Mercedes-Benz A45 AMG 445Ps
Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα προχωράει πλέον με αλματώδεις ρυθμούς. Η εξέλιξή τους είναι τέτοια, που, για να την παρακολουθήσεις, χρειάζεται διαρκής ενημέρωση και αρκετό διάβασμα. Σκεφτείτε ότι υπάρχουν αυτοκίνητα συνδεδεμένα με έναν κεντρικό server, μέσω του οποίου γίνονται διαγνώσεις μικροβλαβών και διορθώνονται αυτόματα όσο οδηγείς. Με τον ίδιο τρόπο αναβαθμίζονται και οι ECU τους, με νέα firmwares, που έχουν πάντα ως στόχο τη μέγιστη δυνατή καλύτερη λειτουργία του κινητήρα.
Salonikacity!
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι και η Mercedes-BenzA45 AMG, που βελτίωσε η Kakimoto Developments και δοκιμάσαμε στη Θεσσαλονίκη. Όπως καταλάβατε, σε αυτό το τεύχος θελήσαμε να δείξουμε τη νέα γενιά των βελτιωμένων αυτοκινήτων και συμπτωματικά και τα τρία, που κοσμούν το εξώφυλλο, βρέθηκαν στη συμπρωτεύουσα. Η Α45 είναι ένα αυτοκίνητο, που ρίχτηκε στη μάχη ενάντια σε Audi RS3 και Ford Focus RS Mk III, με όπλο της έναν δίλιτρο πουσαρισμένο κινητήρα, που αποδίδει 360Ps και ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και επτά σχέσεων. Ο κινητήρας μπορεί πάντως να πάρει λίγο τα πάνω του από πλευράς εισαγωγής και εξαγωγής, αλλά, για να βγάλεις αρκετή δύναμη, θα πρέπει να παίξεις με τα σωθικά του και φυσικά με αλλαγή turbo. Εδώ πάντως είχαμε περιφερειακές βελτιώσεις και αφαιρέθηκαν διάφοροι περιοριστές ροής του αέρα, που επιτρέπουν να έχεις μερικά άλογα παραπάνω. Υπεύθυνος για την εξέλιξη αυτής της Α45 είναι ο Πάνος Φραγκίδης, της Kakimoto Developments. Ο Πάνος μας έχει συνηθίσει στο να παρουσιάζει πάντα εντυπωσιακά αυτοκίνητα με αρκετά ψαγμένες λύσεις και φυσικά η Α45 δεν μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Ένα ακριβό gadget
Με αυτές τις λέξεις μπορώ να περιγράψω επαρκώς την εξάτμιση της Armytrix. Αυτό το ολοκληρωμένο σύστημα εξαγωγής W176 αποτελείται από de-catdownpipe, ένα μεσαίο καζανάκι μικρού μεγέθους και ένα τελικό με δύο απολήξεις. Το συνολικό βάρος είναι μικρότερο κατά 3,6kg σε σχέση με την εργοστασιακή εξαγωγή και παράλληλα περιλαμβάνει ένα τηλεχειριστήριο μέσω του οποίου ανοιγοκλείνουν τα κλαπέτα, που περιορίζουν το θόρυβο και την απόδοση. Το χειριστήριο αυτό έχει τρεις διακόπτες, έναν που τα κλαπέτα μένουν κλειστά, έναν για να είναι μόνιμα ανοιχτά και έναν που ανοίγουν, όταν πατάς τέρμα γκάζι. Μόνο με την τοποθέτηση της εξαγωγής, ο κινητήρας κερδίζει περίπου 18,5Ps και σχεδόν 3kgm ροπής παραπάνω. Η εξάτμιση έχει αρκετά εντυπωσιακή εμφάνιση, αν και χάνει λίγο στην ποιότητα των κολλήσεων, πράγμα που δεν περιμένει κανείς από ένα προϊόν, που στοιχίζει σχεδόν €5.000. Ένα αντίστοιχο σύστημα από την Akrapovic θα ήταν πιο οικονομικό και ποιοτικό, με παρόμοια απόδοση, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει κάτι για την ώρα. Επόμενο βήμα, ήταν η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής. Από το εργοστάσιο, ο κινητήρας είναι κάπως φιμωμένος και με την τοποθέτηση του kit της ARMA Speed κερδίζουμε περίπου 15Ps και 1kgm ροπής, χωρίς να χρειαστεί να επέμβουμε στη χαρτογράφηση της ECU. Το kit είναι κατασκευασμένο από carbon και τοποθετείται πανεύκολα στις εργοστασιακές θέσεις, χωρίς κάποια τροποποίηση. Παράλληλα, δίνεται και ένα remote controller, μέσω του οποίου ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να ανοιγοκλείνει μία βαλβίδα και να ρυθμίζει πότε θα ανοίγει τέρμα η πεταλούδα του γκαζιού. Οι επεμβάσεις στον κινητήρα ολοκληρώθηκαν με την τοποθέτηση της παράλληλης μονάδας Performance Box kit της Lorisner, που συνδέεται στην OBD II και επεμβαίνει στην εργοστασιακή χαρτογράφηση. Η μονάδα αυτή μπορεί να συνδεθεί τόσο στην Α45, όσο και στις CLA 45 και GLA 45 AMG, είναι plug and play και με την τοποθέτησή της ο κινητήρας κερδίζει μέχρι και 8kgm ροπής.
Roadrage!
Με τις παραπάνω επεμβάσεις, ο κινητήρας αποδίδει πλέον 445Ps και ήμασταν αρκετά περίεργοι για το πώς θα μεταφραστεί αυτό σε νούμερα στο δρόμο. Το κιβώτιο των επτά σχέσεων της Α45 είναι μεν γρήγορο, αλλά όχι όσο γρήγορο θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ειδικά αν το συγκρίνουμε με το 6άρι κιβώτιο DSG, που εξοπλίζει τα σπορ μοντέλα της Audi και VW. Οι αλλαγές είναι κάπως απότομες και όχι τόσο γρήγορες όσο σε ένα DSG, με αποτέλεσμα να αδικούν το ήδη καλά στημένο αμάξωμα και το δυνατό κινητήρα. Σε σχέση με ένα Focus RS, η Α45 δείχνει και είναι πιο πολιτισμένη και λιγότερο επιθετική. Πιο πολύ πλησιάζει στη συμπεριφορά ενός S3, με τη διαφορά ότι έχει λίγο καλύτερα υλικά κατασκευής και πιο πολυτελή διάκοσμο. Όταν αποφασίσεις να πας γρήγορα, η Armytrix κάνει αισθητή την παρουσία της σε συνδυασμό με την ελεύθερη εισαγωγή, ειδικά αν έχεις ανοίξει τα ηλεκτρικά κλαπέτα. Τα φρένα είναι δυνατά και έχουν ενισχυθεί με αεριζόμενους πλευστούς και χαρακτούς δίσκους της HG, καθώς και με τακάκια της Ferodo DS2500 εμπρός, ενώ τα πίσω θα αναβαθμιστούν σύντομα αντίστοιχα. Επίσης, οι μπροστινές δαγκάνες έχουν βαφτεί στα χρώματα της Petronas από την Kakimoto Developments. Η μοναδική εξωτερική επέμβαση είναι η αναβάθμιση της εμφάνισης με το look του 2017 edition package.
Playground!
Στις μετρήσεις, η Α45 δεν τα πήγε και άσχημα, αν και θα μπορούσε καλύτερα. Τα 2,34sec για τα πρώτα 18 μέτρα έχουν περιθώρια βελτίωσης, με άμεσο αντίκτυπο στα 12,91sec, που χρειάστηκαν για τα 400 μέτρα, με 179,5km/h ταχύτητα εξόδου. Τα πράγματα θα βελτιωθούν κατακόρυφα με επέμβαση στη μονάδα διαχείρισης του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι αλλαγές χρειάζεται να γίνουν πιο γρήγορα και μόνο από αυτό, το αυτοκίνητο θα κερδίσει σημαντικά δέκατα σε όλους τους χρόνους του. Η Α45 πάντως δείχνει να προτιμά τις στροφές περισσότερο, αν και το τιμόνι της είναι αρκετά ελαφρύ, με ακριβή όμως αίσθηση. Το πλαίσιο γενικά είναι πάρα πολύ δεμένο και στιβαρό, ενώ η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση λειτουργεί άψογα παρότι είναι αρκετά σκληρή για το χαρακτήρα της Mercedes-Benz. Η γενική εικόνα πάντως είναι θετική, με τις βελτιώσεις που έχουν γίνει να έχουν πιάσει τόπο και να αποδίδουν, όπως πρέπει. Τέτοια αυτοκίνητα είναι που φέρνουν το μέλλον ένα βήμα ακόμα πιο κοντά μας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.991cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92mm
Σχέση Συμπίεσης: 8,6:1
ARMA Speed Carbon fiber κιτ εισαγωγής
Armytrix W176 A45 AMG σύστημα εξαγωγής
Lorinser Performance box kit
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
2017 edition package
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Petronas Edition τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός
HG χαρακτοί αεριζόμενοι πλευστοί δίσκοι εμπρός
Ferodo DS2500 τακάκια εμπρός
ΤΡΟΧΟΙ
AMG Styling V ζάντες 8x19in
Pirelli P-Zero λάστιχα 235/25
TUNED BY:
Kakimoto Developments
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCKCAR*
0-60 2,53
0-80 3,52
0-100 4,72 4,5
0-120 6,25
0-140 8,14
0-160 10,14 10,4
0-180 12,99
0-200 16,20 17,6
*ΜετρήσειςMercedes-Benz
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,34 @ 55,86
60 4,33 @ 92,17
100 5,72 @ 114,19
200 8,51 @ 143,66
400 12,91 @ 179,50
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,05
60-160 8,38
60-200 15,6
100-200 11,38
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μπορεί η Tesla και το 2020 να κρατήθηκε στην πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά πλέον νιώθει έντονη πίεση από το Group VW, που την ...