KIA Sportage 1.6T-GDi 2WD 7DCT 48V 180Ps
Νέα δεδομένα
Το KIA Sportage είναι ένα μοντέλο που είδαμε για πρώτη φορά το 1994 και φέτος, 28 χρόνια μετά, η KIA παρουσίασε την πέμπτη του γενιά, η οποία σχεδιάστηκε αποκλειστικά με γνώμονα την ευρωπαϊκή αγορά. Το νέο KIA Sportage βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα Ν3, η οποία έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ διαθέτει αυξημένη ακαμψία χάρη στη χρήση χάλυβα υψηλής και υπέρ-υψηλής αντοχής. Παράλληλα διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης, που χρησιμοποιεί γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλες τις εκδόσεις.
Οι μηχανικοί της KIA πραγματοποίησαν πολλές δοκιμές σε διάφορους ευρωπαϊκούς δρόμους, προκειμένου να ρυθμίσουν ιδανικά το σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης. Το MDPS (Motor Driven Power Steering System) του νέου Sportage έχει βελτιωμένη αίσθηση και είναι αποτέλεσμα των παραπάνω δοκιμών, ενώ το τιμόνι διαθέτει 2,41 στροφές από άκρη σε άκρη.
Το νέο Sportage είναι εξοπλισμένο με μία ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, Advanced Driver Assistance System, γνωστά και ως DriveWise, που περιλαμβάνει τα Forward Collision-Avoidance Assist, Junction Tuning για την αποφυγή συγκρούσεων σε διασταυρώσεις και πολλά ακόμα, που εξασφαλίζουν την αποφυγή διαφόρων κινδύνων κατά την οδήγηση. Προαιρετικά, εξοπλίζεται με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (ECS), που αντιδρά άμεσα στις κινήσεις του αμαξώματος και στις εντολές που δίνει ο οδηγός μέσω του συστήματος διευθύνσεως και ρυθμίζει αναλόγως την ιδανική απόσβεση των αμορτισέρ. Για πρώτη φορά, επίσης, οι τετρακίνητες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με Terrain Mode, που προσαρμόζει αυτόματα τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου για τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά και το οδόστρωμα. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα 170mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος, αλλά και των γωνιών προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 17ο, 26,4ο και στις 16,7ο αντίστοιχα, το Sportage διαθέτει αξιοπρεπείς εκτός δρόμου δυνατότητες, ακόμα και στις δικίνητες εκδόσεις.
Προκλητικό design
Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στο νέο Sportage είναι το τολμηρό του design. Έχει ένα άκρως επιβλητικό παρουσιαστικό στο μπροστά μέρος, με τη χαρακτηριστική Tiger Nose μάσκα, που καταλαμβάνει τεράστιο μέρος του προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από τα LED Matrix φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ. Η σιλουέτα από το πλάι εκπέμπει και αυτή δυναμισμό, με τονισμένα φτερά και τη φαρδιά πίσω κολώνα που καταλήγει στο άνω τμήμα της σε μια αεροτομή και στο κάτω της μέρος συναντά τα φώτα LED, που μαζί με το μεσαίο τμήμα της θύρας του χώρου αποσκευών σχηματίζουν ένα διακριτικό duck-tail.
Το συνολικό μήκος του αγγίζει τα 4.515mm, με το πλάτος να είναι στα 1.865mm, το ύψος στα 1.645mm και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.680mm, προσφέροντας πραγματικά άνετους χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει αρκετά, φτάνοντας στα 591lt για τις συμβατικές εκδόσεις και στα 562lt για τις mild-hybrid, ενώ μπορεί να φτάσει τα 1.751mm, αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα!
Τα 1.580kg του αμαξώματος καλείται να κινήσει ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 1.6T-GDi, ο οποίος αποδίδει 180Ps και 27kgm ροπής, από τις 1.500rpm μέχρι τις 4.500rpm και μεταδίδει -στην έκδοση της δοκιμής- την ισχύ στους μπροστά τροχούς. Ο ανανεωμένος 1.6T-GDi έχει σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση μέχρι 350bar και μειωμένες εσωτερικές τριβές κατά 34% χάρη στα νέας σχεδίασης πιστόνια, αλλά και σε ένα καινούργιο σύστημα θερμικής διαχείρισης, το οποίο διαθέτει μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού. Παράλληλα είναι ο πρώτος κινητήρας της KIA που διαθέτει το σύστημα Continuously Variable Valve Duration ή αλλιώς CVVD, το οποίο μεταβάλλει συνεχώς την διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής. Χάρη σε αυτό το σύστημα έχει επιτευχθεί αύξηση της ισχύος του κινητήρα κατά 4% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 12%, ενώ έχει βελτιωθεί η απόδοσή του κατά 5%.
Στην πράξη, ο κινητήρας έχει πολύ στρωτή και ραφιναρισμένη λειτουργία, με χαμηλά επίπεδα θορύβου και σχετικά καλή τιμή μέσης κατανάλωσης. Τα 8,5lt/100km που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι πιθανόν να πέσουν λίγο ακόμα, αφού αφενός το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε μόλις 1.500km στο ενεργητικό του και αφετέρου δεν προσπαθήσαμε ιδιαίτερα να είμαστε οικονομικοί.
Στην έκδοση της δοκιμής, ο κινητήρας συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 0,44kWh) και έναν ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο μίζας-δυναμό (BISG), ο οποίος είναι συνδεδεμένος με ιμάντα με τον κινητήρα και βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης.
Το νέο Sportage προσφέρεται επίσης με τον ίδιο κινητήρα χωρίς το υβριδικό σύστημα, με την απόδοσή του να είναι στα 150Ps, με κινητήρα πετρελαίου 1.6lt και αποδόσεις 115Ps και 136Ps, καθώς και σε Full Hybrid και Plug-in Hybrid εκδόσεις, με ιπποδύναμη 230Ps και 265Ps αντίστοιχα. Παράλληλα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, με χειροκίνητο κιβώτιο iMT με αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη, καθώς και με αυτόματο των έξι σχέσεων και με το 7-DCT διπλού συμπλέκτη που ήταν εξοπλισμένο και το αυτοκίνητο της δοκιμής.
Και περνάμε στο εσωτερικό!
Αντίστοιχα εντυπωσιακό με την εξωτερική εμφάνιση είναι και το εσωτερικό του Sportage. Οι δύο μεγάλες οθόνες των 12,3in υποδέχονται τον οδηγό, με τη μία στο ρόλο του πίνακα οργάνων και τη δεύτερη υπεύθυνη για τον έλεγχο του infotainment. Τα γραφικά στις οθόνες είναι πολύ όμορφα, ευανάγνωστα και ευκρινή, με φωτεινά χρώματα, ενώ το menu του infotainment, παρά τις πολλές επιλογές, είναι αρκετά εύκολο στο χειρισμό, με μεγάλα εικονίδια και γρήγορη απόκριση στο σύστημα αφής. Η hi-tech αίσθηση ενισχύεται με το σύστημα ασύρματης σύνδεσης smartphone μέσω της εφαρμογής Kia Connect, δίνοντας πρόσβαση σε βασικά στοιχεία του αυτοκινήτου και παρέχοντας τη δυνατότητα για over-the-air αναβαθμίσεις.
Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλό επίπεδο, με μαλακά στην υφή πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό και πιο σκληρά, αλλά καλής ποιότητας πλαστικά στα χαμηλότερα μέρη του ταμπλό. Η έκδοση GT-Line της δοκιμής διέθετε επενδύσεις καθισμάτων με συνδυασμό δέρματος και suede υφάσματος, με πράσινες ραφές, δίνοντας μία διαφορετική και premium αύρα. Στην κεντρική κονσόλα θα συναντήσουμε έναν περιστροφικό διακόπτη για το κιβώτιο ταχυτήτων και ακριβώς μπροστά μια μεγάλη θήκη για το κινητό, με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης. Τα μπροστινά καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, έχοντας σχετικά καλή πλευρική στήριξη, χωρίς να δικαιώνουν τις πιο σπορ απαιτήσεις της έκδοσης GT-Line, δεν κουράζουν όμως ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση.
Οι φυσικοί διακόπτες είναι συγκεντρωμένοι στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα και όλες οι υπόλοιπες εντολές δίνονται είτε μέσω της κεντρικής οθόνης είτε από το πάνελ αφής του συστήματος κλιματισμού που βρίσκεται ακριβώς από κάτω της. Σε όλες τις εκδόσεις, εκτός από τη βασική Dynamic, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο θύρες USB Type C, που βρίσκονται τοποθετημένες στις πλάτες των μπροστά καθισμάτων, ενώ στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, τα πίσω καθίσματα ήταν και αυτά θερμαινόμενα.
Οδηγώντας
Το Sportage διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το ECO, που όπως δηλώνει και η ονομασία έχει σκοπό την οικονομία καυσίμου, το Comfort και το Sport, κατά το οποίο αλλάζει η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, η ταχύτητα με την οποία γίνονται οι αλλαγές σχέσεων, αλλά και η απόκριση του κινητήρα, αφού εδώ σκοπός είναι οι περισσότερο σπορ επιδόσεις και συμπεριφορά. Επίσης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ, αλλάζουν και τα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην ECO λειτουργία, ο κινητήρας έχει αρκετά καλή απόκριση και δεν σου δίνει την εντύπωση πως «τεμπελιάζει», όπως γίνεται συνήθως σε αυτό το προφίλ σε άλλα μοντέλα. Στην Sport λειτουργία, βέβαια, ξεδιπλώνει τις αρετές του και προσφέρει αρκετή δύναμη, επιτρέποντας στο Sportage να πιάσει την τελική ταχύτητα των 201km/h, ενώ για το 0-100km/h χρειάζεται μόλις 8,8sec. Όταν πιεστεί το αυτοκίνητο σε ζόρικη διαδρομή με κλειστές στροφές, θα υποστρέψει ελαφρά, με τις κλίσεις να είναι μικρές και τον οδηγό να διατηρεί πάντα τον απόλυτο έλεγχο με το αρκετά ακριβές τιμόνι που κατευθύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο που παρά την τεχνητή του αίσθηση, το γενικό vibe είναι θετικό. Ακόμα και στο όριο ελέγχεται εύκολα και είναι πάντα προβλέψιμο, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Αντίστοιχα θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τα φρένα, που χρησιμοποιούν αεριζόμενους δίσκους των 320mm εμπρός και των 300mm πίσω και δύσκολα θα δείξουν σημάδια κόπωσης.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει ομαλή λειτουργία στα προφίλ ECO και Comfort, ενώ στο Sport γίνεται πιο άμεσο, αλλά υστερεί λίγο στα κατεβάσματα σχέσεων. Η ρύθμιση της ανάρτησης (στην έκδοση GT-Line) είναι τέτοια που περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις στις απότομες αλλαγές πορείας και παράλληλα λειτουργεί αρκετά καλά στο να απορροφάει κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει παρά την ύπαρξη των τεράστιων τροχών 19in στην έκδοση GT-Line, ενώ η καμπίνα είναι παντελώς «αποκομμένη» από αεροδυναμικούς θορύβους και το μόνο που ακούγεται λίγο είναι ο θόρυβος από την κύλιση των ελαστικών 235/50R19. Στις εκτός δρόμου διαδρομές, παρά τις 19άρες ζάντες και την απουσία -για τη συγκεκριμένη έκδοση- τετρακίνησης, θα καταφέρει να περάσει από δύσκολα σημεία χωρίς πρόβλημα.
Καλύτερο, ποιοτικότερο και ακριβότερο
Ναι, το νέο Sportage είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όμως αυτό έχει και ένα αντίτυπο στην τιμή, η οποία έχει ανέβει πλέον στα €29.990 για την δικίνητη έκδοση με τον 1.6T-GDi των 150Ps με το επίπεδο εξοπλισμού Dynamic. Η έκδοση δοκιμής GT-Line περιλαμβάνει διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, με glossy black μάσκα και εξωτερικούς καθρέπτες, ζάντες 19in, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά και πίσω με συνδυασμό επένδυσης δέρματος-suede και φυσικά την πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης. Το κόστος για την έκδοση της δοκιμής ανέρχεται στα €38.790 και, όπως όλα τα μοντέλα της KIA, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών και δωρεάν service για πέντε χρόνια. Παρά την αύξηση στην τιμή κτήσης, το νέο Sportage είναι ένας πραγματικά δύσκολος αντίπαλος στην κατηγορία των C-SUV και αναμένεται να προβληματίσει τον ανταγωνισμό.
Τιμή βασικής έκδοσης Sportage 1.6Τ-GDi 2WD 150Ps Dynamic: €29.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής Sportage 1.6Τ-GDi 48V 2WD 7-DCT 180Ps GT-Line: €38.790
+
Design
Επίπεδο εξοπλισμού
Επιδόσεις
Άνεση
Λειτουργία κινητήρα
Εσωτερικοί χώροι
-
Τιμή αγοράς
Απόκριση κιβωτίου στα κατεβάσματα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Θέση: Εμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 75,6mm x 89mm
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 320x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 300x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7,5J x 19in
Ελαστικά: 235/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.515
Πλάτος (mm): 1.865
Ύψος (mm): 1.645
Μεταξόνιο (mm): 2.680
Βάρος (kg): 1.580
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):180/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 27/1.500-4.500
0-100km/h (sec): 8,8
Τελική ταχύτητα (km/h): 201
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 142/151 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,2-6,7 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km): 8,5
ΡΕΠΡΙΖ 3η
ΚΜ/Η: SEC
50-80: 4,34
80-110: 5,69
ΦΡΕΝΑ 100-0 (m): 39,91 100-0 (sec): 4,09 Μέγιστα g: -1,066
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mazda διευρύνει την γκάμα των ξεχωριστών εκδόσεων των Mazda3 και Mazda CX-30, με τις νέες εκδόσεις Nagisa.