Mini Countryman SD 2.0T 190Ps
Με δύο λαμπραντόρ
Αρκετοί ήταν αυτοί που χαρακτήριζαν μικρό το προηγούμενης γενιάς Countryman. Εγώ έρχομαι να πω ότι γνωρίζω φιλικό ζευγάρι, που διαθέτει μάλιστα και δύο λαμπραντόρ, όπου με το Countryman είχαν βολευτεί άψογα. Και λέω «είχαν», καθότι πλέον έχουν παραγγείλει το νέο Hybrid. Γενικότερα, η πρώτη γενιά Countryman τα πήγε ιδιαίτερα καλά σε πωλήσεις, ακόμα και στη χώρα μας, όπου έφτανες να συναντάς καθημερινά μερικά από αυτά, αφού μέσα σε 7 χρόνια κυκλοφορίας (2010-2017) πούλησε περίπου 2.300 μονάδες. Το κοινό του Countryman ζήλευε όμως τον extra χώρο άλλων μοντέλων και πραγματικά διψούσε για αναβάθμιση ως προς αυτόν τον τομέα. Η δεύτερη γενιά έρχεται για να καλύψει ακριβώς αυτό το κενό, αφού το νέο Countryman είναι ήδη 20 πόντους πιο μακρύ από το προηγούμενο! Φυσικά μεγάλωσε και η απόστασή του από το έδαφος, φτάνοντας πλέον στα 16,5cm. Κοιτάζοντάς το πάντως και έχοντας στο μυαλό σου ότι πρόκειται στην ουσία για ένα crossover, βάζεις απέναντί του –θέλοντας και μη- την BMW X1, με την οποία μοιράζονται αμέτρητα μηχανικά μέρη. Εύκολα, λόγω τιμής, μπορείς να βάλεις δίπλα του και το Audi Q2 ή την Mercedes-Benz GLA… όμως, το MINI Countryman έχει τον άσσο στο μανίκι του που ακούει στο όνομα lifestyle και όσο να ‘ναι παρακινεί στις μέρες μας τους ανθρώπους να το ακολουθήσουν.
Ανώτερο
Ανοίγοντας την πόρτα και κοιτάζοντας την καμπίνα, η αναβάθμιση φαίνεται έντονα. Τα σαφώς καλύτερα υλικά, αλλά και οι άνετοι χώροι συνθέτουν ένα ξεκάθαρα premium σύνολο. Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα έχει γίνει ακόμη πιο εύκολη και εδώ να αναφέρουμε ότι αυτά είναι πλέον συρόμενα και με ανακλινόμενη πλάτη, με σκοπό την ευελιξία. Θήκες, θηκάκια, χώροι για μικροαντικείμενα, άφθονοι. Εννοείται ότι τη ματιά κλέβει η κεντρική οθόνη, όπως σε κάθε MINI. Πιο πίσω ακόμη, βρίσκεται η μεγάλη διαφορά από την προηγούμενης γενιά Countryman και αυτή που παίζει ουσιαστικό ρόλο: ο χώρος του πορτ μπαγκάζ. Πλέον φτάνει τα 450 λίτρα, δηλαδή ο όγκος έχει αυξηθεί περίπου 100 λίτρα, πράγμα που σημαίνει «άλλος κόσμος». Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση SD με τον δίλιτρο diesel κινητήρα, απόδοσης 190 ίππων και 40kgm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται μονάχα με το 8άρι Steptronic κιβώτιο. Πιο κάτω στη «σκάλα» υπάρχει ο ίδιος κινητήρας με 150 ίππους για την έκδοση Cooper D και στην αντίπερα όχθη (λέγε με βενζίνη), ο τρικύλινδρος 1.5 των 136 ίππων και ο δίλιτρος των 192. Αν κάποιος θέλει να δώσει περισσότερα χρήματα, πάει στην επιλογή All4 με τετρακίνηση, αλλά, μεταξύ μας, δεν βρίσκω το λόγο για μια τέτοια επένδυση.
Όλοι με λέγανε σκληρό
…λέει το προηγούμενο Countryman. Ναι, τα MINI δεν είναι και τα πιο μαλακά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο. Από την άλλη, αυτή η στιβαρότητα και η αμεσότητα που φτάνει στα χέρια σου από το τιμόνι, οφείλεται και στη σφιχτή ανάρτηση. Στη νέα γενιά, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί αρκετά. Μην περιμένετε να μιλήσουμε για ένα μαλακό σύνολο, οι ρυθμίσεις όμως της ανάρτησης έχουν δημιουργήσει ένα πιο άνετο αυτοκίνητο. Βέβαια, και οι 19άρες του SD, που οδηγήσαμε, δεν βοηθούσαν, ας όψεται όμως η εμφάνιση. Με 17άρες τα πράγματα θα είναι σίγουρα πολύ καλύτερα. Η μέση κατανάλωση έπαιζε στα 7,7lt/100km, νούμερο άριστο για δίλιτρο turbo diesel με 190 άλογα και αμάξωμα βαρύτερο από ενάμιση τόνο. Το ίδιο νούμερο με την κατανάλωση είδαμε και για το 0-100km/h, με το Steptronic να μας θυμίζει και πάλι πόσο πολύ καλό σασμάν είναι. Το νέο Countryman είναι αρκετά μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό, πιο δυνατό, πιο όμορφο. Αρκετοί συνάδελφοι το χαρακτήρισαν ακριβό και η αλήθεια είναι ότι crossover μπορείς να αγοράσεις με πολύ λιγότερα. Δεν αγοράζεις όμως μαζί και το lifestyle που φέρει πίσω του το Countryman, το οποίο έχει καταφέρει να παρουσιάζεται με το όνομά του: τι αυτοκίνητο έχεις? Ένα Countryman… και όχι «ένα MINI Countryman». Ο όρος «niche» χαρακτηρίζει απόλυτα το Countryman και αν διαβάσετε και πάλι την ετυμολογία του, θα το αντιληφθείτε αμέσως.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINICOUNTRYMANSD 190PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MINI COUNTRYMAN: €25.785
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MINI COUNTRYMAN SD: €42.460
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.995
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84 x 90
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
ΒΑΡΟΣ kg 1.560
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 8Jx19in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 225/45 R19
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 190 / 4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 40/ 1.750-2.500
0-100km/h 7,7sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 220
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,13
0-80 5,66
0-100 7,75
0-120 9,98
0-140 12,59
0-160 17,13
ΡΕΠΡΙΖ
3η
50-80 3,11
80-110 3,49
4η
80-110 4,38
100-140 5,21
5η
100-140 7,34
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,69 46,33
60 5,23 74,17
100 6,92 95,38
200 10,25 122,15
400 15,44 151,64
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δύο κορυφαίες σχεδιάστριες μοιράζονται την ιστορία τους γύρω από το νέο Nissan JUKE.