Νέο KIA XCeed
Τι κοινό όμως έχει με το απλό Ceed? Σχεδόν τίποτα, γιατί στην ουσία σχεδιάστηκε όλο το αμάξωμα από την αρχή, διατηρώντας μόνο την πλατφόρμα, καθώς και τα μηχανικά μέρη. Οι κινητήρες που το εξοπλίζουν είναι δύο, ο 1.0lt T-GDi με απόδοση στα 120Ps και ο 1.4 T-GDi των 140Ps, αμφότεροι συνδυαζόμενοι με μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ ο 1.4lt έχει ως επιλογή και το DCT των επτά. Η βασική έκδοση κοστίζει €20.590, με την ακριβότερη να φτάνει στα €25.990, τιμές στις οποίες έχει γίνει έκπτωση, αφού υπάρχει προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος της τάξεως των €500.
Στην παρουσίαση του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον κινητήρα του 1.0lt και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Το σύνολο μας έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση, τόσο από πλευράς ποιότητας κατασκευής, όσο και κύλισης, ενώ δεν έλειψαν οι άφθονοι χώροι, η σωστή εργονομία, αλλά και το κομψό design. Όλα τα παραπάνω στοιχεία σε συνδυασμό με την τιμή πώλησης, το κάνουν ένα πολύ ελκυστικό σύνολο που θα πρωταγωνιστήσει δυναμικά στην κατηγορία του.
Προσφέροντας πλούσιο βασικό εξοπλισμό, με μια τεράστια οθόνη αφής των 10,25” στην έκδοση που δοκιμάσαμε, διζωνικό κλιματισμό, ασύρματο φορτιστή smart-phone και πολλά ακόμα, έχει όλα τα όπλα για να κοιτάξει κατάματα αρκετά ακριβότερα σύνολα του ανταγωνισμού. Οι χώροι του εσωτερικού είναι τρομερά άνετοι και επαρκείς για πέντε ενήλικες επιβάτες σε όποια θέση και να καθίσουν. Ο χώρος αποσκευών είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ με την χρήση ρεζέρβας ανάγκης, ή κιτ επισκευής μπορεί να γίνει ακόμα πιο βαθύς. Πολύ θετικές εντυπώσεις μας έκανε η συμπεριφορά του στον δρόμο. Παρά τα 184mm απόστασης από το έδαφος, το XCeed ανταποκρίνεται με άνεση σε αλλεπάλληλες στροφές, με το αρκετά καλό σε αίσθηση τιμόνι και τα αποδοτικά φρένα να είναι εκεί και να έχουν και την απόδοση που θέλει ο οδηγός. Τα γόνατα MacPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, συνεργάζονται ιδανικά με το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε απαίτηση του οδηγού του. Η KIA διαγράφει πλέον μια νέα εποχή, αποτάσσοντας το παρελθόν της και παρουσιάζοντας εξαιρετικά μοντέλα και το XCeed είναι ένα από αυτά.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford προσθέτει για πρώτη φορά ήπιο υβριδικό σύστημα 48V στο Fiesta, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και αυξάνοντας τον δυναμικό του χαρακτήρα.