Honda CR-V 1.5VTEC CVT AWD 193Ps

Honda CR-V 1.5VTEC CVT AWD 193Ps

Comfortable Runabout Vehicle

Αυτό σημαίνουν τα αρχικά στο όνομα αυτού του Honda, που ειδικά σε αυτήν, την πέμπτη γενιά του, περιγράφουν απόλυτα την πραγματική του ιδιότητα. Πάντα βέβαια το CRV ήταν ένα SUV διαφορετικό από τα άλλα που με 9.5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1995 που πρωτοπαρουσιάστηκε, μάλλον δεν χρειάζεται πλέον να αποδείξει και πολλά. Ήδη βρίσκεται στο Top 10 των αυτοκινήτων µε τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, πρώτο μεταξύ των SUV και πλέον, όντας καλύτερο και μεγαλύτερο από ποτέ, κοιτάζει τον ανταγωνισμό από ψηλά. Η νέα γενιά βασίζεται στο πάτωμα του τελευταίου Civic, το οποίο είναι κατασκευασμένο με τεχνολογία Honda Advanced Compatibility Engineering, με 36% χάλυβα υψηλής αντοχής που του χαρίζει ένα πλαίσιο ελαφρύτερο μεν από του απερχόμενου CR-V, αλλά και κατά 35% ανθεκτικότερου στην κάμψη και κατά 25% στη στρέψη. Οι διαστάσεις του δεν έχουν αλλάξει αισθητά -αν και  δείχνει τεράστιο-, έχει μεγαλώσει το μεταξόνιο κατά 30mm (2.660mm) για ακόμα μεγαλύτερο χώρο στην καμπίνα από το -ήδη ευρύχωρο- απερχόμενο μοντέλο, έχει 561lt χώρο αποσκευών, ενώ για πρώτη φορά προσφέρει και τη δυνατότητα επταθέσιας διαμόρφωσης. Η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε κατά 35mm, φτάνοντας τα 201mm, χωρίς όμως να αλλάξει το κέντρο βάρους χάρη στη νέα πλατφόρμα που είχε ήδη χαμηλότερο. Η διάταξη της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων ονομάζεται Ε-Link και στηρίζεται σε δικό της πίσω υποπλαίσιο με μαλακά silent blocks, με αποτέλεσμα η άνεση της πίσω ανάρτησης και η μείωση των κραδασμών και του θορύβου να είναι από άλλη, ανώτερη κατηγορία.

Άνεση στο έπακρο

Για την ελαχιστοποίηση του θορύβου στην καμπίνα υπάρχει το σύστημα Active Noise Cancellation (ANC), στάνταρ σε όλα τα CR-V, το οποίο -χρησιμοποιώντας δύο μικρόφωνα που ανιχνεύουν τους θορύβους από τον κινητήρα- δημιουργεί ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την εξουδετέρωσή τους. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα μάλιστα από το εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι και αυτή είναι μία πολύ καλή ιδέα που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν και μερικοί ακόμα κατασκευαστές, αντί να μας παίζουν μελωδίες από V8 στα τρικύλινδρα. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός του είναι πλήρης, με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τα οδηγικά βοηθήματα, που η Honda ονομάζει SENSING, τα οποία είναι πλέον σχεδόν στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα από το B-Segmentκαι άνω και δεν έχει νόημα να κουραζόμαστε για να τα γράφουμε κάθε φορά αναλυτικά, κουράζοντας ταυτόχρονα και εσάς για να τα διαβάσετε. Προτιμότερο είναι, στον περιορισμένο χώρο μας, να μιλάμε για ουσιώδη πράγματα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα τη μηχανική ποιότητα που έχει αυτό το αυτοκίνητο, η οποία είναι και αυτή που δικαιολογεί την υψηλή του τιμή και όχι για παράδειγμα για την κάμερα οπισθοπορείας που κοστίζει 5 ευρώ και την έχουμε κάνει και ζήτημα. 

Honda Tech

Κάτω από το καπό υπάρχει ο καταπληκτικός βενζινοκινητήρας 1.5 VTEC Turbo που έχουμε γνωρίσει από το Civic, μόνο που εδώ, στην αυτόματη τετρακίνητη έκδοση του CR-V, αποδίδει 193PS και 24,8kgm και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και τετρακίνηση. Στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο και την κίνηση μόνο εμπρός αποδίδει 20Ps λιγότερα και η διαφορά τους δεν εντοπίζεται μόνο στην πίεση του turbo, αλλά σε πάρα πολλά σημεία, όπως στη διαφορετική τουρμπίνα, στα έμβολα, στα μπεκ και σε άλλα. Εδώ είναι Honda, κύριοι, δεν κάνουμε απλώς τα 1,2bar, 1,4 και βλέπουμε... Ο κινητήρας είναι ένα πραγματικό διαμάντι που δυναμώνει αναλογικά όσο ανεβαίνουν οι στροφές, δεν έχει όμως το μονοπώλιο της τεχνολογίας στο CR-V, μιας και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο προσεγμένο σε όλους τους τομείς. Όπως είπαμε, μεγάλη βάση έχει δοθεί στην ηχομόνωση με υδραυλικά bumpstop στα αμορτισέρ και στο ξεχωριστό πίσω υποπλαίσιο, αλλά και στην αεροδυναμική µε ενεργή γρίλια εµπρός.

Το σύστημα τετρακίνησης, Real Time AWD with Intelligent Controlχρησιμοποιεί έναν πολύδισκο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη ανάμεσα στο κιβώτιο και το πίσω διαφορικό, ώστε να μεταδίδει κίνηση πίσω μόνο όταν απαιτείται, σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει το 50%, το μέγιστο δηλαδή που μπορεί να φτάσει ένα τέτοιο σύστημα. Η κρεμαγιέρα του έχει διπλό πηνίο για καλύτερη αίσθηση τιµονιού αλλά και μειωμένους κραδασμούς από το δρόμο στα χέρια του οδηγού, ενώ τα SFRD αµορτισέρ της Showa, µε σύστηµα µεταβλητής απόσβεσης, φροντίζουν για το υψηλό επίπεδο άνεσης που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το πολυτελές σαλόνι -ας έλειπαν οι dummy ξύλινες επενδύσεις, «φτηναίνουν» σε εικόνα ένα ακριβό μηχανολογικά αυτοκίνητο- κάνουν το CR-V ένα ποιοτικό σύντροφο τόσο για το ταξίδι όσο και για την άνετη κίνηση στους καρόδρομους της Αθήνας. Το κιβώτιο συνεχών μεταβαλλόμενων σχέσεων λειτουργεί άψογα κάτω από όλες τις συνθήκες και τα φορτία, μόνο που σε αυτούς (σαν κι εμένα) που δεν έχουν συνηθίσει σε τέτοιου είδους μετάδοση, θα πάρει λίγο καιρό να το συνηθίσουν και να μην τους φαίνεται ότι πατινάρει συνεχώς ο δίσκος που δεν υπάρχει ή ότι οδηγούν ένα αυτόματο κιβώτιο με torque converter που δεν κάνει όμως ποτέ lock up σε κάποια ταχύτητα. Μπορεί να μοιάζουν κάπως περίεργα αυτά που σας λέω, όταν όμως οδηγείς ένα αυτοκίνητο και ξέρεις πώς δουλεύει το κάθε τι, το CVT θα σου δημιουργήσει ένα μικρό άγχος στην αρχή. Κρατάει σταθερές τις στροφές, ενώ τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν συνεχώς και το στροφόμετρο είναι κολλημένο σε ένα σημείο ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάς το γκάζι. Στη θέση Sport, λειτουργεί με άλλο πρόγραμμα και τις κρατάει λίγο ψηλότερα αναλογικά, έχοντας και λίγο καλύτερη απόκριση. Συμπερασματικά, μπορώ να πω ότι αν και ακριβό, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής που ξεκινάει από τα €38.550, είναι καλύτερο συνολικά από προτάσεις του «premium» ανταγωνισμού, γιατί το CR-V είναι premium εκεί που δεν φαίνεται. Τέλος, να τονίσω ότι κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και όχι στην Αγγλία μαζί με το Civic, κάτι που ανεβάζει με τη σειρά του το κόστος, αλλά και την ποιότητα.

Μας άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Άνεση ανάρτησης

Λειτουργία κιβωτίου CVT

Συνολική ποιότητα

Χώροι

 

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Ευκρίνεια και απόκριση οθόνης αφής

Ένθετα απομίμησης ξύλου

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης 1.5 193Ps 2WD Comfort MT: €33.650

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5 193Ps AWD Elegance CVT: €38.550

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 89,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,3:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης  

Βάρος (kg): 1.598

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT

Διαφορικά: Ελεύθερα

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       162

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  7,1

Δοκιμής (lt/100km):    9,8

 ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8J x 18in

Ελαστικά: 235/60

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):193PS/5.600rpm,

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24,8kgm/2.000-5.000rpm

0-100km/h (sec): 10

Τελική Ταχύτητα (km/h): 200

 

Αρθρογράφος

 

Ο «Σκορπιός» της Abarth πιάνει από τα κέρατα τον Αυστριακό ταύρο

Ο «Σκορπιός» της Abarth πιάνει από τα κέρατα τον Αυστριακό ταύρο

Αυτό το Σαββατοκύριακο, τα μονοθέσια της Ιταλικής Formula 4 με τους κινητήρες της Abarth ταξιδεύουν σε μια από τις πιο εντυπωσιακές πίστες της Formula...