King of Nations-King of Europe 2017 Grand Final, Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών 7-8/10
92 αγωνιζόμενοι από 17 χώρες…
…γέμισαν ασφυκτικά το Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών για τον τελικό αγώνα του θεσμού King of Europe και ταυτόχρονα τον 8ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος King of Nations, προμηνύοντας ένα εκρηκτικό διήμερο στην καλύτερη πίστα της Ελλάδας, σε μία νέα «χιλιομετράτη» χάραξη, ξεκινώντας από την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού έως και την έξοδο της Κ5. Αυτή τη φορά, αντί για τη διαδοχή στροφών Κ5-Κ9, την οποία είχαμε απολαύσει 6 χρόνια πριν στο King of Europe του 2011, είχαμε τη διαδοχή των στροφών Κ1-Κ5, ένα κομμάτι που όλοι οι οδηγοί συζητούσαν και ζητούσαν πολλά χρόνια για να driftάρουν, αλλά και οι θεατές για να απολαύσουν. Έτσι, στο φετινό αγώνα, οι αγωνιζόμενοι είχαν μπροστά τους από την εκκίνηση μία ευθεία 250-300m, ώστε να επιταχύνουν δυνατά και να πλασαριστούν ανάμεσα στις ταμπέλες των 200m και 100m, έχοντας 100+km/h στην είσοδο πριν την Κ1. Το ζεύγος στροφών Κ1-Κ2 είναι ουσιαστικά ένα παρατεταμένο τόξο, που σε οδηγεί στο πλασάρισμα, με μεταφορά βάρους και ταχύτητα 110-120km/h, στην ιδιαίτερα τεχνική Κ3, που τρομάζει στην είσοδο, δίνοντας την αίσθηση ότι θα σε πετάξει απέναντι και από εκεί στην πλήρως επιταχυνόμενη Κ4, όπου τα αυτοκίνητα βγαίνουν με 120km/h για να πιάσουν τα 140-150km/h. Το τελείωμα της Κ4 απαιτεί την πιο απαιτητική ίσως τοποθέτηση, αφού έρχεσαι με πολλά χιλιόμετρα στην είσοδο και έχεις λίγα μέτρα για να επιβραδύνεις, γεγονός που απαιτεί μεγάλη γωνία για να χάσεις km, φρένο και χειρόφρενο, ώστε να μειώσεις κατά 70-80km/h πριν την πολύ κλειστή και «αργή» Κ5. Εάν καταφέρεις να βρεθείς εκεί με τη σωστή ταχύτητα και γωνία, αρκεί μετά να σανιδώσεις, ώστε να προσφέρεις καπνό και θέαμα στο φινάλε της διαδρομής, μεγαλώνοντας στα διπλά περάσματα τη διαφορά από τον αντίπαλό σου, αν είσαι μπροστά ή πιέζοντάς τον περισσότερο, αν είσαι πίσω του. Η καλοκαιρία των δοκιμαστικών της Παρασκευής διεκόπη προς έκπληξη όλων από την καταρρακτώδη βροχή πριν τα δοκιμαστικά του Σαββάτου, που ανάγκασε την πλειοψηφία των οδηγών να ψηφίσει υπέρ της αναβολής των προκριματικών της Pro και Pro2series για το πρωί της Κυριακής.
Μονά βαθμολογημένα ή αλλιώς «Meet the Greeks»
Σε αυτή τη φάση, οι Έλληνες οδηγοί αιφνιδιάζουν τους επισκέπτες, ξεχωρίζουν με την επιθετικότητα, αλλά και αποτελεσματικότητά τους και κλέβουν την πλειοψηφία των κορυφαίων θέσεων. Στην 1η θέση ανεβαίνει ο Κύπριος Γιώργος Χριστοφόρου, σημειώνοντας την υψηλότερη ταχύτητα εισόδου με 165km/h και μ.ω.τ στο πέρασμα τα 110km/h. Με 2 πανομοιότυπα, τεχνικά, αλλά και πολύ εντυπωσιακά περάσματα, οι κριτές του έδωσαν 90,81 βαθμούς. Στη 2η θέση των βαθμολογημένων, κάνοντας ξεκάθαρες τις προθέσεις του, βρίσκεται ο Χρήστος Χαντζαράς, με 89,90 βαθμούς, έχοντας τρομερές γραμμές και την ευκαιρία επιτέλους να εκμεταλλευτεί τα 800Ps του Carbon M3 E36 turbo. Η 3άδα της Pro συμπληρώνεται από το Γερμανό Elias Hountondji, οδηγό της ομάδας Red Bull Driftbrothers, που απέσπασε 88,11 βαθμούς, ξετρελαίνοντας το κοινό με τις μεταφορές βάρους και τον καπνό του BMW Ε30. Μια ανάσα από τους τρείς πρώτους, στην 4η θέση των μονών βαθμολογημένων, ο Στάθης Παπαργυρόπουλος, ο πρώην κριτής του King of Europe, κάνει ένα επεισοδιακό come back, ξανά στο τιμόνι του ανανεωμένου του Corolla AE86 turbo, αποσπώντας από τους κριτές 88,02 βαθμούς, αποδεικνύοντας ότι ένα ελαφρύ και ευέλικτο αυτοκίνητο με 370Ps, που έρχεται με φόρα, είναι ικανό να ανταγωνιστεί οτιδήποτε…Την πεντάδα της κατηγορίας Pro κλείνει ο Ζακυνθινός Γιώργος Κορωνιός, με το φανταχτερό Nissan Silvia S13, μετά από σταθερή και υποδειγματική οδήγηση που του εξασφάλισε 87,06 βαθμούς. Την κερκίδα ξεσήκωσε παραδοσιακά ο 15χρονος -πλέον- drifter από την Κω, Σταυρός Γρίλλης, με το φρέσκο πράσινο Corolla AE86 turbo, που έτρεξε με κυπριακή license, αφού λόγω κανονισμών δεν μπορούσε να πάρει άδεια και να αγωνιστεί στη χώρα μας. Τα τελευταία 4 χρόνια, ο Σταύρος συμμετέχει στο Κυπριακό πρωτάθλημα drift, προπονείται σκληρά, εξελίσσεται διαρκώς, με τον εκεί ανταγωνισμό να τον έχει ανεβάσει αρκετά σε επίπεδο οδήγησης, κάτι που φάνηκε στον πιο ανταγωνιστικό γύρο της χρονιάς του πρωταθλήματος King of Europe, όπου και συμμετείχε με επιτυχία, κερδίζοντας στα μονά βαθμολογημένα περάσματα 28 οδηγούς για να ανέβει στην 16η θέση, με 78,10 βαθμούς, σημειώνοντας 138,54km/h ταχύτητα εισόδου.
Σφαγή και στην Pro2 series
Η Pro2series ήταν υπόθεση των Ivan Ivanov, Αντώνη Ασμανίδη και Milos Djordjevic, που κατέκτησαν τις τρεις πρώτες θέσεις αντίστοιχα. Οι κριτές τροποποίησαν ελαφρά τη διαδρομή για την κατηγορία Pro2series, μεταφέροντας το initiation point μερικά μέτρα πιο βαθιά στην Κ1, προκειμένου να βοηθήσουν τους οδηγούς των λιγότερο δυνατών αυτοκινήτων να αναπτύξουν επιπλέον ταχύτητα, ώστε να ενώσουν όλη τη διαδρομή, βάζοντας clipping points σε σημεία της διαδρομής. Ο Ivan Ivanov απέσπασε από τους κριτές 87,27 βαθμούς, ο Αντώνης Ασμανίδης με πολύ σωστά περάσματα, ταχύτητα εισόδου 103,30km/h και 4η σχέση στο κιβώτιο του Nissan S13 απέσπασε 86 βαθμούς, ενώ ο Σέρβος MIlos Djordjevic, αν και με μόλις 6 μήνες ενασχόλησης με το άθλημα, βαθμολογήθηκε με 84,92 βαθμούς ανεβαίνοντας στο 3ο σκαλί του βάθρου. Οι απογευματινές μάχες που ακολούθησαν όχι μόνο προσέλκυσαν το μεγαλύτερο ίσως αριθμό θεατών από κάθε άλλο αγώνα του King of Europe και King of Nations, αλλά και περισσότερους από 200.000 θεατές του online livestream, που μεταδόθηκε απευθείας σε όλον τον κόσμο μέσω Facebook! Στην πιο εκρηκτική ίσως 32άδα του φετινού πρωταθλήματος, βαρύγδουπα ονόματα, όπως αυτό του νικητή του King of Nations 2016, Nicolas Delorme, του Ιάπωνα Hirohide Tanaka και του Nasser Al-Mutairi, τέθηκαν εκτός στις αντίστοιχες αναμετρήσεις τους με τον 15χρονο ανερχόμενο αστέρα του drift Σταύρο Γρίλλη, το «Θεό του Βορρά», όπως χαρακτηριστικά αποκαλούν τον Αναστάσιο Χάρκα και τον ορεξάτο για δράση Στάθη Παπαργυρόπουλο.
Το Final Countdown και ένας Ελληνικός θρίαμβος
Ο Calin Ciortan ανέκοψε την εντυπωσιακή -καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος- πορεία του Massimo Checchin, ενώ ο Pavlin Penev, στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Pro, πετυχαίνει μία σοκαριστική νίκη απέναντι στον Manuel Vacca, θέτοντάς τον εκτός συναγωνισμού. Χρειάστηκε μία one-more-time μάχη μεταξύ των Παπαργυρόπουλου-Ciortan, ώστε ο δεύτερος να περάσει στην 8άδα μετά από έξοδο του Παπαργυρόπουλου, την ίδια στιγμή που ο αλάνθαστος Marko Zakouril θέτει εκτός τον Pavlin Penev και ο Eli Hountondji των Driftbrothers τον Norbert Kovacik. Οι ατυχίες του Luke Fink καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος συνεχίστηκαν και στις Σέρρες, αφού ένα ξεζαντάρισμα δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει το 2ο πέρασμα του κόντρα στον Roman Kolesar, χάνοντας το προβάδισμα 8-2 του πρώτου περάσματος. Ανεβαίνοντας στην 8άδα, ο Χριστοφόρου, ένα από τα ελληνικά φαβορί, βάζει αναπάντεχο τέλος στο Σαββατοκύριακο του Joe Hountondji, ενός εκ των πρωταγωνιστών της Pro, αφήνοντας τη διεκδίκηση του τίτλου στον αδερφό και team mate του Eli Hountondji. Το δρόμο του προς τους ημιτελικούς βρίσκει και ο Calin Ciortan, υπερτερώντας στα περάσματα έναντι του Nicolas Maunoir. Ο Eli βρίσκεται αντιμέτωπος με τον Kolesar, με αμφότερους να αισθάνονται το βάρος στους ώμους τους και να εμπίπτουν εναλλάξ σε λάθη που τους οδηγούν σε μία one more time αναμέτρηση. Ο Eli έδειξε να συγκεντρώνεται σε αυτή τη φάση και με καθαρό μυαλό συνεχίζει ακάθεκτος για το κυνήγι του τίτλου. Την ίδια πορεία δείχνει να ακολουθεί και ο δικός μας Χρήστος Χαντζαράς, με το 36άρι να ουρλιάζει στον κόφτη μέσα στο πυκνό παραπέτασμα καπνού. Φτάνοντας στα ημιτελικά, ο Χριστοφόρου κάνει ένα 8-2 έναντι του Calin στο πρώτο πέρασμα, για να ακολουθήσει η ανατροπή του 10-0 υπέρ του δεύτερου στην αντεπίθεση, κερδίζοντας έτσι την πρόκριση στον τελικό. Ο Eli Hountondji χρειάζεται μία τελευταία νίκη, ώστε να στεφθεί Πρωταθλητής, ο Χαντζαράς όμως φάνηκε ότι είχε άλλη γνώμη. Μετά από ένα 6-4 υπέρ του Χρήστου και ένα 5-5, το τοπίο ξεκαθαρίζει και ο Έλληνας οδηγός προκρίνεται στον μεγάλο τελικό απέναντι στον Calin Ciortan, με το πλήθος του κόσμου να παραληρεί…Η νίκη και το πρώτο σκαλί του βάθρου είναι υπόθεση Ελληνική, με τον Calin Ciortan να έρχεται 2ος και τον Eli Hountondji 3ος. Στη γενική κατάταξη του θεσμού, ο Joe Hountondji παίρνει τη νίκη και αφήνει τον αδερφό του Eli Hountonji στην 2η θέση και τον Nicolas Maunoir στην 3η. King of Nations στέφεται ο Daigo Saito, 2ος ο Αυστραλός Luke Fink και 3ος ο Nasser Al-Mutairi. Η επιτυχία της διοργάνωσης ήταν τέτοια που οι εκπρόσωποι του θεσμού King of Europe ανακοίνωσαν επί τόπου, κατά τη διάρκεια των απονομών, ότι οι Σέρρες θα φιλοξενήσουν και τον τελικό του Πρωταθλήματος του 2018, ανακοινώνοντας μάλιστα συγκεκριμένα ημερομηνίες, την 6η και 7η Οκτωβρίου 2018, σε συνεργασία πάντα με την ΟΜΑΕ και το τοπικό Σωματείο ΛΑΜΣ.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Honda S2000R By Evasive Motorsports είναι το Roadster Type R που θέλαμε να είχε φτιάξει η Honda.