Hyundai Atos 1.3 Turbo 254wHp

Hyundai Atos 1.3 Turbo 254wHp

Stroked Up Madness

Έχω αρχίσει να πιστεύω ότι πίσω από κάθε «περίεργο» και απίθανο αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους πάντα κρύβεται ο φίλος μας ο Σωτήρης. Όσο πιο τρελό και παράξενο είναι ένα project τόσο πιο πιθανό είναι να το έχει κάνει αυτός, αφού εδώ και πάρα πολλά χρόνια φτιάχνει αυτοκίνητα πέρα από κάθε λογική. Μετά τα άπειρα Starlet, Corolla, Daihatsu και διάφορα απίθανα projects, κάποιος πήγε στο συνεργείο του στην Παλλήνη και του ζήτησε να του φτιάξει αυτό το μαύρο Hyundai Atos που βλέπετε εδώ. Από ό,τι μου είπε ο Σωτήρης, αυτό το παιδί έχει πολλά και καλά αυτοκίνητα, απλά ήθελε και ένα με το οποίο θα μπορεί να κάνει πλάκα στον κόσμο, αφού φυσικά κανένας δεν περιμένει να «την φάει» από Atos που σε εργοστασιακή μορφή έχει 0-100km/h σε μισό λεπτό.

-Δεν το φτιάξαμε για καλό, μου λέει, για χαβαλέ το έχουμε κάνει, λες και υπήρχε ποτέ πιθανότητα να το έκανε κάποιος κανονικά, για κοντράδικο ή έστω για βόλτα. Γι' αυτόν μάλιστα τον λόγο είναι και incognito, δηλαδή είναι εντελώς εργοστασιακό σε ό,τι θα μπορούσε να προδώσει πως κάτι δεν πάει καλά με αυτό το Atos. Ούτε ζάντες, ούτε ανάρτηση, ούτε φρένα... ακόμα και η εξάτμιση, που είναι αναγκαστικά μεγαλύτερη, είναι κρυμμένη πίσω από τον προφυλακτήρα και σημαδεύει την άσφαλτο. Στο δρόμο, όπως ερχόταν για τη φωτογράφιση, τον έπιασε κόκκινο φανάρι μπροστά από μία παρέα πιτσιρικάδων. Ο άνθρωπος λοιπόν αυτός, που αρνείται να μεγαλώσει, έβαλε το launch control και πάταγε γκάζι για να ακούγονται τα σκασίματα από την εξάτμιση, με αποτέλεσμα να έχουν σηκωθεί όλοι οι πιτσιρικάδες όρθιοι και να γυρίζουν τα κεφάλια τους γύρω γύρω να βρουν το «θηρίο»... Φήμες λένε ότι ακόμα είναι στην Μαραθώνος και ψάχνουν...     

Στα πάντα μπαίνει ο 4E-FTE

Η συνταγή για όλα αυτά τα παράξενα project, παλιά, δοκιμασμένη και σίγουρη, τόσο από πλευράς εργοστασιακών μερών, όπως το μπλοκ και ο στρόφαλος όσο και από τα aftermarket προϊόντα που χρησιμοποιεί. Μάλιστα το μοτέρ της Toyota έκατσε καλύτερα στο μηχανοστάσιο από ό,τι καθόταν το εργοστασιακό, με περισσότερο χώρο για τα χέρια του μηχανικού και με καλύτερη εργονομία γενικά, με σασμάν από Avensis 1,6 και συμπλέκτη από Celica T-Sport. Ανοίγεις το καπό και είναι όλα μπροστά σου. Φυσικά δεν μας αρκούσε να το αφήσουμε ένα μαμαδάκι 1,3lt turbo..., έπρεπε να το «γαργαλήσουμε» λίγο. Τα έμβολα, οι μπιέλες και τα μέταλλα του στροφάλου και των μπιελών είναι όλα της DP Engine Parts για να αντέξουν στην πίεση και την παροχή που έρχεται από την Garrett GT2860RS, η οποία είναι βιδωμένη σε ένα χειροποίητο χταπόδι της Power Up. Η Power Up έχει φτιάξει και την υπόλοιπη «κρυμμένη» εξάτμιση. Σκάστρα δεν έχει για να κάνει περισσότερο turbo flutter... Για την τροφοδοσία υπεύθυνη είναι μία αντλία 255lt/h της Walbro που τροφοδοτεί τέσσερα μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή 550cc/min. Τη διαχείριση έχει αναλάβει ένας Ultratech Pro EMS Evolution που είναι ένας από τους καλύτερους stand alone εγκεφάλους και μία πραγματικά value for money επιλογή, αφού υποστηρίζει σχεδόν τα πάντα, έχει launch control, flat shift και δεν κοστίζει μια περιουσία (λίγο κάτω από 1.000 ευρώ..). Η καλωδίωση είναι φτιαγμένη από την Stroked-Up και τον προγραμματισμό του τον έκανε ο Γιώργος Ζόμπολας στην Geartech Engineering. Έχει και πολλαπλασιαστές Audi R8! Θα στείλω τις φωτογραφίες στο Ingolstadt να τραβάνε τις ...τριχές τους! Γνωστή λοιπόν συνταγή, γνωστό και το αποτέλεσμα στο δυναμόμετρο της Dynapack, με 254Whp και 29kgm ροπής σε...Hyundai Atos...  

You Maniac!

Δεν μου έχει ξανά-τύχει να συναντήσω τόσο διαμετρικά αντίθετα αυτοκίνητα στον ίδιο μήνα και μάλιστα το ένα μετά το άλλο... Όπως θα διαβάσατε πριν από μερικές σελίδες, εγώ έκανα δοκιμή και το Audi RS3 αυτού του τεύχους, το οποίο είναι πάρα πολύ γρήγορο και από τη θέση του συνοδηγού νομίζεις ότι πηγαίνει κανονικά. Έκανε 3,5sec για το 0-100km/h και εσύ έλεγες, απλά «καλά πάει»... Αυτό εδώ έκανε τον διπλάσιο ακριβώς χρόνο και νόμιζες πως έχεις πεθάνει και βλέπεις τη συνέχεια από τη βάρκα στον Αχέροντα. Ακόμα και ο αρχί-κασκαντέρ Σωτήρης μου είπε ότι τρόμαξε. Ποιος; Ο Σωτήρης, που όταν είχα πει στον αδερφό μου πριν κάτι χρόνια ότι πάω στην Stroked Up για μια δοκιμή (δεν θυμάμαι καν τι ήταν...), μου είχε πει: «μην κάνεις και μπεις μέσα με τον Σωτήρη οδηγό»... Σας μιλάω ειλικρινά, το αυτοκίνητο είναι αυτό που χαρακτηρίζουμε χαριλίκι! Είναι old school κακό Hyundai, που έτσι κι αλλιώς δεν ήξερε πού πατάει και πού βρίσκεται και τώρα είναι σαν να κοιτάει ο κάθε τροχός σε άλλη μεριά. Χρειάζεται οπωσδήποτε μία καλή ανάρτηση, μεγαλύτερους τροχούς, μεγαλύτερα φρένα, σκληρότερα silent blocks, μπάρες θόλων και ψαλιδιών και τότε ίσως γίνει αυτοκίνητο που σε κάθε βόλτα οι παλμοί σου θα μπορούν να πέφτουν κάτω από τα 150BPM. Προς το παρόν, είναι απλά για να σπας πλάκα, να πατάς εν κινήσει δίπλα σε πιο καινούργια, ακριβά και καλύτερα αυτοκίνητα και αφού φάνε τις κολώνες με το τσουβάλι, να έρχονται μετά στο φανάρι και να σε ρωτάνε: «ρε φίλε, τι του έχεις κάνει;;;». Πάντως, για να είμαι δίκαιος, θα πρέπει να αναφέρω ότι το 6,96sec για τα 0-100km/h και τα 14,41sec για τα 400m από στάση με ταχύτητα εξόδου 164,21km/h, τα έκανε με ψιλόβροχο... Σαν να μην έφταναν δηλαδή όλα τα άλλα, σε αυτό το αμάξι βρήκε να μας πιάσει και η βροχή. Να μας συγχωρέσετε που είναι λίγο λερωμένο στις φωτογραφίες, αλλά τον Δεκέμβρη που κάναμε τις δοκιμές όλων των αυτοκινήτων, έβρεχε σχεδόν τις μισές μέρες...

Το επόμενο αυτοκίνητο από την Stroked Up, μου υποσχέθηκε ο Σωτήρης ότι θα είναι...ακόμα πιο παλαβό. Δεν σας αποκαλύπτω ακόμα τι είναι, ο Κλιβανόπουλος το πέτυχε με τη δεύτερη προσπάθεια, είπε πρώτα Daewoo Matiz και μετά αυτό. Stay tuned...   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Toyota 4E-FTE

Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο,  κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.331cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74mm x 77,4mm

Σχέση συμπίεσης: 8,5:1

ECU Ultratech Pro EMS Evolution

Καλωδίωση Stroked-Up

Προγραμματισμός Geartech Engineering

Έμβολα DP Engine Parts

Μπιέλες DP Engine Parts

ΜέταλλαστροφάλουDP Engine Parts

Τουρμπίνα Garrett GT2860RS

Τρόμπα βενζίνης Walbro 255lt/h

Μπεκ 550cc/min της Injector Dynamics

Χειροποίητο χταπόδι και εξάτμιση PowerUpExhaust

Πολλαπλασιαστές Audi R8

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Σασμάν από Avensis 1,6lt

Συμπλέκτης από Celica T-Sport

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

6,5Jx15in

Continental SportContact2 195/45

TUNED BY:

Stroked Up

Ελαιώνων 14, Παλλήνη

τηλ: 210 60 30 976

www.stroked-up.gr

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της GearTech Engineering

Μέγιστη ισχύς (WHP/rpm): 254/6.610

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 29/5.610

Στάδιο βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +360%

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC  

0-60                 3,65         

0-80                 4,98         

0-100               6,96         

0-120               9,13         

0-140              11,88         

0-160              14,95        

0-180              18,89        

ROLL ME 2A SEC

60-120             5,48

60-160             11,30

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,69     @        47,17

60        5,08     @        81,97

100      6,71     @        97,42

200      9,88     @        126,09

400      14,41   @        164,21

 

Αρθρογράφος

 

Citroen: Aπό το εμβληματικό CX του 1974, στο C5 X του σήμερα

Citroen: Aπό το εμβληματικό CX του 1974, στο C5 X του σήμερα

Η Citroen με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών ιστορίας του CX, μας υπενθυμίζει τις αξίες και τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του οποίου συναντώνται και σήμερα...