MINI Cooper S 230PS
R.E.M.
Δεν είμαι fan τους, ούτε ψάχνω στο YouTube να τους ακούσω. Πιτσιρικάς, θυμάμαι μεγαλύτερους φίλους μου να ακούνε φανατικά τους R.E.M. και θέλοντας και μη, κι εγώ μαζί τους. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα εξώφυλλο από τα album τους. Έγραφε: “Automatic For The People”. Ποτέ δεν κατάλαβα τι σήμαινε, ούτε και ρώτησα βέβαια. Το μυαλό μου πήγαινε στο αυτόματο όπλο και την τάση των ανθρώπων να θέλουν να δώσουν τέλος στα προβλήματά τους. Μπα... Δεν μου ταίριαζε στο προφίλ των REM. Πάντως αυτό το τραγούδι, το «Losing My Religion», το ακούω ευχάριστα. Κομματάρα! Σήμερα που έγραφα την δοκιμή του MINI λοιπόν, ψάχνοντας κάποιον τίτλο που να περιγράφει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (ναι, είναι ένα MINI Cooper S αυτόματο!), θυμήθηκα τον τίτλο του album. Ευκαιρία να googlάρω και να λύσω μία απορία που είχα στο βάθος του μυαλό μου από μικρός. Το “Automatic For The People” είναι λοιπόν ένα εστιατόριο στις Η.Π.Α και συγκεκριμένα στην πόλη Athens (!) της Georgia, πατρίδα των R.E.M. Ένα φοιτητικό εστιατόριο το οποίο είναι στην ουσία ένα self service κατάστημα και πάνω σε αυτή την αυτοματοποιημένη διαδικασία, σκέφτηκε ο ιδιοκτήτης του Dexter Weaver, να ονομάσει έτσι το κατάστημά του. Ο Michael Stipe, o Peter Buck, o Mike Mills o Bill Berry (οι R.E.M. δηλαδή), έχουν σπίτια εκεί και στην ουσία, εκεί έχουν το «αρχηγείο» τους οπότε εκεί περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους. Κάπως έτσι, δώθηκε ο τίτλος στο album τους και εγώ τον χρησιμοποίησα για το MINI!
MiniSpeed
Έχουμε καιρό να δούμε κάτι από τα παιδιά της MiniSpeed. Νομίζω όμως ότι δεν έχει περάσει χρονιά που να μην δούμε έστω και μία δουλειά τους. Αυτό που μου έχει μείνει χαρακτηριστικά στο μυαλό, είναι τα άρτια βελτιωμένα αυτοκίνητά τους που ποτέ δεν μας προβλημάτισαν στις δοκιμές μας. Και δεν το λέω για να τους εκθειάσω. Λέω την πραγματικότητα. Τα MINI τους πάντοτε δούλευαν ρολόϊ. Είναι καλό να τα λέμε αυτά. Αυτή τη φορά λοιπόν, έχουμε κάτι διαφορετικό και λόγω της διαφορετικότητάς του, κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Γνωρίζατε εσείς ότι βγαίνει το MINI Cooper S σε αυτόματο? Και το συγκεκριμένο είναι το ακριβότερο MINI που θα μπορούσε κανείς να αγοράσει πριν μερικά χρόνια. Έχει πραγματικά ολόκληρο τον κατάλογο της αντιπροσωπείας! Ο ιδιοκτήτης όμως δεν έκατσε ήσυχος. Ήθελε δύναμη. Παραπάνω δύναμη. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο σασμάν δεν είναι από αυτά τα σύγχρονα διπλού συμπλέκτη, άρα οι αλλαγές γίνονται σχετικά σβέλτα, αλλά σε καμία περίπτωση γρήγορα. Επίσης, δεν μπορείς να ξεκινήσεις δυνατά από στάση. Οπότε αν μιλάμε για επιδόσεις, ξεχάστε το αυτόματο. Πάρτε χειροκίνητο. Ο ιδιοκτήτης αυτού του ΜΙΝΙ όμως δεν αναζητούσε τόσο τα πολλά άλογα, όσο την παραπάνω ροπή. Έτσι, η εργοστασιακή τουρμπίνα δεν αλλάχθηκε αλλά μεταποιήθηκε (μεγάλωσε), με αποτέλεσμα να αποδίδει παραπάνω άλογα κυρίως στο μεσαίο φάσμα στροφών.
Analyze this
Και τι φοράει τούτο το MINI για να φτάσει τα 230 άλογα? Σε αντίθεση με τον υπερπλήρη εξοπλισμό του, όχι πολλά. Βελτιωμένη εισαγωγή με την χρήση ενός induction kit της Alta Performance, turboback race εξάτμιση της Milltek Sport, ένα front mount intercooler της Helix και μία ελαφρύτερη τροχαλία στροφάλου της Alta Performance. Βέβαια, μετά την τοποθέτηση των παραπάνω, η MiniSpeed ανέλαβε τον προγραμματισμό της ECU ώστε τα πάντα να συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους. Και το πέτυχε.
Δεν είναι μόνο αυτά
Φυσικά υπάρχουν και διάφορες άλλες περιφερειακές βελτιώσεις, τις οποίες θα δείτε στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως θερμοασπίδα πάνω από το turbo, κολάρα σιλικόνης κλπ. Εμένα όμως με έκαιγε να δω πως είναι ένα βελτιωμένο MINI Cooper S με αυτόματο σασμάν. Ο ιδιοκτήτης, που όπως είπαμε έχει βάλει στο MINI όλο τον κατάλογο, έχει επιλέξει και τα paddles στο τιμόνι. Τις λίγες ώρες λοιπόν που βρεθήκαμε με το κρεμ MINI άρχισαν να μου έρχονται σκέψεις στο μυαλό που ίσως είναι λίγο «φλώρικες» (μεγαλώνω?), ίσως και όχι... Στην έντονα στριμωγμένη πόλη που ζούμε, την Αθήνα, ούτε θέλω να ξέρω πόσες φορές πατάω τον συμπλέκτη καθημερινά. Συχνά σκέφτομαι ότι το επόμενό μου αυτοκίνητο θα είναι αυτόματο. Με λίγα λόγια, αν ήμουν οδηγός ταξί, δεν υπήρχε περίπτωση να είχα χειροκίνητο. Μα πως το κάνουν αυτό το πράγμα? Αυτό το MINI όλα τα παραπάνω μου έφερε στο μυαλό. Ναι, δεν έκανε «καρφωτές» αλλαγές, ναι, δεν μπορούσαμε να ξεκινήσουμε «τάπα» σπινάρωντας και ελέγχοντας με το γκάζι το σπινάρισμα, αλλά η οδήγηση γίνεται πολύ, μα πολύ, πιο ξεκούραστη. Και επειδή το MINI αυτό ήταν ιδιαίτερο, κάναμε και ένα μικρό videάκι, το οποίο μπορείτε να χαζέψετε στο κανάλι του POWER στο YouTube/PowerMagazine.
Τι είπε το VBOX?
Ότι το MINI σε αυτόματο αποκλείεται να κερδίσει σε κόντρα, αντίστοιχο σε βελτιώσεις, χειροκίνητο MINI Cooper S. Δείτε και μόνοι σας: από στάση για τα πρώτα 400m, με το αυτόματο χρειαστήκαμε 15,25sec, όταν με ένα αντίστοιχο Cooper S χρειαζόμαστε περίπου ένα δευτερόλεπτο κάτω. Ένα δευτερόλεπτο στα 400m είναι μπόλικες καρότσες. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αργό. Βέβαια, το εργοστασιακό πρέπει να ήταν –για τα γούστα μου- εκνευριστικά αργό και τώρα καταλαβαίνω τον ιδιοκτήτη του, που μπήκε στην διαδικασία της βελτίωσής του. Σίγουρα δεν μεταμορφώθηκε σε κτήνος, αλλά δεν ήταν και αυτός ο σκοπός. Ο τρόπος που δουλεύει πάντως, θυμίζει ένα κάτι τοις ταχύτερο εργοστασιακό MINI Cooper S, αλλά σε αυτόματο και αυτό δε ακούγεται άσχημα. Πάντως, το κιβώτιο δεν φαίνεται να προβληματίζετα καθόλου με την extra δύναμη και ροπή, δούλεψε υποδειγματικά και δεν μας έκανε κανένα «περίεργο». Διάβασα ότι αρκετοί είχαν θέμα με αυτά τα κιβώτια, για παράδειγμα σε μερικούς κατέβαζε ταχύτητα μόνο του (!) ή άναβε ένδειξη ελέγχου του κιβωτίου, όπου κατά την διάρκεια του ελέγχου δεν φαινόταν να υπάρχει καμία βλάβη. Αυτό, δεν έκανε τίποτα από αυτά. Κατά τα άλλα, το MINI αυτό ήταν σαν όλα τα άλλα που ξέρουμε: εντυπωσιακό σε στροφές, με τιμόνι που «ακούει» και ήχο που σε φτιάχνει. Τα MINI, το έχω ξαναπεί, είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που κάνεις κέφι να γράφεις χιλιόμετρα. Για την φωτογράφηση ανεβήκαμε ένα έρημο βουνό έξω από την Αθήνα, χαζέψαμε και λιγάκι την πηγμένη τσιμεντούπολη και εγώ προσωπικά ξανασκέφτηκα: μήπως το επόμενό μου αυτοκίνητο, να είναι αυτόματο?
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Nissan θα σταματήσει την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης για την αγορά της Ευρώπης.