Hyundai i10 1.2GL 86PS
Το μικρό της σειράς «i» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008 αντικαθιστώντας το Atos και έγινε instant hit για την Hyundai, καθώς πρόσφερε όλα όσα ζητάει κάποιος από ένα γνήσιο city car, δηλαδή ποιότητα, ευχρηστία, χώρους και προσιτή τιμή. Θα ήταν μεγάλο λάθος λοιπόν αυτά τα χαρακτηριστικά να μην συνοδεύουν και το ανανεωμένο μοντέλο που εμφανίστηκε το 2011 και η Hyundai δεν μας έχει συνηθίσει σε λάθη. Προτίμησε την ασφαλή οδό του facelift, ανανεώνοντας εμφανισιακά το i10 και διατηρώντας ταυτόχρονα αναλλοίωτο τον χαρακτήρα του.
Σβέλτο με αποδείξεις
Το Hyundai i10 διατίθεται με δύο κινητήρες, έναν 1,1lt των 69PS και έναν 1.2lt των 86PS με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (CVVT) που είναι σαφώς προτιμότερος σαν αγορά, καθώς οι δύο εκδόσεις έχουν ελάχιστη διαφορά τιμής, μόλις β¬210, ενώ η διαφορά στις επιδόσεις είναι σαφής. Μιας και ξεκινήσαμε με τις επιδόσεις, τα 86 άλογα της «καλής» έκδοσης της δοκιμής μας, μόνο λίγα δεν είναι στον δρόμο για τα 985 κιλά και την χρήση που προορίζεται το i10 και μιλάμε με πραγματικά νούμερα και όχι απλώς «αίσθηση». Αν αναρωτιέστε ποιος μετράει επιδόσεις στον δρόμο σε Hyundai i10, η απάντηση είναι το POWER! Με τον απόλυτο κριτή VBOX III λοιπόν στα γόνατα του συνοδηγού, το i10 κάνει 0-100km/h σε 11,3sec (σχεδόν 1sec λιγότερο από ότι ανακοινώνει η Hyundai) και εξίσου σβέλτο αποδεικνύεται και στις ρεπρίζ, τουλάχιστον με 3η, άντε και 4η. Για τα 50-80km/h λοιπόν χρειάζεται 9,78sec με 3η και 10,98sec με την ίδια ταχύτητα για τα 80-110km. Ανεβάζοντας μια σχέση, επίσης για τα 80-110km/h χρειάζεται 13,26sec και κάπου εδώ αρχίζει να δείχνει τα όριά του, αφού για τα 100-140km με 4η ο χρόνος φτάνει στα 22,79sec, ενώ για την ίδια μέτρηση με 5η... άστο. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορείς να πας ταξίδι, αφού σε ανοιχτό δρόμο, με φόρα, ξεπερνάει εύκολα τα 150km/h στο κοντέρ και θα δεις μέχρι και 170km/h αν επιμείνεις. Οι ρεπρίζ με 3η και 4η είναι ικανοποιητικότατες για προσπεράσεις εντός πόλεως και στην εθνική με ταχύτητες λίγο πάνω από 100km/h, χάρις και στις κοντές σχέσεις το σασμάν.
Στο δρόμο ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα σβέλτος, με εντυπωσιακή ροπή για την ιπποδύναμή του μέχρι τις 4.500rpm. Από εκεί και πάνω χάνει αισθητά δύναμη, κάνοντας το κόκκινο των 6.500rpm εντελώς θεωρητικό. Αυτό όμως σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ανεβάζεις στροφές υπερβολικά ψηλά για να κινηθείς αξιοπρεπώς, οπότε τα επίπεδα θορύβου κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα, το ίδιο και η κατανάλωση (6,0 - 6,5lt/100km). Γενικά στο δρόμο το i10 είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο και άνετο για τους επιβαίνοντες, καθώς η καμπίνα είναι ήσυχη και οι αναρτήσεις μαλακές μεν, αλλά όχι και πλαδαρές. Σε καθημερινή χρήση θα πιάσεις τον εαυτό σου να πατάει λίγο πιο βαθιά το γκάζι και να αλλάζει ταχύτητες πιο γρήγορα από ότι επιβάλει ο Κώδικας Αστικής και Βαρετής Οδήγησης, ενώ όταν ο δρόμος έχει και στροφές θα μπεις λίγο πιο γρήγορα από ότι «πρέπει» και θα τιμονιάσεις χωρίς λόγο και αιτία, ανακαλύπτοντας ότι το i10 μπορεί να κάνει τις γνωστές διαδρομές λιγότερο βαρετές από ότι συνήθως. Το αφύσικα σπορτίφ κιβώτιο βοηθάει σε αυτό, με το θετικό του κούμπωμα και τις κοντές του διαδρομές. Μοναδική παραφωνία ο συμπλέκτης, ο οποίος, αν και μαλακός, εμπλέκει απότομα και θα προβληματίσει τους νέους οδηγούς.
Άνετο και πρακτικό
Το εσωτερικό είναι τουλάχιστον ευρύχωρο, καθώς οι επιβάτες κάθονται σε αρκετά όρθια θέση, ξεκλέβοντας σε μήκος. Και το πλάτος όμως είναι μεγαλύτερο από ότι περιμένεις, χάρις στην έξυπνη διαμόρφωση του εσωτερικού των θυρών, οπότε δύο κανονικοί ενήλικες κάθονται εύκολα στο πίσω κάθισμα και θα έχουν και αρκετό χώρο πάνω από το κεφάλι τους. Τα υλικά της καμπίνας είναι ιδιαίτερα ποιοτικά, με καλή συναρμογή και λιτή μεν, αλλά σύγχρονη σχεδίαση, δείχνοντας ότι θα αντέξουν στον χρόνο, τόσο σε σκληρή χρήση, όσο και αισθητικά. Οι 5 πόρτες ανοίγουν διάπλατα, επιτρέποντας εύκολη επιβίβαση και των τεσσάρων επιβατών, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ιδιαίτερα ευρύχωρος, με 225 λίτρα διαθέσιμα για μικρή μετακόμιση. Ο εξοπλισμός είναι επίσης λιτός, ίσως υπερβολικά για το πνεύμα της εποχής, αφού υπάρχουν μόνο οι απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, καθρέφτες, τιμόνι, immobilizer, κεντρικό κλείδωμα), ένα απλό A/C και ένα καλό ηχοσύστημα με έξι ηχεία που παίζει MP3 και δέχεται USB. Δυστυχώς εκπτώσεις έχουν γίνει και στον εξοπλισμό ασφαλείας, αφού ακόμη και στις ακριβότερες εκδόσεις υπάρχουν μόνο δύο αερόσακοι και ABS με EBD.
Συμπέρασμα
Αν και το Hyundai i10 δεν ανήκει στα λεγόμενα «life style» μοντέλα, δεν παύει να είναι όμορφο, έως εντυπωσιακό εμφανισιακά στην τελευταία του έκδοση, είναι ευχάριστο έως ενδιαφέρον για το νεανικό κοινό που θα εκτιμήσει τις επιδόσεις και την αισθητική, ενώ θα ικανοποιήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό που ζητάει ένα καθημερινό εργαλείο για όλες τις δουλειές. Η ιστορία έχει αποδείξει ότι είναι αξιόπιστο και θα αντέξει πολλά χρόνια, είναι γρήγορο, ασφαλές και ταυτόχρονα οικονομικό. Σε κανονική χρήση είδαμε μέση κατανάλωση 6,5lt/100km, μια πολύ ικανοποιητική επίδοση για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, δεδομένου και του «απλού» ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1.2 λίτρων. Η τιμή του βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, όχι όμως και οι χώροι, που πλησιάζουν αυτούς μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός θα μπορούσε να είναι πιο πλήρης, αλλά σε αυτή την κατηγορία τιμής οι απαιτήσεις είναι χαμηλές και τα προτερήματα του στους υπόλοιπους τομείς σε κάνουν και παραβλέπεις. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που θα καλύψει όλες τις ανάγκες μια σύγχρονης οικογένειας.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford Pro κατακτά για 8η συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη.