Opel Adam S 1.4T 150Ps

Opel Adam S 1.4T 150Ps

Το Adam ήταν - και παραμένει - ένα αυτοκίνητο ρίσκο για την Γερμανική φίρμα. Όμως, καθώς τα τελευταία χρόνια γίνεται έντονη προσπάθεια για πιο νεανική πνοή στον σχεδιασμό και τον χαρακτήρα των Opel, ήταν αναπόφευκτο ένα μικρό και fashion μοντέλο να παλέψει στα ίσα το άκρως επιτυχημένο 500ράκι της Fiat. Έπειτα από 2 χρόνια στην αγορά, η Opel εμπλούτισε τη γκάμα του Adam με την crossover εκδοχή του, το Adam Rocks αλλά και με μια σπορ εκδοχή, για να μην παίζει το Abarth 595 σε άδειο τερέν.

Φλογερό στιλ

195 opel adam s 1Όσο και υποκειμενική να είναι η άποψη του καθένα μας για την εξωτερική εμφάνιση ενός αυτοκινήτου, στην περίπτωση του Adam S, οι ειδικοί σκίζουν τα διδακτορικά τους, πηδούν απ’ τα παράθυρα και συμφωνούν σε ποσοστό 200% ότι το Adam S είναι πραγματικά ακαταμάχητο! Πως θα μπορούσε να μην είναι εξάλλου, όταν ακόμα και το απλό Adam είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα στην κατηγορία των mini. Στην γρήγορη εκδοχή του Adam, οι “χαριτωμενιές” έχουν παραμείνει, αλλά έχει πιο σπορ χαρακτήρα, αφού η γκρι απόχρωση του αμαξώματος σπάει με την κόκκινη “Red N’ Roll” οροφή, η οποία ξεκινάει από το a pillar και εκτείνεται μέχρι τις πίσω κολώνες. H “boy racer” εμφάνιση ενισχύεται από την μπάρα στην μπροστινή μάσκα και τα καπάκια των καθρεφτών σε carbon-look, τους επιθετικούς προφυλακτήρες και την μεγάλη αεροτομή, η οποία μάλιστα παράγει 40kg κάθετης δύναμης στα 200km/h!

Ανοίγεις την πόρτα του αποκλειστικά τρίθυρου Adam S και…πλάκα κάνεις…τι καθισματάρες είναι αυτές! Full bucket Recaro με συνδυασμό επένδυσης δέρμα - ύφασμα και φυσικά εξαιρετική πλευρική στήριξη! Αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, κοστίζουν €1.300 (ήτοι 4 βδομάδες credit-control banking) και πρέπει να μπαίνουν πάση θυσία σε κάθε Adam S που γίνεται παραγγελία! Ο συνδυασμός του μαύρου - κόκκινου δέρματος σε τιμόνι, επιλογέα και χειρόφρενο είναι εκεί για να σου θυμίσουν ότι οδηγείς ένα ξεχωριστό Opel και δένουν αρμονικά με την γκρι φάσα στο ταμπλό με το χαρακτηριστικό “S” του γρήγορου Adam. Αντίστοιχη διακόσμηση έχουν και οι επενδύσεις στις πόρτες.

Εργονομικές ατέλειες απουσιάζουν, ενώ τα υλικά είναι πολύ πιο ποιοτικά απ’ ότι μας έχει συνηθίσει η κατηγορία, κάτι το οποίο ισχύει φυσικά και για τις υπόλοιπες εκδόσεις του Adam.

Κληρονομιά OPC

195 opel adam s 2Μπορεί να μην βαφτίστηκε OPC, ωστόσο το Adam S χαίρει τις επεμβάσεις του αγωνιστικού τμήματος σε κινητήρα, φρένα και ανάρτηση. Ο 14άρης τετρακύλινδρος κινητήρας είναι γνωστός από την γκάμα του Astra με απόδοση 140Ps. Οι μηχανικοί της Opel έκαναν αρκετές επεμβάσεις με σκοπό να δώσουν πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και πιο εκρηκτική λειτουργία. Η νέα πολλαπλή εξαγωγής αποτελεί ενιαίο τμήμα με το μαντέμι της τουρμπίνας, μειώνοντας το βάρος και εξοικονομώντας χώρο. Στην προσπάθεια μείωσης του βάρους, το μπλοκ από χυτοσίδηρο διαθέτει νέα τοιχώματα, οι εκκεντροφόροι με τον συνεχή μεταβλητό χρονισμό είναι κούφιοι, ενώ η πολλαπλή εισαγωγής είναι πλαστική. Αποτελέσματα των επεμβάσεων, 150Ps με ροπή 22,4kgm σε φάσμα 2.750-4.500rpm. Ο κινητήρας του Adam S αποδίδει 50% περισσότερη ιπποδύναμη και 70% ροπή από την ατμοσφαιρική έκδοση 1.4lt, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου - σύμφωνα με την Opel - είναι 5,9lt/100km και οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 139gr CO2. Στην πραγματικότητα, αν κάποιος θέλει να εκμεταλλευτεί τα 150Ps του κινητήρα, θα δει καταναλώσεις που κυμαίνονται από 8-8,5lt/100km.

Τα φρένα προέρχονται αυτούσια από το προηγούμενο Corsa OPC και αποτελούνται από μπροστινούς αεριζόμενους δίσκους 308mm και συμπαγείς 264mm πίσω.

Η διάταξη της ανάρτησης παραμένει φυσικά γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, όμως στην περίπτωση του Adam S έχουμε επιπλέον μεγαλύτερη μπροστινή αντιστρεπτική, σκληρότερα ελατήρια κατά 12% και ανασχεδιασμένο πίσω άξονα με πιο σπορ set-up.

All Show and no go?

195 opel adam s 3Το δυναμικό look, το περιορισμένο μήκος (3,7m) και τα φαρδύτερα μετατρόχια στην κατηγορία προδιαθέτουν για οδική συμπεριφορά καρτ, κάτι που απέχει αρκετά από την πραγματικότητα. Το Adam S είναι γρήγορο, ασφαλές και διασκεδαστικό, αλλά του λείπουν ορισμένα στοιχεία για να κοντραριστεί στα ίσα με το κορυφαίο Mini Cooper S και το Abarth 595, τα οποία βέβαια είναι και σημαντικά ακριβότερα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και βαρύ, ωστόσο στερείται πληροφόρησης.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, αφού κάθεσαι αρκετά χαμηλά και τα καθίσματα είναι πιο άνετα απ' ότι περιμένεις. Στις ανοιχτές καμπές ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα το Adam S είναι εντυπωσιακά σταθερό για το μέγεθος του και δεν θα σε προβληματίσει ποτέ. Στον αυτοκινητόδρομο, ποτέ δεν θα νιώσεις ότι οδηγείς ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο. Σε πιο κλειστά κομμάτια, όμως, δεν θα το ευχαριστηθείς όσο θα ήθελες λόγω της έντονης υποστροφής, αλλά και της αίσθησης του τιμονιού. Το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά η παρεμβατικότητά του δεν σε ενοχλεί. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σκληρή και παρότι το Adam S είναι σαφώς λιγότερο νευρικό από το Abarth, σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άνετο.

Ο κινητήρας έχει ευχάριστο ήχο και πολύ καλή απόκριση, ωστόσο τα λίγα κυβικά κάνουν αισθητή την υστέρηση του turbo, αν πέσεις κάτω από τις 2.000rpm. Αυτό σου δίνει βέβαια την ευκαιρία να χρησιμοποιήσεις κατά κόρον το πολύ κοντό κιβώτιο.

Τα 150Ps δεν είναι λίγα για το μέγεθος του Adam, όμως τα 1.178kg που ζυγίζει, δεν του αφήνουν περιθώρια να χαρακτηριστεί σκληροπυρηνικό… Στις μετρήσεις μας καταφέραμε 8,07sec για τα πρώτα 100km/h από στάση (Opel 8,5sec), ενώ το 400άρι ολοκληρώθηκε σε 15,71sec.

Gadget on wheels

Ίσως η σημερινή αυτοκίνηση μας έχει καλομάθει σε τέτοιο βαθμό που μας φαίνονται σχετικά λίγα τα 150Ps σε ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο. Όχι λόγω της έλλειψης των επιδόσεων, αλλά λόγω του πολιτισμένου χαρακτήρα και της άψογης συνεργασίας κινητήρα - πλαισίου και ηλεκτρονικών. Το Adam S, παρότι είναι πολύ ολοκληρωμένο και σβέλτο, είναι τόσο ομοιογενές, που θα ήθελες να έχει 10-15Ps παραπάνω, να κάνει λίγο περισσότερο θόρυβο η εξάτμιση και η ουρά του να είναι λίγο πιο “ζωντανή”. Εκεί που δεν πρόκειται κανείς να έχει παράπονο, είναι στην πανέμορφη σχεδίαση σε αμάξωμα και εσωτερικό, αφού το Adam S είναι ένα πολυτάλαντο σύμβολο διαφορετικότητας σε 4 τροχούς. Αυτή η διαφορετικότητα θα σας στοιχήσει €18.000 με ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού και ένα υποχρεωτικό extra, που θα βάλετε θέλετε δεν θέλετε, απλά και μόνο επειδή σας το λέω εγώ…Τα €1.300 για τα Recaro καθίσματα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή έκδοσης Opel Adam S 1.4T 150Ps: €18.000

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.364

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   72,5 x 82,6 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           9,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης εξάτμισης

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.178

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                215/45 R17

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 308mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 264mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      150/ 4.900-5.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   22,4/ 2.750-4.500

0-100km/h      8,5sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  210

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       139

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  5,9

Δοκιμής (lt/100km)    8,1

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     3,74

0-80     5,67

0-100   8,07

0-120   11,13

0-140   15,02

0-160   19,77

 

ΡΕΠΡΙΖ

Ρεπρίζ 3ης

50-80   3,41

80-110   4,18

Ρεπρίζ 4ης

50-80   4,58

80-110 3,98

100-140  6,53

Ρεπρίζ 5ης

80-110 5,42

100-140  8,41

Roll-on με 2α

60-120  7,71

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,55     43,94

60        5,01     76,73

100      6,71     89,75

200      10,18   115,71

400      15,71   143,96

 

Αρθρογράφος

 

Η Lotus Evija προ των πυλών

Η Lotus Evija προ των πυλών

Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο hypercar της Lotus βρίσκεται στο τελικό στάδιο εξέλιξης.