Jeep Wrangler TJ 4.0L Sport
22 χρόνια και 7 «τζίπ» αργότερα…
Αναφέρομαι στην πολυετή πορεία και την πολυδιάστατη εμπειρία του κου Πάνου, του ιδιοκτήτη της Ρόζας, στα τετρακίνητα και το off-roading, έως σήμερα, αποτέλεσμα της οποίας μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ετούτο το υπέροχο καθαρόαιμο, εργαλείο εξερεύνησης, περιπέτειας και οδηγικής απόλαυσης! Ένας άνθρωπος, ο οποίος κρατάει αρχείο σε μορφή PDF, με φωτογραφίες, τεχνικά χαρακτηριστικά, καταγραφή των βελτιώσεων και αξιολόγηση αυτών σε κάθε ένα τετρακίνητο, που πέρασε από τα χέρια του, μόνο ως ο ορισμός του συνειδητοποιημένου «off-roadά» μπορεί να χαρακτηριστεί. Όλα ξεκίνησαν με ένα Suzuki SJ-410, 970cc, 45Ps με 4άρι κιβώτιο, το οποίο στην πορεία απέκτησε hardtop, bullbar και προβολείς ομίχλης, λίγο πριν παραδώσει τη σκυτάλη στο αδελφό Suzuki Samurai 1.3. Με κινητήρα 1.298cc πλέον, 69Ps και 5άρι κιβώτιο, υπήρξε καλύτερη βάση για βελτίωση, προχωρώντας έτσι στην τοποθέτηση διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης πίσω, «εργάτη» 8.000lbs της Ramsey, All Terrain ελαστικών, καθώς και bulbar, rockslides και προβολέων. Ακολούθησαν ένα Suzuki Vitara 1.6 με αντίστοιχες βελτιώσεις και στη συνέχεια ένα Land Rover Freelander 1.8, που δεν πρόλαβε να βελτιωθεί, καθώς στον έναν μόλις χρόνο, που ο Πάνος το είχε στα χέρια του, το μόνο που κατάφερνε να κάνει καλά, ήταν να… μπαινοβγαίνει στο συνεργείο! Η συνέχεια είναι Αμερικάνικη υπόθεση, τριών Jeep Cherokee για την ακρίβεια (XJ, KJ, KK), ενώ στο «παιχνίδι» άρχισαν να μπαίνουν τα suspension lifts, ψαγμένα διαφορικά και μεταδόσεις, καθώς και σοβαρά ελαστικά για off-road χρήση. Μέχρι που εμφανίστηκε η Ρόζα…
6 χρόνια με την Roza…
Εξαιρώντας το Freelander, το οποίο πουλήθηκε την ίδια χρονιά, που αγοράστηκε, ο Πάνος ακολουθεί ένα pattern αντικατάστασης των «τζίπ» του ανά 3-4 χρόνια. Με την Ρόζα, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Έχουν ήδη κλείσει τα 6 χρόνια και η «σχέση» τους δείχνει πιο φρέσκια από ποτέ… Είναι, βλέπετε, που ανανεώνεται συχνά… Βαθιά ανάσα και ξεκινάμε με το spec list. Θα ξεκινήσω με το πώς η Ρόζα, έφτασε να γίνει μία τόοοσο ψηλή…κοπέλα… Στις τέσσερις, λοιπόν, άκρες έχουν τοποθετηθεί τα Super Swamper TSL ελαστικά σε διαστάσεις 38x12,5x15in, σε ζάντες Pro Comp 69 Series 10Jx15in! Εσωτερικά αυτών, το σύστημα πέδησης έχει δεχθεί ένα upgrade, με Ferodo υλικά τριβής, χαρακτούς δίσκους και custom σωληνάκια υψηλής πίεσης για τα υγρά φρένων. Στη μετάδοση τώρα, οι άξονες έχουν αντικατασταθεί από τους αντίστοιχους Heavy Duty Dana 44 της έκδοσης Rubicon (με βήμα 4,56:1 από 3,07:1), φέρουν κατ’επιλογή μπλοκέ διαφορικά της ARB με ποσοστό εμπλοκής 100%, μπροστά, τη θέση των σταυρών έχουν πάρει οι ενισχυμένοι μπιλιοφόροι της RCV και πίσω, ενισχυμένα ημιαξόνια της ίδιας εταιρείας. Το Stretch Kit της TeraFlex (με LCG Pro-low center gravity-αλουμινένια upper & lower links με διάμετρο 2in, και πίσω 4-Link Truss Bracket Kit) έχει αυξήσει το μεταξόνιο του TJ από τις 93,4in στις 102in! Της TeraFlex είναι επίσης η διπλή ρυθμιζόμενης σκληρότητας εμπρός αντιστρεπτική, με δύο διαφορετικής διαμέτρου ράβδους, μία μεγαλύτερης για χρήση street και μία μικρότερης για χρήση off-road/trail. Μέσω ενός περιστροφικού επιλογέα, απασφαλίζεις τη ράβδο με τη μεγάλη διάμετρο, επιτρέποντας την πλήρη έκταση της ανάρτησης, έχοντας ταυτόχρονα ως «φύλακα άγγελο» τη μικρή, ώστε να μην βρεθείς ανάσκελα. Πίσω, συναντάμε την αντίστοιχη, επίσης ρυθμιζόμενης σκληρότητας, αλλά μονή αντιστρεπτική της TeraFlex για το TJ. Η Ρόζα μας κοιτάζει αφ’ υψηλού, εκμεταλλευόμενη το μπόι, που της έχει εξασφαλίσει η King coilover ανάρτηση με τα dual rate ελατήρια, τα εξωτερικά δοχεία λαδιού και τις 14in (356mm) διαδρομή. Έχοντας αλλάξει τα πάντα στη μετάδοση και την ανάρτηση, επέμβαση δέχθηκε και το σύστημα διεύθυνσης. Αυτό προέρχεται πλέον από την PSC-Performance Steering Components, οι γνώστες το αποκαλούν «high steering» και αποτελείται από νέα αντλία υδραυλικού τιμονιού, αμορτισέρ και δύο -αντί για μία- μπάρες τιμονιού.
Και από εμφάνιση, κορμάρα…
Όσο η ώρα περνάει και την γνωρίζω καλύτερα, τόσο νιώθω την Ρόζα να με «τυλίγει στα δίχτυα της»! Πέραν του ενδιαφέροντος χαρακτήρα της, είναι βλέπετε και αυτή η προκλητική της εμφάνιση! Poison Spyder προφυλακτήρες μπροστά-πίσω, με κρίκους ρυμούλκησης, Warrior Samurai 9500lbs «εργάτης», tyre carrier, truck lite LED φανάρια και Rigid Industries LED προβολάκια, AEV High Line Fender Kit, αλλά και WARN rock sliders κοσμούν, αλλά και προστατεύουν το «κορμί» της. Μιας και αναφέρθηκα στην προστασία, ένα Rock Hard Bolt-In Ultimate Sport Cage έχει ενισχύσει το αμάξωμα του TJ και μαζί με τα Corbeau Baja RS καθίσματα (που διαθέτουν και ανάρτηση παρακαλώ!) και τις Corbeau Racing ζώνες έχουν αναβαθμίσει την ασφάλεια των επιβατών. Η Ρόζα ήρθε στην φωτογράφιση ντυμένη λιτά και απέριττα, έτοιμη για μια καλοκαιρινή βόλτα στη φύση! Μόλις εντοπίσεις τις χειρολαβές (TeraFlex Front Grab Handle Kit), δίνεις ένα σάλτο και σκαρφαλώνεις…στην πλάτη της! Τα καθίσματα προσφέρουν απλόχερα αυτήν την τυπική Αμερικάνικη, αρχοντική άνεση, μπροστά σου έχεις το Rubikong Custom Grab Bar και γύρω σου μπόλικα off-road καλούδια. Δένεσαι με τις ζώνες, αρπάζεις σφιχτά τις χειρολαβές και είσαι έτοιμος να κατακτήσεις κάθε κορυφή. Μέσα από το μικρό παρμπρίζ, τίποτα δεν δείχνει ικανό να σε σταματήσει, ακόμα και με κίνηση στους πίσω και μόνο τροχούς. Άσε που έτσι «τραβάει» και κάτι ωραία παντιλίκια, με τα TSL να ξεμπαζώνουν! Τις λιγότερες επεμβάσεις όλων έχει δεχθεί ο αειθαλής AMC 242 straight six κινητήρας των 3.956cc, 193Ps και 31kgm. Αρκεί ένα Safari Snorkel Kit για ασφαλή και εγγυημένη «αναπνοή», καθώς και μία custom, κατασκευής NS Racing, εξάτμιση από την πολλαπλή εξαγωγής και πίσω και αυτό, όχι για τίποτε άλλο, απλά επειδή η εργοστασιακή εξάτμιση εμπόδιζε τη λειτουργία της νέας ανάρτησης. Στην κουβέντα επάνω, βέβαια, αναφέρθηκε κάτι για ένα supercharger kit, που προσθέτει στον AMC 242 +50Ps, καθώς και το σενάριο ενός engine swap του 4.7 V8 Power Tech του αδελφού Grand Cherokee!
Δεν σε αλλάζω, δεν σε αλλάζω…
Τα τελευταία έξι χρόνια, η Ρόζα έχει «γράψει» περισσότερα από 50.000km στα χέρια του Πάνου, κυρίως σε περιπετειώδεις χειμερινές εκδρομές, σε απάτητα και δύσβατα εδάφη ανά την Ελλάδα. Στα πρώτα τους βήματα, δίπλα τους ήταν ο Γιάννης Κοκκολάκης και η εταιρεία του Auto Control, μυώντας τους στο πραγματικό off-roading, ενώ, στη σημερινή της μορφή, η Ρόζα έχει φτάσει με τη φροντίδα των Χάρη και Γιώργο της Rubikong Off Road Parts. Είναι τέτοιο δε το «τσαγανό», που έχει αποκτήσει, ώστε δεν έχει διστάσει να λάβει μέρος και σε δύο αγώνες Wild Terrain, με συμμετοχή στην Entry κατηγορία στον πρώτο και στην Open, απέναντι στα τέρατα σωληνωτά, στο δεύτερο! Σε αμφότερους τους αγώνες, η Ρόζα έβγαλε ασπροπρόσωπο τον ιδιοκτήτη της και -μεταξύ άλλων- moderator του JP Forum, με ένα δυναμικό παρόν και αξιοζήλευτες επιδόσεις! Να, κάτι τέτοια κάνει και φουντώνει το πάθος…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1
| Tuned by: Rubikong Off Road Parts, Φιλαδελφείας 296, Αχαρνές, τηλ.: 210 23 23 602 |
TUNING SPECS: Safari Snorkel Kit Custom NS Racing εξάτμιση από το χταπόδι και πίσω | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: King coilover 14in διαδρομή, dual rate ελατήρια, TeraFlex stretch kit, Pro LCG (low center gravity) aluminum links 2in διάμετρος, PCS hydro assist steering, διπλή αντιστρεπτική TeraFlex Πίσω: King coilover, dual rate ελατήρια, TeraFlex stretch kit, Pro LCG (low center gravity) aluminum links 2in διάμετρος, 4-Link Truss Bracket Kit, αντιστρεπτική TeraFlex |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: OEM Jeep Aisin AX-15 5τάχυτο κιβώτιο (1η 3,83:1, 2η 2,33:1, 3η 1,44:1, 4η 1:1, 5η 0,79:1), part-time 4x4 Command-Trac NV231, ARB κατ’επιλογή 100% μπλοκέ διαφορικά μπροστά-πίσω, Danna 44 άξονες, RCV μπιλιοφόροι & ημιαξόνια | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Poison Spyder προφυλακτήρες μπροστά-πίσω Poison Spyder tyre carrier Warrior Heavy Duty 9500lbs εργάτης AEV High Line Fender Kit Warn Rock Sliders Rock Hard Bolt-In Ultimate Sport Cage Truck Lite φανάρια Rigid Industries LED προβολείς Custom ρεζερβουάρ 72lt | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: ΟΕΜ Jeep δαγκάνες, Ferodo τακάκια, αεριζόμενοι-χαρακτοί δίσκοι, custom σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης Πίσω: ΟΕΜ Jeep δαγκάνες, Ferodo τακάκια, χαρακτοί δίσκοι, custom σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης
| ΤΡΟΧΟΙ: 10Jx15in Pro Comp 69 Series ζάντες, Super Swamper TSL ελαστικά 38x12,5 μπροστά-πίσω
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Τον Δεκέμβριο του 2022, η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής βεβαίωσε 16.650 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.