Opel Astra 1.2PureTech ΕΑΤ8 130Ps
Άλλο αυτοκίνητο
Δεν ξέρω γιατί, αλλά τα αυτοκίνητα της Opel μπορούσα να τα αναγνωρίσω ακόμα και αν με έβαζες να οδηγήσω με δεμένα μάτια. Παρά τη συμπάθεια που έχω στην φίρμα, μιας και το πρώτο αυτοκίνητο που οδήγησα στη ζωή μου ήταν Ascona, αυτή η «βαριά», νωχελική αίσθηση που είχαν τα περισσότερα, δεν μου ταίριαζε. Αυτό όμως είναι κάτι που δεν ισχύει πια και πιστεύω ότι μαζί με τον εξαιρετικά μοντέρνο σχεδιασμό, αυτή η αλλαγή θα φέρει στη φίρμα περισσότερους νέους πελάτες. Σημαντικότατο μέρος αυτής της αλλαγής είναι το νέο Astra στην 8η γενιά του, το πιο «διαφοροποιημένο» Astra των τελευταίων 30 ετών.
Βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 του ομίλου Stellantis, ίδια με του Peugeot 308, από το οποίο όμως διαφοροποιείται αρκετά σχεδιαστικά. Η νέα φιλοσοφία Vizor φροντίζει γι’ αυτό, ώστε το μοντέλο να μοιάζει πιο πολύ σαν ένα πιο χαμηλό και επιθετικό Mokka παρά με οποιοδήποτε Peugeot ή Citroen. Έχει μήκος 4.374mm (μόλις 4mm μεγαλύτερο από το προηγούμενο), πλάτος 1.860mm και μεταξόνιο 2.675mm (+13mm από το προηγούμενο), άρα πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό, όπου είναι και πολύ πιο όμορφο χάρη στον Pure Panel Pro σχεδιασμό, τα μαλακά και ποιοτικά υλικά, τις οθόνες, τα piano black πλαστικά και τον πλούσιο εξοπλισμό.
O πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικά λιτός, σε βαθμό που έψαχνα τα πλήκτρα στο τιμόνι να δω πώς αλλάζει ενδείξεις, αλλά έτσι ήταν. Είναι όπως σε άλλα αυτοκίνητα το night mode, που είναι minimal και έχει μόνο τα απαραίτητα. Το Head up display στο παρμπρίζ προβάλλεται στη σωστή θέση και όχι ακριβώς στο οπτικό σου πεδίο, όπως γίνεται σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Η δεύτερη οθόνη του infotainment στο κέντρο του ταμπλό έχει διαγώνιο 10in και από κάτω της βρίσκονται δύο σειρές φυσικών κουμπιών για τις βασικές λειτουργίες (κλιματισμό, ηχοσύστημα, πλοήγηση κ.λπ.), ενώ το μενού είναι αρκετά απλό. Διαθέτει αναβαθμίσεις over-the-air, συνδέεται ασύρματα με smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Γενικά ο εξοπλισμός του είναι υπέρ-πλήρης, με μία μακριά λίστα συστημάτων ασφαλείας και βοηθημάτων οδήγησης, τα οποία συναντάμε πλέον σε όλα τα καινούργια μοντέλα με υψηλό εξοπλισμό, αλλά ταυτόχρονα χρυσοπληρώνουμε, πολλές φορές... παράλογα. Το «κακό» είναι ότι τις περισσότερες φορές πάνε πακέτο με στοιχεία που όλοι θέλουμε, όπως οι μεγάλες ζάντες, η φανταστική γυάλινη ηλεκτρική οροφή, τα «καλά» φώτα LED, τα sport καθίσματα, όπως εδώ, στην έκδοση Ultimate, που έχει τα εξαιρετικά σε αίσθηση και όψη εργονομικά «Creta» με πιστοποίηση AGR και επένδυση alcantara, τα οποία όντως είναι πολύ άνετα και αγκαλιάζουν τέλεια το σώμα. Διαθέτει προβολείς με 168 στοιχεία τεχνολογίας matrix LED, που έχουν δυνατό φως και ξεκουράζουν τα μάτια του οδηγού στα πολύωρα ταξίδια. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με χωρητικότητα 422lt και διπλό πάτωμα.
Κινητήρας – μετάδοση
Ο υπερτροφοροτούμενος 1.2 PureTech των 130Ps, παλιός μας γνώριμος πλέον από τόσα και τόσα μοντέλα, είναι για άλλη μια φορά επαρκής, με την άφθονη ροπή του και με αρωγό το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο της Aisin με τη σφιχτή κλιμάκωση θα κινήσει άνετα και σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα, χωρίς να πεις ποτέ ότι είναι γρήγορο, αλλά ούτε και αργό. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλά σε όλες τις συνθήκες, με εξαίρεση ένα μικρό διάστημα στο πρόγραμμα sport από την κρύα εκκίνηση μέχρι να έρθει το λιπαντικό του κιβωτίου στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, όπου οι αλλαγές γίνονται λίγο πιο «ξερές». Το μοναδικό μειονέκτημα αυτού του κιβωτίου είναι στο software, όπου δείχνει να μην αναγνωρίζει τις προθέσεις του οδηγού τόσο σωστά όσο άλλα μοντέρνα «έξυπνα» αυτόματα. Έχει μία δική του γραμμή πλεύσης, την οποία διατηρεί ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και δεν διαβάζει τις κινήσεις των ποδιών σου. Για παράδειγμα, δεν αλλάζει νωρίς σχέση όταν πατάς λιγότερο και πιο απαλά το γκάζι, ενώ κάνει άσκοπα κατεβάσματα όταν πατάς ελάχιστα φρένο.
Οι επιδόσεις του είναι επαρκείς για ένα μεσαίο οικογενειακό, με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 9,7sec και τελική που αγγίζει τα 210km/h. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική μέχρι τα 160km/h, (μέχρι εκεί που είναι λογικό να ταξιδεύει) και από εκεί και πάνω, ακούγονται οι καθρέπτες και ο άνεμος αρκετά. Εξαιρετικά χρήσιμη αποδεικνύεται η κάμερα οπισθοπορείας -λόγω της μέτριας ορατότητας προς τα πίσω- που διαθέτει πολύ υψηλή ανάλυση και άριστα ρυθμισμένο parking sensor που δεν χτυπά από το 1,5 μέτρο, όπως στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το σύστημα Intelli Drive, με cross trafic alert εμπρός και πίσω, που ίσως είναι το πρώτο από αυτά τα συστήματα που θα το επέλεγα σίγουρα στο διαμορφωτή της Opel, γιατί πραγματικά βλέπει πράγματα που δεν βλέπεις. Βλέπει πεζούς, ποδήλατα και αυτοκίνητα που έρχονται κάθετα πίσω σου όταν κάνεις όπισθεν πριν τα δεις εσύ, αλλά και μπροστά σου, όταν βγάζεις τη μούρη σε στενό, χωρίς να έχεις ακόμα ορατότητα σε ειδοποιεί ότι κάτι έρχεται.
Οδηγώντας
Το νέο Astra, στο δρόμο, είναι εξαιρετικό, ασφαλές και ευχάριστο. Συμπεριφέρεται ουδέτερα σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε γλιστερό δρόμο που χρειάστηκε να στρίψω απότομα με κρύα λάστιχα γύρισε την ουρά του και με αρωγό το ESP σταμάτησε την υπερστροφή ακριβώς εκεί που έδειχνε το τιμόνι. Τόσο όμως. Αν ήθελες να το κάνεις επίτηδες και να παίζεις με την ουρά στο άφημα του γκαζιού, δεν θα σε αφήσει και δεν απενεργοποιείται μετά τα 50km/h. Αυτή η μικρή γωνία όμως που επιτρέπει είναι αρκετή για να μην είναι εντελώς υποστροφικό και μονότονο.
Το σύστημα διεύθυνσης υστερεί ελάχιστα σε σχέση με του Peugeot 308, στη ρύθμιση sport γίνεται πιο βαρύ, χωρίς να αλλάζει όμως η αίσθηση, είναι όμως άμεσο και ακριβές ειδικά στα συνηθισμένα από τα SUV χέρια μας πλέον... οποιοδήποτε κανονικό αυτοκίνητο είναι καλό. Οι τροχοί των 18in πάντως της κορυφαίας έκδοσης Ultimate, με τα χαμηλοπρόφιλα 225/40 ελαστικά, κόβουν περισσότερη άνεση απ’ όσο δίνουν σε αίσθηση και κράτημα και ορισμένες φορές χτυπούν άδικα στις γενναίες ανωμαλίες, αφαιρώντας πόντους από την κατά τα άλλα εξαιρετική ανάρτηση. Παρόλα αυτά, για να μην είμαστε και τόσο αυστηροί, αυτό εδώ το αυτοκίνητο είναι εύκολα το καλύτερο Astra όλων των εποχών.
Η νέα ταυτότητα δίνει άλλον αέρα στο δημοφιλές hatchback, την οποία οι σχεδιαστές της Opel εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο και δημιούργησαν ένα σύνολο -κατά την γνώμη μου- ομορφότερο ακόμα και από το Peugeot 308, που έχει σαν μοναδικό αγκάθι την αυξημένη τιμή, ειδικά σε αυτήν την πλούσια έκδοση, 39.900 ευρώ για αυτοκίνητο του C-Segment με κινητήρα 1,2lt είναι υπερβολικά πολλά, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Σίγουρα πιο ρεαλιστική επιλογή αποτελεί η έκδοση GS Line, με τον ίδιο κινητήρα, που ξεκινάει από τα €30.900.
+
Design
Τεχνολογία
Οδηγική συμπεριφορά
Άνεση
Χώρος αποσκευών
-
Τιμή
Χώροι για τους πίσω επιβάτες
Τιμή βασικής έκδοσης Astra 1.2lt 110Ps MT6 (Edition): €24.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Astra 1.2lt 130Ps EAT8 (Ultimate): €39.900
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.199cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 75x 90,5mm
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7Jx18in
Ελαστικά: 225/40
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.374
Πλάτος (mm): 1.860
Ύψος (mm): 1.441
Μεταξόνιο (mm): 2.675
Βάρος (kg): 1.371
Χώρος αποσκευών (lt): 422
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 130/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 23,4/1.750
0-100km/h (sec): 9,7
Τελική ταχύτητα (km/h): 210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 123-129 (WLTP)
@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,4-5,7 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km): 7,5
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δείτε πώς μερικές τρύπες στο αμάξωμα ενός παλιού κλασικού αυτοκινήτου μπορούν να αποκαλύψουν ένα μυστήριο δεκαετιών.