Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160Ps
Γνωστό αμάξωμα, γνωστός κινητήρας, καινούργιος όμως συνδυασμός. Τον κινητήρα 1.3 DIG-T τον είδαμε ξανά σε προηγούμενη δοκιμή, κάτω από το καπό της νέας A-Class (A160), αυτή τη φορά, έχοντας διαφορετική χαρτογράφηση, αποδίδει 160Ps έναντι των 109Ps που είχε στο μοντέλο της Mercedes-Benz και εξοπλίζει το -ελαφρώς- ανανεωμένο Nissan Qashqai.
Ζόρικα τα πράγματα
Το περιβαλλοντικό τοπίο αλλάζει. Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτεί ολοένα και λιγότερους ρύπους, κάτι που έχει προκαλέσει «σπαζοκεφαλιά» στους κατασκευαστές, που καλούνται να πληρώσουν δυσθεώρητα ποσά για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών που θα βοηθήσουν τα μοντέλα τους να πληρούν τα συνεχώς αυστηρότερα όρια.
Η Nissan, λοιπόν, θέλοντας να εναρμονιστεί με τη νέα τάξη πραγμάτων, καταργεί τον 1.2lt και τον 1.6lt κινητήρα του Qashqai, του κάνει ένα σχετικά ήπιο facelift και το ρίχνει ξανά στη μάχη με τα θηρία που ακούνε στα ονόματα 3008, Tiguan, C-HR, Sportage και Karoq.
Δύσκολη κατηγορία
Το Qashqai συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων, ωστόσο σχεδιαστικά έχει ξεπεραστεί από τον άκρως ενδιαφέροντα ανταγωνισμό που έχει παρουσιάσει εξίσου καλά ή ακόμα και καλύτερα σύνολα, με την τοποθέτηση ενός νέου κινητήρα να μην επαρκεί για να το διατηρήσει στην κορυφή. Ο νέος 1.3 DIG-T όμως είναι ένας εξαιρετικός κινητήρας, προϊόν συνεργασίας των Daimler, Nissan και Renault και στην προκειμένη περίπτωση έρχεται σε δύο εκδόσεις, στη μία που αποδίδει 140Ps και στην άλλη, που δοκιμάζουμε τώρα και φτάνει τα 160Ps, ενώ είναι εναρμονισμένος με το Euro 6d. Η δυνατή έκδοση, μάλιστα, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η τετρακίνηση απουσιάζει από τις επιλογές, με τον κινητήρα βενζίνης και διατίθεται μόνο στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Βέβαια, ελάχιστοι καταναλωτές πλέον χρειάζονται τις αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και επιλέγουν αντ' αυτού μπροσθιοκίνητες εκδόσεις στις κατηγορίες B-SUV και C-SUV.
Μπείτε μέσα
Το εσωτερικό του είναι γνώριμο, πρακτικό και ποιοτικό, με μαλακά πλαστικά και καλή συναρμογή, αρκετούς χώρους τουλάχιστον μπροστά και ελαφρά περιορισμένους πίσω. Δύο ενήλικες χωράνε άνετα, ενώ ο τρίτος επιβάτης του πίσω καθίσματος θα στριμωχτεί λίγο για να χωρέσει. Σχετικά περιορισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 430lt, τη στιγμή που αρκετά μοντέλα της κατηγορίας ξεπερνούν τα 450lt. Ο εξοπλισμός στην έκδοση Acenta, που είχαμε στα χέρια μας, είναι αρκετά ικανοποιητικός, αν και απουσιάζει το πακέτο Safety Shield, το οποίο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Τα πακέτα ασφαλείας ανήκουν πλέον στο βασικό εξοπλισμό σχεδόν όλων των ανταγωνιστών του, οπότε εδώ η Nissan χάνει σίγουρα πόντους. Στον αντίποδα, κερδίζει αρκετά στην καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου, που θα σας επιτρέψει να ταξιδέψετε άνετα και ξεκούραστα, αφού αεροδυναμικοί θόρυβοι και ήχος από τον κινητήρα γίνονται ελάχιστα αντιληπτοί.
Πάμε βόλτα
Στην οδήγηση τώρα, ο κινητήρας σε κερδίζει αμέσως, αφού έχει άφθονη ροπή διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές, ελαστικότητα και το βασικό, χαμηλή κατανάλωση. Με αρκετή σύνεση στο γκάζι μπορεί να κινηθεί με τη μέση τιμή της κατανάλωσης να φτάνει τα 6,4lt/100km και με λίγη προσπάθεια και λίγο παρακάτω, αλλά μία ρεαλιστική τιμή, που δεν θα σας κάνει τον πιο αργό οδηγό της ημέρας, είναι στα 6,8lt/100km. Οι επιδόσεις του είναι αρκετά ικανοποιητικές, με τα 100km/h από στάση να έρχονται σε 10,1sec και την τελική του να φτάνει τα 198km/h.
Χάρη στο πιο πρόσφατο facelift απέκτησε αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου, με αποτέλεσμα να έχει ελαφρώς καλύτερη συμπεριφορά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς βέβαια να το χαρακτηρίσει κάποιος σπορ. Στη βελτίωση αυτή συμβάλλει βέβαια και ο ελαφρύτερος κινητήρας. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και δεν θα τρομάξουν, όπως επίσης και οι βυθίσεις στο φρενάρισμα. Ξεκάθαρα βέβαια το Qashqai είναι προσανατολισμένο στην άνεση και στα ταξίδια και όχι στη γρήγορη οδήγηση. Τα φρένα έχουν ικανοποιητικό αποτέλεσμα, όχι όμως και το τιμόνι, το οποίο υστερεί σε αίσθηση και αμεσότητα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και άνετη, όμως δεν είναι εύκολο να την φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου, γιατί η κλίση του καθίσματος είναι κλιμακωτή, «πηδώντας» πιθανές θέσεις. Η ορατότητα προς τα εμπρός εμποδίζεται από τα αρκετά παχιά a-pillars, ενώ σε εκτός δρόμου οδήγηση σε ήπιο χωματόδρομο, αλλά με αρκετή κλίση ανηφόρας, ανεβαίνεις ουσιαστικά στα τυφλά.
Μπορεί τελικά;
Το μεγάλο ερώτημα τώρα πλέον είναι πώς θα τα καταφέρει η Nissan με ένα -πλέον- ξεπερασμένο αμάξωμα και έναν καινούργιο κινητήρα να διατηρηθεί στην κορυφή των πωλήσεων, με τον ανταγωνισμό να έχει παρουσιάσει πολύ πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις, κυρίως σχεδιαστικά. Με την προσθήκη του εξελιγμένου και ισχυρού κινητήρα 1.3 DIG-T, το Qashqai ξεκινάει από τα €20.490 και είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο, με κύριο μειονέκτημα το design έναντι του ανταγωνισμού και το πακέτο Safety Shield (στάνταρ στις εκδόσεις N-Connecta και Techna), που δεν συμπεριλαμβάνει το αυτόματο φρενάρισμα, που πολλοί πλέον καταναλωτές θεωρούν απαραίτητο.
+
Απόδοση κινητήρα
Ποιότητα κατασκευής
Οδηγική συμπεριφορά
Χαμηλή κατανάλωση
-
Αίσθηση τιμονιού
Ρύθμιση θέσης οδήγησης
Ορατότητα
Σχεδίαση που «δείχνει» πλέον τα χρόνια της
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ NISSAN QASHQAI 1.3 DIG-T 140PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €20.490
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €27.990
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.332cc Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2mm x 81,4mm Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο Σχέση Συμπίεσης: 10,6 Τροφοδοσία: Υπερσυμπιεστής καυσαερίων, άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Βάρος (kg): 1.300 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός: Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 160/5.000 Ονομαστική ροπή (kgm/rpm):27,5/1.600-3.500 0-100km/h (sec): 10,1sec Τελική Ταχύτητα (km/h): 198 ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km): 122 ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 5,4 Δοκιμής (kg/100km): 6,8 | ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες: 7Jx17in Ελαστικά: 215/60 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση: Εμπρός Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Εστιασμένη στην οδηγική απόλαυση και χωρίς τίποτα το περιττό, η νέα βασική έκδοση του 595 υμνεί το πνεύμα του Carlo Abarth.