Mitsubishi Colt CZT 172WHP

Mitsubishi Colt CZT 172WHP

CZT Beast

Καλά, τέρας δεν είναι το καημένο, αλλά αφού έτσι το λέει η αφεντικίνα του, ας το πούμε κι εμείς. Δεν θέλουν όμως και πολύ τα Colt για να γίνουν γρήγορα, λίγο το χαμηλό τους βάρος, λίγο το πολύ καλό και «ψυχωμένο», 4G15 μοτέρ τους και γίνονται μια ιδανική επιλογή για όποιον θέλει ένα καλό, αξιόπιστο και γρήγορο Hot-Hatch. Το συγκεκριμένο η Εύα δεν το αγόρασε μεταχειρισμένο, αλλά το «βούτηξε» από τη μητέρα της με το που έκλεισε τα 18 και έβγαλε δίπλωμα και από τότε άρχισε να το μεταμορφώνει από ένα εργοστασιακό - καθημερινό σβέλτο hot-hatch σε ένα βελτιωμένο μικρό πυραυλάκι. CZT πάντως πήρε η μαμά, όχι απλό Colt, οπότε, όπως φαίνεται, το μήλο έπεσε κανονικά κάτω από τη μηλιά. Και Εύα και μήλο... διπλό το κακό. Είναι καλό κορίτσι, όμως, φρόνιμο όταν δεν κρατάει τιμόνι και εξαιρετικά σεμνό, έτσι όπως θέλω να είναι μεθαύριο και η δική μου κόρη, που δεν είναι μακριά από την Εύα, 9 χρόνια μικρότερη είναι μόνο, τα οποία δυστυχώς, περνάνε πλέον σαν μήνες. Έτσι συμβαίνει όταν μεγαλώνεις και ζεις από Σάββατο σε Σάββατο, ενώ μικρός ήσουν κάθε μέρα στη γύρα, οι εβδομάδες γίνονται μέρες, γι' αυτό όσο είστε ακόμα νέοι, να τα κάνετε ρημάδι όλα, μην λυπηθείτε τίποτα. Τα λεφτά τρώγονται ζεστά, αν κρυώσουν δεν τρώγονται, που έλεγε και ένας φίλος μου από το Ναύπλιο. Ο κάθε ένας, λοιπόν, τα ξοδεύει εκεί που κρίνει ο ίδιος ότι θα του δώσουν τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση, τα αγόρια συνήθως στα αυτοκίνητα και τα κορίτσια συνήθως σε ρούχα και καλλυντικά. Συνήθως. Όχι πάντα. Κάποιες φορές συμβαίνει και το αντίθετο, όπως με το κορίτσι μας εδώ, που άνοιξε το κουτί και κοίταγε το external σαν να της ήρθε φουστάνι Versace, κεντημένο στο χέρι από την ίδια την Donatella. Από κάτι τέτοια βίντεο στο Tik Tok την ανακάλυψα και μου ήρθε η ιδέα γι’ αυτήν εδώ την ξεχωριστή δοκιμή, όπου, εκτός από το αυτοκίνητο, έχουμε και μια mini συνέντευξη του ιδιοκτήτη. Οι μαντράχαλοι που το διαβάζετε, να μην παίρνετε θάρρος... κανείς δεν νοιάζεται για εσένα Βαγγέλη, μόνο το αμάξι σου θέλουμε να δούμε. Ας δούμε όμως λίγο και αυτό το μαύρο το Colt, πριν πιστέψει ότι ήρθε τσάμπα.      

Tune it baby

Δεν ήθελε και πολλά, για την ακρίβεια, χωρίς να μου έχει πει κάτι η Εύα, μυρίζομαι ότι στην πραγματικότητα ήθελε καλύτερο look, καλό ηχοσύστημα και τον ήχο από το external, οπότε και οι υπόλοιπες βελτιώσεις ακολούθησαν αυτά. Έφτιαξε ένα χταπόδι χειροποίητο στον Σκριβάνο για να μπορεί να τοποθετήσει το external των 38mm της TiAL και ύστερα ακολούθησαν η 63άρα ολόσωμη εξάτμιση, ένα ελεύθερο φίλτρο αέρα στο φιλτροκούτι και φυσικά ένα πρόγραμμα από την ACE Motorsport για να δουλεύουν όλα αυτά σωστά.

Αφού όμως ανέβηκε η πίεση του turbo, χρειάστηκε και καλύτερη ψύξη και τροφοδοσία, γι’ αυτό έχει μεγαλύτερο custom intercooler, με κόκκινα κολάρα σιλικόνης της Forge, σκαστρούλα ανοιχτού τύπου της ίδιας εταιρείας και τέλος μια μεγαλύτερη τρόμπα βενζίνης της ΑΕΜ. Τον έλεγχο και την ρύθμιση της πίεσης την έχει αναλάβει το boost controller Profec της GReddy. Τι μας μένει, α ναι, το look και κυρίως το χαμήλωμα, απαραίτητο για το Colt με την πολύ ψηλή γραμμή με αμορτισέρ της Sachs Performance και ελατήρια Eibach, που πραγματικά το κάνει να δείχνει άλλο αυτοκίνητο. Σετάκι μαζί με τις μεγαλύτερες ζάντες JR21 της Japan Racing των 17in να γεμίζουν καλύτερα τους θόλους και... έτοιμο! Κουκλίστικο.  

Από γκάζι;

Από γκάζι, ρίχνει σε καινούργιο 200άρι Fiesta ST για πλάκα, με το χαμηλό του βάρος και ειδικά με την Εύα οδηγό που,όπως την έκοψα, δεν είναι ούτε 50 κιλά, άρα είναι σαν να οδηγεί φάντασμα με γεμάτο ρεζερβουάρ. Φοράει και τα πολύ καλά Continental Premium Contact 6, με τις 17άρες του, δεν χάνει πολύ σε σπινιάρισμα, έχει δυνατό τετράφτερο συμπλέκτη της Sachs, δεν έχει αδράνεια και τσουπ, πάρε το 6,04sec για τα πρώτα 100km/h από στάση για πλάκα. Άντε πιάσε το μετά, θέλεις μεγάλο καλό hot-hatch για να το περάσεις. Το 400άρι το κάνει σε 14,23sec, με ταχύτητα εξόδου 167,88km/h, τιμές πάρα πολύ καλές για όλα, το αμάξι, τον οδηγό, την ηλικία τους κτλ.

Είναι ένα μαυροκόκκινο δυναμιτάκι, το οποίο κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας, μέρα και νύχτα και περιμένει να κάνει το μπαμ σε κάθε ευκαιρία, όταν θα βρεθεί μπροστά του ανοιχτός δρόμος. Τουρμπίζει από χαμηλά, αφού η τουρμπίνα του παρέμεινε η εργοστασιακή, κάτι που δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα του και φυσικά βοηθάει στην καθημερινότητα. Είναι ακριβώς τόσο όσο! Από εδώ και πάνω, η βελτίωση και η extra ιπποδύναμη αρχίζει να έχει περισσότερο κόστος και λιγότερο νόημα και σας το λέω εγώ, που το έχω κάνει αρκετές φορές και το έχω δει ακόμα περισσότερες. Μπράβο στο κορίτσι που έφτιαξε τόσο ωραίο αυτοκίνητο, μου θύμισε και τα δικά μου νιάτα... όταν είχα το Punto GT, όρεξη, χρόνο, χρήμα και το κυριότερο... δεν πονούσα πουθενά. 

Power Interview:

Power Magazine: Πες μας 2-3 πραγματάκια για εσένα, με τι ασχολείσαι όταν δεν κάνεις βόλτες με το CZT ας πούμε;

EVA: Όταν δεν κάνω βόλτες με το αμάξι μου ή δεν ασχολούμαι με αυτό, συνήθως βρίσκομαι στην εργασία μου, διαφορετικά προσπαθώ να περνάω χρόνο με την οικογένεια μου και τους φίλους μου.

PM: Πότε ανακάλυψες ότι σου αρέσουν τα αυτοκίνητα και οι βελτιώσεις;

EVA: Η πρώτη μου επαφή με τα αμάξια ήταν στα 8 μου χρόνια, όπου ο παππούς μου τότε, με ένα Suzuki Vitara του 1990, προσπάθησε να με μάθει να οδηγώ. Εκείνος ήταν μηχανικός λεωφορείων και είχε πάρα πολλά χρόνια εμπειρίας και αμέτρητες γνώσεις τις οποίες δεν σταμάταγα να απορροφώ. Καθώς μεγάλωνα το ένα έφερε το άλλο και από τις γνώσεις και τις θεωρίες, πέρασα στις πράξεις, βάζοντας χέρι στο δικό μου αμάξι πρώτη φορά το 2018.

Power Magazine: Γιατί Colt CZT; Δεν είναι συνηθισμένο μοντέλο για κορίτσι..

EVA: Το colt CZT επιλέχθηκε πρώτα από την μητέρα μου, το 2006, συνδυάζοντας για εκείνη ένα μικρό, σε μέγεθος, hatch-back, με δυνατό κινητήρα και ομορφιά.

PM: Πώς και αποφάσισες να το βελτιώσεις; Δεν ήταν αρκετά τα 150Ps;

EVA: Το αμάξι βελτιώθηκε δίνοντας προτεραιότητα στη σωστή λειτουργία και την αξιοπιστία του και όχι τόσο για την απόλυτη ιπποδύναμη. Δεν ήθελα να δυναμώσει σε τέτοιο σημείο που να μην μπορώ να το χρησιμοποιήσω και να το χαίρομαι κάθε μέρα και αυτός ήταν και ο λόγος που επέλεξα τα περιφερειακά που έβαλα.

PM: Τι είναι αυτό που απολαμβάνεις περισσότερο με το αυτοκίνητό σου; Οι βόλτες, οι κόντρες, οι εκδρομές;

EVA: Εκτός από τις συχνές βόλτες και εκδρομές που κάνω με το CZT, απολαμβάνω τη δυνατή μουσική και να χαζεύω τη θέα.

PM: Τι σχέδια έχεις για το μέλλον; Θα το δυναμώσεις κι άλλο ή αρκεί τόσο;

EVA: Τα σχέδια είναι μεγάλα, καθώς ποτέ δεν είναι τίποτα αρκετό στο κομμάτι της βελτίωσης, δεν θα πω όμως περισσότερα γιατί προτιμώ να κάνω πράξεις.

PM: Αν θα το άλλαζες, τι θα αγόραζες τώρα και γιατί;

EVA: Αν θα το άλλαζα… να σου πω την αλήθεια δεν με φαντάζομαι με κάποιο άλλο αμάξι...

PM: Αν δεν ήταν θέμα το κόστος, ποιο αυτοκίνητο θα ήθελες να έχεις;

EVA: Όπως είναι φανερό έχω μία αδυναμία στα Ιαπωνικά αμάξια, οπότε εάν είχα την δυνατότητα να έχω ένα αμάξι χωρίς να είχα θέμα με το κόστος, θα ήταν το Toyota Supra Mk4, αλλά θα ήταν τερματισμένο από βελτίωση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός (cc): 1.468

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 75,5 x 82

Σχέση συμπίεσης: 9:1

TiAL external 38mm

Σκάστρα ανοικτού εμβόλου της Forge

Χειροποίητο χταπόδι και εξάτμιση 63mm Σκριβάνος Exhaust

Custom intercooler και σωληνώσεις

Κολάρα Forge Motorsport

Ελεύθερο φίλτρο αέρα

Αντλία βενζίνης ΑΕΜ

Πρόγραμμα ECU ACE Motorsport

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Sachs Performance τετράφτερος δίσκος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Αμορτισέρ Sachs Performance

Ελατήρια χαμηλώματος Eibach Pro Kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ/ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

GReddy Profec boost controller

 

ΦΡΕΝΑ/ΤΡΟΧΟΙ Φρένα : Εργοστασιακά

Ζάντες Japan Racing JR21 7Jx17in

Λάστιχα Continental Premium Contact 6 205/40

Tuned by

Ace Motorsport

Ασκληπιού 4, Πειραιάς 185 45

Τηλ: 210 41 01 250

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA της ACE Motorsport

Μέγιστη ισχύς (WHP/rpm): 172/6.500

Μέγιστη ροπή (Wkgm/rpm): 21/4.300

Stage 1

Ποσοστό βελτίωσης: 26%

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,68

0-80                 4,74

0-100               6,04

0-120               7,97    

0-140               9,97

0-160               13,06

0-180               16,28

0-200        21,54

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,68     @        45,05

60        5,05     @        85,28

100      6,54     @        106,33

200      9,52     @        135,78

400      14,23   @        167,88

 

Roll on ΚΜ/Η             SEC

60-160             9,38

100-200           15,5

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Nissan: Συμμετοχή στο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις

Nissan: Συμμετοχή στο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις

Θεαματική συμμετοχή δύο αγωνιστικών αυτοκινήτων της Nissan στο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις.