OPEL ASTRA 1.6 TURBO 230PS
Βρε κάτι έχει τούτο το Astra που το κάνει αλλιώτικο. Είναι χαμηλό και επιθετικό. Σε πρώτη φάση, παρατηρώ την μάσκα της Irmscher. Είναι και το lip στον εμπρός προφυλακτήρα που το κάνει ακόμη πιο χαμηλό. Αυτό είναι της Steinmetz. Την διαφορά κάνουν όμως τα νέα ελατήρια χαμηλώματος της Eibach. Με αυτά, το αμάξωμα μειώνει την απόστασή του από το έδαφος κατά 40mm. Πίσω από τον προφυλακτήρα, ξεχωρίζει το νέο front mount intercooler μεγέθους 12lt, αρκετό για μπόλικα άλογα ακόμα. Ακούγεται ότι έχει αλλαγμένη εξάτμιση επίσης... Μια ματιά στον πίσω προφυλακτήρα και βλέπω ότι καλά άκουσα. Μάλιστα, οι τελικές απολήξεις είναι δύο: μία δεξιά, μία αριστερά. Οι μπούκες κάτι μου θυμίζουν... «Από Opel GT είναι», με προλαβαίνει ο Παναγιώτης Πετρόπουλος. Η πίσω extra ποδιά του προφυλακτήρα είναι της Irmscher και έχει χώρο για δύο απολήξεις. Η Irmscher φτιάχνει και για μονή επίσης.
Το καπό ανοίγει, αλλά αυτό δεν είναι από εκείνα τα μοτέρ με τα άπειρα σωληνάκια, τις μεγάλες εισαγωγές και τα περίεργα χταπόδια. Ξεχωρίζει η φιλτροχοάνη της GReddy και οι custom inox σωληνώσεις. Η νέα σκάστρα κλειστού τύπου της Forge Motorsport, βρίσκεται κρυμμένη εκεί στην τουρμπίνα. Η εξάτμιση έχει διάμετρο 63,5mm. Εντυπωσιακή δουλειά έχει γίνει από την NS Racing σε αυτόν τον τομέα και μου άρεσε που ο εργοστασιακός καταλύτης -επαρκής για αυτή την ιπποδύναμη- έχει παραμείνει στην θέση του, όπως έχει παραμείνει και η εργοστασιακή θερμοασπίδα. Λίγες ώρες πριν, το Astra κατέβηκε από το Rototest δυναμόμετρο της Plex-Tuning όπου επαναπρογραμματίστηκε η ECU του. Είμαι περίεργος να δω τον τρόπο λειτουργίας αυτού του βελτιωμένου A16LET. Η βόλτα μας θα ήταν μέχρι το δυναμόμετρο της Unlimited-Exelixis και μετά, μέχρι την ευθεία δοκιμών.
Ζέστη και βάρος!
Ήταν δύο οι παράγοντες που με άγχωναν λιγάκι. Το πεντάθυρο Astra δεν είναι και φτερό στον άνεμο, ζυγίζει πάνω από 1.500kg. Στο πορτμπαγκάζ είχαμε φορτωμένο το εργοστασιακό intercooler καθώς και διάφορα άλλα εξαρτήματα τα οποία αντικαταστάθηκαν με aftermarket και επέβαινα φυσικά εγώ, ο Παναγιώτης και τα όργανα μέτρησης. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος παίζει στους 30 βαθμούς. Σίγουρα θα αδικηθεί λιγάκι. Όχι, δεν είναι δικαιολογίες τα παραπάνω, αλλά θεωρούμε πως τέτοιες καταστάσεις πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από την αρχή και να αναφέρονται ώστε να βγάζετε κι εσείς σωστά συμπεράσματα. Αφού δυναμομετρήθηκε το Astra στο MAHA LPS3000, χάζευα την δυναμομέτρησή του. Όχι τόσο τα απόλυτα νούμερα, αλλά τις καμπύλες «πριν» και «μετά», καθώς έκανα αντιπαραβολή του βελτιωμένου με του εργοστασιακού. Ο εργοστασιακός κινητήρας είναι ιδιαίτερα γραμμικός και το νιώθεις αυτό στον δρόμο. Ο ιδιοκτήτης του μαύρου Astra ζήτησε να μην έχει έντονο ξέσπασμα το δικό του και να θυμίζει απλά ένα εργοστασιακό, αλλά δυνατότερο, Astra 1.6 Turbo. Οι καμπύλες δείχνουν ότι αυτό έχει επιτευχθεί. Θα φαίνεται αυτό και στον δρόμο?
Άνετο!
Η εξάτμιση ακούγεται όσο πρέπει. Καταλαβαίνεις πως το Astra διαθέτει μία aftermarket. Μέχρι εκεί όμως. Αν μάλιστα κινείσαι λίγο πάνω από τις 3.000rpm, δεν την ακούς καθόλου. Την ανάρτηση, την περίμενα σκληρότερη. Συνήθως, όταν τα εργοστασιακά αμορτισέρ συνδυάζονται με ελατήρια χαμηλώματος πάνω από 25mm, η ανάρτηση κοπανάει. Εδώ είναι άψογη. Εργοστασιακή άνεση, με πιο γρήγορη και άμεση λειτουργία. Κάτι τέτοιο νιώθεις. Ωραίο.
Μέχρι που κουμπώσαμε το VBOXIII δεν είχαμε και πολλά να δούμε. Το Astra συμπεριφέρεται άψογα με λίγο ή πολύ γκάζι, δεν παρουσιάζει κάτι περίεργο σε απότομο πάτημα ή άφημα του γκαζιού. Η Plex-Tuning σίγουρα δεν έκανε δουλειά «ξεπέτα», αλλά ασχολήθηκε σε βάθος. Φαίνεται!
Βάρος, ζέστη και 100% πάτημα γκαζιού με 3η και 80km/h. Δεν διαμαρτύρεται. Η βελόνα του μπαρόμετρου δείχνει περίπου 1.5bar overboost και πέφτει σταθερά μέχρι περίπου το 1.3bar. Τα νούμερα αυτά τα είδα και με 4η και με 5η σχέση... Ο κινητήρας συνεχίζει να είναι γραμμικός, χωρίς ξεσπάσματα. Μοιάζει με έκδοση 230 ίππων της Opel! Φαίνεται ότι είναι πιο γρήγορο από το stock και το επιβεβαιώνουν οι αριθμοί: ρεπρίζ 4ης 100-140km/h με το GTC κάναμε 9,78sec και με το μαύρο και βελτιωμένο, 6,29sec. Ok, το GTC φορούσε 19άρες και αδικείται λιγάκι, ειδικά στις ρεπρίζ, αλλά τα 3,5sec διαφοράς δεν είναι από εκεί, αλλά από την extra δύναμη. Η πλάκα είναι σε εκκίνηση από στάση! Χωρίς να το πιέσουμε ιδιαίτερα, καθώς δεν είναι αυτοκίνητο που θα το ζορίζεις από στάση, γράψαμε εύκολα εντυπωσιακά καλύτερους χρόνους. Διαφορά? Στα 400m το μαύρο της δοκιμής βρίσκεται ακριβώς 20m μπροστά από το εργοστασιακό GTC και στα 1.000m από στάση η διαφορά ανοίγει κι άλλο, φτάνοντας τα 63m, διαφορά που είναι πάνω-κάτω 10 αυτοκίνητα! Με μόλις 50 άλογα extra? Κι όμως! Γι αυτό λίγες μέρες μετά, αφού επικοινωνήσαμε με τον ιδιοκτήτη του Astra στην Σάμο, μας είπε πως θέλει να ευχαριστήσει τον βελτιωτή του καθώς είναι super ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Ναι, ok, αυτό το Astra δεν είναι το κοντράδικο που θα στηθεί στο φανάρι, είναι όμως ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο και μάλιστα ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Με σωστές βελτιώσεις μπορείς να φέρεις το αυτοκίνητό σου στα μέτρα σου και στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχει συμβεί ακριβώς αυτό!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το τμήμα Heritage της Stellantis, ετοίμασε ένα συλλεκτικό κιτ εργαλείων για όσους απολαμβάνουν να φροντίζουν οι ίδιοι την κλασσική τους Alfa Romeo.