Mazda RX-8 V8 AMG 600Ps
NikosTselos
Τον πρωτοείδαμε στις πίστες με ένα κόκκινο Seat DSL 124, το 2009. Από τότε, ο Νίκος αύξανε τους πόντους δημοσιότητάς του με τα αποτελέσματα που έφερνε και με το θέαμα που προσέφερε. Η προσωπική του συνεισφορά στο Ελληνικό drift είναι μεγάλη όχι μόνο γιατί ακολουθεί στις περισσότερες διοργανώσεις, αλλά γιατί έχει βρεθεί και στο εξωτερικό κάνοντάς μας περήφανους. Η βοήθεια στη χώρα μας για τους αγωνιζόμενους είναι μικρή, παρόλα αυτά ο Νίκος προμοτάρει σωστά την τέχνη του, γιατί, ναι, το drift είναι τέχνη! Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μέχρι και η Red Bull έχει κάνει αναφορά στο όνομά του! Όταν τον δείτε ή αν τον έχετε δει σε αγώνα, θα καταλάβετε το γιατί! Ο Νίκος οδηγεί στο όριο και τρομερά θεαματικά!
Ο Γορίλας
Έτσι αποκαλούν το αμάξι του Νίκου και δικαιολογημένα βέβαια. Με μία μικρή αναζήτηση στο Google θα δείτε ότι έχει γίνει αναφορά από ξένα site στο engineswap, ενώ πρόκειται και για το μόνο επιτυχημένο engine swap RX-8 με AMG μοτέρ (έχουν κάνει και ένα στην Τουρκία, αλλά από το 2011 δεν έχουμε νέα του). Σε τρομοκρατεί με τον βροντερό ήχο του κινητήρα, σε τρομοκρατεί εμφανισιακά, ειδικά χωρίς προφυλακτήρα, σε τρομοκρατεί όταν το βάζεις μπροστά, σε τρομοκρατεί όταν οργώνει με λάστιχο την πίστα, ε, οπότε ας το δούμε αναλυτικά. Ο Νίκος ήθελε να προετοιμάσει το RX-8 του για να συμμετάσχει σε αγώνες Drift, έτσι επισκέφτηκε την Underground Garage και διατύπωσε την επιθυμία του αυτή. Όπως είπαμε και με το Golf στις προηγούμενες σελίδες, η Underground Garage είναι απόλυτη με τις επιθυμίες του πελάτη. Η λύση ήταν να τοποθετηθεί ο κτηνώδης V8 από Mercedes-Benz SL55 AMG με κωδικό M113. Αυτό το τέρας έχει κυβισμό 5,439cc και σε εργοστασιακή μορφή αποδίδει 500Ps με 70kgm ροπής μόλις στις 2.650rpm. Βέβαια, για να περάσει ο κινητήρας και το νέο κιβώτιο από το τούνελ μετάδοσης, χρειάστηκε να τροποποιηθεί σε μεγάλο βαθμό ο χώρος του μηχανοστασίου, για να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος. Γενικά, ο κινητήρας διατήρησε τα εργοστασιακά του χαρακτηριστικά με ορισμένες μικρές περιφερειακές βελτιώσεις. Για αρχή, τα φίλτρα εισαγωγής είναι της K&N και φέρνουν αέρα στο θηριώδες μοτέρ από τις custom σωληνώσεις. Οι εξατμίσεις είναι επίσης χειροποίητες, χωρίς καζανάκια στην προκειμένη στιγμή της δοκιμής, ενώ στο Ελληνικό πρωτάθλημα Drift φοράει κανονικά καζανάκια για την τήρηση των κανονισμών. Επίσης, τα εργοστασιακά μπεκ δυσκόλευαν την κατάσταση, οπότε αντικαταστάθηκαν από τα αντίστοιχα της Siemens με παροχή 650cc/min. Μαζί αλλάχθηκαν και οι αντλίες του RX-8 με δύο Bosch 044 για να τραβάνε καύσιμο από το custom ρεζερβουάρ. Κατά τη διάρκεια των αγώνων drift, τα αυτοκίνητα δουλεύουν για σεβαστό χρονικό διάστημα σε πολύ ψηλές rpm, με αποτέλεσμα οι θερμοκρασίες του μοτέρ και ο περίγυρός του να είναι σε υψηλά επίπεδα! Η Underground Garage κατασκεύασε ένα custom σύστημα ψύξης με charge-cooler, ενώ στο πίσω τζάμι υπάρχει ψυγείο, που -με τη χρήση πάγου- ψύχει ακόμα περισσότερο τον εισερχόμενο αέρα. Γνώστης τον AEM o Νίκος Παπαδόπουλος, ιδιοκτήτης της Underground Garage, επέλεξε τον AEM Infinity 8 σαν stand-alone ECU για το RX-8. Με τον Infinity 8, δίνεται η δυνατότητα στο νερό που ψεκάζεται για ψύξη, να ελέγχεται από ένα σένσορα, ανάλογα με τη θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα! Πολύ σημαντική λεπτομέρεια για την προφύλαξη του μοτέρ από τις υψηλές θερμοκρασίες!
Η BMW δίνει τη λύση!
Στη μετάδοση, η BMW για μία ακόμα φορά δίνει τη λύση σε drift καταστάσεις. Το εξάρι σασμάν είναι από Μ3 Ε46, με δίδισκο της Tilton και χειροποίητο βολάν με αποσύμπλεξη! Ο κεντρικός άξονας είναι επίσης από Μ3 Ε46, αλλά είναι παντρεμένος με αυτόν του Μ5 Ε39. Από το ίδιο Μ5 είναι το μπλοκέ διαφορικό και τα ημιαξόνια. Στον πίσω άξονα έγινε ειδική κατασκευή για να προστεθούν ανεξάρτητες δαγκάνες για το υδραυλικό (fly-off) χειρόφρενο. Η καρότσα έχει εξοπλιστεί με το πλήρες ρυθμιζόμενο coilover kit της Hotbits, DT2, για να σκληρύνει και να ρυθμιστεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Νίκου. Ο μπροστινός προφυλακτήρας για την ώρα είναι της ΜazdaSpeed, ενώ η αεροτομή είναι χειροποίητη και κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις υποδείξεις του Νίκου. Η κρεμαγιέρα ήταν κάτι που ταλαιπώρησε πολύ το Νίκο, ο οποίος τελικά έφτιαξε μόνος του το μπροστινό σύστημα, χρησιμοποιώντας κρεμαργιέρα από Ford Sierra Cosworth και custom ψαλίδια, για να μπορούν οι μπροστινοί τροχοί να παίρνουν μεγάλη γωνία. Το καθίσματα είναι της Sparco σύμφωνα με τους κανονισμούς του πρωταθλήματος, όπως της Sparco είναι και οι ζώνες τεσσάρων σημείων, αλλά και η πυρόσβεση, που απαιτείται να υπάρχει στο αυτοκίνητο, αχρείαστη να είναι. Άξιο αναφοράς το εξαιρετικό crash bar και το roll cage, κατασκευασμένα από τη FaKar Customs. Custom fabricator, welder and drifting addict δηλώνει ο ιδιοκτήτης της FaKar Customs, Νικήτας, στις πληροφορίες της σελίδας του και το αποτέλεσμα της δουλειάς του είναι αξιοσημείωτο! Ο Γορίλας έχει πολλά να προσφέρει ακόμα στο κοινό του! Μπορείτε να δείτε από το μηδέν τη δημιουργία του στο προσωπικό κανάλι του Νίκου στο Youtube ή στο αντίστοιχο group της ομάδας του στο Facebook.
Shotgun!
Βρισκόμαστε στο Επιτάλιο. Με το ζόρι ο Νίκος καταφέρνει να προπονηθεί εκεί για το πρωτάθλημα, αφού, όπως προανέφερα, οι αγωνιζόμενοι δυσκολεύονται να βρουν οικονομική στήριξη και χορηγούς για την αγωνιστική χρονιά. Κάθομαι στη θέση του συνοδηγού και αφήνω τον Νίκο να ζωγραφίσει. Όταν βάζει μπροστά το RX-8, καταλαβαίνεις την έννοια του Γορίλα. Οι εξατμίσεις συντονίζουν τους σφυγμούς σου στο ρυθμό των στροφών του μοτέρ, κοιτάζεις την καρότσα του RX-8, γνωρίζοντας τι κρύβει κάτω από το καπό και ανησυχείς. Με την παραμικρή γκαζιά, ο V8 ανταποκρίνεται σχεδόν ηλεκτρικά, το Mazda διπλώνει και γεμίζει καπνό την καμπίνα. Η εμπειρία συνοδήγησης σε ένα καλά στημένο και δυνατό driftάδικο, είναι πραγματικά μοναδικό συναίσθημα και μακάρι να μπορούσαν να το νιώσουν όλοι όσοι γουστάρουν τα αμάξια. Ο Γορίλας γίνεται ένα παιχνίδι στα έμπειρα χέρια του Νίκου, που πραγματικά τον κάνει ό,τι θέλει. Μαζεύει απίστευτα χιλιόμετρα και ξαφνικά, ενώ έχει γεμίσει την 3η, τσιμπάει χειρόφρενο, μένει στο γκάζι αποφασιστικά και διπλώνει παίρνοντας όλη τη στροφή, με τα πίσω λάστιχα να καίνε το πέλμα τους και την ουρά να είναι έτοιμη να προσπεράσει τη μούρη! Ο Νίκος με το Γορίλα θα συνεχίσουν να μας χαρίζουν στιγμές απόλαυσης στις πίστες και εμείς θα ακολουθούμε την ανοδική πορεία τους!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 5.430cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 97mm x 92mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1
Κινητήρας Mercedes-Benz SL55 AMG (M113K)
K&N Φίλτρα
Custom σωληνώσεις εισαγωγής
Μπεκ Siemens 650cc/min
Custom ψυγείο charge-cooler με χρήση πάγου και ηλεκτρική τρόμπα στο πίσω τζάμι, από την Underground Garage Amaliada
Custom εξατμίσεις
ECU Aem Infinity 8
2 Αντλίες Bosch 044
2 Σωλήνες 10mm υψηλής πίεσης για βενζίνη
Custom ρεζερβουάρ καυσίμου
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο 6 σχέσεων από BMW M3 E46
Διαφορικό και ημιαξονια από BMW Μ5 Ε39
Κεντρικός άξοναςM3 E46-Μ5 Ε39
Custom βολάν
Tillton δίδισκος συμπλέκτης
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Fankar Customs crash bar
Fankar Customs roll-cage
Προφυλακτήρας Speed
Custom αεροτομή
Καθίσματα Sparco Pro 2000
Sparco ζώνες τεσσάρων σημείων
Sparco πυρόσβεση, ζώνες Sparco
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Ρυθμιζόμενη ανάρτηση Coilover Hotbits DT2
Custom κρεμαγιέρα
Custom extra δαγκάνες χειροφρένου
ΤΡΟΧΟΙ
BBS ζάντες 7x18in εμπρός, 7,5x18 πίσω
Matador Hectorra 3 λάστιχα 215/40 εμπρός, 255/35 πίσω
TUNED BY:
Underground Garage Amaliada
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο Jason Cammisa πραγματοποιεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κόντρα μεταξύ 3 διαφορετικών «κόσμων». Βενζίνη, Hybrid και ηλεκτρικό σύνολο, ρίχνονται στη «...