ανοίξει τη δική του επιχείρηση, την Paparigas Tuning Specialist. Με άλλα λόγια έκανε το πάθος του πραγματικότητα!
Ήταν να μη γίνει η αρχή!
Από μικρό παιδί ο Γιώργος ήθελε ένα κόκκινο Civic FN2. Ε, μόλις μεγάλωσε και άνοιξε την εταιρεία του πήρε και ένα εργοστασιακό Civic Type R FN2. Φυσικά και δεν του έφταναν όμως τα 201Ps του δίλιτρου κινητήρα και ξεκίνησε αμέσως να το σκαλίζει. Σε πρώτη φάση έβαλε μία εισαγωγή της Injen, καθώς και μία aftermarket πολλαπλή εξαγωγής. Και μετά έναν κομπρέσορα της Jackson Racing, ολοκλήρωσε το σύστημα εξαγωγής και έβαλε και το κιτ ψεκασμού νερού-μεθανόλης της AEM, V2. Με αυτό το set-up έβγαλε 300Ps, τα οποία γρήγορα βαρέθηκε και ήθελε περισσότερα.
Οπότε τι κάνεις όταν θες παραπάνω; Βάζεις ένα μεγάλο turbo και ξεμπερδεύεις! Ειδικά αν το turbo είναι Garrett και έχει κωδικό GTX3076R Gen ΙΙ. Με κλειστό μοτέρ, τα 500 άλογα τα έχεις για πλάκα και το βασικότερο, αξιόπιστα! Ο Κ20Ζ4 που φοράει το FN2 έχει αποδεδειγμένα δείξει την αξία του όταν συνεργάζεται με ένα μεγάλο turbo, όπως η GTX3076R. Ο Γιώργος το μόνο που άλλαξε στο εσωτερικό του κινητήρα ήταν τα ελατήρια των βαλβίδων με διπλά, τα οποία μαζί με τα retainers είναι της Skunk2. Προφανώς η πολλαπλή εξαγωγής που είχε τοποθετήσει αρχικά, αλλάχθηκε με μία καινούργια κατασκευασμένη από την PPM Exhaust και πάνω της πατάει η GTX3076R και φυσικά το external wastegate της Turbosmart των 60mm. Στην άλλη πλευρά του μπλοκ, ο Γιώργος τοποθέτησε την καλύτερη δυνατή λύση σε ΟΕΜ πολλαπλή εισαγωγής, δηλαδή την RRC (από τα JDM Civic FD2), η οποία από μόνη της προσθέτει τουλάχιστον 10-15Ps, ενώ στην άκρη της μπήκε η μεγαλύτερη πεταλούδα γκαζιού της Spoon. Το πακέτο turbo το συμπληρώνει το intercooler της Vibrant, το οποίο χρησιμοποιεί σωληνώσεις που έφτιαξε η PPM Exhaust, καθώς και η σκάστρα 50mm της TiAL. Η PPM Exhaust έφτιαξε φυσικά και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής, διαμέτρου 76mm, το οποίο αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι, τα οποία συνθέτουν μία ιδανική ηχητική πανδαισία όταν φουσκώνει το turbo και ο Κ20 δουλεύει στα κόκκινα. Τα μπεκ που επιλέχθηκαν είναι της Grams, με παροχή 1.150cc/min και η αντλία βενζίνης που ανέλαβε να τα ταΐσει είναι μία ΑΕΜ, παροχής 340lt/hr.
Σειρά είχαν τα ηλεκτρονικά, με πρώτο και καλύτερο το boost controller της A’PEXi, το «κλασσικό» AVC-R, το wideband όργανο για τον έλεγχο του λόγου A/F της ΑΕΜ και η μονάδα Hondata Flashpro, με τον Γιάννη Κουραμπά, γνωστό και ως ef9_tuned, να αναλαμβάνει να κάνει τα παραπάνω να λειτουργήσουν όπως πρέπει, με την πίεση στο turbo να είναι ρυθμισμένη στη φάση του overboost στα 1,1bar και σταθερή στο 1bar. Στη μετάδοση, τώρα, κρατήθηκε το case από το εργοστασιακό κιβώτιο και αλλάχθηκαν οι σχέσεις με αυτές από το 5άρι σασμάν που προέρχεται από Honda Accord, στο οποίο τοποθετήθηκαν ελατήρια φουρκετών και επιλογέας από την Speed Factory, ενώ ο Γιώργος έχει προσαρμόσει το γκρουπ διαφορικού από το Civic FN2 Type R Championship White.
Ρε, τι φρένα είναι αυτά;
Είναι από τις ελάχιστες φορές που εντυπωσιάζομαι τόσο πολύ από φρένα σε αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε στο Power Automotive Magazine. Εδώ ο Γιώργος έχει δώσει πραγματικά ρεσιτάλ και όλα ξεκίνησαν όταν άκουσε μία εξωφρενική τιμή από αντίστοιχο συνεργείο φρένων, όταν απευθύνθηκε για να αλλάξει τα φρένα στο FN2 του. Μόλις άκουσε την τιμή έφυγε τρέχοντας και άρχισε να ψάχνεται με το τι θα βάλει και πώς θα το βάλει. Μπροστά, λοιπόν, ο Γιώργος έβαλε εξαπίστονες δαγκάνες Brembo, οι οποίες προέρχονται από Porsche Cayenne Turbo S και συνεργάζονται με δίσκους επίσης Brembo, διάστασης 350x32mm, ενώ πίσω χρησιμοποιήθηκαν οι εργοστασιακές δαγκάνες, με δίσκους Brembo 330mm. Φυσικά δεν χρειάζεται να πω ότι έχει σωληνάκια αεροπορικού τύπου και τακάκια Ferodo DS2500. Για να μπουν όλα τα παραπάνω, χρειάστηκαν αρκετά προβαρίσματα και δοκιμές, γιατί οι μηχανικοί της Porsche όταν ζήτησαν από την Brembo τις συγκεκριμένες δαγκάνες, ούτε που θα πέρναγε από το μυαλό τους ότι κάποιος παλαβός στην Ελλάδα θα τις έβαζε σε Type R FN2! Από τότε ο Γιώργος πήρε το κολάι και άρχισε τοποθετεί και πολυέμβολα kit φρένων σε βελτιωμένα Honda που αναλαμβάνει! Το δε αποτέλεσμα; Όταν χρειάστηκε να φρενάρουμε με 210km/h στο κοντέρ, κόντεψε να μου βγει το μυαλό από τη μύτη…
Μόνο ρολαριστές!
Ο Γιώργος κάνει αρκετές κόντρες, άλλωστε γι’ αυτό τον λόγο έφτιαξε το FN2 του, αλλά ποτέ από στάση. Το έχει ρυθμίσει έτσι που να ανοίγει μόνο από ρολαριστές, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν το μετρήσαμε και από στάση, το αντίθετο μάλιστα. Απλά παίζει να ήταν και η πρώτη φορά που ο Γιώργος άνοιξε από στάση με το αυτοκίνητό του! Γι’ αυτό και το 0-100km/h σε 6,35sec, αλλά και τα 13,69sec για το 400άρι, με τα πρώτα 18 μέτρα να γίνονται σε 2,81sec, δεν είναι νούμερα αντιπροσωπευτικά για τη δύναμη του αυτοκινήτου. Αν και τα 197,46km/h της ταχύτητας εξόδου μας λένε πολλά για την απόδοση του μοτέρ «στα ψηλά». Αντίθετα, με ρολαριστή 2α χρειαστήκαμε 6,53sec για το 60-160km/h και 7,6sec για το 100-200km/h.
Προσεγμένο φουλ!
Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση με το αυτοκίνητο του Γιώργου ήταν κάτι που από σπάνια έως ποτέ το συναντάς σε αυτοκίνητο βελτιωμένο στην Αθήνα. Ο χώρος του μηχανοστασίου ήταν τόσο καθαρός, που σου δίνει την εντύπωση ότι δεν κινείται σχεδόν ποτέ! Κάτι αντίστοιχο το είχαμε συναντήσει τόσο σε αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε στη Λάρισα όσο και στη Θεσσαλονίκη. Πέρα όμως της εμφάνισης, το Civic του Γιώργου κάνει σωστά τη δουλειά του. Τον έχει βγάλει ασπροπρόσωπο σε πολλά πατήματα και αποτελεί το καλύτερο δείγμα δουλειάς για την εταιρεία του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Σχέση συμπίεσης: 11:1
Skunk2 διπλά ελατήρια βαλβίδων
Skunk2 retainers
Garrett GTX3076R Gen ΙΙ turbo
Injen εισαγωγή αέρα
RRC πολλαπλή εισαγωγής
Vibrant intercooler
Turbosmart external wastegate 60mm
TiAL σκάστρα 50mm
A’PEXi AVC-R boost controller
Spoon πεταλούδα γκαζιού
Mugen τάπα ψυγείου
Spoon τάπα λαδιού
ΑΕΜ V2 water/methanol kit
PPM Exhaust σωληνώσεις intercooler
PPM Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm
Ef_9 tuned ECU remap μέσω Hondata FlashPro
Grams 1.150cc/min μπεκ ψεκασμού
ΑΕΜ 340lt/hr αντλία βενζίνης
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Accord κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων
SpeedFactory ελατήρια φουρκετών
SpeedFactory ελατήρια επιλογέα
FN2 Championship White μπλοκέ διαφορικό
ACT Extreme τετράφτερος συμπλέκτης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ
Depo Racing όργανα
ΑΕΜ wideband UEGO A/F meter
Mugen αεροτομή
ΤΡΟΧΟΙ
JR18 7.5Jx18in ζάντες
Nankang AR-1 225/40 εμπρός, ΝS2-R 225/40 πίσω ελαστικά
ΦΡΕΝΑ
Μπροστά: Ολοκληρωμένο kit φρένων με εξαπίστονες δαγκάνες Brembo και αεριζόμενους δίσκους 350x32mm,
Πίσω: Εργοστασιακές δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 330mm
Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου
Ferodo DS2500 τακάκια
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,78
0-80 5,22
0-100 6,35
0-120 7,61
0-140 9,03
0-160 10,31
0-180 12,10
0-200 13,95
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,81 45,76
60 5,23 80,10
100 6,76 107,77
200 9,58 148,77
400 13,69 197,46
ROLL ON
KM/H SEC
60-120 3,83
60-160 6,53
100-200 7,60
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Για 2η συνεχόμενη χρονιά, μία ιστορική μάρκα ανακηρύσσεται ως αυτή με την καλύτερη γκάμα SUV στις Η.Π.Α.