Mitsubishi Lancer Evolution VII 631PS

Mitsubishi Lancer Evolution VII 631PS

Αξίζει Oscar!

Είναι πολλές οι τηλεοπτικές και κινηματογραφικές εμφανίσεις του Lancer EVO της Mitsubishi. Εμφανίσεις σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές, σειρές anime και φυσικά στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η αποτελεσματικότητα του όμως είναι που το έκανε να ξεχωρίσει άμεσα και αυτό γιατί είναι γρήγορο παντού! Χώμα, πίστα, dragster, κόντρες. Στα περισσότερα είδη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το EVO έχει αφήσει το στίγμα του. Η φήμη του έκανε πολλές εταιρείες βελτίωσης να ασχοληθούν με αυτό. Το tuning potential του Evo κυριολεκτικά δεν έχει όριο, το μόνο δύσκολο είναι να βρεις τη χρυσή τομή στις επιλογές σου, για να δουλεύει σωστά, όποιο προσανατολισμό και αν έχεις. Στην προκειμένη περίπτωση, το Evo φτιάχτηκε για το δρόμο από την Kakimoto Developments και το αποτέλεσμα είναι καθηλωτικό.

Σπαρτιάτης!

Αφού ο προσανατολισμός του συγκεκριμένου EVO είναι ο δρόμος, η εξωτερική εμφάνιση δεν άλλαξε ιδιαίτερα. Η αεροτομή του Evo λειτουργεί αρνητικά στην επιτάχυνση -λόγω της μεγάλης της επιφάνεια- και έτσι αφαιρέθηκε. Το αμάξωμα χαμήλωσε με την ανάρτηση της D2, ενώ προστέθηκαν και μεγαλύτεροι δίσκοι της Brembo στα φρένα για να γεμίσουν το κενό από τις XXR των 18inch. Επίσης, τα εμπρός και πίσω φανάρια έχουν αντικατασταθεί με τα φανάρια από το EVO ΙΧ.

 

4G63

O κωδικός του μοτέρ του EVO είναι τόσο γνωστός που στέκεται και μόνος του ως τίτλος! Το μοτέρ αυτό, έχει φυσικά τεράστια ιστορία στους χώρους μας. O Πάνος Φραγκίδης, ιδιοκτήτης της Kakimoto Developments, γνωρίζει καλά το μοτέρ, παράλληλα δε συνεργάζεται με διεθνείς μεγάλους βελτιωτικούς οίκους, με αποτέλεσμα να διαθέτει τη γνώση για τη σωστή επιλογή ανταλλακτικών! Τα oversize πιστόνια 85,5mm της Wiseco, ανεβάζουν τον κυβισμό στα 2.025cc. Οι ατσάλινες μπιέλες είναι της Arrow, ενώ ο στρόφαλος είναι της Manley με διαδρομή 88mm. H αφαίρεση του εργοστασιακού balance shaft επιτρέπει την αύξηση της ιπποδύναμης, ενώ ταυτόχρονα προστατεύει την καδένα, η μοναδική όμως εταιρεία, που εγγυάται  σωστή λειτουργία, είναι η AMS και ο Πάνος, όντας πάντα ενημερωμένος, εξόπλισε το Evo με το Race Delete Balance Shift Kit της AMS. Η τροχαλία στροφάλου έχει αντικατασταθεί με τη Super Damper της ATI, που έχει μεγαλύτερη εξωτερική διάμετρο κατά 12% και συνεισφέρει στη μείωση των κραδασμών και τέλος ο 4G63 σφραγίστηκε παντού με βίδες της ARP. Η κεφαλή δεν γινόταν να παραμείνει εργοστασιακή με τους συμμετρικούς σε εισαγωγή και εξαγωγή εκκεντροφόρους να προέρχονται από την Kelford με 272ο διάρκεια και βύθισμα 11mm. Τα ρυθμιζόμενα γρανάζια αλουμινίου είναι της Fidanza και ο ιμάντας χρονισμού είναι της HKS. Οι βαλβίδες προέρχονται από την σειρά Competion Plusτης Ferrea και είναι κατά 1mm μεγαλύτερες από τις εργοστασιακές, ενώ από την ίδια εταιρεία προέρχονται και τα ελατήρια των βαλβίδων. Επειδή η χαμηλή πίεση λαδιού σε έναν βελτιωμένο κινητήρα μπορεί να αποβεί καταστροφική, ο πάντα ενημερωμένος Πάνος, επέλεξε το ρυθμιστή πίεσης της Kiggly Racing με κωδικό HLA, που κρατάει την πίεση του λαδιού συνεχώς πάνω από 15psi.

Πάμε στα περιφερειακά

Επιλέχθηκε το kit της AMS, με κωδικό GT37R, το οποίο αποτελείται από ένα Precision turbo, χταπόδι με T3 πάτημα, external wastegate της TiAL 44mm και μία εισαγωγή αέρα της K&N με 100mm σωλήνα εισαγωγής. Η εξάτμιση είναι χειροποίητη,76mm και είναι της Pavlidis Exhaust μέχρι το τελικό, που είναι της HKS με 120mm διατομή! Το turbo ψύχεται από το intercooler της HKS μέσω των σωληνώσεων 76mm, οι οποίες είναι επίσης της HKS. H σκάστρα είναι της TiAL, ενώ η πολλαπλή εισαγωγής είναι της AMS, με plenum 5,24lt και κωδικό F1. Η πεταλούδα γκαζιού είναι της S90 Performance με 70mm διατομή και τέλος, η φλάντζα πολλαπλής ειαγωγής προέρχεται από την Golden Eagle. Στην τροφοδοσία έχουμε ένα χειροποίητο σύστημα με 2 αντλίες, μία Aeromotive Stealth των 340lt/hr και μία Walbro των 255lt/hr, που τροφοδοτούν τα μπεκ 1.340cc/min της Injector Dynamics. Η μπεκιέρα είναι της Magnus Race και είναι επαρκής για 1.000Ps. Τέλος, ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου είναι της FuelLab, είναι δε εδώ άξιο λόγου ότι η FuelLab παρέχει στο κιτ της τα πάντα για την εύκολη τοποθέτηση και ενημέρωση του οδηγού, καθώς το kit διαθέτει σωληνάκια, κολάρα, αλλά και αναλογική οθόνη για την επιτήρηση της σωστής λειτουργίας. Τα παραπάνω έπρεπε να λειτουργούν σωστά, οπότε ο προγραμματισμός ήταν κομβικό κομμάτι. Ο PECTELE2 είναι ένας Plug and play εγκέφαλος, που διαθέτει software για κάποια βελτιωμένα setup, αλλά και για εργοστασιακά. Βέβαια, κανένα από τα προγράμματα, που διαθέτει, δεν ανταποκρινόταν στο spec list του συγκεκριμένου EVO. Ο Πάνος όμως συνεργάζεται με τον Μιχάλη Παρίδη, γνωστό για την καριέρα του πέρα από τον Ατλαντικό, αλλά και στις Αραβικές χώρες! Έτσι, το ΕVO απέδωσε 615Ps στις 7.215rpm, με 81,81kgm ροπής στις 3.220rpm. Εμείς μετρήσαμε το EVO με τη μεσαία του πίεση, η οποία επιλέχθηκε από το boost controller της GReddy. Η μετάδοση έχει αρκετές λύσεις. Ξεκινάμε από την Exedy, με το ελαφρύτερο Racing βολάν από chromoly και βάρος 5,5kg, αλλά και τον Heavy Duty δίδισκο συμπλέκτη. Τα συχρονιζέ για τις 5 πρώτες ταχύτητες είναι της Sychrotech και είναι κατασκευασμένα από carbon. Το carbon στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί ως φρένο κατά τη διάρκεια της απεμπλοκής, με αποτέλεσμα να μη «γλιστράει» ο συμπλέκτης και οι αλλαγές να είναι πιο γρήγορες, μικρή λεπτομέρεια από την Kakimoto Developments στο κυνήγι του καλύτερου αποτελέσματος!

 

Ώρα για μετρήσεις

Η μόνη διαφορά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το boost controller. Όπως είπαμε, είναι σπαρτιάτης και ο ήχος σε προϊδεάζει για κάτι «αντρικό»! Με μεσαία πίεση, το Evo παίζει κάπου στα 550Ps, παρά το γεγονός ότι τα κιλά του είναι αρκετά. Ο δίσκος είναι σκληρός, θέλει ιδιαίτερη χρήση για να μη σου σβήσει το αυτοκίνητο, αφού χρειάζεται στροφές για να κινηθεί. Με 3η, χρειάστηκε για το 100-200km 7,77sec, χρησιμοποιώντας τη μεσαία πίεση. Δεν είναι αστείο το νούμερο, για τετρακίνητο με βάρος περίπου 1.500kg, αντιθέτως είναι τρομακτικό! Ουσιαστικά το Evo κάνει τον ίδιο χρόνο με το R35 του 2012, που έβγαινε από το εργοστάσιο με 550Ps. Από στάση, για τα 402m, το EVO χρειάστηκε 12,24sec με 196,89km/h. Βγαίνει στα 400 μέτρα στο δρόμο, με πολιτικά λάστιχα, σχεδόν με 200 χιλιόμετρα! Σίγουρα δεν είναι αστείο. Στη μέτρηση από στάση για το 0-100 km χρειάστηκε 4,38sec, ενώ για τα 18 πρώτα μέτρα 2,42sec, αρκετά κακό 18μετρο, πού να πάταγε σωστά! Κηδεία!

 

Πάρε Evo!

Δεν νομίζω να αμφισβητεί κάποιος τα EVO, όσοι γέλασαν στη συγκεκριμένη ατάκα γελούσαν ειρωνικά! Αυτό το αυτοκίνητο ανταγωνίζεται supercar με την ιστορία που κουβαλάει και αν έχει βελτιωθεί σωστά, όπως το EVO της Kakimoto Developments, τα αντιμετωπίζει και στους χρόνους και με λιγότερα κυβικά! Άντε να εξηγήσεις τώρα στο κομμάτι που κάθεται στο δεξί κάθισμα, γιατί πέρασε το 911 Turbo σας, το κλιματιστικό με την απλώστρα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.025cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 75,7mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,2:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Exedy twin plate HD CLUTCH

synchrotech carbon synchro 1-5gears

AMS SHIFT KNOB


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Front brake discs brembo

Rear brakes discs brembo

Brake pads ferodo 2500

D2 suspension

 

ΤΡΟΧΟΙ
XXR WHEEL 18"

TUNED BY:

Kakimoto Developments

Προέκταση Μεάνδρου,

Ωραιόκαστρο, ΤΚ 57013,

Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2314002394

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

 

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της DynoExelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 615/7.215

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 71,81/3.220

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCKCAR*

0-60                 2,36

0-80                 3,00

0-100               4,38    

0-120               5,65

0-140               6,90

0-160               8,37

0-180               10,51

0-200               12,59

 

*Μετρήσεις

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,42     @        62,11

60        4,26     @        97,45

100      5,57     @        119,01

200      8,16     @        157,70

400      12,24   @        196,89

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
100-200           7,77

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               4,07

80-110             1,92

100-140           2,20

 

Αρθρογράφος

 

Το ID.Buzz της VW σε δοκιμές αυτόνομης οδήγησης

Το ID.Buzz της VW σε δοκιμές αυτόνομης οδήγησης

Η Volkswagen κάνει δοκιμές αυτόνομης οδήγησης με το νέο της ID.Buzz στους δρόμους του Μονάχου.