Hyundai i30 Fastback 1.0T-GDI 120PS

Hyundai i30 Fastback 1.0T-GDI 120PS

Στυλ και χώροι

Τα διαφορετικά αυτοκίνητα είναι πάντα καλοδεχούμενα από εμάς τους φίλους της αυτοκίνησης, αρκεί φυσικά η διαφοροποίηση αυτή να συνοδεύεται και από καλαισθησία, γιατί διαφορετικά μοντέλα υπήρξαν και υπάρχουν αρκετά, τα περισσότερα όμως με αμφιλεγόμενο -δυστυχώς- αποτέλεσμα. Στην περίπτωση του νέου Hyundai i30 Fastback, πάντως, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το αποτέλεσμα είναι σίγουρα ικανοποιητικό για όλους. Είναι ένα i30 με όλα τα πλεονεκτήματα του «κανονικού» hatch-back μοντέλου, συν την πολύ πιο ενδιαφέρουσα εμφάνιση και μάλιστα με το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου -κατά 55lt- πορτ μπαγκάζ (450lt). Αυτό συμβαίνει γιατί σε σχέση με το hatchback, το Fastback είναι 115mm πιο μακρύ (4.455mm), με όλο το επιπλέον μήκος να βρίσκεται πίσω από τους οπίσθιους τροχούς. Δεν είναι όμως αυτή η μοναδική διαφορά του από το hatchback, μιας και διαθέτει διαφορετικής σχεδίασης φώτα τύπου LED, 25mm χαμηλότερη οροφή, χαμηλότερη κατά 5mm ανάρτηση και ελαφρώς διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος όμως πλέον θα τοποθετηθεί και στη facelift έκδοση του hatchback i30. Οι αλλαγές αυτές το κάνουν ελαφρώς μεγαλύτερο, αλλά και 45kg βαρύτερο από το αδερφάκι του, κάτι όμως που δεν γίνεται αισθητό λόγω της βελτιωμένης ανάρτησης που είναι κατά 15% πιο σφιχτή, αλλά και της νέας ρύθμισης του ηλεκτρικού τιμονιού. Φυσικά, η άνεση του hatchback δεν έχει χαθεί, ούτε και τα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά του, τα οποία έχουμε εξυμνήσει και στη δοκιμή του πριν μερικούς μήνες. Για όσους δεν το έχουν διαβάσει, να αναφέρουμε απλώς, ότι είναι άνετο, με εξαιρετική κύλιση, αλλά παράλληλα δεν θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει έναν πιο γρήγορο ρυθμό, όταν του το ζητήσεις, με το ESP του να είναι όσο παρεμβατικό χρειάζεται για να σώσει το κατά λάθος και να επιτρέψει το επίτηδες. Σου επιτρέπει να το τοποθετήσεις στις στροφές, η ουρά του συμμετέχει στο άφημα του γκαζιού και μετά ακολουθεί τις εντολές που θα του δώσεις με το τιμόνι και το γκάζι. Σε γενικές γραμμές, η πολύ καλή εντύπωση που μας είχε κάνει και το hatchback διατηρείται και σε αυτό, με τη μόνη διαφορά ότι το Fastback σου αφήνει μία ακόμα πιο σπορτίφ διάθεση.

 

Από μοτέρ?

Το μοντέλο της δοκιμής είναι αυτό με τον τρικύλινδρο κινητήρα τούρμπο των 998cc, ο οποίος αποδίδει 120Ps στις 6.000rpm και 17,4kgm ροπής σταθερά από τις 1.500 έως και τις 4.500rpm. Σε γενικές γραμμές και τηρουμένων των αναλογιών είναι ένας πολύ καλός κινητήρας, με αρκετή ροπή, αλλά και αθόρυβη λειτουργία. Σε αυτό συμβάλλει και η μπόλικη ηχομόνωση της καμπίνας και οι μαλακές βάσεις του, που δεν επιτρέπουν τη μεταφορά κραδασμών στο σασί. Απλώς το μόνο πρόβλημα είναι ότι το i30 Fastback είναι ένα αρκετά βαρύ αυτοκίνητο, με σχεδόν 1.300kg και όταν ο κινητήρας βρίσκεται κάτω από τις 1.800rpm, δείχνει μία απροθυμία να επιταχύνει. Μετά βέβαια που έχει ξυπνήσει για τα καλά η τουρμπίνα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και ανεβάζει σταθερά μέχρι τον κόφτη. Αυτό φυσικά είναι κάτι που με τον καιρό συνηθίζεται και απλά δεν το αφήνεις να πέσει κάτω από τις 1.800rpm με δευτέρα ή τρίτη ταχύτητα. Αυτό έκανα κι εγώ και φυσικά είχε και το ανάλογο αντίκτυπο στην κατανάλωση, συν το γεγονός ότι το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον οδηγικά και δεν το άφησα να ησυχάσει, οπότε μοιραία η κατανάλωση, που ανακοινώνει η Hyundai, με αυτήν που είχε ο υπολογιστής ταξιδίου, όταν το παρέδωσα, είχαν μία απόκλιση 3,2lt, δηλαδή αντί για 5,2, 8,4lt/100km. Η τιμή του i30 Fastback 1.0 T-GDI ξεκινά από τις €16.490 για τη βασική έκδοση Active (που αν δείτε τι περιλαμβάνει μόνο βασική δεν την λες...) και φτάνει τις €18.990 για τη μεσαία έκδοση Style Navi της δοκιμής, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, οθόνη αφής 8in, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης. Αξίζει τη διαφορά χρημάτων από τη hatchback έκδοση η Fastback; Ναι. Την αξίζει, γιατί είναι πολύ πιο όμορφο, δεν είναι άλλο ένα συνηθισμένο σχήμα, έχει αρκετά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και είναι ελαφρώς καλύτερο οδηγικά. Αυτό που θα αξίζει ακόμα περισσότερο θα είναι η έκδοση με τον 1,4ltTurbo και τα 140Ps, η οποία θα είναι σίγουρα πιο ομοιογενής και θα συνάδει και περισσότερο με το σπορτίφ χαρακτήρα του. Δεν λέω, καλό είναι και το χιλιάρι, αλλά αυτή η καρότσα θα ταίριαζε περισσότερο σε 20Ps ακόμα.  Φυσικά, για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η έκδοση Ν, η οποία είναι καταπληκτική και μάλιστα, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες μας, σύντομα θα εμφανιστεί και το i30 fastback. Για να δούμε, μακάρι.    

 

Μας Άρεσε (+)

Συνδυασμός άνεσης και οδικής συμπεριφοράς

Ποιοτικό εσωτερικό

Διαφορετική από τα συνηθισμένα σχεδίαση

Χώρος αποσκευών

Δεν μας Άρεσε (-)

Κατανάλωση

Ορατότητα προς τα πίσω

Τιμή βασικής έκδοσης 1.0 T-GDI 120Ps (Active): 16.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής  1.0 T-GDI 120PS (Style Navi): 17.770

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 10:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1290

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5J x 16in

Ελαστικά: 205/55 R16

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):120 PS/6.000rpm,

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm

0-100km/h (sec): 11,5

Τελική Ταχύτητα (km/h): 188

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       120

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,2

Δοκιμής (lt/100km):    8,4 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η            SEC

0-60                  5,25

0-80                  7,70

0-100                10,81

0-120                15,22

0-140                20,80

0-160                29,64

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80                 3,49

80-110               3,90

KM/H             SEC

80-110               5,46

100-140             9,64

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,11     @        40,71

60        5,97     @        67,36

100      7,89     @        81,29

200      11,73   @        105,82

400      17,82   @        129,69

 

 

Αρθρογράφος

 

Abarth: Το Pulse σε ρόλο safety car

Abarth: Το Pulse σε ρόλο safety car

Το Νέο Abarth Pulse σε ρόλο αυτοκινήτου ασφαλείας στο Πρωτάθλημα F4 της Βραζιλίας.