Mini Cooper S 60 Years Edition 192Ps
Happy Anniversary
Τι γιορτάζουμε; Τι άλλο, τα 60 χρόνια από τη δημιουργία του πρώτου Mini. Του επαναστατικού αυτού μοντέλου που πριν από 60 χρόνια, στις 26 Αυγούστου του 1959, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά και έκτοτε άλλαξε την ιστορία της αυτοκίνησης. Το Mini αποτέλεσε μία τεράστια εμπορική επιτυχία (περισσότερες από 5,3 εκατομμύρια μονάδες), με την παραγωγή του μοντέλου να σταματά οριστικά τον Οκτώβριο του 2000. Το 2001, η BMW ήταν η εταιρεία που το αναγέννησε, διατηρώντας πολλά στοιχεία που έκαναν το κλασσικό Mini τόσο αγαπητό: μικρές διαστάσεις, πρακτικό εσωτερικό και άκρως διασκεδαστική οδική συμπεριφορά. Σήμερα, 18 χρόνια μετά, στην τρίτη γενιά της σύγχρονης και σαφώς μεγαλύτερης -σε διαστάσεις- εκδοχής του MINI, η BMW αποφάσισε να το γιορτάσει με αυτό εδώ το επετειακό μοντέλο. Το MINI 60 Years βασίζεται στην έκδοση Cooper S και δεν θα μπορούσε να είναι βαμμένο σε άλλο χρώμα από το British Racing Green που είναι το παραδοσιακότερο χρώμα για τα βρετανικά μοντέλα επιδόσεων. Οι πανέμορφες δερμάτινες επενδύσεις σε απόχρωση «Dark Cacao», οι πράσινες ραφές και οι piano black λεπτομέρειες, είναι εκεί για να υπενθυμίζουν ότι εκτός από sport, το Cooper S είναι και ένα premium μοντέλο, πάντα μέσα στη μόδα, αφού διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, όπως τον ατμοσφαιρικό φωτισμό (Ambient Lighting) και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 8,8in, με σύστημα πλοήγησης και συνδεσιμότητα Apple CarPlay, προεγκατάσταση τηλεφώνου μέσω Bluetooth και ασύρματη φόρτιση για Smartphones. Όλα αυτά τα μοντέρνα «παιχνίδια» είναι άριστα εναρμονισμένα με το retro στοιχείο που πάντα διέθεταν τα MINI και που φυσικά διατηρείται και στο νέο. Είναι προσεγμένο στην κάθε λεπτομέρεια, κατασκευασμένο με ποιοτικά υλικά και τέτοιο φινίρισμα που λίγα αυτοκίνητα μπορούν να συγκριθούν μαζί του. Οι τριγμοί και οι θόρυβοι από τον αέρα των προηγούμενων γενεών δεν υπάρχουν πια, ενώ ένα τεράστιο πλεονέκτημα είναι οι κάθετες κολώνες του παρμπρίζ που σου επιτρέπουν να βλέπεις τέλεια τον δρόμο στις στροφές και δεν έχεις νεκρό σημείο όταν στρίβεις αριστερά, ειδικά σε επαρχιακό δρόμο που θέλεις να πας λίγο σβέλτα και πρέπει να βλέπεις καλά στο αντίθετο ρεύμα για να πατάς ελάχιστα τη γραμμή.
Mini as usual
Οι αλλαγές του MINI 60 Years περιορίζονται κυρίως σε διακοσμητικά στοιχεία, όπως οροφή, καθρέπτες και ρίγες σε μαύρο χρώμα, αυτοκόλλητα με τον αριθμό 60 και 17άρες ζάντες διαφορετικής σχεδίασης, με τον γνωστό τετρακύλινδρο turbo κινητήρα των 2,0lt να έχει την ίδια απόδοση με το κανονικό Cooper S, στα 192Ps με 28,5kgm ροπής, που στο συγκεκριμένο μάλιστα συνεργάζεται με το καταπληκτικό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, που είναι ένα από τα καλύτερα του είδους τόσο σε ταχύτητα όσο και σε ομαλότητα αλλαγών. Το κιβώτιο «μηδενίζει» εντελώς τις αλλαγές ταχυτήτων και χαρίζει στο μικρό hot-hatch αρκετά δέκατα σε επιτάχυνση σε σχέση με το χειροκίνητο. Έχει και λειτουργία launch control και, με την καλή κλιμάκωση, διαβάζει τις συνθήκες και αντιδρά πάντα σωστά, σα να γνωρίζει ακριβώς τις προθέσεις του οδηγού. Διαθέτει φυσικά και paddles αλλαγών πίσω από το τιμόνι, όπως επίσης και προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης που διαμορφώνουν ανάλογα την απόκρισή του από «Green» έως «Sport». Στη λειτουργία sport λοιπόν και με το launch control ενεργοποιημένο, το MINI επιταχύνει κατά την BMW από στάση στα 100km/h σε 6,7sec ενώ εμείς το μετρήσαμε σε μόλις 6,27sec, με 1 άτομο όμως μέσα και με εκκίνηση σε πολύ καλή άσφαλτο.
Στο δρόμο, το αυτοκίνητο είναι πραγματικά απολαυστικό. Δεν θυμάμαι να έχω οδηγήσει καλύτερο αυτοκίνητο κάτω από τα 4 μέτρα μήκος. Είναι κλασσικό MINI στον τρόπο που συμπεριφέρεται, θυμίζοντας καρτ, με άμεσες και ακριβείς αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού, αστραπιαίες αλλαγές ταχυτήτων και όλα αυτά με μία αίσθηση ασφάλειας και πολυτέλειας μαζί, που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι ένα αυτοκίνητο με μήκος 3.850mm. Η ακρίβεια με την οποία το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει τις εντολές του οδηγού στην άσφαλτο, η ταχύτητα και ο τρόπος που το κιβώτιο συνεργάζεται με τον κινητήρα είναι μοναδικά. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο έχει χάσει μέρος εκρηκτικότητας και αμεσότητας, κερδίζοντας όμως σε άνεση και φιλικότητα στο όριο. Η απόδοση της ισχύος είναι συνεχής και αδιάκοπη σε όλη την κλίμακα των στροφών, δείχνοντας ότι ο κινητήρας αποδίδει αυτήν την ιπποδύναμη «για πλάκα» και θυμίζει περισσότερο ένα καλό ατμοσφαιρικό τρίλιτρο παρά ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ. Στον τομέα της κατανάλωσης, ό,τι και να σας πούμε ψέματα θα είναι, μιας και η πραγματική τιμή βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 6,5lt/100 km που ανακοινώνει η MINI και τα 9,1lt/100km που κάψαμε εμείς, παίζοντας μαζί του στο 80% των διαδρομών. Τέλος πάντων, αν είναι τόσο μείζονος σημασίας η κατανάλωση για κάποιον, κρίνω ότι καλό θα ήταν να μην πάρει 30.000 ευρώ αυτοκίνητο supermini. Συμπερασματικά, το MINI Cooper S είναι πιθανότατα το καλύτερο μικρό αυτοκίνητο που μπορεί κάποιος σήμερα να αγοράσει. Επίσης να σημειωθεί ότι, αν βγείτε έξω με μεγάλη παρέα και πολλά αυτοκίνητα, στην επιστροφή να υπολογίζετε ότι τα κορίτσια της παρέας θα τρυπώσουν όλα μέσα στο MINI, στη δική μου περίπτωση μάλιστα, επειδή δεν χωρούσαν, έβγαλαν έξω τις «δικές μου» (σύζυγο και κόρη) και τις έστειλαν με τα άλλα, γιατί αυτές θα το είχαν και μετά. Τα σχεδόν €35.000 της έκδοσης MINI 60 Years φυσικά και δεν είναι λίγα, αλλά τα €26.670 του κανονικού Cooper S (με μηχανικό κιβώτιο) δεν είναι πολλά. Δεν είναι πολλά, γιατί στην πραγματικότητα αγοράζεις την κορυφαία πρόταση στην κατηγορία αντικειμενικά, ενώ υποκειμενικά πιστεύω ότι είναι από αυτά τα λίγα -πλέον- αυτοκίνητα που δένεσαι μαζί του από την πρώτη μέρα. Από αυτά που τα αγοράζεις, γυρίζεις σπίτι σου και κάθεσαι μέσα άλλες δύο ώρες να το χαζεύεις. Αυτός -κατά τη γνώμη μου- είναι από μόνος του ένας -επαρκής- λόγος να το αγοράσεις. Το ξέρω ότι υπάρχουν εξίσου γρήγορα, εξίσου καλά στο στήσιμο (όχι όμως και στην άνεση που προσφέρει η ανάρτηση του MINI) και αρκετά φτηνότερα αυτοκίνητα, αλλά κανένα τους δεν σου ξυπνάει αυτό το συναίσθημα, το συναίσθημα ότι πραγματικά οδηγείς κάτι ξεχωριστό. Χαλάλι του πραγματικά.
Μας Άρεσε (+)
Ποιότητα
Εμφάνιση
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Στυλ
Δεν μας άρεσε (-)
Τιμή
Φορολογία δίλιτρου κινητήρα
Τιμή βασικής έκδοσης: €26.670
Τιμή έκδοσης δοκιμής: €34.520
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Θέση: Εμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 11:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7Jx17in
Ελαστικά: 225/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 192/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 28,3/1.250
0-100km/h (sec): 6,8
Τελική Ταχύτητα (km/h): 235
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 120/147 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,3-6,4 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km): 9,1
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η: SEC
0-60: 3,16
0-80: 4,52
0-100: 6,27
0-120: 8,55
0-140: 11,38
0-160: 15,84
0-180: 20,48
0-200: 26,29
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ: SEC: ΚΜ/Η
18: 2,59: 49,69
60: 4,81: 83,67
100: 6,36: 100,99
200: 9,50: 127,55
400: 14,53: 156,91
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/Η: SEC
50-80: 1,91
80-110: 2,81
100-140: 5,11
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Renault θα είναι στην έκθεση αυτοκινήτου Retromobile 2023 στο Παρίσι με ένα περίπτερο που θα αποτίνει φόρο τιμής στα εμβληματικά οχήματα της μάρκας.