Mercedes-AMG CLA45 484Ps
Αρνητές βελτίωσης
Υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα, βρε παιδί μου, που μοιάζουν να «μην θέλουν» να τα πειράξεις. Ακόμα και με τον καλύτερο τρόπο να προσπαθείς, με τα πιο ακριβά ανταλλακτικά, αυτά εκεί, μουλάρια. Πρώτο και καλύτερο (που το έχω βιώσει και στο πετσί μου), είναι το Mazda RX-8, στο οποίο μπορεί να ξοδέψεις μια περιουσία και να γίνει από λίγο έως πολύ χειρότερο. Ακόμα θυμάμαι τον άμοιρο τον Racing Beat, το 2004, που είχε πει πως είναι σε καλό δρόμο με την εξάτμιση που ετοιμάζει, γιατί από τα -10Ps έχει φτάσει στα -2Ps σε σχέση με την εργοστασιακή. Θα μου πεις πού κολλάει τώρα το RX-8; Κολλάει σαν πρόλογος και ας μην έχει καμία σχέση με το εμβολοφόρο, δίλιτρο turbo CLA45 AMG, γιατί ακόμα και όταν καταφέρνεις να του δώσεις περισσότερα άλογα, με κάποιο turbo kit, αυτά δεν θα τα δεις τόσο πολύ στον δρόμο.
Έτσι και το δίλιτρο μοτέρ της Mercedes «παίρνει» μεν δύναμη, η οποία όμως σχεδόν ποτέ δεν έχει το ανάλογο αντίκρισμα στην άσφαλτο. Αν το συγκρίνουμε δηλαδή με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο που θα έχει τις ίδιες βελτιώσεις, όπως πχ ένα Audi S3 (δίλιτρο, τετρακίνητο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), η διαφορά του πριν με το μετά είναι χαοτική. Το Audi σκάβει τον τόπο και το 45αρι... είναι από λίγο πιο γρήγορο, όταν έχει και πρόγραμμα στο σασμάν, έως αρκετά πιο αργό από το εργοστασιακό όταν δεν έχει. Είναι ένα αυτοκίνητο που θεωρώ ότι δεν του αρέσει η βελτίωση, δουλεύει και με πολύ μεγάλη πίεση ήδη σε εργοστασιακή μορφή και γενικά είναι κατά την γνώμη μου καλύτερο εργοστασιακό παρά βελτιωμένο, τουλάχιστον όσο μιλάμε για τις προηγούμενες γενιές W176/C117 των 45αριών, που φοράνε τον M133, για τα νεότερα που έχουν τον M139 δεν έχουμε κάποια εμπειρία, καθώς δεν έχουμε δοκιμάσει ακόμα κάποιο. Αν σας βρίσκετε καινούριο βελτιωμένο 45άρι AMG, τα social του περιοδικού είναι ανοιχτά για επικοινωνία...
Από την Πολωνία με αγάπη
Το συγκεκριμένο μας έχει έρθει εισαγόμενο από την Πολωνία και μάλιστα είναι το Project Car της τοπικής εταιρείας ECUProject. Σε εμάς το έφερε ένας Ρουμάνος που κάνει αυτήν την δουλειά, δηλαδή πηγαίνει και φέρνει αυτοκίνητα από την Ρουμανία και την Πολωνία στην Ελλάδα και τα πουλάει. Όταν το έφερε μάλιστα για την δοκιμή το είχε πουλήσει την προηγούμενη μέρα και μετά, αφού το φωτογραφίσαμε και το μετρήσαμε εξαφανίστηκε... ούτε τα Specs μάς είπε ούτε στο τηλέφωνο απαντούσε. Ευτυχώς που υπάρχει και το internet και βρήκαμε κατευθείαν από την πηγή τι πράγματα φοράει και τι βελτιώσεις έχει.
Είναι λοιπόν το Stage 3 της εταιρείας, περιλαμβάνει υβριδικό Turbo της TXPerformanceTurbo, τεράστιο 100άρι downpipe χωρίς καταλύτη της MG Motorsport, ψυγείο νερού για το chargecooler της Wagner Tuning το οποίο έχει παρόμοιες διαστάσεις σε μήκος και πλάτος όμως έχει σημαντικά μεγαλύτερο πάχος (32mm έναντι 16mm), αυξάνοντας έτσι την χωρητικότητα του ψυγείου κατά 79%. Η εισαγωγή είναι της AMS Performance και περιλαμβάνει φιλτροχοάνη και μεγαλύτερο carbon σωλήνα εισαγωγής χωρίς περιοριστή, ενώ και το ίδιο το φιλτροκούτι είναι τροποποιημένο στο εσωτερικό από την ECUProject. Εκτός από πρόγραμμα στην ECU του μοτέρ, έχει και πρόγραμμα στο κιβώτιο για να μπορεί να συνεργαστεί και να επεξεργαστεί την επιπλέον δύναμη από τον κινητήρα, η οποία σύμφωνα με την δυναμομέτρηση που έκαναν οι ίδιοι, φτάνει από τους εργοστασιακούς 360Ps στους 484Ps, με 55kgm ροπής. Εμείς εδώ βέβαια αυτό το λέμε Stage 2, γιατί ο κινητήρας δεν έχει ανοιχτεί για ενισχυμένα εντόσθια, αλλά μάλλον στην Πολωνία τα μετράνε αλλιώς.
Στον Δρόμο
Στον δρόμο, αυτά τα άλογα δεν τα είδαμε πουθενά... Θέλεις να φταίει ο συμπλέκτης που ήταν κάπως ταλαιπωρημένος, θέλεις να του είχαν χαμηλώσει την πίεση για να φτάσει οδικώς στην Ελλάδα και να μην γίνει ζαρντινιέρα σε κανένα χωριό της Βουλγαρίας; Ποιος το ξέρει... σε εμάς ήρθε «αγνώστου πατρός» και αμφιβόλου παρελθόντος, όπως τα περισσότερα μεταχειρισμένα εξωτερικού που έχει πιάσει μανία τον κόσμο και αγοράζουν όντας άσχετοι με το αντικείμενο. Καλοτάξιδο, κύριος, αλλά μην περιμένεις να ξεκινήσεις δίπλα σε εργοστασιακό 45άρι AMG και να του ρίξεις 2 κολώνες, τουλάχιστον μην βάλεις κανένα στοίχημα.
Τα 5,33sec που έκανε από στάση για τα πρώτα 100km/h, σε ελαφρώς κατηφόρα μάλιστα, αλλά με 2 άτομα μέσα, είναι χειρότερα από τα 4,6sec που δίνει η «μαμά» Mercedes και φυσικά το ίδιο ισχύει και για το 400άρι που αντί για τα εργοστασιακά 12,6sec έκανε 13,38sec, με έξοδο 169,39km/h. Η αλήθεια είναι πως είναι μεγάλη η πιθανότητα να φταίει ο συμπλέκτης, γιατί ενώ έφυγε καλά στην πρώτη ταχύτητα (φαίνεται και από το 18άρι σε 2,20sec), μόλις έβαλε δευτέρα η επιτάχυνση μειώθηκε αισθητά και στην τρίτη επανήλθε, οπότε μπορεί να φταίνε τα δισκάκια των ζυγών σχέσεων... Υποθετικά μιλάω πάντα γιατί διάγνωση από την θέση του συνοδηγού με ένα πάτημα δεν γίνεται και την γυάλινη σφαίρα μου την είχα αφήσει σπίτι. Θα μπορούσε βέβαια να ήταν και κάποιος κόφτης πίεσης που ενδεχομένως να είδε κάτι που δεν του άρεσε, όπως πειράκια, κακή βενζίνη, οτιδήποτε, αλλά όλα αυτά είναι υποθετικά. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και ο κύριος λόγος που διαβάζετε την δοκιμή του συγκεκριμένου αυτοκίνητου είναι για να έχετε τον νου σας πως όταν αγοράζουμε κάτι βελτιωμένο και δη ακριβό, καλό είναι πιο πριν να το ελέγχουμε διεξοδικά. Δεν είναι ατμοσφαιρικό Yaris να το πας απλά στον φίλο σου τον φαναρτζή να σου πει αν είναι ατρακάριστο... ή να τσεκάρεις μόνο τα βασικά, όπως στα κανονικά μοντέλα. Στα βελτιωμένα και ιδιαίτερα του εξωτερικού, κανονικά πρέπει να τους κάνεις μια μέτρηση, έστω με ένα Dragy (αν είσαι στην αγορά για βελτιωμένο, όλο και κάποιον θα γνωρίζεις που έχει ένα Dragy να σου δανείσει), για να δεις πραγματικά αν είναι πιο γρήγορο, όπως ισχυρίζεται και φυσικά αν δουλεύουν όλα σωστά. Πάντως είναι πολύ όμορφο, με τις καταπληκτικές 19άρες ζάντες FFR6 της Ispiri και πολύ προσεγμένο στο εσωτερικό του. Κάτι είναι και αυτό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Κυβισμός: 1.991cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83x92mm
Σχέση συμπίεσης: 8,6:1
Downpipe de-cat 101mm της MG Motorsport
Σύστημα εξαγωγής με σωλήνες διαμέτρου 70mm
Εισαγωγή AMS Performance με custom airbox της ECUProject
Wagner Tuning ψυγείο chargecooler
Custom ψυγείο νερού
Hybrid turbo της TXPerformanceTurbo
Πρόγραμμα stage 3 ECUProject
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Πρόγραμμα TCU by ECUProject
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Ispiri FFR6 8,5j x 19in
Λάστιχα Michelin Pilot Sport 4S 225/35
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο DynoProject 4WD DP4L της ECUProject
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 483,8/6.664
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 55/5.455
Στάδιο βελτίωσης: Stage 2
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +62%
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,51
0-80 3,87
0-100 5,33
0-120 6,98
0-140 9,07
0-160 12,17
0-180 14,96
0-200 19,66
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,20 @ 54,48
60 4,33 @ 86,98
100 5,82 @ 106,27
200 8,75 @ 135,94
400 13,38 @ 169,39
ROLL ON
ΚΜ/Η SEC
60-160 10,19
100-200 14,33
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Ford Fiesta ST είναι η απάντηση σε όλους όσους λένε ότι τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν πολλά ηλεκτρονικά και έχουν χάσει την αίσθηση της αγνής κατασ...