KIA ProCeed 1.4 T-GDI 140PS
Κουκλί, αλλά όχι μόνο
Η ΚΙΑ εγκατέλειψε την κατηγορία των τρίπορτων hatchback, η οποία, εδώ που τα λέμε, δεν έχει κανένα μέλλον και διατήρησε την ονομασία του σπορτίφ μοντέλου της για να βγάλει έναν αντικαταστάτη που πραγματικά το αξίζει. Μπορεί να μην είναι τρίπορτο, αλλά δεν υστερεί σε εμφάνιση από το προηγούμενο επίσης εντυπωσιακό ProCeed, ίσα-ίσα που προσωπικά το βρίσκω ομορφότερο. To shooting brake αμάξωμα με τη μακριά ουρά δένει αρμονικά με τις υπόλοιπες γραμμές του Ceed, αλλά και με το αεροδυναμικό bodykit της έκδοσης GT Line, συνθέτοντας ένα αποτέλεσμα που το κάνει το ομορφότερο αυτοκίνητο στην κατηγορία. Με μήκος 4.605mm είναι κατά 5mm πιο μακρύ ακόμα και από το Ceed Sportwagon, αλλά παράλληλα είναι και κατά 43mm πιο χαμηλό, με ύψος 1.422mm και με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, στα 135mm. Όπως καταλαβαίνετε από τους αριθμούς, οι φωτογραφίες το αδικούν λίγο, από κοντά είναι αρκετά πιο χαμηλό από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας του και σαφώς πιο εντυπωσιακό.
Το μεταξόνιό του είναι το ίδιο με το Ceed, στα 2.650mm, ίδιοι και οι χώροι των επιβατών, με μεγαλύτερο όμως χώρο αποσκευών που έχει χωρητικότητα 594lt και διπλό πάτωμα για να μπορείς να κρύβεις αντικείμενα. Απλώς όταν και αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις όλο τον χώρο του πορτ μπαγκάζ, θα πρέπει να τα αφαιρέσεις, γιατί με αυτά είναι λίγο ρηχό. Έτσι, το Proceed καταφέρνει να συνδυάσει ιδανικά την πρακτικότητα ενός station wagon με την εμφάνιση ενός -σχεδόν- coupe σχήματος, δημιουργώντας μία σιλουέτα που είναι μοναδική για την κατηγορία του, εξ' ου και ο τίτλος που το παρομοιάζει με την εξωτική Porsche Panamera Sport Turismo, στην οποία και μοιάζει αρκετά στο πίσω μέρος. Η καμπίνα του είναι η ίδια με τα υπόλοιπα Ceed, άνετη με καλή εργονομία, οδηγοκεντρικό ταμπλό και εξαιρετικής ποιότητας πλαστικά. Επιπλέον, τα ημι-bucket καθίσματα με το συνδυασμό του μαύρου υφάσματος με το γκρι δέρμα και τις -διαφορετικής σχεδίασης- ταπετσαρίες χαρίζουν μια πιο σπορ εικόνα. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, με αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση σύγκρουσης και κόπωσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, ένδειξη ορίων ταχύτητας και αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων. Πολύ χρήσιμη θα αποδειχτεί η κάμερα οπισθοπορείας, γιατί, λόγω σχήματος της ουράς και μικρού πίσω τζαμιού, από τον μεσαίο καθρέπτη βλέπεις λίγα πράγματα και αυτά όχι κοντά στο αυτοκίνητο.
Σβέλτο και δυναμικό
Το ProCeed θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες, τον τρικύλινδρο 1,0 Τ-GDi, τον 1,4lt Τ-GDi με τα 140Ps και τη ροπή των σχεδόν 25kgm σταθερή από τις 1.500 έως τις 3.600rpm, που είναι και αυτό εδώ της δοκιμής, αλλά και με τον 1,6 T-GDi των 204Ps, που ανυπομονώ να οδηγήσω. Οι επιδόσεις του, παρά τα περίπου 200km που είχε στο οδόμετρο (το πήραμε ολοκαίνουριο, με 17km και αφήσαμε τις μετρήσεις για την τελευταία μέρα, γιατί δεν μου πήγαινε η καρδιά να το πατήσω τέρμα νωρίτερα), με 9,14sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και τα 16,77sec για τα πρώτα 400m είναι ικανοποιητικές και μάλιστα, επειδή το αυτοκίνητο ήταν εντελώς καινούριο, η εκκίνηση που του έκανα ήταν από το ρελαντί, σχεδόν σαν να ξεκινούσα από φανάρι, χωρίς να το ζορίσω με γκάζι και φρένο μαζί. Σίγουρα μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα και με πιο «βάρβαρη» εκκίνηση θα έκανε ακόμα καλύτερες επιδόσεις, κάτι που ισχύει και για την κατανάλωση των 8,6lt/100km που είδαμε, η οποία θα πέσει τουλάχιστον μισό λίτρο μόλις στρώσει λίγο ο κινητήρας.
Οι πολύ καλές επιδόσεις του Proceed οφείλονται και στο εξαιρετικό, σε ταχύτητα αλλά και λειτουργία, αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που αλλάζει σχέσεις άμεσα και χωρίς να σκορτσάρει, κάνοντας και την κίνηση μέσα στην πόλη πιο άνετη. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικό, όπως και όλης της υπόλοιπης οικογένειας του Ceed, με ακόμα πιο σφιχτή ανάρτηση και πολύ δυνατά φρένα, προσφέροντας μια οδηγική εμπειρία που θα μπορούσα να την κατατάξω και ως μία από τις κορυφαίες της κατηγορίας, αν δεν ήταν τόσο σκληρό. Κρατάει πολύ, δεν γέρνει, έχει φοβερή ισορροπία και ζύγισμα με συμμετοχική ουρά, πολύ καλό σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι, αλλά όχι χωρίς τίμημα. Τα σκληρότερα κατά 22% και χαμηλότερα κατά 10mm ελατήρια και η παχύτερη πίσω αντιστρεπτική (κατά 3%) σε σχέση με το απλό Ceed του δίνουν μεν μια σαφώς πιο ζωντανή συμπεριφορά, του κόβουν όμως σεβαστό ποσοστό από την άνεση. Δεν είναι ενοχλητικό, δεν χτυπάει και δεν κουράζει στον ανοιχτό δρόμο, αλλά μέσα στους καρόδρομους της Αθήνας το λυπάσαι που τραντάζεται ολόκληρο στα καπάκια των υπονόμων και στα μπαλώματα για τις οπτικές ίνες που είναι λες και τα έχουν φτιάξει καλικάντζαροι.
Sexy Beast
Σε γενικές γραμμές, το KIA Proceed είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει κυρίως λόγω της εξαιρετικής του εμφάνισης, με στάνταρ το πακέτο GT line, αλλά και για τα σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά του, τα οποία δικαιολογούν απόλυτα την ονομασία -ProCeed- και ας μην είναι πλέον τρίπορτο. Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αν ήταν να αγοράσω ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή, το ProCeed θα ήταν η πρώτη μου επιλογή, αλλά μάλλον το 1,6lt με τα 204Ps που είναι μεν ακριβότερο, στα 28.700 ευρώ, αλλά έχει και τις επιδόσεις που αρμόζουν σε ένα αμάξωμα με αυτήν την εμφάνιση και αυτά τα οδηγικά χαρακτηριστικά.
Μας Άρεσε (+)
Design
Εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Ποιοτικό εσωτερικό
Καλές επιδόσεις
Λειτουργία κιβωτίου
Δεν μας άρεσε (-)
Κατανάλωση υπό πίεση
Σφιχτή ανάρτηση
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης ProCeed 1.4 T-GDI 140PS: €24.690
Τιμή έκδοσης δοκιμής: €26.690
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.353cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 71,6mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 10:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης
Βάρος (kg): 1.405
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17in
Ελαστικά: 225/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):140/6.000rpm,
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24,6/1.500-3.200 rpm
0-100km/h (sec): 9,1
Τελική Ταχύτητα (km/h): 205
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 144 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,3 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km): 8,6
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,43
0-80 6,58
0-100 9,14
0-120 12,73
0-140 17,26
0-160 23,15
0-180 30,06
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,01 @ 43,95
60 5,61 @ 72,68
100 7,42 @ 86,90
200 11,02 @ 111,78
400 16,77 @ 138,11
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με τιμή στις 80.000 ευρώ είναι ίσως η μοναδική Bugatti, που μπορούμε να αγοράσουμε.